abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97270456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef missyB het volgende:
ik ben snachts baas over de afstandsbediening jippieeee
heerlijk oeverloos southpark ofzo kijken
Zo'n heerlijk doelloos programma, maar wat lachen, gieren, brullen is _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97270545
moet altijd oppassen niet in lachstuip te schieten want anders is mn wederhelft wakker en de nachten zijn van mij hahahahaha alhoewel ik wel liever slaap hoor, kom nu toch echt tekort
pi_97270694
Heb ik ook!
Rond een uur of 10 's avonds word ik actief en dan kan het zomaar een uur of 3 zijn.
Lekker mijn sieradenkastje uitpluizen (kettingen uit de knoop halen), dagboek schrijven, lijstjes maken, piano spelen ( met koptelefoon ;) ), fora afstrunen, nagels lakken, you name it.
Heb er niet zo'n last van eigenlijk :s)
pi_97271026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:17 schreef Kitlerrr het volgende:
Heb ik ook!
Rond een uur of 10 's avonds word ik actief en dan kan het zomaar een uur of 3 zijn.
Lekker mijn sieradenkastje uitpluizen (kettingen uit de knoop halen), dagboek schrijven, lijstjes maken, piano spelen ( met koptelefoon ;) ), fora afstrunen, nagels lakken, you name it.
Jij bent man en lakt je nagels :?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97271417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Jij bent man en lakt je nagels :?
Oooh, ik heb m'n profiel nog niet aangepast.
Anders was ADD niet m'n enige aandoening :')
pi_97271597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Oooh, ik heb m'n profiel nog niet aangepast.
Anders was ADD niet m'n enige aandoening :')
Vond het ook een beetje vreemd :@

Maar goed :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97271898
Nu ook weer. Heb examens en ik MOET eigenlijk nog van alles doorlezen maar het forum is weer veel te interessant met inhoudsloze topics. pfff
pi_97272159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef Kitlerrr het volgende:
Nu ook weer. Heb examens en ik MOET eigenlijk nog van alles doorlezen maar het forum is weer veel te interessant met inhoudsloze topics. pfff
Discipline.. Is er iemand in dit topic die het wél heeft? :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97272399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Discipline.. Is er iemand in dit topic die het wél heeft? :@
Inbrekers 8-)
pi_97272674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:40 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Inbrekers 8-)
Scherp :P
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:41:22 #161
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97276153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:17 schreef Kitlerrr het volgende:
Heb ik ook!
Lijstjes maken O+ Helaas gaat het me niet zo goed af om ze daadwerkelijk allemaal uit te voeren. Maar na vier jaar lijstje maken merk ik wel dat ik wel meer punten gedaan krijg. Dat is toch een teken van groeiende discipline :7
Op mijn kamer heb ik ergens een dummie verstopt waarin ik af en toe een lijstje maak met wat ik graag wil doen en wat ik belangrijk vind. En dan streep ik bij het vorige lijstje af wat me niet gelukt is of waar ik niet mee bezig ben geweest. Helpt me een beetje om me vast te houden aan wat ik graag wil denk ik.

Relativeren is ook belangrijk. Discipline is niet makkelijk te vinden voor 'ons'. Maar het gaat er vooral om dat je je best doet met de middelen die je hebt. Ik heb er last van dat ik soms korte periodes redelijk goed ga en dan minstens net zo lang de boel verkloot. Met die denkwijze probeer ik mijn schuldgevoel een beetje te temperen.
pi_97276635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:41 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Lijstjes maken O+ Helaas gaat het me niet zo goed af om ze daadwerkelijk allemaal uit te voeren. Maar na vier jaar lijstje maken merk ik wel dat ik wel meer punten gedaan krijg. Dat is toch een teken van groeiende discipline :7
Op mijn kamer heb ik ergens een dummie verstopt waarin ik af en toe een lijstje maak met wat ik graag wil doen en wat ik belangrijk vind. En dan streep ik bij het vorige lijstje af wat me niet gelukt is of waar ik niet mee bezig ben geweest. Helpt me een beetje om me vast te houden aan wat ik graag wil denk ik.

Relativeren is ook belangrijk. Discipline is niet makkelijk te vinden voor 'ons'. Maar het gaat er vooral om dat je je best doet met de middelen die je hebt. Ik heb er last van dat ik soms korte periodes redelijk goed ga en dan minstens net zo lang de boel verkloot. Met die denkwijze probeer ik mijn schuldgevoel een beetje te temperen.
Haha ja he! Lijstjes maken vind ik heel fijn omdat ik dingen overzichtelijker vind als ze op papier staan. Dus als er weer van alles door m'n hoofd aan het racen is dan schrijf ik het allemaal op :)
En inderdaad doelen stellen (die vaak toch niet behaald worden :') )
Die ups en downs komen me ook bekend voor. Soms heb ik gewoon een dag dat echt alles raar is. Veel miscommunicaties, dingen niet meekrijgen, beetje onprettig gevoel van 'sluit me maar even op en dan beginnen we morgen overnieuw.'
pi_97276945
Dat laatste herken ik goed! Mja... Lijstjes maken ben ik helaas (nog) geen ster in! Komt wel hoop ik
pi_97277264
Oh wat heerlijk die herkenning!
Mijn diagnose is een half jaar geleden gesteld. Daarvoor dacht ik altijd dat ik gewoon wat contactgestoord was. Misschien zelfs met autistische trekjes omdat ik soms gewoon niet met mensen overweg kan, of dat ik totaal stil val in groepen.
Nu ik weet dat alles een reden heeft heb ik er wat meet schijt aan en doe meer wat ik zelf wil zonder na te denken wat anderen van me zullen vinden.
Maar nog steeds, soms kan ik me prima vermaken door alleen maar te luisteren op een borrelavondje :)

En die lijstjes; ja, het is aan je besteed of niet :p
Alleen al het maken van die lijstjes kan rustgevend zijn.
pi_97277447
Meestal de nijging om te lange lijstjes te makn waardoor het lijkt alsof ik echt gee kut doe.. Voel me dan wel stom!
pi_97277692
Haha, dat kan natuurlijk ook :p
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:31:25 #167
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97278289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef Kitlerrr het volgende:
Oh wat heerlijk die herkenning!
Mijn diagnose is een half jaar geleden gesteld. Daarvoor dacht ik altijd dat ik gewoon wat contactgestoord was. Misschien zelfs met autistische trekjes omdat ik soms gewoon niet met mensen overweg kan, of dat ik totaal stil val in groepen.
Nu ik weet dat alles een reden heeft heb ik er wat meet schijt aan en doe meer wat ik zelf wil zonder na te denken wat anderen van me zullen vinden.
Maar nog steeds, soms kan ik me prima vermaken door alleen maar te luisteren op een borrelavondje :)

En die lijstjes; ja, het is aan je besteed of niet :p
Alleen al het maken van die lijstjes kan rustgevend zijn.
Autistische trekjes ken ik wel. Ik klap soms helemaal dicht. Geen probleem, maar ik word echt ziek van die mensen met 'goede bedoelingen' die de hele tijd je aandacht proberen te trekken of mensen die gewoon graag willen laten merken dat je stil bent. Hou je bezig met jezelf zeg. Irritante figuren :r Zouden ze dat doen omdat ze me niet kunnen plaatsen of omdat ze onzeker worden ofzo? Ik heb er zelf totaal geen probleem mee als dit me overkomt, maar andere mensen bah.
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2011 @ 00:51:40 #168
21636 Feestkabouter
pi_97278955
over muziek:
ja daar kunnen velen van ons denk ik in opgaan, maar dat heet gewoon hyperfocussen, dat kunnen we allemaal, dat hoort sterk bij adhd/add.

nachtmens:
ja dat ben ik zeker; hoe vaak komt het niet voor dat ik rond een uur of 8/9/10 in de avond denk dat ik straks rond 11 uur heel lekker ga slapen, en dat ik dan de halve nacht nog fris allerlei nuttige en nutteloze dingen zit te doen.
liefst zou ik ook 's nachts aan mijn auto sleutelen, maar in de stad vinden de buren dat niet zo fijn.
soms ga ik 's nachts effe 20 a 30 km skaten met een lekker muziekje op

in de ochtenduren is mijn hoofd overigens behoorlijk leeg. niet dat ik dan wat uit mijn handen krijg, ik doe echt helemaal niks, maar ik lijd in de eerste uren van de dag niet onder chaos of overprikkeling of onrust in mijn hoofd.
vanaf een uur of 1 a 2 in de middag begint die onrust wel, dat is het ergste deel van de dag, terwijl ik altijd toch zo graag in die uren wat dingen wil regelen (als ik naar instanties of bedrijven moet bellen of naar een winkel toe, zal ik het toch in die uren moeten doen).
avond is vaak dan wel weer medium relaxt, en in de nacht ben ik het fitst en meest gefocust.

lijstjes:
probleem bij mij was dat er vaak een aantal erg grote dingen op mijn lijstje stonden, waar ik altijd heel erg tegenaan hikte (met als gevolg dat die weken achtereen elke dag op mijn lijstje stonden).
truc is: deel de grote taken op in veel kleine taken.
aantal voordelen:
-je kunt veel vaker iets wegstrepen (euforie-momentje, dat motiveert alleen maar nog beter voor de volgende taak)
-je ziet minder op tegen dingen
-als je eenmaal een eerste klein taakje hebt gedaan en dus werkelijk aan je lijstje bent begonnen, oftewel als je eenmaal echt aan de gang bent, dan ram je vaak snel door je lijstje heen.
pi_97281992
Wekker maar gezet om nog even te leren maar de laptop is weer een stuk interessanter.
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:08:59 #170
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97283345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:33 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Z'n gesprek twee uur volhouden zou mij nooit lukken :P
Lijkt me verschrikkelijk. Succes Duracel.
Tnxs! :) Ik ben benieuwd...

Ik ben ook een nachtbraker, word vaak rond 3 uur wakker, en dan ook klaarwakker :) Dan moet er wat gebeuren..
pi_97284705
Wowzers! Het CBR werkt mee! Moest nog een theorie examen inplannen (was echt al best laat laat...) en ik kan vrijdag al!!! Twee dagen gek!
Nu nog beginnen met leren :')
pi_97285620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:31 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Autistische trekjes ken ik wel. Ik klap soms helemaal dicht. Geen probleem, maar ik word echt ziek van die mensen met 'goede bedoelingen' die de hele tijd je aandacht proberen te trekken of mensen die gewoon graag willen laten merken dat je stil bent. Hou je bezig met jezelf zeg. Irritante figuren :r Zouden ze dat doen omdat ze me niet kunnen plaatsen of omdat ze onzeker worden ofzo? Ik heb er zelf totaal geen probleem mee als dit me overkomt, maar andere mensen bah.
Ooohhh dit, zo enorm erg.
Soms dan keer ik ineens helemaal in mezelf. Vooral als ik "onder invloed" ben. En dan ben ik niet verdrietig of wat dan ook, ik kan niet eens precies uitleggen wat het wel is. Het komt er in ieder geval op neer dat ik niets zeg en daar ook de behoefte niet aan heb. Laat me dan gewoon met rust. Zeker bepaalde mensen (zeikerige types) kan ik dan gewoon echt niet uitstaan. Soms flip ik dan ook echt uit, zeker als ze blijven vragen naar wat er is :S
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:51:39 #173
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97285851
Ik zeg het meestal meteen, bv op kantoor, maak ik de algemene opmerking dat ik me nu ga concentreren en er dus even niet bij ben. Zelf ondervangen is makkelijker dan naderhand de scherven van je ontploffing opruimen. Geef gewoona an de buitenwereld aan wat je op dat moment voelt, dan zullen ze er meer rekening mee houden, en minder raar staan kijken als je alsnog 'ontploft'. Je hebt immers vtv gemeld hoe de zaken er bij jou voor staan.

edit: anderen kunnen jouw gedachten niet lezen, onthoud dit voordat je jezelf opvreet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Swiffer op 25-05-2011 11:07:25 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2011 @ 10:55:37 #174
21636 Feestkabouter
pi_97285968
en natuurlijk is het prima om in dit topic even je frustraties af te reageren (over het feit dat anderen je niet met rust laten als je even in jezelf gekeerd bent), maar ik hoop dat jullie wel beseffen dat het vaak goede bedoelingen zijn van de anderen.
ze willen je erbij betrekken, sociaal doen, vind je het wel leuk/gezellig (omdat anderen soms niet snappen dat je het ook in je eentje leuk kunt vinden), etc.
pi_97286066
Woensdag intakegesprek bij de politie ^O^
Erg spannend, maar heb er zin en vertouwen in :s)

Wil zoooo graag hondenbrigadier worden O+
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')