Ik denk ook dat Ajax het in NL wel red, maar je moet toch in Europa gaan presteren om stappen te maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:38 schreef Devz het volgende:
Janssen, Sigthorsson, Serrero en Boerrigter. Met die spelers erbij (en de concurrentie die zwakker wordt) zie ik het volgend jaar zéér positief in.
Tel daarbij op alle talenten die de laatste maanden naar Ajax zijn gekomen en de Cruijff revolutie en ik zie onze toekomst eindelijk weer eens met vertrouwen tegemoet.
En over de Janssen critici hierboven, als je zo'n speler voor 3 miljoen op kan halen moet je dat altijd doen. Enorm goede speler en de klootzak die Ajax nodig heeft, daardoor ga je veel minder punten verspelen in de kleine wedstrijden. Daarnaast is Twente met of zonder Janssen ook een enorm verschil.
Bovendien verdient Frank wel wat vertrouwen, toch?
Ik zie het helemaal zittenquote:De Boer: 'Je weet dat er altijd nog wat kan gebeuren'
Ajax is al druk bezig de selectie voor komend seizoen op peil te brengen. De kersverse landskampioen heeft vier nieuwe spelers op het oog en hoopt dat de sleutelspelers blijven. Thulani Serero is al overgenomen van Ajax Cape Town, terwijl Derk Boerrigter (RKC Waalwijk), Theo Janssen (FC Twente) en Kolbeinn Sigthórsson (AZ) ook nadrukkelijk gevolgd worden.
'Met die vier versterkingen zouden we een mooie, brede selectie krijgen', stelt trainer Frank de Boer. 'Daar willen we graag naartoe. Elke positie in onze selectie is op die manier dubbel bezet. En omdat het een jonge groep is, krijgen alle spelers gegarandeerd speelminuten.'
'Neem Nicolai Boilesen. Die heeft het als linksback fantastisch gedaan, maar kán geen vijftig wedstrijden in een seizoen spelen. Met Daley achter hem is het ideale plaatje dat ze allebei 25 duels in actie komen of 35 en 15, 30 en 20. Iedereen moet het gevoel hebben erbij te horen. Zo doet Alex Ferguson het ook bij Manchester United. En in deze tijd is dat bijna noodzakelijk.'
'Je weet dat er altijd nog wat kan gebeuren', vervolgde De Boer. 'Gregory van der Wiel en Jan Vertonghen worden met andere clubs in verband gebracht. Ik heb gesprekken met ze gevoerd en ze weten inmiddels hoe ik erover denk. Ik vind dat het voor allebei goed is om langer bij Ajax te blijven. Als Jan vertrekt, zou Joris Mathijsen een mooie oplossing zijn.'
Sowieso gaan we volgend jaar al 5-10 miljoen besparen op de salarissen van spelers als Oleguer en Atouba. Als je voor slechts 10 miljoen dan ook nog vier van zulke spelers kunt halen en een groot deel van de huidige selectie bij elkaar weet te houden (moet lukken met FdB en de CL vooruitzichten) dan ben je echt wel op de goede weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:48 schreef Zolcon het volgende:
Ik denk dat Janssen in de Champions League bepalend zou kunnen zijn voor Ajax. Met zijn schot kan hij zeker bepalend zijn. Op die manier heeft Ajax dat geld van de transfer snel weer terug.
Eens. Jan mag zich nog een jaartje bewijzen, dan komt die topclub in Engeland vanzelf wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:50 schreef fathank het volgende:
Die man heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, behalve een EK/WK en weet precies wat er nodig is om te slagen in het topvoetbal. Jan kan nog een hoop van hem leren en volgend jaar als een hele grote meneer weggaan naar een topclub.
Ik denk dat De Boer, veel beter dan Preud'Homme, in staat is om Janssen in het team te krijgen. Tussen alle jonge spelers is een aankoop als Janssen niet slecht (zeker niet voor dat geld)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:47 schreef 16meter het volgende:
Ben benieuwd wat voor positie Janssen verwacht te krijgen binnen de selectie. Bij Twente is hij het mannetje en geniet hij allerlei priviliges die hij bij Ajax niet hoeft te verwachten. Kan hij daar wel mee omgaan? Aan zijn voetbalkwaliteiten en toegevoegde waarde voor Ajax twijfel ik echter niet.
Ik denk/hoop dat De Boer redelijk met dit soort spelers kan om gaan. Zijn ervaring met het NL11tal kan daar ook mee helpen. Janssen vind zichzelf toch een beetje een vedette en bij het NL11tal lopen daar ook genoeg van rond. De Boer heeft daar (met een stukje afkijken bij Van Marwijk) natuurlijk wel ervaring mee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:47 schreef 16meter het volgende:
Ben benieuwd wat voor positie Janssen verwacht te krijgen binnen de selectie. Bij Twente is hij het mannetje en geniet hij allerlei priviliges die hij bij Ajax niet hoeft te verwachten. Kan hij daar wel mee omgaan? Aan zijn voetbalkwaliteiten en toegevoegde waarde voor Ajax twijfel ik echter niet.
Ook met Janssen is Ajax te zwak om iets schokkends van betekenis te gaan zijn in de Champions Leaguequote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:48 schreef Zolcon het volgende:
Ik denk dat Janssen in de Champions League bepalend zou kunnen zijn voor Ajax. Met zijn schot kan hij zeker bepalend zijn. Op die manier heeft Ajax dat geld van de transfer snel weer terug.
Mee eens, alleen ik denk dat Janssen zelfs tegen sterke tegenstanders nog beslissend zou kunnen zijn met zijn trap. En ik verwacht dat hij de jongere spelers beter kan laten spelen. Al vond ik het wel beetje triest van hem dat hij zondag iedereen de schuld gaf behalve zichzelf. Je moet altijd achter je team staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook met Janssen is Ajax te zwak om iets schokkends van betekenis te gaan zijn in de Champions League
Juist Ajax heeft zo'n soort speler nodig. Hoeveel punten hebben we ook dit seizoen wel niet laten liggen tegen kleinere clubs, waarbij Ajax overlopen werd? Met Janssen erbij is die kans een stuk minder groot.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:57 schreef mymoodfentje het volgende:
Theo Janssen in Ajax, aub niet zeg...die agressieve speler kunnen ze beter bij feyenoord dumpen.
Hij had dat niet voor de camera moeten zeggen, maar dat is emotie en teleurstelling. Wel begrijpelijk, en hij had natuurlijk ook wel een klein beetje gelijk...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Mee eens, alleen ik denk dat Janssen zelfs tegen sterke tegenstanders nog beslissend zou kunnen zijn met zijn trap. En ik verwacht dat hij de jongere spelers beter kan laten spelen. Al vond ik het wel beetje triest van hem dat hij zondag iedereen de schuld gaf behalve zichzelf. Je moet altijd achter je team staan.
Ja, al kopen we alle beste spelers van de eredivisie dan haalt het nog niks uit... als je dat vergelijkt met de miljoenenspelers van de topclubs.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook met Janssen is Ajax te zwak om iets schokkends van betekenis te gaan zijn in de Champions League
ach, je mag best je winnaarsmentaliteit tonen. Iedereen zegt al zo weinig door de mediatraining enzovoort. Wat is er mis om na zo'n wedstrijd na afloop van het seizoen te denken wat je zegt?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Mee eens, alleen ik denk dat Janssen zelfs tegen sterke tegenstanders nog beslissend zou kunnen zijn met zijn trap. En ik verwacht dat hij de jongere spelers beter kan laten spelen. Al vond ik het wel beetje triest van hem dat hij zondag iedereen de schuld gaf behalve zichzelf. Je moet altijd achter je team staan.
precies. Zo vaak klagen we juist dat onze spelers te lief zijn in het veld, laat ermaar een seen huftertje tussen zittenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Devz het volgende:
[..]
Juist Ajax heeft zo'n soort speler nodig. Hoeveel punten hebben we ook dit seizoen wel niet laten liggen tegen kleinere clubs, waarbij Ajax overlopen werd? Met Janssen erbij is die kans een stuk minder groot.
we hebben ook al huftertje ooijerquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:15 schreef The_Hives het volgende:
[..]
precies. Zo vaak klagen we juist dat onze spelers te lief zijn in het veld, laat ermaar een seen huftertje tussen zitten
Uitspraken die gedaan worden 5 minuten na zo'n wedstrijd moet je natuurlijk ook met een korreltje zout nemen...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:11 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Alleen als die zijn rollator kan vinden hequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
we hebben ook al huftertje ooijer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |