abonnement Unibet Coolblue
pi_96946596
Ik zie hier af en toe topics over bepaalde fetishes, zoals deze over voeten of bdsm. Wat mij opvalt is dat met regelmaat "negatieve" reacties komen in de zin van het niet kunnen begrijpen, het vies vinden, noem maar op. Ik krijg dan vaak het idee van is het nu echt zo vies of raar om een fetish te hebben? Lijkt me sterk natuurlijk, maar de algemene tendens is nou niet echt in het voordeel van degene die een fetish heeft. Ook denk ik dat iedereen wel een fetish heeft, ik zelf ook.

Wat ik me daarom ook afvraag, stel je hebt een relatie, hoe en wanneer heb je je partner verteld over je fetish, en hoe gaat deze daar mee om? Ik kan me voorstellen dat het geweldig is als je partner er gelijk in meegaat, maar hoe is het als deze er niets van moet hebben? En hoe ga je daar dan mee om? Is het een relatiekiller, of is het mogelijk als je partner niets van je fetish moet weten om toch met elkaar verder te gaan? En is dit ook afhankelijk van de soort fetish? Kan je compromissen sluiten over bepaalde zaken, of komt de fetish op één of andere manier toch altijd bovendrijven?

TS begint, zelf heb ik geen relatie, wel een fetish :9, ik zou het op zich geen probleem vinden als een toekomstige partner mijn fetish niet deelt, maar ik weet wel dat het voor mezelf veel zou toevoegen als dat wel het geval zou zijn. Zo zou ik er zelf ook geen problemen mee hebben als een toekomstige partner een fetish heeft, uiteraard onder voorbehoud van de soort, maar ik zou me er zeker wel voor open stellen. Vind ik het niets, kunnen we altijd nog kijken wat we er aan kunnen doen.

Als laatste wil ik er graag bijzetten dat je absoluut niet hoeft te vertellen wat voor fetish je hebt, het gaat er meer om hoe jij, en/of jouw partner er mee om gaat. Ik heb hierboven ook expres (nog) niet vermeld wat voor fetish ik heb, dit om de drempel misschien wat te verlagen voor mensen die hier graag over mee zouden willen discussieren. En voor de modjes, ik dacht fetish = sex, maar als jullie het meer voor R&P vinden, ook goed.
pi_96946725
Als je serieus wilt praten over je fetish, meld je dan aan voor KEL (keldertje). Dit kan door middel van een pm of mail naar yvonne.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_96946969
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:06 schreef Tamashii het volgende:
Als je serieus wilt praten over je fetish, meld je dan aan voor KEL (keldertje). Dit kan door middel van een pm of mail naar yvonne.
Half jaar geleden of misschien al langer geleden een keer gedaan, tot op heden nog geen respons erop gehad. Ik zie zelf het nut ook niet zo om een "algemene discussie" over fetishes in een besloten subforum te plaatsen. Vandaar ook de laatste alinea in de op.
pi_96947329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:12 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Half jaar geleden of misschien al langer geleden een keer gedaan, tot op heden nog geen respons erop gehad. Ik zie zelf het nut ook niet zo om een "algemene discussie" over fetishes in een besloten subforum te plaatsen. Vandaar ook de laatste alinea in de op.
Klopt, Yvonne heeft het nou eenmaal erg druk en je zult niet de enige zijn. Echter, met een goede motivatie en een wil kom je overal. Ik zeg dit vanwege de reacties die je hier zult krijgen, er staat al een goed voorbeeld.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_96947581
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:19 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Klopt, Yvonne heeft het nou eenmaal erg druk en je zult niet de enige zijn. Echter, met een goede motivatie en een wil kom je overal. Ik zeg dit vanwege de reacties die je hier zult krijgen, er staat al een goed voorbeeld.
Ik zie en snap wat je bedoelt :') Maar ik mag toch wel hopen dat er ook nog normale users hier rondhangen die wel serieus kunnen posten. En mods zijn er ook nog als het goed is ;) Overigens nogmaals, ik hoef geen discussie over MIJN fetish, maar meer een discussie over fetishes in het algemeen en hoe er mee om wordt gegaan.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:35:25 #6
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96948088
Anyway, ontopic :)

Alles moet bespreekbaar zijn in een relatie. Ikzelf ben nogal ruw wanneer dit toegestaan wordt. En dit bespreek ik gewoon en als ze er in mee gaat is dit geweldig, zo niet dan is het jammer.

En een fetish hoeft niet vies of raar te zijn, dat wordt het pas als je dat zelf denkt en vind. Ieder zijn voorkeur en zo moet dat ook blijven.
Domo Arigato!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:18:04 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96953347
Als iemand ballonnen of clowns wil humpen heeft 'ie aan mij de verkeerde, :'). Het ligt uiteraard heel erg aan wat voor soort fetisj het is, maar ik zal niet in veel meegaan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:19:24 #8
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96953436
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:06 schreef Tamashii het volgende:
Als je serieus wilt praten over je fetish, meld je dan aan voor KEL (keldertje). Dit kan door middel van een pm of mail naar yvonne.
Kel, kpd. Je kan mailen wat je wilt je komt er toch niet binnen. Ze reageren niet eens.
pi_96954806
Het ligt er een aan wat voor een fetish het is, wie weet dat ik er in mee ga. Ik houd er ook wel van als het een beetje ruw is, maar dat betekent niet dat ik dit altijd wil. Gewoon afwisselen en zo kan je ook een keertje meedoen aan de fetish van je partner, ook al vind je het wat minder.
Om ethisch goed te doen, moeten we zorgen dat we op een ethische manier beslissingen nemen en niet zozeer ethische beslissingen nemen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:46:56 #10
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96955234
Ik heb geen fetish, wel een relatie, die ook geen fetish heeft.
Wat doe ik hier dan? Een serieuze reactie geven, en je succes wensen! Goed initiatief, taboe mag er wel vanaf...

Wat hypothetische situaties betreft, ligt er wat mij betreft een beetje aan wat voor fetish het is, en wat ik daarbij zou moeten doen. Als ik er ook nog opgewonden van moet worden, dan vrees ik dat er problemen ontstaan ;)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_96958329
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:18 schreef Harajuku. het volgende:
Als iemand ballonnen of clowns wil humpen heeft 'ie aan mij de verkeerde, :'). Het ligt uiteraard heel erg aan wat voor soort fetisj het is, maar ik zal niet in veel meegaan.
:')
pi_96958448
Wat is je fetisj dan? Moet je wel zeggen wat, dan kunnen wij zeggen of het ernstig is of niet. :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:42:04 #13
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_96958880
Ligt aan de fetish, sommige zaken zou ik echt op af knappen en dan werkt het dus niet. Dingen met voeten vind ik bijvoorbeeld vreselijk maar andere vrouwen vinden dat weer niet storend.
Ik heb nu een vriend met een fetish en dat hebben we gewoon besproken en daar pas ik me op aan. Niet iedere keer maar zo 1 op de 3 keer mag hij zijn fetish uitleven. :)

Scheelt wel dat ik geen aversie tegen de fetish heb (hoewel het mij niet veel doet) en dat ik vrij onderdanig ben in bed en dus veel al lekker vind alleen omdat hij zegt dat het moet :')
pi_96961756
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:34 schreef Smirnoff_Ice_ het volgende:
Wat is je fetisj dan? Moet je wel zeggen wat, dan kunnen wij zeggen of het ernstig is of niet. :)
Het gaat er mij niet om of het ernstig is of niet, maar hoe je er mee om gaat in bijvoorbeeld een relatie. Ik vind aan mijn fetish vrij weinig ernstigs aan, in mijn geval zal ik er dan ook niet zoveel problemen in een relatie mee verwachten. Maar er zijn er ook waarbij dat wel het geval is of kan zijn.
pi_96962152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:19 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Kel, kpd. Je kan mailen wat je wilt je komt er toch niet binnen. Ze reageren niet eens.
Mijn oude account wel, jaartje geleden ofzo.. simpel mailtje, geen motivatie. Binnen aantal dagen toegang. Helaas om een of andere reden als ik daarmee inlogde was het FOK!Forum een witte lege pagina, dus nieuw acc aangemaakt :(

---

Ligt er wel heel sterk aan wat de fetish is. Zijn hele milde fetishes en zeer etreme. Alles is wat mij betreft bespreekbaar, niet alles zal ik in meegaan. Ik haal mijn voornaamste genot uit de dame zien genieten, dus als ze geil wordt van een milde fetish zal ik daar ook wel weer geil van worden.
pi_96977270
Als zij een fetish heeft, wil ik daar best af en toe in meegaan. Omdat het opwindend voor haar is. Andersom doet ze het ook, dus dat is wel tof :)
pi_96977281
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:34 schreef Smirnoff_Ice_ het volgende:
Wat is je fetisj dan? Moet je wel zeggen wat, dan kunnen wij zeggen of het ernstig is of niet. :)
Daar gaat het dus totaal niet om he. OP lezen?
pi_96980577
Ik heb niet zozeer een fetish.. hou wel van spannende dingetjes en niets is me te vreemd.
Mijn huidige vriendin heeft wel eenlichte fetish en dat ik mannen in pak..
Zodra ze een man in een net pak ziet dan raakt ze al opgewonden..

Ik loop niet vaak in pak, maar als ik een pak aan doe is dat gegarandeerd sex :D
pi_96982513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:49 schreef htctouch2 het volgende:
Ik heb niet zozeer een fetish.. hou wel van spannende dingetjes en niets is me te vreemd.
Mijn huidige vriendin heeft wel eenlichte fetish en dat ik mannen in pak..
Zodra ze een man in een net pak ziet dan raakt ze al opgewonden..
Ik loop niet vaak in pak, maar als ik een pak aan doe is dat gegarandeerd sex :D
Ik denk dat het dikgedrukte ook wel een belangrijke voorwaarde is om het een fetish te noemen. Ik hoor en lees vaker dat vrouwen mannen in pak of uniform aantrekkelijk vinden, maar als je er daadwerkelijk ook opgewonden van wordt, gaat het wel richting fetish denk ik.
pi_96987286
Het is gelukkig niet bij alle mannen die ze ziet in pak.
Meer als ik een pak aan heb.. (heb gemiddeld 1-2x p/w een pak aan voor zakelijke bezoeken)
Als ik dan thuis kom blijft het pak niet lang aan kan ik je garanderen.
pi_96987520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:38 schreef htctouch2 het volgende:
Het is gelukkig niet bij alle mannen die ze ziet in pak.
Meer als ik een pak aan heb.. (heb gemiddeld 1-2x p/w een pak aan voor zakelijke bezoeken)
Als ik dan thuis kom blijft het pak niet lang aan kan ik je garanderen.
over het algemeen vind het merendeel van de vrouwen, mannen in pak, opwindend..... en het ligt ook aan wie er in het pak zit :P
pi_96989473
Ik vind dat wij ons niet zo moeten laten gaan inzake iemand zijn fetish want we zijn toch nederlanders,het land waar de dolla mina is begonnen :Y en de hippies :Y en....de sexindustrie van Europa?. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96992091
quote:
15s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:30 schreef rubje het volgende:
Ik vind dat wij ons niet zo moeten laten gaan inzake iemand zijn fetish want we zijn toch nederlanders,het land waar de dolla mina is begonnen :Y en de hippies :Y en....de sexindustrie van Europa?. :s)
Toch komt er bij elk topic over een fetish, wat voor fetish het dan ook is een hoop negativiteit naar voren.
pi_96992417
Het woord 'fetish' levert bij de bekrompen mens negatieve reacties op omdat het enkel geassocieerd wordt met vrouwen op stiletto's die kleine konijntjes kapot trappen en dergelijke ongezellige praktijken.

Ik heb ook wel een aantal fetishes, maar die zou ik niet scharen onder de extreme fetishes zoals bovenstaand.
pi_96992992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:44 schreef poezelepoezepoes het volgende:
Het woord 'fetish' levert bij de bekrompen mens negatieve reacties op omdat het enkel geassocieerd wordt met vrouwen op stiletto's die kleine konijntjes kapot trappen en dergelijke ongezellige praktijken.

Ik heb ook wel een aantal fetishes, maar die zou ik niet scharen onder de extreme fetishes zoals bovenstaand.
Ik heb zelf altijd het idee dat het begrip fetish meer met bdsm, lak, leer, dat soort dingen wordt geassocieerd, ondanks het feit dat het natuurlijk veel breder en diverser is dan dat. Plus dat het meer in de sm hoek wordt geplaatst, ook al horen veel fetishes daar niet echt in thuis. En aangezien sm en dergelijke niet ieders cup of tea is kan ik wel begrijpen dat er in eerste instantie wat achterdochtig over wordt gedacht.
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:07:31 #26
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_96993563
Dat komt omdat het Meerendeel van fok kleine kinderen/pubers of hardstikke narrow minded mensen zijn. Als er al iets gezegt wordt dat niet ik hun straatje past vinden ze je al raar en val je buiten het normale beeld.

Die mensen kunnen gewoon geen begrip of inleving tonen dat iemand iets bijvoorbeeld lekker kan vinden zonder daar andere associaties aan te linken.

Mooi voorbeeld is mannen die anale stimulans lekker vinden zijn meteen homo of bi. Terwijl dit helemaal niet aan elkaar gekoppeld is.

In een relatie vind ik dat mensen moeten kunnen praten over hun behoeftes dus ook over hun fetisj. Als dit niet kan is het geen gezonde relatie en zal hier vroeg of laat dit opspelen. En deel je elkaars fetisj niet dan kunnen er afspraken over gemaakt worden hoe toch die behoefte kan worden bevredigd.

Zelf heb ik volgens mij een aardige lijst aan fetisjen en kinks. Maar gelukkig doe ik en mijn vriendin wel met elkaar praten hierover en negeren elkaars behoefte niet. Dus bij ons zit het wel goed :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:32:30 #27
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_96998413
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:12 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Half jaar geleden of misschien al langer geleden een keer gedaan, tot op heden nog geen respons erop gehad. Ik zie zelf het nut ook niet zo om een "algemene discussie" over fetishes in een besloten subforum te plaatsen. Vandaar ook de laatste alinea in de op.
heb ook nooit een response gehad. in november al een pm gedaan :')
btw iedereen heeft wel een fetish..
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:07:13 #28
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_97000155
Mail met uitgebreide motivatie moet voldoende zijn. Je krijgt een check en als je daar niet door komt heb je waarschijnlijk pech.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:11:15 #29
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_97000394
En ik vind dat het hier ook besproken zou kunnen worden, alleen is het wat moeilijker omdat hier veel kinderachtiger gereageerd wordt.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:35:09 #30
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97001623
Als je een partner hebt die je kan vertrouwen, wat wel essentieel is in een relatie, dan zijn dit soort zaken gewoon bespreekbaar hoor. En als zij het niets vind, moet je er gewoon NIET op door gaan hameren dit soort dingen kan je niet opdringen.
Ik moet zeggen dat ik bij mijn sexuele voorkeuren altijd gewoon in de beginfase altijd een beetje speels aftast, dan weet je heel snel waar je aan toe bent hoor, een voorzichtig grapje doet vaak wonderen :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_97008781
Volgens mij moet je een fetish een beetje positief brengen. Ik repost nogmaals de video die ik in het voetenfetish topic heb gepost, het blijft m.i. relevant. Als je je fetish gaat brengen als een groot en duister geheim, heb je volgens mij meer kans dat er ook negatief op wordt gereageerd dan wanneer je het als iets positiefs brengt.

Dus niet: OMG IK WIL JE SCHOENEN NEUKEN
Dus wel: Ah, ik heb het wel op prachtige vrouwenvoeten

pi_97027676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:32 schreef Chulaa het volgende:

[..]

heb ook nooit een response gehad. in november al een pm gedaan :')
btw iedereen heeft wel een fetish..
Ik kan je verzekeren dat ik geen fetish heb. Ik weet niet wat jij denkt dat de meeste mensen voor fetish hebben? Ben er wel benieuwd naar. Maar voor zover ik weet is een fetish iets dat niet met seks temaken heeft, maar waar je wel opgewonden van wordt. Ik kan me zo niets bedenken..

OT: Ik ben het met de meerderheid eens. Ik denk dat zoiets bespreekbaar moet zijn in een relatie, mits het op de goede manier wordt gebracht en er niet te hoge eisen worden gesteld in het begin. Kan me voorstellen dat iemand zonder (die) fetish wel aan het idee zal moeten wennen.
Zelf zou ik er waarschijnlijk geen probleem mee hebben, en zou ik zo nu en dan wel mee willen doen om diegene te plezieren. Zolang dat maar niet het enige is waar de seks om draait.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:49:55 #33
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_97029735
Ik heb een schoenenfetisj, ik kom wel sneller klaar op Dior dan op Nike moet ik toegeven...
pi_97056543
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:48 schreef Perseverancia het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat ik geen fetish heb. Ik weet niet wat jij denkt dat de meeste mensen voor fetish hebben? Ben er wel benieuwd naar. Maar voor zover ik weet is een fetish iets dat niet met seks temaken heeft, maar waar je wel opgewonden van wordt. Ik kan me zo niets bedenken..

OT: Ik ben het met de meerderheid eens. Ik denk dat zoiets bespreekbaar moet zijn in een relatie, mits het op de goede manier wordt gebracht en er niet te hoge eisen worden gesteld in het begin. Kan me voorstellen dat iemand zonder (die) fetish wel aan het idee zal moeten wennen.
Zelf zou ik er waarschijnlijk geen probleem mee hebben, en zou ik zo nu en dan wel mee willen doen om diegene te plezieren. Zolang dat maar niet het enige is waar de seks om draait.
Je zou het denk ik ook als experimenteren kunnen brengen, d'r zijn ergere dingen dan iets nieuws in bed uitproberen volgens mij 8-)
pi_97072857
Zelf geen fetish, maar wel serieuze reactie.
Als m'n partner een fetish zou hebben, zou ik zeker wel proberen er in mee te gaan, in elk geval tot op zekere hoogte. Hoewel ik zelf geen fetish heb, ben ik wel van het "Als je niks probeert, kom je ook nergens" hout gesneden, wil best wel wat proberen (maar aub geen clowns oid).
Verder zijn handboeien/lichte bondage wel leuk, al hoeft 't van mij niet eens per se ;)

Het leuke aan een partner met fetish is wel weer dat als je haar vervolgens haar gang laat gaan, het echt enorm leuk is om te zien hoe ze (emotioneel) los gaat! :D
pi_97073121
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:16 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je zou het denk ik ook als experimenteren kunnen brengen, d'r zijn ergere dingen dan iets nieuws in bed uitproberen volgens mij 8-)
Ja ik vind nieuwe dingen in bed wel leuk, maar fetishes zijn dingen die niet aan seksgerelateerd zijn, maar waarvan je wel opgewonden wordt.
Dus om dan te zeggen van goh mag ik je schoen gebruiken, en dat als 'iets nieuws in bed' betitelen.. Ik denk dat ik dan wel ff raar op zou kijken.

Of bedoel je iets anders?
pi_97073942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:50 schreef Perseverancia het volgende:

[..]

Ja ik vind nieuwe dingen in bed wel leuk, maar fetishes zijn dingen die niet aan seksgerelateerd zijn, maar waarvan je wel opgewonden wordt.
Dus om dan te zeggen van goh mag ik je schoen gebruiken, en dat als 'iets nieuws in bed' betitelen.. Ik denk dat ik dan wel ff raar op zou kijken.

Of bedoel je iets anders?
Het is idd wel afhankelijk van de fetish en hoe je dat in bed zou toepassen, de ene fetish is daar wat geschikter voor dan de andere. Dus niet alle fetishes kan je zo maar mee "experimenteren" in bed, daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik heb er zelf met mijn eigen fetish niet zo'n probleem mee, omdat het niet zo'n hele extreme is, maar ik kan me voorstellen dat je niet 1, 2, 3 een luier aantrekt omdat dat de fetish van je partner is.
pi_97091165
Seksueel opgewonden raken van borsten, billen en/of penis is in mijn ogen ook een soort fetisjisme.
pi_97093328
Niets mis mee
Ik ben daar zelf heel open in
Iedereen zijn ding
Of het nou over clowns gaat of je je in een hondenpak loopt te rukken
Als het iemand anders niet schaad moet je het lekker blijven doen toch

Ik zelf ben van de BDSM jawel _O_

Het enige wat ik sick vind zijn volwassen mannen in luiers en poepseks
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_97093397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:07 schreef Lon3 het volgende:
Mail met uitgebreide motivatie moet voldoende zijn. Je krijgt een check en als je daar niet door komt heb je waarschijnlijk pech.
Ja en dat is blijkbaar ook niet eens voldoende
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_97149121
ik vind de bovenstaande discussie erg interessant.

Ik heb al geruimte tijd (>10 jaar) een relatie met een jongen die een schoenenfetish heeft (sneakers enzo) Hij heeft me dat netjes verteld en ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Tijdens de sex draag ik daarom (bijna) altijd sneakers voor hem en soms gaan we zelfs samen nieuwe schoenen kopen omdat hij die erg geil vind. Ook loop ik op de schoenen in t dagelijks leven, waarmee ik heb hem helemaal wild krijg. In 't verleden hebben we ook wel eens een gelijkgestemde gehad waar we of hij dan sex mee had, natuurlijk incl de sneakers, want daar gaat het dan met name om.

so far so good.

toch knaagt er ook een keerzijde aan dit verhaal. ik heb al een tijdlang het gevoel dat de sneakers voor hem steeds belangrijker zijn geworden. ik faciliteer de sex voor hem met de sneakers maar word er zelf nagenoeg niet meer opgewonden van. Het doet me voor dat hij eigenlijk niet meer zonder die sneakers kan en daar knap ik enorm op af. Hij heeft dus eigenlijk sex met mijn sneakers, ipv met mij. Wanneer we het daar over hebben benoemd hij altijd dat het juist gaat om de sex met mij en dat die sneakers bijzaak zijn.

anyway: erg lastig allemaal, want het creeert wel een afstand tussen ons, daar ik sexueel niet volledig geprikkeld en bevredigd word. goede afspraken lijken me zinvol, daar moeten we het eens over hebben thuis.
pi_97157485
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:13 schreef lampenkapje het volgende:
ik vind de bovenstaande discussie erg interessant.

Ik heb al geruimte tijd (>10 jaar) een relatie met een jongen die een schoenenfetish heeft (sneakers enzo) Hij heeft me dat netjes verteld en ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Tijdens de sex draag ik daarom (bijna) altijd sneakers voor hem en soms gaan we zelfs samen nieuwe schoenen kopen omdat hij die erg geil vind. Ook loop ik op de schoenen in t dagelijks leven, waarmee ik heb hem helemaal wild krijg. In 't verleden hebben we ook wel eens een gelijkgestemde gehad waar we of hij dan sex mee had, natuurlijk incl de sneakers, want daar gaat het dan met name om.

so far so good.

toch knaagt er ook een keerzijde aan dit verhaal. ik heb al een tijdlang het gevoel dat de sneakers voor hem steeds belangrijker zijn geworden. ik faciliteer de sex voor hem met de sneakers maar word er zelf nagenoeg niet meer opgewonden van. Het doet me voor dat hij eigenlijk niet meer zonder die sneakers kan en daar knap ik enorm op af. Hij heeft dus eigenlijk sex met mijn sneakers, ipv met mij. Wanneer we het daar over hebben benoemd hij altijd dat het juist gaat om de sex met mij en dat die sneakers bijzaak zijn.

anyway: erg lastig allemaal, want het creeert wel een afstand tussen ons, daar ik sexueel niet volledig geprikkeld en bevredigd word. goede afspraken lijken me zinvol, daar moeten we het eens over hebben thuis.
Volgens mij is bij jullie het evenwicht weg tussen de sex met en sex zonder fetish. Je geeft zelf al aan dat je bijna altijd sneakers draagt in bed. Je moet dat meer afwisselen, zo blijft het voor hem ook specialer, en krijg jij ook wat meer aandacht. Het is niet dat als je een fetish hebt, je altijd maar persé dat naar voren wilt laten komen tijdens de sex, althans bij mij niet.
pi_97380328
Fetish is een mooi iets waarmee je de regelmaat in bed kan doorbreken en een avond helemaal op kan gaan in elkaar.
Wat voor fetish je hebt maakt niet uit als je het allebei maar wilt.
En de mensen die alles goor en raar vinden zijn een beetje low-minded.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 20:03:12 #44
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_97396336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:48 schreef Perseverancia het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat ik geen fetish heb. Ik weet niet wat jij denkt dat de meeste mensen voor fetish hebben? Ben er wel benieuwd naar. Maar voor zover ik weet is een fetish iets dat niet met seks temaken heeft, maar waar je wel opgewonden van wordt. Ik kan me zo niets bedenken..

OT: Ik ben het met de meerderheid eens. Ik denk dat zoiets bespreekbaar moet zijn in een relatie, mits het op de goede manier wordt gebracht en er niet te hoge eisen worden gesteld in het begin. Kan me voorstellen dat iemand zonder (die) fetish wel aan het idee zal moeten wennen.
Zelf zou ik er waarschijnlijk geen probleem mee hebben, en zou ik zo nu en dan wel mee willen doen om diegene te plezieren. Zolang dat maar niet het enige is waar de seks om draait.
Een fetish kan met sex temaken hebben. Hangt ervan af. hieronder is een lijstje met allerlei fetishes. en hier is niks bij waar jij je tot aangetrokken voelt of wat jij leuk/geil/spannend vind? of waar je opgewonden van wordt? Kan hoor :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_97396473
Fetish lijst van Fetlife?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:10:09 #46
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_97399420
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:06 schreef kristyle het volgende:
Fetish lijst van Fetlife?
ja denk je dak het zelf ga lopen typen :D
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:10:40 #47
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_97399454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:24 schreef barrynoname het volgende:
Fetish is een mooi iets waarmee je de regelmaat in bed kan doorbreken en een avond helemaal op kan gaan in elkaar.
Wat voor fetish je hebt maakt niet uit als je het allebei maar wilt.

^O^
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:11:30 #48
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_97399489
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Volgens mij is bij jullie het evenwicht weg tussen de sex met en sex zonder fetish. Je geeft zelf al aan dat je bijna altijd sneakers draagt in bed. Je moet dat meer afwisselen, zo blijft het voor hem ook specialer, en krijg jij ook wat meer aandacht. Het is niet dat als je een fetish hebt, je altijd maar persé dat naar voren wilt laten komen tijdens de sex, althans bij mij niet.
^O^ inderdaad
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_97427697
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:03 schreef Chulaa het volgende:

[..]

Een fetish kan met sex temaken hebben. Hangt ervan af. hieronder is een lijstje met allerlei fetishes. en hier is niks bij waar jij je tot aangetrokken voelt of wat jij leuk/geil/spannend vind? of waar je opgewonden van wordt? Kan hoor :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil niet eigenwijs overkomen maar dit klinkt me niet erg logisch in de oren.
Enkele voorbeelden uit je lijst: 'Gay sex, Oral sex, Vibrators'.

Jij beweert, als ik het goed begrijp, dat ik als ik van orale seks hou en klaar kan komen van een vibrator, een fetish heb? Natuurlijk word ik opgewonden van orale seks, maar ik vind het erg vreemd om dat een fetish te noemen.

Heb je trouwens een bron van deze tekst?
pi_97429014
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:47 schreef Perseverancia het volgende:

[..]

Ik wil niet eigenwijs overkomen maar dit klinkt me niet erg logisch in de oren.
Enkele voorbeelden uit je lijst: 'Gay sex, Oral sex, Vibrators'.

Jij beweert, als ik het goed begrijp, dat ik als ik van orale seks hou en klaar kan komen van een vibrator, een fetish heb? Natuurlijk word ik opgewonden van orale seks, maar ik vind het erg vreemd om dat een fetish te noemen.

Heb je trouwens een bron van deze tekst?
Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de mate waarin je er opgewonden van wordt. Dat geeft denk ik aan of het een fetish is of niet. En uiteraard ook hoeveel je er aan denkt, hoeveel je er mee bezig bent.

Een fetish hoeft niet altijd te maken hebben met voorwerpen, of kledingstukken of wat dan ook. Het kan ook een lichamelijk iets zijn. Orale sex bijvoorbeeld. Als iemand echt super opgewonden wordt van het geven van orale sex, dat het een soort eigen leven gaat leiden (om het zomaar even te zeggen), denk ik wel dat je kan spreken van een fetish. Je kan iets leuk of lekker vinden, maar je kan iets ook heel erg leuk en heel erg lekker vinden, dat is het verschil. Bij het laatste gaat het richting een fetish.

Fetish hoeft echt niet altijd met vreemde dingen te maken hebben hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')