Met zulke kennis verbaasd het me eigenlijk dat je uberhaupt examen mag doenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:09 schreef _Butters het volgende:
Als ik een 6,0 sta voor een vak en ik haal een 4,9 op mijn CE voor dat vak.
Dan sta ik een 5,45 wordt dat dan een 5 of een 6?
Verbaasdquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Met zulke kennis verbaasd het me eigenlijk dat je uberhaupt examen mag doen
LOLquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:09 schreef _Butters het volgende:
Hoi,
Als ik een 6,0 sta voor een vak en ik haal een 4,9 op mijn CE voor dat vak.
Dan sta ik een 5,45 wordt dat dan een 5 of een 6?
Bedankt
Jij zou eigenlijk ook het examen Nederlands niet mogen maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Met zulke kennis verbaasd het me eigenlijk dat je uberhaupt examen mag doen
Laat me raden, dit vak is wiskunde?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:09 schreef _Butters het volgende:
Hoi,
Als ik een 6,0 sta voor een vak en ik haal een 4,9 op mijn CE voor dat vak.
Dan sta ik een 5,45 wordt dat dan een 5 of een 6?
Bedankt
Ja maar dan zou je net zo goed die 6 naar een 10 kunnen afronden Ik bedoel iedereen leert toch bij wiskunde dat je een 5.45 niet naar een 6 kan afronden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:18 schreef tim-elzinga het volgende:
Ik wist het wel maar zo vreemd is het toch niet. TS ging gewoon uit van dubbele afronding (5,45 is afgerond een 5,5. 5,5 is afgerond een 6).
Dat lijkt heel logisch, maar ik meen ook dat het eerder anders was, dat voor examens een andere telling was als voor toetsen; dat bij examens een 5,45 wel voldoende was.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:33 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Ja maar dan zou je net zo goed die 6 naar een 10 kunnen afronden Ik bedoel iedereen leert toch bij wiskunde dat je een 5.45 niet naar een 6 kan afronden?
Het grote verschil is dat een 5,45 altijd naar een 5,5 wordt afgerond en een 5,5 naar een 6. Een 6 wordt nooit naar 10 afgerond. Puur om het feit dat je niet tweemaal mag afronden is een 5,45 geen 6. Logisch, maar zo vreemd vind ik TS' vraag niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:33 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Ja maar dan zou je net zo goed die 6 naar een 10 kunnen afronden Ik bedoel iedereen leert toch bij wiskunde dat je een 5.45 niet naar een 6 kan afronden?
Als je in groepje 6 zit, snap ik het ook nog wel. Maar als je eindexamen doet, mag je wel verwachten dat hij fatsoenlijk kan afrondenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:38 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat een 5,45 altijd naar een 5,5 wordt afgerond en een 5,5 naar een 6. Een 6 wordt nooit naar 10 afgerond. Puur om het feit dat je niet tweemaal mag afronden is een 5,45 geen 6. Logisch, maar zo vreemd vind ik TS' vraag niet.
Ga eens terug naar school man!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:38 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat een 5,45 altijd naar een 5,5 wordt afgerond en een 5,5 naar een 6. Een 6 wordt nooit naar 10 afgerond. Puur om het feit dat je niet tweemaal mag afronden is een 5,45 geen 6. Logisch, maar zo vreemd vind ik TS' vraag niet.
Wijsneus, lees het gedeelte over "tweemaal afronden" nog maar een keer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ga eens terug naar school man!
Iets met tienden, hondersten, duizendsten. Groep 7 zegmaar.
Hoe is het dan begrijpelijk dat de TS dit wel deed?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:06 schreef Haque het volgende:
[..]
Wijsneus, lees het gedeelte over "tweemaal afronden" nog maar een keer.
nou:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hoe is het dan begrijpelijk dat de TS dit wel deed?
zo dusquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:38 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat een 5,45 altijd naar een 5,5 wordt afgerond en een 5,5 naar een 6. Een 6 wordt nooit naar 10 afgerond. Puur om het feit dat je niet tweemaal mag afronden is een 5,45 geen 6. Logisch, maar zo vreemd vind ik TS' vraag niet.
Dit dus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |