Gewoon negeren dat soort reacties, heb zelf geen ervaring met katten maar het lijkt me wel heel verveldnquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ga mijn katten toch niet slaan met een stok joh? Ben je wel helemaal wijs? Of ben je serieus? Nee dat ga ik echt niet doen, sorry.
Dan zul je niets bereiken en maken ze elkaar nog een keer dood. Met een waterpistool dan? Moet wel een dikke straal uit komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ga mijn katten toch niet slaan met een stok joh? Ben je wel helemaal wijs? Of ben je serieus? Nee dat ga ik echt niet doen, sorry.
Daar moet je zeker geen sorry voor zeggen. Wat een barbaarse oplossing zeg.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Dit dus, niet op dat soort reacties reageren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:24 schreef kippiedippie het volgende:
[..]
Gewoon negeren dat soort reacties, heb zelf geen ervaring met katten maar het lijkt me wel heel verveldn
Supersoakerquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:25 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan zul je niets bereiken en maken ze elkaar nog een keer dood. Met een waterpistool dan? Moet wel een dikke straal uit komen.
En dan? Waar laat ze die kat dan?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:47 schreef Marie30 het volgende:
Is het ook geen idee om een soort van val op te zetten om die kat (de indringer) te vangen? Misschien komt ze wel op eten af als jij niet in de buurt bent... Moet je wel inventief zijn en wat gaan knutselen.
Inderdaad chip of ik dacht euh... naar het asiel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef Greys het volgende:
[..]
En dan? Waar laat ze die kat dan?Of kijken of de kat een chip heeft bedoel je?
Jonge katten zijn wel vaker aan de dunne kant, dus heel grote kans dat de kat gewoon een baasje heeft. Vooral omdat ze al weken dagelijks langs het raam drentelt.
En als de kat een baasje heeft, heb je maar een heel kleine kans dat diegene zijn/haar kat voortaan binnen houdt omdat jij er last van hebt.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit dus, niet op dat soort reacties reageren.
Twinkle, probeer eens een maandje (of twee) een Feliway stekker. Bij sommige katten doet dat wonderen (en bij sommigen haalt het niets uit, maar het schaadt sowieso niet). Google er maar eens op. Soms geeft dat ze nét wat meer rust
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:23 schreef Jahr00n het volgende:
Heb je geen stok waar je ze mee kan slaan? Dan leren ze het wel af.
Dat zeg ik toch ook niet? Je kunt je kat ook gewoon een aantal ferme tikken op zn kop geven met je hand?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:29 schreef Greys het volgende:
We gaan hier niet anderen lopen adviseren om je katten in elkaar te meppen met een stok.
Of met wat dan ook.
Punt.
Cesar Millan mept zijn honden ook niet met een stok.
En open daar anders maar een apart topic over, over wel of niet je huisdier slaan, maar die discussie gaan we hier niet voeren, TS heeft al meteen gezegd dat niet te willen.
Jij loopt hierboven anders de post over meppen met een stok te bejubelen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Je kunt je kat ook gewoon een aantal ferme tikken op zn kop geven met je hand?
Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar er zijn (zichtbare) tekenen die wijzen op de aard van dit gedrag: of ze blijft staan, of gaat zitten, staart wel of niet trillen, manier waarop ze erbij kijkt, etc. Je zou eens even de DA kunnen bellen en vragen naar een gedragsdeskundige. Die weet het met een paar simpele vragen aan jou waarschijnlijk wel te duiden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb het gedrag van Taffy even geobserveerd en vraag me af of hier mensen zijn die dit gedrag herkennen en denken te weten of het een blaasontsteking is of niet. Want daar twijfel ik enorm aan.
Ik los dat, in overleg met de dierenarts, op met extra natvoer en pijnstillers. Antibiotica heeft niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:05 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb het nooit geweten, maar poezen kunnen echt blaasontsteking krijgen van stress. Die op dezelfde manier te genezen is als een ontsteking door bacteriën (medicatie dus). Maar dan moet je de oorzaak van de stress natuurlijk ook wegnemen, anders komt het net zo hard terug.
Je eerste gang is denk ik met een plasje naar je DA. Voordat het plasgedrag chronisch wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |