Dat.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
de techniek van vooruit tellen ken je niet?
36.75 dan pak je 0.25 dan zit je dus op 37.00, dan pak je 3.00 en zit je op 40.00 en dan nog een briefje van 10.00 en je zit op 50.00. Vrij simpele techniek en het lijkt ook nog eens alsof je direct weet wat je moet pakken
Ja natuurlijk. Ik zie wat erachter de kassa zit en daarvan krijg ik bijna altijd de indruk dat ze nog te dom zijn om 1 en 1 bij elkaar op te tellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef muhahaha het volgende:
Zonder VWO/Gymnasium wordt je niet aangenomen voor kassa werk ...
* ThaKiller hou je in, hou je inquote:
Dat laatste dus. De domheid kan je vaak zien als het bijvoorbeeld 15,65 is en je showt eerst met een briefje van 20 euro. Ze voert dat dan in waarop jij zegt 'wil je 65 cent erbij?'.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:10 schreef mantoe het volgende:
Soms als ik bijvoorbeeld voor 36,73 euro iets gekocht heb en ik betaal met een briefje van 50, dan weten ze meteen precies hoeveel ze terug moeten geven, zonder maar 1 seconde na te denken, en ze maken ook nooit fouten, tenminste dat is bij mij nog niet voorgekomen.
ZIjn ze gewoon zo goed in hoofdrekenen of is komt er op de beeldscherm te staan hoeveel ze moeten betalen?
Ah dus het lijkt alsof ze heel snel uitgerekend hebben, maar eigenlijk zijn ze nog bezig met uitrekenen terwijl ze het geld bij elkaar pakken?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
36.75 dan pak je 0.25 dan zit je dus op 37.00, dan pak je 3.00 en zit je op 40.00 en dan nog een briefje van 10.00 en je zit op 50.00. Vrij simpele techniek en het lijkt ook nog eens alsof je direct weet wat je moet pakken
Daar word het alleen maar makkelijker van!!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat laatste dus. De domheid kan je vaak zien als het bijvoorbeeld 15,65 is en je showt eerst met een briefje van 20 euro. Ze voert dat dan in waarop jij zegt 'wil je 65 cent erbij?'.
Bij onze supermarkt krijg je dan vaak een enorm twijfelende caissiere die er niet veel meer van begrijpt
Niet voor de kassadame, omdat haar beeldscherm al aangeeft dat ze 4,35 moet teruggeven. Met die 65 cent erbij snappen ze dan niet meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:20 schreef JJH het volgende:
[..]
Daar word het alleen maar makkelijker van!!!!
Dan moet ze eerst 65 cent bij die 4,35 optellen, en dat is heul moeilijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Niet voor de kassadame, omdat haar beeldscherm al aangeeft dat ze 4,35 moet teruggeven. Met die 65 cent erbij snappen ze dan niet meer.
Weet je hoe irritant het is als iemand tijdens je rekenwerk ineens een andere variabele eringooit? Ooit een neger gehad die me wilde helpen, met uitleg, en ik had zoiets van "dude, nog 1 muntje en ik was ook klaar, kut!"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat laatste dus. De domheid kan je vaak zien als het bijvoorbeeld 15,65 is en je showt eerst met een briefje van 20 euro. Ze voert dat dan in waarop jij zegt 'wil je 65 cent erbij?'.
Bij onze supermarkt krijg je dan vaak een enorm twijfelende caissiere die er niet veel meer van begrijpt
Dat zegt meer over het bedrijf dan over het personeel...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:19 schreef okeokeokeoke het volgende:
Die schermen waren een keer bij ons uitgevallen, 90% van het personeel kon niet in zijn hoofd terug rekenen
Dubbele controle inderdaad. 1 keer bij het pakken uit de la, en 1 keer bij uittellen in de hand van klant. Beter dan die schermpjes waarbij je een handvol kleingeld krijgt en maar moet hopen dat ze goed gepakt hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Als je optelt is het idd heel makkelijk en lijkt het ook net alsof je al heel snel weet wat het is, omdat je gelijk begint met pakken.
Verder is het ook makkelijker omdat je dan weet welke getallen je moet noemen bij het optellen in de hand van de klant.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:20 schreef mantoe het volgende:
[..]
Ah dus het lijkt alsof ze heel snel uitgerekend hebben, maar eigenlijk zijn ze nog bezig met uitrekenen terwijl ze het geld bij elkaar pakken?
dit dus. en ja er staat ook op het scherm wat ze terug moeten geven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef banapples het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |