Ajax doet Stekelenburg 'fantastische aanbieding'
Dinsdag, 17 mei 2011 om 14:43
Maarten Stekelenburg blonk afgelopen zomer uit op het WK in Zuid-Afrika en zou aankomende zomer graag de stap naar het buitenland willen maken. Vooralsnog heeft hij echter geen aanbiedingen ontvangen en een langer verblijf bij Ajax wordt dan ook niet uitgesloten. “Als die stap niet komt, kan ik er ook niets aan veranderen”, zegt Stekelenburg in NUsport.
De 28-jarige keeper ligt nog tot 2012 vast bij Ajax, maar tekent mogelijk bij. “Er speelt nu niets. Nul komma nul”, zegt Stekelenburg. “Misschien omdat ik geblesseerd ben geraakt? Nee, dat zal het niet zijn. De enige aanbieding die ik heb gekregen is van Ajax om mijn contract te verlengen. Nou, die heb ik in beraad. Ik heb het hier fantastisch naar mijn zin en heb veel respect voor de directie."
"Ik ben altijd prima behandeld”, vervolgt de keeper. “Vanuit dat respect hebben we vorige week maandag met ze gesproken. Er is me een fantastische aanbieding gedaan en er staat een tweede gesprek gepland. Maar het heeft te maken met wat er nog op mijn pad komt. Je moet toch bekijken wat er vrij komt. Voor mij zijn er minder opties, omdat er voor mij maar één plekkie is in een team. Een plekkie waar bovendien maar weinig wisselingen plaatsvinden.”
Ze zullem hem wel een flink salaris hebben aangeboden. Zou mooi zijn als hij blijft, maar hij heeft eigenlijk wel een transfer verdient.