Het is heel eenvoudig: de CAO is bindend. Men kan in een contract zetten wat men wil, maar daar hangt nog iets anders boven. Daar moet aan voldaan worden. En gezien je aan één van de genoemde voorwaarden voldoet...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Kan in de cao niks vinden maar dit staat er op de site van de overheid
[..]
Dat is volgens mij bij mij het geval, we horen minstens 12 uur beschikbaar te zijn maar ze kunnen ons die uren nooit garanderen. In mijn contract staat ook:
[..]
Maar het is dus wel een oproepcontract.
.
Is hier al voorbij gekomen, maar inderdaad....ik mocht ¤340 aftikken, de buurman (2persoons) een dikke ¤500 en de andere buurtjes (ook 2 persoons) een retourtje New York à ¤880quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
Swine hoe zit het met jou naheffing voor gas/water/licht
Hoor dat er bij jullie in het gebouw (tweepersoonswooneenheden) naheffingen zijn van ¤800-¤1000
Wat voor kromme verwachting hadden ze danquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:41 schreef Swine het volgende:
[..]
Is hier al voorbij gekomen, maar inderdaad....ik mocht ¤340 aftikken, de buurman (2persoons) een dikke ¤500 en de andere buurtjes (ook 2 persoons) een retourtje New York à ¤880
Waarschijnlijk lekt het gebouw meer energie dan zou moeten volgens de verwachtingen, maar dat verklaart het verschil in individuele rekeningen niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar hoe kan die rekening zo hoog zijn in een nieuw gebouw?
Vroegen wij ons ook af..electra was in ieder geval erg hoog. Een overbuurvrouw hoefde maar ¤25 bij te leggen, maar ze zei zelf ook al dat ze amper thuis was en niet vaak achter de laptop zat...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar hoe kan die rekening zo hoog zijn in een nieuw gebouw?
Dan hebben ze dus individuele meters en is het voorschot gewoon slecht vastgesteld. Je zou verwachten van de SSHN dat ze dan een afbetalingsregeling zouden mogen opstellen. Niet iedere student heeft zoveel geld direct beschikbaar.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:57 schreef Swine het volgende:
[..]
Vroegen wij ons ook af..electra was in ieder geval erg hoog. Een overbuurvrouw hoefde maar ¤25 bij te leggen, maar ze zei zelf ook al dat ze amper thuis was en niet vaak achter de laptop zat...
Ze hebben dus echt belabberd gekeken naar de leefstijl van de gemiddelde student bij de voorschot bepaling..
Ja hebben we inderdaad, maar daar kunnen we niet bijquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan hebben ze dus individuele meters en is het voorschot gewoon slecht vastgesteld. Je zou verwachten van de SSHN dat ze dan een afbetalingsregeling zouden mogen opstellen. Niet iedere student heeft zoveel geld direct beschikbaar.
Dan zou ik vragen of men namens de huurders van de SSHN navraag kan doen over de gang van zaken. http://www.huurdersbelangen.nl/forum3/viewtopic.php?f=7&t=2396 Er is dus al een topic over.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:32 schreef Swine het volgende:
[..]
Ja hebben we inderdaad, maar daar kunnen we niet bij(terwijl die dingen digitaal uitgelezen kunnen worden)
En of die afbetalingsregeling er was weet ik niet...we werden vriendelijk - doch dringend - verzocht alles binnen twee weken over te maken
De buren van mij zijn toen naar het huurdersoverleg geweest (was zelf verhinderd), die zouden het neerleggen bij de SSHN. Dus binnenkort zal wel een brief komen..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan zou ik vragen of men namens de huurders van de SSHN navraag kan doen over de gang van zaken. http://www.huurdersbelangen.nl/forum3/viewtopic.php?f=7&t=2396 Er is dus al een topic over.
Hoe dan ook, uiteindelijk zijn alle bewoners de dupe. Betalen moet toch!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:43 schreef Swine het volgende:
[..]
De buren van mij zijn toen naar het huurdersoverleg geweest (was zelf verhinderd), die zouden het neerleggen bij de SSHN. Dus binnenkort zal wel een brief komen..
True. En da's ook niet gek, vind ik. Natuurlijk zuur dat je vooraf op minder rekent en dat het binnen zo'n korte tijd moet, maar wat je verbruikt moet je betalenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe dan ook, uiteindelijk zijn alle bewoners de dupe. Betalen moet toch!
Als ik dat topic zo lees dan zijn het wel lastiger verklaarbare verbruiken dan wat jij hierboven noemtquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
True. En da's ook niet gek, vind ik. Natuurlijk zuur dat je vooraf op minder rekent en dat het binnen zo'n korte tijd moet, maar wat je verbruikt moet je betalen.
En ergens ook wel goed, denk ik. Want iedereen schrikt hier nu flink van, en gaat dus wel op het stroomverbruik letten nu. Minder lampen aan e.d. Dat scheelt echt wel. Als ik kijk hoeveel apparaten hier aan staan op een kleine ruimte. Alleen nu al: pc+monitor, netbook aan 't infuus, tv op stand-by. En dan vergeet ik even standaardapparaten als een koelkast e.d.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als ik dat topic zo lees dan zijn het wel lastiger verklaarbare verbruiken dan wat jij hierboven noemt
Net overigens minimeet gehad met Cali en Mr. CaliLocatie en appartement zijn heel mooi, dus we schrijven ons zeker in
Hele topic heb ik niet gelezen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als ik dat topic zo lees dan zijn het wel lastiger verklaarbare verbruiken dan wat jij hierboven noemt
Net overigens minimeet gehad met Cali en Mr. CaliLocatie en appartement zijn heel mooi, dus we schrijven ons zeker in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |