http://www.nu.nl/buitenla(...)-wereld-van-hiv.htmlquote:AMSTERDAM - Een 45-jarige man uit het Amerikaanse San Francisco is, naar verluidt als eerste mens ter wereld, genezen van het aidsvirus hiv.
© Getty Images
Dat melden Amerikaanse media woensdag. De genezing is het gevolg van de ontdekking van een gen dat immuun is voor hiv.
Timothy Ray Brown gaat de wetenschappelijke literatuur in als de eerste mens ter wereld bij wie het hiv-virus volledig uit het lichaam is verdwenen.
De man, die sinds 1995 hiv-patiënt was, werd in 2007 opgenomen in een Duits ziekenhuis met acute leukemie. Hij werd kreeg daarvoor chemotherapie en onderging een stamceltransplantatie.
Donor
Ruim een jaar later, nadat de leukemie terugkeerde, onderging de man een tweede ronde chemotherapie en opnieuw een stamceltransplantatie van dezelfde donor als de eerste keer. Deze donor is bleek immuun te zijn voor het gevreesde virus, wat uiteindelijk tot de genezing van Brown heeft geleid.
Onderzoeker dr. Jay Levy spreekt van “een deur die opengaat” in het onderzoek naar de genezing van hiv en aids.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:05 schreef Confetti het volgende:
Ik geloof het pas als ik het medicijn in de winkel kan kopen.
quote:
Stamcellen hoeven nu ook niet perse van ongeboren foetussen te komen maar kunnen nu verkregen worden zonder iets dood te hoeven maken, dus die reli's hebben sowieso niks te mekkeren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)-wereld-van-hiv.html
Waar zijn die relifundi's nu die lopen de janken over stamcellen?
Die religekkies hadden toch het argument dat we niet voor god mogen spelen ofzoiets?quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik wel, er zijn erg veel mogel
[..]
Stamcellen hoeven nu ook niet perse van ongeboren foetussen te komen maar kunnen nu verkregen worden zonder iets dood te hoeven maken, dus die reli's hebben sowieso niks te mekkeren.
Als God dat niet zou willen, dan zou het niet kunnen lijkt mequote:Op woensdag 18 mei 2011 16:09 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Die religekkies hadden toch het argument dat we niet voor god mogen spelen ofzoiets?
Identiek bijnaquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)tent-tegen-hiv.dhtml
Vergelijkbaar nieuwsbericht van twee jaar geleden?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als God dat niet zou willen, dan zou het niet kunnen lijkt me.
Dude... Ga je nu serieus een klote ziekte aanmoedig door een positief bij-effect (in jouw westerse optiek dan)? Ik vind dat persoonlijk echt niet kunnen. Dan maar andere manieren verzinnen voor geboortebeperking. Tevens is de hoeveelheid geboortes in verhouding met het sterftecijfer. Dus hoe meer doden, hoe meer mensen gaan fokken zeg maar. Dus in armere landen met een hoog sterftecijfer is het geboortecijfer altijd veel hoger dan hier. De enige manier om dit onder controle te krijgen is welvaart (met alle andere positieve gevolgen van dien -> Beter onderwijs, betere gezondheidszorg, betere seksuele voorlichting, zelfstandigere vrouwen)quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef wise het volgende:
das kut, want hiv houdt, voornamlijke in afrika dan, de populatie onder controle. Niet dat hun het geld hebben om het te kopen, maar een gevaarlijke ontwikkeling dit.
En toch is het gebeurd. Dus god bestaat niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of hij vindt het prima allemaalquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:13 schreef HSG het volgende:
[..]
En toch is het gebeurd. Dus god bestaat niet.
I know, maar dat argument wordt wel aangevoerd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat het hem geen bal kan schelen wat hier op aarde gebeurd.quote:
Dat is natuurlijk een rare redenatie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is toch het hele idee van God en de bijbel e.d., dat wij onderdanen zijn?quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:19 schreef jeoff het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een rare redenatie.
Als wij niets zouden KUNNEN wat hij niet wilt zouden we dus eigenlijk robots zijn
Hij bestaat niet. Het is een gedachtegang van de mens.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:20 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Dat is toch het hele idee van God en de bijbel e.d., dat wij onderdanen zijn?
Daarbij zijn Gods wegen ondoorgrondelijk, dus jij zou niet eens allemaal kunnen bevatten wat hij met ons zou willen en wat hij ons toestaat om te doen.
Nou klinkt ik net als een gelovige, maar dat is niet zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |