abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2011 @ 02:06:38 #1
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_96975208
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #163

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
Speak only if it improves upon the silence....
  woensdag 18 mei 2011 @ 02:06:57 #2
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_96975212
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:24 schreef missconfessions het volgende:

Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, want ik heb ook al lang geen last meer van liefdesverdriet, maar heb blijkbaar het fenomeen forum ontdekt en vindt het gewoon leuk om mee te kletsen. Is toch een hele andere manier van communiceren dan face-to-face, dan hou je onbewust toch rekening met lichaamstaal, gezichtsuitdrukking, en allerlei andere dingen. Dit is zo lekker, gewoon kletsen met mensen van wie je niet weet hoe ze eruit zien, gewoon iedereen zelf een gezicht geven. Heeft wel iets spannends.
En zonder vooroordelen, denk dat dat ook scheelt :)
Speak only if it improves upon the silence....
pi_96975871
Even posten.
pi_96976391
Volgens mij heb ik een terugval.. Opeens gaat het niet meer zo lekker en denk ik er allemaal weer meer over na.. Zo shit, maar ik denk dat het er een beetje bij hoort :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_97236458
ik heb ook een terugval. Vind het maar vaag.
pi_97236485
Nummertje 165 is al geopend ;) Met deze werd vorige week niets gedaan, toen werden er 2 tegelijk geopend..
pi_97236606
o :+
pi_97236767
Mijn ex heeft afgelopen weekend het bloed weer eens onder mijn nagels weg gehaald..

Hadden allebei een strechbed en zij beschuldigde mij ervan dat ik haar bed had meegenomen.
Ik netjes en duidelijk aangegeven dat ik mijn eigen bed had (naam staat er zelfs op :( ), gaat ze me beschuldigen van het uitlenen en kapot maken van het bed..

Dus ik wordt vals beschuldigd van iets en daardoor ook pissig..

Eind van het weekend belt ze ineens op.. De bedjes waren een half jaar geleden al een keer verwisselt met een ander persoon.. Wel excuus gekregen overigens (waar ik wat mee kan :? )

Aaahh ex-en ook altijd!!
pi_97237461
Hier schijnt de zon wel, alleen voelt het niet zo..daarom heb ik besloten om vanmiddag met de huisarts te gaan praten..zo gaat het niet meer langer. Voel me al te lang kloten, dat heeft effect op alles en iedereen en dat is niet goed besef ik me steeds meer, de dagen of zeg maar momenten dat ik me wel oke voel, worden alleen maar schaarser ipv vaker. Daarbij heeft de stomme actie van afgelopen weekend mij wel het inzicht gegeven dat ik geen stappen vooruit meer maak en of kan maken.
pi_97237584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:41 schreef H6-4ever het volgende:
Hier schijnt de zon wel, alleen voelt het niet zo..daarom heb ik besloten om vanmiddag met de huisarts te gaan praten..zo gaat het niet meer langer. Voel me al te lang kloten, dat heeft effect op alles en iedereen en dat is niet goed besef ik me steeds meer, de dagen of zeg maar momenten dat ik me wel oke voel, worden alleen maar schaarser ipv vaker. Daarbij heeft de stomme actie van afgelopen weekend mij wel het inzicht gegeven dat ik geen stappen vooruit meer maak en of kan maken.
Goede stap, denk ik.. Het kan nooit kwaad om met je huisarts te gaan praten en om evt om hulp te vragen! Ik hoop dat het je helpt!
pi_97237594
Ik voel me echt kut..
Ik geloof niet dat ik puf heb om te eten en zo verdrietig en onzeker..

Wat moet ik nou als zij de ware voor mij was :'(
pi_97237620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik voel me echt kut..
Ik geloof niet dat ik puf heb om te eten en zo verdrietig en onzeker..

Wat moet ik nou als zij de ware voor mij was :'(
Leg je verhaal anders eerst eventjes uit hier :)
pi_97237648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:47 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Leg je verhaal anders eerst eventjes uit hier :)
Zeurpiet :'(

Ik ben d'r kwijt :'( :'(
pi_97237811
het is klote gozer en op dit moment zit je in een diep dal. maar het word beter met de tijd, echt!
pi_97237821
Ok ik heb de OP gelezen, maar ga niet heel het topic doorlezen.. Heeft zij het uiteindelijk uitgemaakt? Of wat is er gebeurd?
pi_97237831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Zeurpiet :'(

Ik ben d'r kwijt :'( :'(
Het gevoel dat je hebt is zeker zuur. Sterkte daarmee.
Je stelt jezelf de vraag: "Wat moet ik nou als zij de ware voor mij was"

Stel hem ook eens andersom. Wat als zij dat niet was..

Gewoon op dit moment lekker de rust pakken en alles even rustig op een rijtje zetten.
Dan weer proberen te genieten van alles om je heen.
pi_97237846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Ok ik heb de OP gelezen, maar ga niet heel het topic doorlezen.. Heeft zij het uiteindelijk uitgemaakt? Of wat is er gebeurd?
Ja ik belde d'r op en ze wist het niet. Het is uiteindelijk op neer gekomen dat het niet gaat werken zo met alles en dat ze wel van me houdt, dat is het niet, maar het niet verder kan zo.. :'(
pi_97237901
Het waren gewoon 5 zo'n speciale maanden samen.

En omdat we elkaar nu twee weken niet konden zien door de examens is het gewoon zo gelopen.

Ik voel dat ik geen kans heb gehad om ervoor te zorgen dat het nog wel lukte om door te gaan
pi_97237909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja ik belde d'r op en ze wist het niet. Het is uiteindelijk op neer gekomen dat het niet gaat werken zo met alles en dat ze wel van me houdt, dat is het niet, maar het niet verder kan zo.. :'(
Had je haar niet gewoon even de rust moeten geven die ze nodig had tijdens haar examens, en na de examens gewoon moeten kijken hoe het dan zou gaan? Sorry het is heel kut voor je hoor, daar niet van..
pi_97237962
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:57 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Had je haar niet gewoon even de rust moeten geven die ze nodig had tijdens haar examens, en na de examens gewoon moeten kijken hoe het dan zou gaan? Sorry het is heel kut voor je hoor, daar niet van..
Ja, maar ik hoorde drie dagen niets van haar.

Dus ik belde om duidelijkheid te hebben.

Ze zei dat ze er over aan het nadenken was of het verder kon.

Maar ik heb nu zo'n gevoel dat ik te vroeg heb gebeld en nu een beetje gepusht heb wat ertoe leidde dat het uit is. Misschien was ze over 2 dagen wel op een andere gedachte gekomen?!
pi_97238045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja, maar ik hoorde drie dagen niets van haar.

Dus ik belde om duidelijkheid te hebben.

Ze zei dat ze er over aan het nadenken was of het verder kon.

Maar ik heb nu zo'n gevoel dat ik te vroeg heb gebeld en nu een beetje gepusht heb wat ertoe leidde dat het uit is. Misschien was ze over 2 dagen wel op een andere gedachte gekomen?!
Nou ik denk eigenlijk gewoon dat heel dit moment een verkeerd moment is om haar te pushen.. Als zij vorig jaar is gezakt voor haar examens door een vergelijkbare situatie en daardaar wat rust wilt nu tijdens de examens had jij haar die rust moeten geven in plaatst van moeten pushen..
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:02:24 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97238071
Als je echt voor iemand wil gaan, dan zet je geen tijdslimiet op wanneer er wel gebeld mag worden. Als een gewoon belletje al als pushen wordt uitgelegd, is de wil er simpelweg niet. Ze zocht een uitweg en heeft die gevonden. En dat geeft jou de kans om dat meisje te vinden dat wel echt voor jou wil gaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_97238074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nou ik denk eigenlijk gewoon dat heel dit moment een verkeerd moment is om haar te pushen.. Als zij vorig jaar is gezakt voor haar examens door een vergelijkbare situatie en daardaar wat rust wilt nu tijdens de examens had jij haar die rust moeten geven in plaatst van moeten pushen..
Ja, maar het is ook onredelijk om mij drie dagen te negeren. Dat had zij ook toegegeven..
pi_97238119
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
Als je echt voor iemand wil gaan, dan zet je geen tijdslimiet op wanneer er wel gebeld mag worden. Als een gewoon belletje al als pushen wordt uitgelegd, is de wil er simpelweg niet. Ze zocht een uitweg en heeft die gevonden. En dat geeft jou de kans om dat meisje te vinden dat wel echt voor jou wil gaan.
Tuurlijk maar hoe zou je je voelen als je na elke berichtje wat je krijgt er een berichtje er achter aan krijgt of je hem wel ontvangen hebt? Ik vind, en hoe lullig dat het ook is, hij dit wel een beetje zelf veroorzaakt heeft.. Hoe onredelijk het ook van haar is om hem 3 dagen te negeren, daar zit een oorzaak bij..
pi_97238135
Ik geef gewoon mijzelf de schuld nou omdat ik gebeld heb en het zover is gekomen.

Misschien durfde zij niet te bellen, maar misschien kon het ook nog goedkomen als ze de examens achter de rug had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')