Maximaal drie tijdelijke contracten en maximaal drie jaar op tijdelijke contracten. Tenzij er in een CAO andere dingen zijn afgesproken, dan gelden die.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:30 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik ben geen jurist, maar is het niet zo dat je maximaal twee keer een jaarcontract mag krijgen en dat je daarna automatisch een contact voor onbepaalde tijd krijgt?
Das ook weer zo. Het lijkt mij bij deze werkgever niet geheel charmant verlopen, goed laten adviseren lijkt me hier wel noodzaak iddquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:02 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ja is mogelijk, maar dat had hij wel moeten merken of weten dan. Hij zou dan namelijk de gemiste uren "vergoed" moeten krijgen.
TS: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werkloosheid/deeltijd-ww
Als hij zn baas op fouten wil wijzen, als last resort, dan moet ie er wel voor zorgen dat waar hij de baas op wijst, juridisch ook klopt, anders ga je af als een gieter en kun je je doel wel vergeten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:32 schreef ExcaIibur het volgende:
Hij zoekt geen smoes, maar wilt het volgens mij als uiterste maatregel gebruiken en hem op zijn fouten wijzen aangezien hij zijn nieuwe baan niet wilt missen. Ik wil hem graag helpen alleen ben geen jurist:P
Dit zijn geen redenen om op staande voet ontslag te nemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:10 schreef ExcaIibur het volgende:
Ja, dat klopt. Van die feestdagen vind ik sowieso raar. Alleen hij wil binnenkort bij een ander bedrijf beginnen. En als zijn baas moeilijk gaat doen. Dan wil hij hem op deze feiten pakken en zo op staande voet ontslag nemen. Aangezien dat volgens mij mag als je werkgever wettelijke regels overtreedt. En dat van pasen is volgens mij wettelijk een erkende feestdag en hoort hij gewoon die dag 'extra' vrij te hebben.
Dat meen je niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:12 schreef ExcaIibur het volgende:
Inderdaad, daarom vraag ik of iemand weet of dat waar is met die feestdagen.
Zijn standaard vrije dag is donderdag. Valt pasen op maandag, dan is hij maandag vrij ipv donderdag. Valt pinksteren op dinsdag, dan is hij dinsdag vrij ipv donderdag. Nooit maandag en donderdag of dinsdag en donderdag.
Klinkt wel een beetje raar hoor. Als ik het goed begrijp probeert het bedrijf die vriend van je bij elke gelegenheid te naaien, en schijnbaar pikt hij dit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:12 schreef ExcaIibur het volgende:
Inderdaad, daarom vraag ik of iemand weet of dat waar is met die feestdagen.
Zijn standaard vrije dag is donderdag. Valt pasen op maandag, dan is hij maandag vrij ipv donderdag. Valt pinksteren op dinsdag, dan is hij dinsdag vrij ipv donderdag. Nooit maandag en donderdag of dinsdag en donderdag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |