Mequote:Op donderdag 19 mei 2011 12:06 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Ik check het wel ff na me M&O.
1+1 =quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:14 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Ik zat het nu alvast door te kijken. Redeneren. Jij bent mijn held.![]()
Maar je hebt er RGEL en RDEL staan, maar alleen de uitleg: RDEL=relatief duur exportland
RGEL is relatief goedkoop export land?
Dat is de basis van waaruit je vrijwel alle beredeneer vragen kunt beantwoorden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:25 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Economie vind ik kut hoor. Ik heb daar 3 jaar lang een docent voor gehad die echt niet capabel is om les te geven. Elke vraag ging hij in het antwoordmodel opzoeken van In Percent, wat ook nog eens een kut oud rot boek is. Pest me er niet mee.
Wat ik wel weet is dat een lage munt goed is voor de export.![]()
Maar niet alles. Als er geen wisselkoers in voor komt dan lijkt het me onlogisch dat te antwoorden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat is de basis van waaruit je vrijwel alle beredeneer vragen kunt beantwoorden.
Mwuah, waarom kan een hoger loon leiden tot zowel meer of minder werkeloosheid?quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:29 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Maar niet alles. Als er geen wisselkoers in voor komt dan lijkt het me onlogisch dat te antwoorden.
Het kan tot meer werkloosheid leiden, omdat bedrijven meer geld kwijt zijn aan de loonkosten waardoor er niet geinvesteerd kan worden in arbeidsplaatsen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:30 schreef Sokz het volgende:
[..]
Mwuah, waarom kan een hoger loon leiden tot zowel meer of minder werkeloosheid?
Aanbod op de arbeidsmarkt = personeel/arbeiders die zich aanbieden om te gaan werkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:41 schreef herdiq het volgende:
ff een vraag
Krappe/gespannen arbeidsmarkt: veel vraag en weinig aanbod op de arbeidsmarkt.
betekent dat nou dat er dat arbeiders zich aanbieden om te werken of dat bedrijven zoeken naar personeel
Ruime arbeidsmarkt: er is weinig vraag en veel aanbod
Dit is dan het teegnovergestelde van erboven
Krappe arbeidsmarkt = Bedrijven zoeken mensen waarvan er niet genoeg zijn. Lonen kunnen hoger worden hierdoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:41 schreef herdiq het volgende:
ff een vraag
Krappe/gespannen arbeidsmarkt: veel vraag en weinig aanbod op de arbeidsmarkt.
betekent dat nou dat er dat arbeiders zich aanbieden om te werken of dat bedrijven zoeken naar personeel
Ruime arbeidsmarkt: er is weinig vraag en veel aanbod
Dit is dan het teegnovergestelde van erboven
Ehy bedankt staat echt zoveel nuttige dingen. DEze begrippen gaan regelrecht mij GR in.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:14 schreef Nezhi het volgende:
Handige site met samenvattingen van alle lesbrieven
http://members.home.nl/rsmeets/VWOindex.htm
en http://members.quicknet.nl/dewinter/eco/index.html
Inderdaad, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:43 schreef Alisa_jade het volgende:
Er staat in het notefolio bestand bij overheid, dat bij overbesteding de uitgaven van de overheid worden vergroot en dat de overheid de belastingen zal verlagen. Ik denk dat je onderbesteding en overbesteding hebt omgedraaid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |