Ach, laten we nou gewoon eerlijk zijn: je moet toch ergens aan doodgaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:50 schreef Ikmoestlachen het volgende:
Tevens al die kijk-mij-eens-even-stoerdoen-personen hier die zich volstoppen met zout en ongezonde vetten omdat ze het zogenaamd niets kan schelen
Nee, omdat ze het lekker vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:50 schreef Ikmoestlachen het volgende:
Tevens al die kijk-mij-eens-even-stoerdoen-personen hier die zich volstoppen met zout en ongezonde vetten omdat ze het zogenaamd niets kan schelen
ze hebben allemaal 25% minder zout, maar ik doel vooral op de paprika superchips omdat ik de rest sowieso nooit at.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:03 schreef Dhaha het volgende:
Welke chips? De normale?
geen zin om het topic door te lezen.
Ik heb dat geprobeerd: het smaakt voor geen meter.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:53 schreef Ikmoestlachen het volgende:
[..]
Nou dan, waarom dit zeiktopic dan nogAls je er meer zout op wil, dan doe je dat toch?
ik eet nu Lays, proef er niks vanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef Danny het volgende:
[..]
ze hebben allemaal 25% minder zout, maar ik doel vooral op de paprika superchips omdat ik de rest sowieso nooit at.
Ik proef dat zeker wel. Eerst viel het me op dat de smaak van de chips anders en minder lekker was, maar toen dacht ik nog dat het een productiefoutje zou zijn. Toen de tweede zak weer gek smaakte ben ik maar eens de zak gaan lezen. De mensen die minder zout willen eten, die moeten maar gewoon geen chips eten. Chips hoort gewoon zout te zijn. Als ik te dik zou zijn en aan de lijn zou gaan doen, dan zou ik natuurlijk ook geen chips meer eten. Mijn gewone eten is al gezond genoeg en als ik een keer chips eet, dan wéét ik dat dat niet supergezond is. Maar je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je zákken achter elkaar leeg gaat zitten eten.quote:
Bij de 'gewone' Lay's chips is het inderdaad al langer zo. De superchips (ribbelchips) hebben ze niet zo lang geleden aangepast. Ik was dan ook overgestapt van de gewone naar de superchips, maar dat heeft nu dus ook geen zin meer.quote:
Die keus is er al; Light. Nu is de gewone chips gewoon een tweede light variantquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:17 schreef Phileintje het volgende:
Geef mensen dan gewoon de keus: Voor de mensen die minder zout willen een speciale versie met minder zout en voor de mensen die gewoon normale chips willen, het recept gewoon zo laten.
Maar in het artikel op PepsiCo zeggen ze dit:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:50 schreef Danny het volgende:
Die keus is er al; Light. Nu is de gewone chips gewoon een tweede light variant
Ik weet niet wat voor smaakloze types ze in dat testpanel hebben zitten hoor...quote:Wij zijn er trots op dat we er in geslaagd zijn om de juiste receptuur te ontwikkelen die voldoet aan onze eisen en dezelfde smaak kan garanderen die consumenten van ons gewend zijn.
Ik vraag me af of ze uberhaupt een testpanel hebbenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:09 schreef Phileintje het volgende:
Ik weet niet wat voor smaakloze types ze in dat testpanel hebben zitten hoor...
Ja inderdaad, dat vind ik ook, maar volgens sommigen in dit topic proef je totaal geen verschil. Dat soort mensen zit dan waarschijnlijk in dat testpanel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:10 schreef zoem het volgende:
Ik vraag me af of ze uberhaupt een testpanel hebben
Want het smaakt totáál anders
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:30 schreef Hondenbrokken het volgende:
Volgens mij is deze klacht puur psychologisch, want ik merk geen verschil in smaak. Ik vraag me dan ook af of ze er eigenlijk wel echt zout uit hebben gehaald en het niet een marketingding is.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:17 schreef Phileintje het volgende:
Ik proef dat zeker wel. Eerst viel het me op dat de smaak van de chips anders en minder lekker was, maar toen dacht ik nog dat het een productiefoutje zou zijn. Toen de tweede zak weer gek smaakte ben ik maar eens de zak gaan lezen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:13 schreef Phileintje het volgende:
Volgens sommigen in dit topic proef je totaal geen verschil. Dat soort mensen zit dan waarschijnlijk in dat testpanel.
Onzin. Ik kocht gewoon een zak en begon te eten. Pas toen ik dacht 'wat voor olifantenkots zit ik nou te vreten?' en ik naar de verpakking keek zag ik dat 25% minder zout gedoe.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:30 schreef Hondenbrokken het volgende:
Volgens mij is deze klacht puur psychologisch, want ik merk geen verschil in smaak. Ik vraag me dan ook af of ze er eigenlijk wel echt zout uit hebben gehaald en het niet een marketingding is.
Inderdaad, bij mij ging het precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Onzin. Ik kocht gewoon een zak en begon te eten. Pas toen ik dacht 'wat voor olifantenkots zit ik nou te vreten?' en ik naar de verpakking keek zag ik dat 25% minder zout gedoe.
Je merkt het echt meteen als je regelmatig die chips eet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:30 schreef Hondenbrokken het volgende:
ik heb nu pringles hot n spicy. die zijn wel lekker, maar ik mis m'n lekkere Lay's ribbelchipsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:53 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je merkt het echt meteen als je regelmatig die chips eet.
Ik koop het nu ook gewoon niet meer, mij zijn ze iig kwijt als klant
Onzin, zolang je met mate zout neemt is er niks aan de hand. En dat geldt voor alles. Ik doe zelf écht niet overal extra zout op (al m'n hele leven niet), alleen op patat, ei en popcorn. Maar sommige dingen hóren gewoon zout te zijn: Zoals chips (ook wel zoutjes genoemd).quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:51 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen zijn gewend geraakt aan de belangrijkste smaaktoevoeging die de voedingsmiddelenindustrie kent: zout.
Het is ook zo'n beetje de goedkoopste, vandaar dat ze het overal met bakken op hebben geschept.
Ik gebruik ieder jaar minder zout en het went, ik heb nu niet eens meer een zoutbus.
Voeding heeft smaak genoeg van zichzelf maar omdat overal zout op zit (overheerst) kan je het niet mee waarderen. Dat komt vanzelf terug als je er aan went.
quote:
Heb nog niet echt een relaxte vervanger kunnen vinden helaas. Al veel geprobeerd.... Ik mis mijn naturel Super Chips inderdaad... AH huismerk heeft trouwens direct lays gekopieerd en ook 25% minder zout in hun chips gestoptquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:06 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb nu pringles hot n spicy. die zijn wel lekker, maar ik mis m'n lekkere Lay's ribbelchips
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
Terechte klacht: als je wil afvallen, dan moet je maar geen chips eten! Ik wil graag vette en zoute chips als ik daar zin in heb!
Ik vind ze ook niet bepaald lekker, maar ze smaken in ieder geval beter dan de Layschips met minder zout.quote:
Dat meen je niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:21 schreef Agiath het volgende:
[..]
AH huismerk heeft trouwens direct lays gekopieerd en ook 25% minder zout in hun chips gestopt_!_!
Officieel is dat niet eens echt chips.quote:
Dan heb je niet opeens meer zout, maar meer ranzige, naar kamelensperma smakende Lay's chips.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar de oplossing is simpel eigenlijk. Gewoon een kwart meer in je mond stoppen dan je eerst deed.
haha danny weet hoe kamalensperma smaaktquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan heb je niet opeens meer zout, maar meer ranzige, naar kamelensperma smakende Lay's chips.
Waarom zou ik méér van iets ranzigs nemen? Ik laat het gewoon liggen en zoek alternatieven. AH chips iig niet, want die hebben ook opeens minder zout, dus die valt meteen af. Vooralsnog is Croky het beste alternatief.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef ukga het volgende:
Iedereen gaat opeens politiek correct lullen in dit topic omdat Danny de TS is___!
Je proeft het dus wel, wat maakt dat hun claim dat de smaak gegarandeerd 100% hetzelfde is een enorme leugen is van Lay's.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:51 schreef Wumb0 het volgende:
Dat beetje minder zout proef ik amper eigenlijk
De meerderheid hier vindt de vernieuwde 25% minder zout Lays nu smaken naar bedorven eendenpenis.quote:ik vind het nog steeds lekker.
Zelf zout op je chips doen is niet hetzelfde en dat snap je zelf ook wel. Ik koop geen Lay's meer, en ook geen andere 'x procent minder zout' troep. Ik maak graag zelf uit wat ik eet, en dat is iig niets meer dat van PepsiCo komt.quote:En als je het echt vies vind doe je er zelf zout bij, zo veel als je wilt! Laat je niet van je favoriete chips afknappen omdat het minder zout is geworden
Dus Lay's zuigt en zou geboycot moeten worden?quote:Maar ondanks dat wel terechte klacht
ja, want ik heb de nieuwe 25% minder zout Lay's chips gegeten.quote:
leg uit?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:02 schreef Otis2.0 het volgende:
Serieus gast, jouw logica. Daar deugt niet veel van.
Lays 25% minder zout smaakt dan ook gegarandeerd 100% naar naaktslakkenslijm in een emmer gestampte pissebedden. Dat weet ik omdat ik die Lays 25% minder zout heb gegeten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:29 schreef Otis2.0 het volgende:
"die chips smaakt naar [insert iets dat vies klinkt]"
-"haha jij weet hoe dat smaakt"
"ja want ik heb die chips gegeten"
qftquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:02 schreef Otis2.0 het volgende:
Serieus gast, jouw logica. Daar deugt niet veel van.
Danny kan beter wat pindakaas met tonijn op zn borst smerenquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:01 schreef Panzermaus het volgende:
wrm eendenpis consummeren dan danny :s
Ga in het testpanel van Lay's werken. Daar werken allemaal types zoals jij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:51 schreef Wumb0 het volgende:
Dat beetje minder zout proef ik amper eigenlijk
Het is niet per se zo dat het alleen minder zout smaakt, de smaak is helemaal anders. En al zou het alleen minder zout smaken, dan nog bereik je natuurlijk nooit hetzelfde effect als je er zelf extra zout op gaat strooien.quote:En als je het echt vies vind doe je er zelf zout bij, zo veel als je wilt!
weet ik ook weer waarom ik geen Pepsi drink, maar gewoon échte cola. Coca-Cola dus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef escalatie het volgende:
Ik zie trouwens net dat Duyvis Borrelnootjes (sinds 2006) ook onder PepsiCo valt. Dat verklaart die ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |