abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96923938

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:55:09 #2
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96923952
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Diezelfde meid die al heel lang niks van zich laat horen en die vannacht op wonderbaarlijke wijze jou ineens een excuus verschaft, terwijl jouw onthullingen gister plaatsvonden en dus niets met dat hele gesprekje met die meid van vandaag te maken kan hebben.

Nice try, maar dat is zo doorzichtig als wat.
Ik snap dat je pissig bent op 'em, maar je pakt 'em harder door 'em gewoon te negeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:54 schreef dyna18 het volgende:
Natuurlijk, maar juist op dat moment was dat het doel van de avond, om zo te leren dat een blauwtje lopen niet zo eng is als ik constant vrees.
Goed initiatief ^O^
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96923958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar juist op dat moment was dat het doel van de avond, om zo te leren dat een blauwtje lopen niet zo eng is als ik constant vrees.
Is dat niet juist gebleken?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:56:09 #4
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96923975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:55 schreef moneyfornothing het volgende:
Mwoa, hij heeft wel geleerd dat vrouwen je niet heel bot af gaan zeiken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96923984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ja.
pi_96923999
Ik denk dat juist het ervaren van een blauwtje lopen ook goed is, dan heb je dat ook weer gehad en weet je dat je daar ook weer uitkomt :Y
pi_96924003
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb wel degelijk die avond met vrouwen gesproken.
Mijn tactiek was om heel duidelijk te zijn in mijn intenties. Dus overduidelijk te flirten en complimentjes te maken, zoals "jij bent het mooiste meisje hier".
ik zou dan NOG directer zijn als pure afwijzing je doel was. jij bent het mooiste meisje hier is een beetje meh.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:47 schreef Catbert het volgende:

Ik zou het sowieso positief opvatten. Goed moment ook om te grappen dat dat maar schijn is :)
Dat is eigenlijk best een goede.
pi_96924014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:55 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Nou ik ben niet keihard afgewezen. Het bleef een beetje vaag in het midden hangen.
Bijv ik maak een complimentje. De vrouw glimlacht wat en gaat verder met iets anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 17-05-2011 01:12:28 ]
pi_96924016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:56 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk dat juist het ervaren van een blauwtje lopen ook goed is, dan heb je dat ook weer gehad en weet je dat je daar ook weer uitkomt :Y
Als het elke keer lukt is ook goed hoor. :o
pi_96924048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:57 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nou ik ben niet keihard afgewezen. Het bleef een beetje vaag in het midden hangen.
Bijv ik maak een complimentje. De vrouw glimlacht wat en gaat verder met iets een ander.
Nee maar die vage reacties zijn ook een soort afwijzingen, alleen niet keihard en ook niet eng. Zo gaat het meestal wel, tenzij je echt vervelend wordt of je een bitch te pakken hebt.
pi_96924056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:57 schreef greatjob het volgende:

[..]

ik zou dan NOG directer zijn als pure afwijzing je doel was. jij bent het mooiste meisje hier is een beetje meh.

[..]

Dat is eigenlijk best een goede.
Wat moet je doen om nog directer te zijn?
Want verbaal gezien was ik redelijk duidelijk.

Moet ik haar dan maar vastpakken? Dat lijkt mij heel erg verkeerd en creepy.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:00:27 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924085
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:58 schreef dyna18 het volgende:
Wat moet je doen om nog directer te zijn?
Want verbaal gezien was ik redelijk duidelijk.

Moet ik haar dan maar vastpakken? Dat lijkt mij heel erg verkeerd en creepy.
Dat waren dus 'normale' afwijzingen. Je moet vrouwen niet zo gaan pushen dat ze je ronduit vervelend gaan vinden.
pi_96924095
Je ook groffe dingen zeggen zoals ja je ziet er nu wel erg neukbaar uit , die werken wel als blauwtjes lopen en je leert ook meer over jezelf eigenlijk want je test jezelf en wat je durft ook uit.
pi_96924096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nou is het mijn begrip dat vrouwen wel degelijk erg bot zijn en direct zijn in hun afwijzingen.
Blijkbaar ben ik toch niet direct genoeg geweest of niet genoeg gepushed, zodat de vrouw mij een halt toe roept.
pi_96924111
als je echt wilt ervaren hoe het is om afgewezen te worden. hmm...
misschien vragen of je haar mag zoenen na wat te praten? :\ of een erg duidelijke indicatie geven dat je dit wilt. maar ik ben zeker geen expert.
maar dan heb je misschien wel een antwoord, wat je nu niet echt hebt gehad.
pi_96924115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:00 schreef formerjellybean het volgende:
Je ook groffe dingen zeggen zoals ja je ziet er nu wel erg neukbaar uit , die werken wel als blauwtjes lopen en je leert ook meer over jezelf eigenlijk want je test jezelf en wat je durft ook uit.
Beter blauwtjes lopen dan een groentje blijven.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:01:41 #17
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:00 schreef formerjellybean het volgende:
Je ook groffe dingen zeggen zoals ja je ziet er nu wel erg neukbaar uit
Als een kerel dat tegen m'n vriendin zou zeggen had 'ie wat uit te leggen. Als je zulke dingen uitkraamt ben je gewoon een tokkie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:00 schreef dyna18 het volgende:
Nou is het mijn begrip dat vrouwen wel degelijk erg bot zijn en direct zijn in hun afwijzingen.
Blijkbaar ben ik toch niet direct genoeg geweest of niet genoeg gepushed, zodat de vrouw mij een halt toe roept.
Vrouwen zijn juist normaal pas zo bot als je ze te ver pushed. Normaal hoeft een vrouw ook niet te zeggen dat ze geen interesse heeft, dat is aan d'r houding wel te zien. Als ze je dat eerder verteld hebben ben je waarschijnlijk een paar keer te ver gegaan.
pi_96924136
hij wil een blauwtje lopen, dat is toch een manier om een blauwtje te lopen :Y
pi_96924144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:02 schreef formerjellybean het volgende:
dit! :Y
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:04:00 #20
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924169
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:02 schreef formerjellybean het volgende:
Wat leer je van een lompe opmerking maken waarvan je sowieso weet dat ze pissig wordt? Lekker makkelijk. Dan heb je geen verwachtingen en ook die teleurstelling niet als ze je afwijst.
pi_96924227
Het misschien een rare actie maar hij leert wel degelijk iets door uit zijn rol te stappen, en wat mondiger en ook wat die dan beter niet kan doen.
Je kan het alleen maar leren door eerst gewoon goed op je bek te gaan in te zien he dat durfde ik en dan weer op de normale fiets verder.
pi_96924231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:01 schreef Catbert het volgende:

Vrouwen zijn juist normaal pas zo bot als je ze te ver pushed. Normaal hoeft een vrouw ook niet te zeggen dat ze geen interesse heeft, dat is aan d'r houding wel te zien. Als ze je dat eerder verteld hebben ben je waarschijnlijk een paar keer te ver gegaan.
Ow nee, dat is mij nog nooit eerder verteld hoor. Ik heb echt nog nooit een blauwtje gelopen.
Niet dat ik zo succesvol ben, maar omdat ik gewoon weg nooit ook maar iets probeer.

Die hele oefening had dus als doel om dat wel eens mee te maken.
Om mij over de drempel te brengen om wel eens iets te proberen.
Wat ik verwachte was dat er 2 dingen konden gebeuren. Of ik had succes en er kwam leuke interactie of ik zou een blauwtje lopen.

Gek genoeg gebeurde iets wat ik niet verwacht had, namelijk optie 3, er werd bijna niet op gereageerd. Dat heeft mij enorm bevreemd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:08:22 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:06 schreef formerjellybean het volgende:
Het misschien een rare actie maar hij leert wel degelijk iets door uit zijn rol te stappen, en wat mondiger en ook wat die dan beter niet kan doen.
Je kan het alleen maar leren door eerst gewoon goed op je bek te gaan in te zien he dat durfde ik en dan weer op de normale fiets verder.
Sorry hoor maar een kutopmerking maken naar een willekeurig persoon kan iedereen. Het probleem is niet het aanspreken van mensen, het probleem is het aanspreken van meiden waarin je geinteresseerd bent. Durf te wedden dat 'ie een oninteressant kamerolifantje helemaal niet zo'n issue vindt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:06 schreef dyna18 het volgende:
Gek genoeg gebeurde iets wat ik niet verwacht had, namelijk optie 3, er werd bijna niet op gereageerd. Dat heeft mij enorm bevreemd.
Dat uitblijven van een reactie IS een blauwtje lopen.
pi_96924284
Het was trouwens niet mijn bedoeling om lomp te zijn hoor. Daar respecteer ik vrouwen veel te veel voor. Mijn bedoeling was om zover over mijn grenzen heen te gaan dat zij mij moest stoppen (als ze tenminste niets in mij zag).

En dat lukte dus niet. Het lukte mij niet om ook maar iets uit te voeren.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:09:37 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924307
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:08 schreef dyna18 het volgende:
Het was trouwens niet mijn bedoeling om lomp te zijn hoor. Daar respecteer ik vrouwen veel te veel voor. Mijn bedoeling was om zover over mijn grenzen heen te gaan dat zij mij moest stoppen (als ze tenminste niets in mij zag).
Ik vond je opmerking alleen corny, niet lomp. Zeggen dat iemand er wel neukbaar uitziet is wel lomp en behoorlijk respectloos.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:09:58 #26
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96924315
Loft is saai. :'(
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:08 schreef dyna18 het volgende:
NU weet je iig tot hoever je kunt gaan. :P
Je moeder is een hamster
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:10:38 #27
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924329
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:09 schreef Crutch het volgende:
Had ik je ook wel kunnen vertellen :P
pi_96924343
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:09 schreef Crutch het volgende:

[..]

NU weet je iig tot hoever je kunt gaan. :P
Nee, helaas niet.
Want het waren niet de dames die er voor zorgden dat het stopte (behalven dan misschien op een subtiele manier).
Het was dat ik geen idee had hoe het verder aan te pakken en dat het daardoor stokte.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:11:30 #29
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96924346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Had ik je ook wel kunnen vertellen :P
En de DVD blijft hangen. :')
Je moeder is een hamster
  dinsdag 17 mei 2011 @ 01:11:58 #30
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96924355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:11 schreef dyna18 het volgende:
Nee, helaas niet.
Want het waren niet de dames die er voor zorgden dat het stopte (behalven dan misschien op een subtiele manier).
Het was dat ik geen idee had hoe het verder aan te pakken en dat het daardoor stokte.
Je had 't al verprutst hoor, geen nut verder te proberen :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 01:11 schreef Crutch het volgende:
En de DVD blijft hangen. :')
DVD? Isdah?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')