abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96975929
nee bloedtekort, niet bloedarmoede

ik heb het gevoel alsof mijn lichaam op het moment een tekort heeft aan bloed,

waarom?

bij opstaan zwart voor ogen
bij uitrekken van spieren - zwart voor ogen
bij sporten - oor dicht

erg vervelend ja....

er komen vast mensen die me nu gaan vertellen dat het komt omdat ik te weinig eet ofzo, maar als ik als een mongool ga eten voor een training heb ik er alsnog last van (wel minder moet ik toegeven)

wat denken jullie dat dit is? / is het mogelijk?
Rustig aan.
pi_96975942
Geen idee, ik heb alleen bloedtekort als ik bij de bloedafname van Sanquin ben geweest ^O^

Meer suikers eten? Minder Ritalin slikken? :P
pi_96975951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:30 schreef Phantomesse het volgende:
Geen idee, ik heb alleen bloedtekort als ik bij de bloedafname van Sanquin ben geweest ^O^

Meer suikers eten? Minder Ritalin slikken? :P
:D

heb je na die bloedafname dezelfde symptonen als mij?
Rustig aan.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 03:42:12 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_96975999
Wat dacht je van een te lage bloeddruk ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_96976004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:42 schreef 2cv het volgende:
Wat dacht je van een te lage bloeddruk ?
ja die vond ik ook zeer geslaagd, weet het bijna wel zeker idd

maar nu die te lage bloeddruk(hypotensie) nog verklaren, en dat deed ik met ''tekort aan bloed''
Rustig aan.
pi_96976008
En waarom denk je dat dit iets te maken heeft met "bloedtekort"? Waar baseer je dat op?

Ik denk niet dat het hier aan ligt
pi_96976014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:43 schreef ABombali het volgende:
En waarom denk je dat dit iets te maken heeft met "bloedtekort"? Waar baseer je dat op?

Ik denk niet dat het hier aan ligt
schommel gewicht op het laagste punt, niet scherp zijn, etc etc, wel baas eten

oja, en vooral deze daarbij:

bij uitrekken van spieren - zwart voor ogen
Rustig aan.
pi_96976024
Een te lage bloeddruk kan komen door:

* Uitdroging
* Verminderde hartwerking
* Abnormale verwijding van de bloedvaten
* Verstopping van de slagaders
* Hartinfarct
* Hartritmestoornis
* Hevige allergische reactie
* Lichamelijk letsel
* Overmatig alcoholgebruik
* Medicijnen tegen hoge bloeddruk (antihypertensiva)
* Bloedverlies
* Shock

bron: http://www.gezondenzo.net(...)rhelp-je-hypotensie/
Rustig aan.
pi_96976030
Heb je een bloeddrukmeter? Ga anders even naar de apotheek of je arts. Is je bloeddruk te laag voor een langere periode, dan kun je daar medicijnen voor slikken. Ik denk niet dat je veel opschiet door alles op fok zelf probeert te verklaren, artsen studeren hier jarenlang voor.

Dus mijn advies is gewoon wat tests doen, en eventueel gewoon naar je huisarts. Is het een lage bloeddruk? Dan kan je arts je hier bij helpen, is het iets anders? Dan verwijst hij je door voor een bloedtest oid..
pi_96976034
het uitrekken van mijn spieren valt onder het kopje ''abnormale verwijding van de bloedvaten'' hoewel dit dan wel voor slechts zeer korte tijd is.

Door de spieren, zelfs gedurende relatief korte tijd niet te gebruiken, vermindert de bloedtoevoer naar de spieren. Dat maakt de spieren stram en stijf. Door ons uit te rekken stimuleren we de bloedtoevoer naar de spieren. Alleen goed doorbloede spieren zijn in staat om hun werking goed te doen.
Rustig aan.
pi_96976036
Gebruik je die Ritalin nog? En nu heel eerlijk zijn?

Ritalin verlaagt in sommige gevallen namelijk wel de bloeddruk, daarom moet je in het begin als je dat slikt ook regelmatig naar je psycholoog terug om je bloeddruk te meten. Als dit niet goed is word je van de medicatie afgehaald.

Overigens heb ik zelf niet zoveel last van deze dingen nadat ik bloed heb gegeven, de weg naar huis is alleen eventjes zwaar in mn benen en ik ben ietswat vermoeid.
pi_96976038
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:51 schreef ABombali het volgende:
Heb je een bloeddrukmeter? Ga anders even naar de apotheek of je arts. Is je bloeddruk te laag voor een langere periode, dan kun je daar medicijnen voor slikken. Ik denk niet dat je veel opschiet door alles op fok zelf probeert te verklaren, artsen studeren hier jarenlang voor.

Dus mijn advies is gewoon wat tests doen, en eventueel gewoon naar je huisarts. Is het een lage bloeddruk? Dan kan je arts je hier bij helpen, is het iets anders? Dan verwijst hij je door voor een bloedtest oid..
Het is niet van levensbedreigende aard, het is ook niet voor langere periode.

wat ik wil zeggen is dus eigenlijk dat ik het niet de moeite waard vind om ervoor naar een arts te gaan... maar dat ik wel graag een soort verklaring ervoor kan krijgen zodat ik er geen last meer van heb onder trainen enzo :)
Rustig aan.
pi_96976040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:52 schreef Phantomesse het volgende:
Gebruik je die Ritalin nog? En nu heel eerlijk zijn?

Ritalin verlaagt in sommige gevallen namelijk wel de bloeddruk, daarom moet je in het begin als je dat slikt ook regelmatig naar je psycholoog terug om je bloeddruk te meten. Als dit niet goed is word je van de medicatie afgehaald.
khad 10 pillen getest, dat had ik toch gezegt?

nooit meer aan gezeten, ga het ook nooit meer doen ook, het werkt niet voor mij
ja ik ben heel eerlijk..
Rustig aan.
pi_96976042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is niet van levensbedreigende aard, het is ook niet voor langere periode.

wat ik wil zeggen is dus eigenlijk dat ik het niet de moeite waard vind om ervoor naar een arts te gaan... maar dat ik wel graag een soort verklaring ervoor kan krijgen zodat ik er geen last meer van heb onder trainen enzo :)
Je kunt ook even bellen en aan de assistente vragen hoelaat spreekuur is, dan kun je het telefonisch overleggen met je arts en zal hij je tips geven of je toch even uitnodigen als hij het niet vertrouwd.
pi_96976045
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

khad 10 pillen getest, dat had ik toch gezegt?

nooit meer aan gezeten, ga het ook nooit meer doen ook, het werkt niet voor mij
ja ik ben heel eerlijk..
Ahja, dat heb je inderdaad gezegd, excuus. Dan toch even tijdens spreekuur overleggen met je arts, enkel wanneer hij het niet vertrouwd zal hij je uitnodigen.
pi_96976046
Hoi :@
pi_96976047
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:56 schreef Dimens het volgende:
Hoi :@
hai :7
Rustig aan.
pi_96976050
Als het een te lage bloeddruk is, is dat gemakkelijk te verhelpen. Iedere dag een paar glazen extra water drinken, en elke dag een soepje nemen (ivm zout). Zoute dropjes zijn ook handig om bij je te hebben.

Als je je niet goed voelt worden, of het wordt zwart voor je ogen, span dan je bilspieren aan of ga gehurkt zitten. Als dat raar is (want je bent boodschappen aan het doen oid), dan kun je ook met je benen gekruist gaan staan. Op die manier stijgt je bloeddruk meteen en direct weer en voel je je beter.
pi_96976053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:51 schreef ABombali het volgende:
artsen studeren hier jarenlang voor.

ik wil geneeskunde gaan studeren :) en vind het intressant
Rustig aan.
pi_96976054
meer roken en zuipen, krijg je vanzelf hogere bloeddruk :7

edit: ow wacht, dit is geen onz, klb of gc. in dat geval verklaar ik mijn post nietig :). Suc6 ermee TS ^O^
pi_96976056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als het een te lage bloeddruk is, is dat gemakkelijk te verhelpen. Iedere dag een paar glazen extra water drinken, en elke dag een soepje nemen (ivm zout). Zoute dropjes zijn ook handig om bij je te hebben.

thx, zou makkelijk kunnen dit ja :)
Rustig aan.
pi_96976060
Wanneer de buis te veel open staat (tuba aperta) door bijvoorbeeld gewichtsverlies, hoort men een echo in het hoofd, wat als zeer hinderlijk kan worden ervaren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buis_van_Eustachius
Rustig aan.
pi_96976062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 04:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

thx, zou makkelijk kunnen dit ja :)
Mijn dochter heeft Syncope, en dit is de remedie daartegen ;)
pi_96976067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 04:01 schreef kingtoppie het volgende:
Wanneer de buis te veel open staat (tuba aperta) door bijvoorbeeld gewichtsverlies, hoort men een echo in het hoofd, wat als zeer hinderlijk kan worden ervaren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buis_van_Eustachius
Ben je afgevallen?
pi_96976068
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 04:02 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ben je afgevallen?
schommelgewicht op laagste punt, 68kilo dus.. max 70 altijd

tevens: IK WIL AANKOMEN maar het lukt niet :(
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties