quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:30 schreef Phantomesse het volgende:
Geen idee, ik heb alleen bloedtekort als ik bij de bloedafname van Sanquin ben geweest![]()
Meer suikers eten? Minder Ritalin slikken?
ja die vond ik ook zeer geslaagd, weet het bijna wel zeker iddquote:
schommel gewicht op het laagste punt, niet scherp zijn, etc etc, wel baas etenquote:Op woensdag 18 mei 2011 03:43 schreef ABombali het volgende:
En waarom denk je dat dit iets te maken heeft met "bloedtekort"? Waar baseer je dat op?
Ik denk niet dat het hier aan ligt
Het is niet van levensbedreigende aard, het is ook niet voor langere periode.quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:51 schreef ABombali het volgende:
Heb je een bloeddrukmeter? Ga anders even naar de apotheek of je arts. Is je bloeddruk te laag voor een langere periode, dan kun je daar medicijnen voor slikken. Ik denk niet dat je veel opschiet door alles op fok zelf probeert te verklaren, artsen studeren hier jarenlang voor.
Dus mijn advies is gewoon wat tests doen, en eventueel gewoon naar je huisarts. Is het een lage bloeddruk? Dan kan je arts je hier bij helpen, is het iets anders? Dan verwijst hij je door voor een bloedtest oid..
khad 10 pillen getest, dat had ik toch gezegt?quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:52 schreef Phantomesse het volgende:
Gebruik je die Ritalin nog? En nu heel eerlijk zijn?
Ritalin verlaagt in sommige gevallen namelijk wel de bloeddruk, daarom moet je in het begin als je dat slikt ook regelmatig naar je psycholoog terug om je bloeddruk te meten. Als dit niet goed is word je van de medicatie afgehaald.
Je kunt ook even bellen en aan de assistente vragen hoelaat spreekuur is, dan kun je het telefonisch overleggen met je arts en zal hij je tips geven of je toch even uitnodigen als hij het niet vertrouwd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is niet van levensbedreigende aard, het is ook niet voor langere periode.
wat ik wil zeggen is dus eigenlijk dat ik het niet de moeite waard vind om ervoor naar een arts te gaan... maar dat ik wel graag een soort verklaring ervoor kan krijgen zodat ik er geen last meer van heb onder trainen enzo
Ahja, dat heb je inderdaad gezegd, excuus. Dan toch even tijdens spreekuur overleggen met je arts, enkel wanneer hij het niet vertrouwd zal hij je uitnodigen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
khad 10 pillen getest, dat had ik toch gezegt?
nooit meer aan gezeten, ga het ook nooit meer doen ook, het werkt niet voor mij
ja ik ben heel eerlijk..
thx, zou makkelijk kunnen dit jaquote:Op woensdag 18 mei 2011 03:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als het een te lage bloeddruk is, is dat gemakkelijk te verhelpen. Iedere dag een paar glazen extra water drinken, en elke dag een soepje nemen (ivm zout). Zoute dropjes zijn ook handig om bij je te hebben.
Ben je afgevallen?quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:01 schreef kingtoppie het volgende:
Wanneer de buis te veel open staat (tuba aperta) door bijvoorbeeld gewichtsverlies, hoort men een echo in het hoofd, wat als zeer hinderlijk kan worden ervaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buis_van_Eustachius
schommelgewicht op laagste punt, 68kilo dus.. max 70 altijdquote:
Dat is vrij stabiel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
schommelgewicht op laagste punt, 68kilo dus.. max 70 altijd
tevens: IK WIL AANKOMEN maar het lukt niet
je hebt geen idee hoe snel dat kan schommelen bij mij, misschien heeft het wel een enorme frequentie?quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is vrij stabiel.
Als aankomen niet lukt, kan dat vele oorzaken hebben. Waarom laat je je bloed niet eens uitgebreid testen door de huisarts?
Maar de schommeling is niet groot en drastisch, dat bedoel ik met stabielquote:Op woensdag 18 mei 2011 04:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
je hebt geen idee hoe snel dat kan schommelen bij mij, misschien heeft het wel een enorme frequentie?
huisarts is eng... moet beter me best doen weet ik wel zeker... meer structuur enzo.
als dat niet zou lukken dan zou ik wel naar de huisarts gaan maar op dit moment niet.
Tussen de 68 en 70 is normaal, zelf is mijn schommelgewicht tussen de 57.5 en 62 en het varieert echt per dag. Behalve dat ik op sommige dagen niet comfortabel of iets té confortabel in bepaalde broeken en bh's zit heb ik er geen last van.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
je hebt geen idee hoe snel dat kan schommelen bij mij, misschien heeft het wel een enorme frequentie?
ik snap jequote:Op woensdag 18 mei 2011 04:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar de schommeling is niet groot en drastisch, dat bedoel ik met stabiel
Dat hoeft niet een symptoom van het een of ander te zijn, het kan net zo goed een propje zijn in je oor. Maar om dat zeker te weten, zou je echt even langs een arts moeten gaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
ik snap je
bijkomend symptoon: bij sporten dicht oor (zegmaar dat je jezelf in ego hoort / als je geeuwt, dat geluid) (o khad em al genoemd... maargoed)
het is duidelijk - onder het sporten. op dagen dat ik ook last heb van de andere dingen. nu vraag ik mij af of alles verklaarbaar is met te lage bloeddruk, zo niet, dan lijkt het mij dat ik een soort van bloedtekort heb.wat ook weer goed samen kan vallen met dat lage schommel gewicht.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat hoeft niet een symptoom van het een of ander te zijn, het kan net zo goed een propje zijn in je oor. Maar om dat zeker te weten, zou je echt even langs een arts moeten gaan.
das best leip hey, is dat wel gezond? moet jij niet naar de huisarts?quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:06 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Tussen de 68 en 70 is normaal, zelf is mijn schommelgewicht tussen de 57.5 en 62 en het varieert echt per dag. Behalve dat ik op sommige dagen niet comfortabel of iets té confortabel in bepaalde broeken en bh's zit heb ik er geen last van.
Misschien is het wel helemaal niets, johquote:Op woensdag 18 mei 2011 04:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
het is duidelijk - onder het sporten. op dagen dat ik ook last heb van de andere dingen. nu vraag ik mij af of alles verklaarbaar is met te lage bloeddruk, zo niet, dan lijkt het mij dat ik een soort van bloedtekort heb.wat ook weer goed samen kan vallen met dat lage schommel gewicht.
zodoende vond ik het leuk om hier een topic over te maken
als voornamelijk doel ook om tot nieuwe inzichten te komen zonder moeite te doen,
dus ik ben eigenlijk gewoon te lui voor de huisarts / vind het de moeite niet waard
en het is natuurlijk gewoon gezellig
En dat baseer je op ... ?quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is niet van levensbedreigende aard, het is ook niet voor langere periode.
wat ik wil zeggen is dus eigenlijk dat ik het niet de moeite waard vind om ervoor naar een arts te gaan... maar dat ik wel graag een soort verklaring ervoor kan krijgen zodat ik er geen last meer van heb onder trainen enzo
maar ik vind het wel intressant, ik wil graag weten hoe mijn lichaam werkt, en het is duidelijk dat het op deze dagen niet optimaal gaat... ik wil graag die dagen vermijdenquote:Op woensdag 18 mei 2011 04:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Misschien is het wel helemaal niets, johDat kan ook. Op zich, is een lage bloeddruk heel gezond (gezonder dan een hoge bloeddruk). En iedereen heeft wel eens dat het zwart wordt voor zijn/haar ogen, bijvoorbeeld als je te snel op staat na langdurig zitten of liggen. Dat is allemaal normaal. Zolang je je bewustzijn niet verliest is er geen reden voor paniek (en als dat wel het geval is, ook niet trouwens, igv een te lage bloeddruk that is).
Bij een te lage bloeddruk voel je je niet ok worden, als er niet voldoende bloed naar de hersenen stroomt. Ik weet niet wat je traint, en in welke houding je traint, maar bij een te lage bloeddruk is het dan zo dat je snel moet zorgen dat er weer bloed naar de hersenen kan stromen. Dat kun je dus doen door je bilspieren aan te spannen, gehurkt te gaan zitten, of door met je benen over elkaar gekruist te gaan staan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
maar ik vind het wel intressant, ik wil graag weten hoe mijn lichaam werkt, en het is duidelijk dat het op deze dagen niet optimaal gaat... ik wil graag die dagen vermijden
ehm... ja nu kom ik tot dit:
openstaande Buis van Eustachius / Tuba Aperta
onder trainen wat langere tijd aanhoudt... toch een moment dat de spieren meer bloed krijgen, en je bloeddruk omhoog gaat lijkt me?
Dat je wel duizelig bent, maar er gen goede oorzaak voor vindt. Een huisarts heeft verstand van dit soort dingen, Dr. Google is niet meer dan een dronken aap die teveel lijm gesnoven heeft na zijn 8e hersenbloeding.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
waar baseer je op dat het wel zo is?
waar maak je je druk om?
ik kan mezelf er toch best wel goed in vinden (eigenlijk compleet)quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bij een te lage bloeddruk voel je je niet ok worden, als er niet voldoende bloed naar de hersenen stroomt. Ik weet niet wat je traint, en in welke houding je traint, maar bij een te lage bloeddruk is het dan zo dat je snel moet zorgen dat er weer bloed naar de hersenen kan stromen. Dat kun je dus doen door je bilspieren aan te spannen, gehurkt te gaan zitten, of door met je benen over elkaar gekruist te gaan staan.
Rust.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:34 schreef kingtoppie het volgende:
Soms is de Buis van Eustachius in rust wel gesloten, maar opent het zich bij (forse) lichaamsbeweging.
''http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/51191-buis-van-eustachius-functiestoornissen.html''
thx,quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Hier kun je je inlezen over een te lage bloeddruk. De site is wel specifiek op Syncope gericht (bewustzijnverlies nav een te lage bloeddruk). Het is een heel uitgebreide site, met veel informatie. Deze site is mij aangeraden door het AMC.
http://www.stars.org.uk/
Wehe, kvind het juist intressant manquote:Op woensdag 18 mei 2011 04:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja gewoon rust nemen en je niet overal druk over maken doet wonderen.
2 kilo is wat iedereen van nature varieert van weegmoment tot weegmoment. Sowieso is 2 kilo heel weinig, dat is niet wat bedoeld wordt met snel gewichtsverlies. Dan moet je eerder denken aan iemand die ineens een crashdieet gaat doen en een kilo per week afvalt een aantal weken tot maanden achter elkaar, daar kun je lage bloeddruk van krijgen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 04:30 schreef kingtoppie het volgende:
thx, verder wil ik graag nog even uitzoeken waarom ik hier opeens last van heb...
maar blijkbaar is dat gewoon ''snel gewichtsverlies''
vandaar ook dat ik het over die frequentie had, want misschien is die 2kilo er wel in 1 dag af gevallen? wie weet, maar ik ben geen anorexia persoon dus langer dan 1 dag verhongeren doe ik mezelf niet aan + ik wil aankomen
Dat probeer ik die gast ook duidelijk te maken. Helaas is 'ie een beetje eigenwijs.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:48 schreef Dipkip het volgende:
Je kunt geen 'bloedtekort' hebben. Als je te weinig vocht zou hebben dan onttrekt je lichaam vocht om het aan te vullen (uit je maaginhoud of uit organen). Als je nou in de sahara gaat lopen joggen ok maar je drinkt wel eens een glaasje van het een of ander neem ik aan dus je hebt genoeg vocht. Naast vocht bestaat je bloed uit andere dingen, maar als je die tekort zou komen dan heb je eerder bloedarmoede (wat je ontkent in de OP).
Ik begrijp niet waar je dit idee van te weinig bloed hebben op baseert. Zelfs mensen die bloed doneren maken dat binnen afzienbare tijd weer terug aan, dus hoe zou jij dan een chronisch tekort aan bloed kunnen hebben? Volkomen uit de lucht gegrepen lijkt het, je praat er veel over in dit topic maar zegt nergens hoe je bij dit idee bent gekomen en waarom het zo veel waarschijnlijker is dan bijvoorbeeld bloedarmoede.
[..]
2 kilo is wat iedereen van nature varieert van weegmoment tot weegmoment. Sowieso is 2 kilo heel weinig, dat is niet wat bedoeld wordt met snel gewichtsverlies. Dan moet je eerder denken aan iemand die ineens een crashdieet gaat doen en een kilo per week afvalt een aantal weken tot maanden achter elkaar, daar kun je lage bloeddruk van krijgen.
Je kunt ook gewoon zomaar een lage bloeddruk hebben, dus je hoeft niet echt te zoeken naar een oorzaak. Kijk of je je met de truuks die genoemd zijn (dropjes enzo) beter voelt, dat is een aanwijzing dat je bloeddruk te laag is. En probeer naar de huisarts te gaan als je je er zo druk over maakt. Met googelen kom je er echt niet achter
Als je je spieren flink inspant, dan gaan de bloedvaten aldaar openstaan, en op die manier onttrekken zij bloed, normaal als dit gebeurt heb ik nergens last van, maar ik ga niet zo consequent meer naar de sportschool als vroeger, dus wellicht heeft mijn lichaam zich daarop aangepast, wat tot een relatief bloedtekort leidt na inspanning.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:48 schreef Dipkip het volgende:
Je kunt geen 'bloedtekort' hebben. Als je te weinig vocht zou hebben dan onttrekt je lichaam vocht om het aan te vullen (uit je maaginhoud of uit organen). Als je nou in de sahara gaat lopen joggen ok maar je drinkt wel eens een glaasje van het een of ander neem ik aan dus je hebt genoeg vocht. Naast vocht bestaat je bloed uit andere dingen, maar als je die tekort zou komen dan heb je eerder bloedarmoede (wat je ontkent in de OP).
bloedarmoede heeft te maken met ijzer? correct me if im wrong. dat heeft dan weer te maken met zuurstof opname. mijn symptonen hebben te maken met een te lage bloeddruk. dus ik sluit bloedarmoede sowieso uit. bloedtekort klinkt onlogisch en mensen zouden mij corrigeren met ''bedoel je geen bloedarmoede'' ook al bedoel ik echt ''bloedtekort''quote:Ik begrijp niet waar je dit idee van te weinig bloed hebben op baseert. Zelfs mensen die bloed doneren maken dat binnen afzienbare tijd weer terug aan, dus hoe zou jij dan een chronisch tekort aan bloed kunnen hebben? Volkomen uit de lucht gegrepen lijkt het, je praat er veel over in dit topic maar zegt nergens hoe je bij dit idee bent gekomen en waarom het zo veel waarschijnlijker is dan bijvoorbeeld bloedarmoede.
als jij opeens 2kilo verliest aan vet / spier in 1 dag... is dit in mijn ogen een aardige crash.quote:2 kilo is wat iedereen van nature varieert van weegmoment tot weegmoment. Sowieso is 2 kilo heel weinig, dat is niet wat bedoeld wordt met snel gewichtsverlies. Dan moet je eerder denken aan iemand die ineens een crashdieet gaat doen en een kilo per week afvalt een aantal weken tot maanden achter elkaar, daar kun je lage bloeddruk van krijgen.
ja zomaar, opeens zonder reden, wat ik eerst niet had(lees: ''normaal gesproken niet heb'')quote:[quote]
Je kunt ook gewoon zomaar een lage bloeddruk hebben, dus je hoeft niet echt te zoeken naar een oorzaak. Kijk of je je met de truuks die genoemd zijn (dropjes enzo) beter voelt, dat is een aanwijzing dat je bloeddruk te laag is. En probeer naar de huisarts te gaan als je je er zo druk over maakt. Met googelen kom je er echt niet achter
dat bedoel ik ook, maar ik doe sportschool, dus dan heb je relatief veel rust, onder het sporten wel te verstaanquote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
Tijdens het sporten verhoogt je bloeddruk juist (onder invloed van het hormoon adrenaline), dus die redenatie klopt niet helemaalHet is juist tijdens de rust, dat de bloeddruk verlaagt.
Evengoed span je je dan in, en maak je dus adrenaline aan. Met rust, bedoel ik slapenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
dat bedoel ik ook, maar ik doe sportschool, dus dan heb je relatief veel rust.
Dat is niet helemaal waar, als ik in de sportschool ben heb ik zo 1-2min rust tussen een oefening.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Evengoed span je je dan in, en maak je dus adrenaline aan. Met rust, bedoel ik slapenIk neem aan dat je niet ligt te slapen tijdens het trainen?
Dat telt niet meequote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, als ik in de sportschool ben heb ik zo 1-2min rust tussen een oefening.
Ik zal mij nader uiten...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat telt niet meeIn die korte tijd verdwijnt de aangemaakte adrenaline echt niet uit je systeem, en doet het gewoon zijn ding nog.
Of, ze kunnen gewoon niet genoeg zuurstof transporteren. En dan zou je bij een anemie uitkomen ipv een te lage bloeddruk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zal mij nader uiten...
het verschil tussen voor de sportschool, en tijdens / na de sportschool, ligt hem in de bloedvaten van mijn spieren, die dus meer bloed opeisen indien ze ''opgepompt'' zijn
van daaruit beredeneer ik dan weer verder:
open buis van Eustachius heeft te maken met die adertjes in je oor en allicht vetweefsel, wat het afsluitquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of, ze kunnen gewoon niet genoeg zuurstof transporteren. En dan zou je bij een anemie uitkomen ipv een te lage bloeddruk.
Het is weinig zinvol om te speculeren over iets wat je zo heel gemakkelijk even kunt laten meten. Meten is wetenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
open buis van Eustachius heeft te maken met die adertjes in je oor en allicht vetweefsel, wat het afsluit
dit is super makkelijk te testen aangezien ik, zodra ik ging liggen / zou zakken met mijn hoofd, er wel voldoende bloed bijkwam en het nagenoeg direct verdween
Je hebt gelijk,quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is weinig zinvol om te speculeren over iets wat je zo heel gemakkelijk even kunt laten meten. Meten is weten
Mijn lul is niet groot genoegquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:16 schreef Farenji het volgende:
Val je ook flauw als je een erectie krijgt?
Jij wel?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:16 schreef Farenji het volgende:
Val je ook flauw als je een erectie krijgt?
Ik weerleg Einstein zijn theoriën onder de daadquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik merk wel dat mijn hersenen dan een stuk minder goed werken.
Da's dan wel weer een voordeel van een klein pikkie hebben, he.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weerleg Einstein zijn theoriën onder de daad
Ja, kan er genoeg trucjes mee, en hij past tenminste nog in me broekquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Da's dan wel weer een voordeel van een klein pikkie hebben, he.
Er staat CHRONISCH. Natuurlijk kun je te weinig bloed hebben als je net een slagaderlijke bloeding hebt gehadquote:
Heb je de symptomen van bloedarmoede al opgezocht? Daar krijg je namelijk ook die zwarte vlekken enzo van. De symptomen overlappen deels.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:15 schreef kingtoppie het volgende:
bloedarmoede heeft te maken met ijzer? correct me if im wrong. dat heeft dan weer te maken met zuurstof opname. mijn symptonen hebben te maken met een te lage bloeddruk. dus ik sluit bloedarmoede sowieso uit. bloedtekort klinkt onlogisch en mensen zouden mij corrigeren met ''bedoel je geen bloedarmoede'' ook al bedoel ik echt ''bloedtekort''
dat TS geen bloedtekort heeft lijkt me duidelijk, maar jouw statement 'Je kunt geen 'bloedtekort' hebben' klopt niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:00 schreef Dipkip het volgende:
Er staat CHRONISCH. Natuurlijk kun je te weinig bloed hebben als je net een slagaderlijke bloeding hebt gehadmaar je kunt niet wekenlang een tekort aan bloed hebben terwijl je nog gezellig in de sportschool rondstapt.
Dit heb ik meerde malen proberen uit te leggen met dat de spieren meer bloed opeisen zodra ze ''opgewarmt'' / ''opgepompt'' zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Er staat CHRONISCH. Natuurlijk kun je te weinig bloed hebben als je net een slagaderlijke bloeding hebt gehadmaar je kunt niet wekenlang een tekort aan bloed hebben terwijl je nog gezellig in de sportschool rondstapt.
Dat van die buis van Eustachius, heeft te maken met adertjes in je oor, die de boel niet afsluiten, dus dat is dus echt een bloedquestie.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Heb je de symptomen van bloedarmoede al opgezocht? Daar krijg je namelijk ook die zwarte vlekken enzo van. De symptomen overlappen deels.
In mijn 'statement' verwees ik dan ook naar TS en naar het feit dat hij het al lange tijd zegt te hebben. Selectief quoten is ook een kunstquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:17 schreef computergirl het volgende:
dat TS geen bloedtekort heeft lijkt me duidelijk, maar jouw statement 'Je kunt geen 'bloedtekort' hebben' klopt niet.
Selectief lezen ook denk ik?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
In mijn 'statement' verwees ik dan ook naar TS en naar het feit dat hij het al lange tijd zegt te hebben. Selectief quoten is ook een kunst
Jongen, heb je ooit opgelet bij bio? Als je inspant gaan de bloedvaten naar je spieren open, maar naar de overige delen van je lichamen gaan ze als het ware dicht. Het bloedvolume blijft het zelfde, het wordt alleen anders verdeeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit heb ik meerde malen proberen uit te leggen met dat de spieren meer bloed opeisen zodra ze ''opgewarmt'' / ''opgepompt'' zijn
jou neem ik niet bepaald serieus,quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:43 schreef DDM het volgende:
[..]
Jongen, heb je ooit opgelet bij bio? Als je inspant gaan de bloedvaten naar je spieren open, maar naar de overige delen van je lichamen gaan ze als het ware dicht. Het bloedvolume blijft het zelfde, het wordt alleen anders verdeeld.
Wat dacht je van een fatsoenlijke opleiding. Hoef je niet zoveel onzin uit te kramen. verder heeft tijdens het sporten drop eten weinig zin, dit werkt namelijk niet direct. Af en toe drop eten verhoogt wel de bloeddruk (vanwege de glycyrrhizine), maar beter ga je langs de dokter voordat je jezelf gaat vergiftigen met vanalles.quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
ja die vond ik ook zeer geslaagd, weet het bijna wel zeker idd
maar nu die te lage bloeddruk(hypotensie) nog verklaren, en dat deed ik met ''tekort aan bloed''
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:55 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe kan ik dat nou denken als ik juist zeg dat het niet zo is, dat is niet echt logica. Ik kan dat beter tegen jou zeggen aangezien jij spreekt over een bloedtekort. Het wordt anders verdeeld inderdaad, maar er verandert niets met het bloedvolume en dus ook niet met de hoeveelheid naar de hersenen toe.quote:jou neem ik niet bepaald serieus,
''het bloedvolume blijft hetzelfde'' wtf mandenk je dat er spontaan bloed afgetapt wordt als je gaat trainen ofzo? het wordt anders verdeelt: JAA dat is mijn hele punt juist.
Ze gaan dicht op het moment dat jij begint met inspannen. Dan moet je vooral denken aan de bloedvaten die richting de buik gaan. Deze knijpen bij het begin van de inspanning samen zodat het bloed richting alle overige orgaanstelstels gaan die nodig zijn bij inspanning. Dus de vitale organen en het spierstelsel. Bij afname van de inspanning zal langzaam aan de bloedvaten naar de spieren toe weer wat dichter worden. Er is niet een exact punt aan te geven, maar dit proces, genaamd metabole autoregulatie, staat onder controle van het zenuwstelsel en stofjes in het bloed. Ook zal er weer iets meer bloed door de buikorganen gaan stromen. Tijdens dit gehele proces blijft het bloedvolume en de bloeddruk gehandhaafd. Want de bloeddruk stijgt bij het begin van de inspanning, maar zal hierna snel weer dalen tot een normaal niveau. O.a. veroorzaakt door de verwijding van de bloedvaten richting de spieren.quote:verder de overige delen van me lichaam gaan dicht, wil ik best geloven hoor, maar wanneer gaan ''ze'' dicht, en wanneer gaan ''ze'' open? dat zou nog eens nuttige informatie zijn, maar wat jij doet is mij bestempelen als halve mongol. en verder over 2 vanzelfsprekende dingen spreken...
ik zeg niet dat je het denkt, ik zeg dat het een totaal overbodige stelling is, ''gras is groen...'' fijn om te weten!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:25 schreef DDM het volgende:
Hoe kan ik dat nou denken als ik juist zeg dat het niet zo is, dat is niet echt logica. Ik kan dat beter tegen jou zeggen aangezien jij spreekt over een bloedtekort. Het wordt anders verdeeld inderdaad, maar er verandert niets met het bloedvolume en dus ook niet met de hoeveelheid naar de hersenen toe.
Wat is mijn eigen overtuiging dan? inmiddels is mijn eigen overtuiging slechts dat ik een te lage bloeddruk heb, en daar heb ik alle reden toe om te geloven, ik vraag me alleen af hoe dit komt, en mensen die reageren met ''dat kan niet'' zonder toelichting weten er zelf blijkbaar ook geen Kut vanaf... ik kan daar niks mee, weerleg liever mijn ''argumenten''... maar daar schijnen jullie niet zo goed in te zijn.quote:Ik bestempel je niet als een halve mongool, maar je hebt behoorlijk wat onzin uitgekraamd. Je bent hier al een paar keer op gewezen, maar je blijft bij je eigen overtuiging. Ik vraag me dan af wat voor nut dit topic dan nog heeft.
Ja alsof je oren potdicht zitten en een soort nare druk in je kop, dat bedoel je toch? Beetje misselijkmakend ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:48 schreef kingtoppie het volgende:
Selectief lezen ook denk ik?
lange tijd? als ik minder scherp ben als gewoonlijk, als ik mezelf goed en sterk voel dan heb ik geen last van een ''open buis van Eustachius'' wat best tering vervelend is... allicht ken je het niet? je hoort jezelf dus ademen (best luid) en als je praat is dit ook niet prettig.
Wat snap je niet aan na inspanning - te lage bloeddruk?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:25 schreef DDM het volgende:
Ze gaan dicht op het moment dat jij begint met inspannen. Dan moet je vooral denken aan de bloedvaten die richting de buik gaan. Deze knijpen bij het begin van de inspanning samen zodat het bloed richting alle overige orgaanstelstels gaan die nodig zijn bij inspanning. Dus de vitale organen en het spierstelsel. Bij afname van de inspanning zal langzaam aan de bloedvaten naar de spieren toe weer wat dichter worden. Er is niet een exact punt aan te geven, maar dit proces, genaamd metabole autoregulatie, staat onder controle van het zenuwstelsel en stofjes in het bloed. Ook zal er weer iets meer bloed door de buikorganen gaan stromen. Tijdens dit gehele proces blijft het bloedvolume en de bloeddruk gehandhaafd. Want de bloeddruk stijgt bij het begin van de inspanning, maar zal hierna snel weer dalen tot een normaal niveau. O.a. veroorzaakt door de verwijding van de bloedvaten richting de spieren.
Zelfde als dat je aan het gapen bent, alleen dan zonder te gapen, en het houdt minimaal 10minuten aan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja alsof je oren potdicht zitten en een soort nare druk in je kop, dat bedoel je toch? Beetje misselijkmakend ook.
Iets met dat de spieren stijf worden, en dat je ze laat doorbloeden op het moment dat je jezelf uitstrekt....quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:56 schreef Bioflap het volgende:
Nu je het zegt.. Ik heb het heeeel soms wel eens als ik me uitrek en volle kracht op alle spieren zet.. dat het zwart voor de ogen wordt..
Ik heb geen last van me oor, en ik denk wel dat het normaal is als je debiel snel opstaat..
Allicht dat het daarom de rede is waarom het überhaupt op fok.nl staat?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Samenvatting: je kunt bij jezelf geen diagnose stellen. Ga naar de dokter als je wilt weten of er iets met je aan de hand is.
Ook wij kunnen geen diagnose stellen, wij kunnen je alleen vertellen wat het wel of niet kan zijn, de dokter is de enige die je kan vertellen wat het daadwerkelijk is.quote:Op zondag 22 mei 2011 04:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Allicht dat het daarom de rede is waarom het überhaupt op fok.nl staat?
................................
ik probeer hier iets van op te steken
quote:Op zondag 22 mei 2011 14:56 schreef loecje het volgende:
er worden hier een hele hoop termen door elkaar gegooid.
TS ga naar je huisarts en stel daar je vragen. hij/zij kan een diagnose stellen en daarbij ook uitleggen hoe en wat.
een diagnoses stel je niet via internet en zeker niet via een forum!
neen, gisternacht nog kebab op - omnomnomquote:
Allicht is een dokter ook maar een mens, / zijn er fokkers die geneeskunde gestudeerd hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:15 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ook wij kunnen geen diagnose stellen, wij kunnen je alleen vertellen wat het wel of niet kan zijn, de dokter is de enige die je kan vertellen wat het daadwerkelijk is.
Bovendien, als je er echt wat van op had willen steken had je allang mijn eerdere post beter gelezen.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 22 mei 2011 14:56 schreef loecje het volgende:
er worden hier een hele hoop termen door elkaar gegooid.
TS ga naar je huisarts en stel daar je vragen. hij/zij kan een diagnose stellen en daarbij ook uitleggen hoe en wat.
een diagnoses stel je niet via internet en zeker niet via een forum!
Je hebt ook gelijk, maar ik ben te lui om naar de dokter te gaan. komt misschien door me ouders die me op zo een manier hebben opgevoed dat je dan een watje bent..quote:Op zondag 22 mei 2011 15:12 schreef GotC het volgende:
Dude, serieus. Ga naar een dokter. Die kan bloed afnemen, bloeddruk meten, alles. Dat kan niemand hier via z'n computer.
Je kan wel blijven speculeren tot je een ons weegt, maar daar schiet je niks mee op.
Mijn post is duidelijk voor mensen met voldoende intelligentie om naar de dokter te gaan. Je kunt eventueel ook even Postural Hypotension googlen.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Allicht is een dokter ook maar een mens, / zijn er fokkers die geneeskunde gestudeerd hebben.
+ het is geen sudden fall off bloodpressure, als je mijn posts had gelezen had je wellicht gerichter kunnen antwoorden? - ik heb weinig van je post opgestoken
bovendien, licht je niet toe dat mijn symptomen OOK door bloedarmoede getriggerd kunnen zijn aangezien een symptoom anemie bij ijzertekort - lage bloeddruk, als je dit had verteld had ik iets van je opgestoken... nu zijn het maar een paar zinnen zonder uitleg.
vertel eventueel hoe bij een gezond persoon een ijzertekort verholpen zou kunnen worden, en hoelang je lichaam er over doet om zich te ''herstellen'' dan is dit namelijk ook makkelijk te testen - net als die zoute dropjes.
ik schiet hier niks mee opquote:Op zondag 22 mei 2011 17:15 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mijn post is duidelijk voor mensen met voldoende intelligentie om naar de dokter te gaan. Je kunt eventueel ook even Postural Hypotension googlen.
IJzertekort ligt er dus volledig aan hoe het komt (tekort aan inname ijzer, problemen met opnemen, zoja waardoor (vitamine tekort, lichamelijke problemen?) en je arts kan dat onderzoeken en daar duidelijkheid over geven, niet ik of iemand anders op dit forum.
Die kan ook zien of het bloedarmoede door andere oorzaak is, en dat verder onderzoeken.
klopt je schiet helemaal niets op met dit topic. Wij kunnen geen diagnose stellen dus jou ook niet vertellen wat er aan de hand is en hoe dat komt.quote:
Zoute dropjesquote:Op zondag 22 mei 2011 17:22 schreef Tanin het volgende:
Dat proberen we je al 3 paginas lang duidelijk te maken![]()
Je wilde ook geneeskunde studeren toch?
ik zet mijn geld op te lage bloeddruk, maar waarvan... zou niet zomaar iets gaan 'behandelen' met zoute dropjes of wat ook als je niet weet wat de oorzaak is. huisarts! daar hebbie um voor.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zoute dropjes
IJzer
kleine dingetjes die het verschil kunnen maken, en makkelijk zijn te testen
maar het enigste wat jij doet is een beetje bashen.. ik word 0.0 wijzer van je want inhoudelijk weet je ook niet te vertellen hoelang het zou duren voordat ik effect zou moeten voelen van een focking boterham met appelstroop.. ivm ijzertekort
-.-
je maakt 2 analyses, ik vraag om kleine praktijk handelingen die zouden kunnen aansluiten bij je analyses, waardoor het heel makkelijk te testen is. die informatie geef je niet, ook al vraag ik hier om.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:47 schreef Tanin het volgende:
Ik heb 2 serieuze posts voor je geschreven, tis pas nadat jij zegt dat je te lui bent om naar de dokter te gaan/zelf iets op te zoeken/gerichte vragen te stellen, dat ik de moed heb opgegeven.
We hebben je hier meerdere handvaten gegeven om wat mee te doen. Iemand die zich serieus bekommert om zijn gezondheid, of geneeskunde wil studeren, zou genoeg interesse moeten hebben het vanaf daar verder zelf op te zoeken/bij een arts te gaan vragen.
Ik ben niet aan het bashen, maar heel eerlijk en direct, als ik zeg dat ik denk (en vrees) dat je met deze instelling het eerste jaar niet haalt, als je je VWO diploma al kunt halen.
Wat is dit voorn bullshit dan, waar baseer je dit op?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:33 schreef Spanky78 het volgende:
Doe niet alsof je alles weet man. Je opent een topic en eigenlijk wil je helemaal geen advies, je wil laten horen hoe cool je eigenlijk wel niet bent. Nou inderdaad, je bent niet cool en je bent ook dom.
Ga naar de dokter en vraag hem meteen om een recept voor een hoger iq.. Pffff
Ja prima, nu nog waarom je vindt dat ik doe alsof ik alles weet en wil horen dat ik zo onwijs cool ben, en o zo dom.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef Spanky78 het volgende:
In de realiteit ga je naar de dokter voor een goede analyse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |