abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 21:27:31 #1
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96909287
En nee, niet het opzet dat we alleen maar uit zouteloze artiesten kunnen kiezen met dezelfde zouteloze nummer of alleen maar uit zouteloze nummers kiezen door telkens dezelfde zouteloze artiest die wij nog niet eens hebben gekozen.
Gewoon opzet, willekeurige zangers met hun nummer die zich vrijwillig aanmelden omdat het NSF een status had vroeger met bijna hetzelfde spanning als het ESF zelf _O_!
Vaak waren het allemaal leuke nummers en telde de televoting ook sterk mee *O*!

Doen ze Zweden ook nog steeds onder de naam Melodifestivalen en hun laatste resultaten liegen er niet om :).

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 16-05-2011 21:28:15 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_96909385
Goede nummers. Kunnen we nou niet een keer alle suggesties in één topic doen? Ik had het al geprobeerd met het topic over de TROS, maar dat is nog geen groot succes.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:29:17 #3
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96909450
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Goede nummers. Kunnen we nou niet een keer alle suggesties in één topic doen? Ik had het al geprobeerd met het topic over de TROS, maar dat is nog geen groot succes.
Ik heb het niet over suggesties, maar over nostalgie.
Het NSF was toen zo leuk.
Feyenoord Rotterdam
pi_96912229
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:29 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik heb het niet over suggesties, maar over nostalgie.
Het NSF was toen zo leuk.
Dat zeker! Het duurde ook iets van 4 a 5 weken en ik keek er toch wekelijks wel naar uit hoor :D
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 22:08:01 #5
163650 Greys
pi_96912785
En DURF nou eens iets 'anders' te sturen.

Wij hadden al eerder klassiek in de voorrondes (Arwin Kluft) in 2003 zelfs al.
En dit jaar viel Frankrijk op omdat klassiek.

Wij hadden al jaren eerder a-capella in de voorrondes (Bas en Joël en Montezuma's Revenge), dit jaar viel België op omdat ze het durfden. Oke, het werd uiteindelijk nét (!) geen finale, maar toch.

DURF!
DURF!
Ga nou eens niet voor de zogenaamde veilige weg.
Als we dan toch niet naar de finale gaan, steek je kop dan eens uit boven het maaiveld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96913418
Minder dan dit jaar kan het niet worden, dus dat is een goede basis om eens voor alles of niets te gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_96913439
Precies, wat hebben we nu nog te verliezen? Laatste zijn we toch al geworden, laten we dan tenminste in stijl laatste worden (of wie weet slaat het onwijs aan, je weet het niet)
pi_96914253
Ik roep dit al meer dan een jaar, dus ik ben het er 100 procent mee eens. De vraag is wie de Publieke Omroep gaat aanspreken op zijn verantwoordelijkheid in deze. Ik blijf het zeggen: dat het gedegradeerde (N)SF bij de TROS is terechtgekomen, is een gevolg van onwil binnen de PO om het Songfestival fatsoenlijk op te pakken.

We moeten dringend terug naar de situatie van 2004, met een open inschrijving voor liedjes en artiesten. Daarna zijn er voorrondes en volgt een finale. Zo moet het gaan. Alles minder dan dat vind ik niet acceptabel.
pi_96916970
Eens :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96926913
Eens.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:33:26 #11
300082 roos85
JUICHEN!
pi_96928381
prima plan, NSF was altijd erg leuk om te kijken..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:36:36 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96928472
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Eens :Y
pi_97001564
Overigens laat Cornald Maas op Twitter ook duidelijk merken dat hij de afgang van de 3J's ziet als een falen van de Publieke Omroep:

quote:
3Js laatste in halve finale. Op 3Js nul af te dingen. Maar er ligt schone taak voor #npo , to say the least #maasESF
... zo twitterde hij zondag.

Als je zijn tweets trouwens terugleest, blijkt eens te meer hoe schrijnend een Jan Smit tekortschiet als commentator. De kennis die Maas paraat heeft, de manier waarop hij nummers op waarde weet te schatten... Jan Smit mag nog niet eens in de schaduw van Cornald's kleine teen staan...
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 19:41:44 #14
43556 miss_dynastie
pi_97002000
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:08 schreef Greys het volgende:
En DURF nou eens iets 'anders' te sturen.

Wij hadden al eerder klassiek in de voorrondes (Arwin Kluft) in 2003 zelfs al.
En dit jaar viel Frankrijk op omdat klassiek.

Wij hadden al jaren eerder a-capella in de voorrondes (Bas en Joël en Montezuma's Revenge), dit jaar viel België op omdat ze het durfden. Oke, het werd uiteindelijk nét (!) geen finale, maar toch.

DURF!
DURF!
Ga nou eens niet voor de zogenaamde veilige weg.
Als we dan toch niet naar de finale gaan, steek je kop dan eens uit boven het maaiveld.
Eens!
En de eerste de beste die durft te zeggen 'leuk, maar niet voor het Songfestival' moet de zaal uit worden gezet....
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 mei 2011 @ 20:18:33 #15
163650 Greys
pi_97004086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Eens!
En de eerste de beste die durft te zeggen 'leuk, maar niet voor het Songfestival' moet de zaal uit worden gezet....
Precies. Ik vind dat altijd een van de ergste dingen aan het NSF, die vakjury die wel even bepaalt of iets wel of niet geschikt is voor een Songfestival. Er is inmiddels haast *niets* meer ongeschikt (qua stijl/genre dan) voor het Eurovisie, da's inmiddels wel duidelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97004732
Boris en Glenn _O_

Jammer van dat ongeluk van Glenn, enkele jaren terug...
pi_97006053
Eens, maar het is dan wel belangrijk dat we deskundige mensen in de jury hebben zitten. En ik weet niet of het wel zo verstandig is het Nederlandse volk te laten meestemmen; de gemiddelde Nederlander heeft een wanstaltige smaak.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_97006461
Op de 1 of andere manier zijn juist die 'deskundige' mensen in de jury vaak een probleem. Dit jaar was natuurlijk een drama, en ook Cornald Maas is meer drammerig dan deskundig gebleken. Maar ik bedoel meer dat ook als er eens mensen van buiten het Songfestivalwereldje aanschuiven, zij op dat moment gebrainwashed lijken, en alleen maar op zoek zijn naar een typisch Songfestivalliedje (en dan meestal ook nog iets wat in 1987 hip zou zijn), in plaats van gewoon het beste, meest opvallende optreden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 21:35:56 #19
43556 miss_dynastie
pi_97008692
quote:
11s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:53 schreef Fascination het volgende:
Eens, maar het is dan wel belangrijk dat we deskundige mensen in de jury hebben zitten. En ik weet niet of het wel zo verstandig is het Nederlandse volk te laten meestemmen; de gemiddelde Nederlander heeft een wanstaltige smaak.
Mja..... Servië liet het aan het volk en vakjury in 2007 (ieder 50%), Rusland idem in 2008, Duitsland liet het zelfs volledig aan de televoting, ik denk dat je het publiek niet kunt negeren.... maar bekwame mensen in de vakjury zal zeker helpen, en dus niet de 'dit is niet voor het Songfestival'-brilsmurfen van de afgelopen jaren.
pi_97018876
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_97022346
Terug naar de opzet van 2003, 2004 en 2005... toen deed de TROS het ook... zonder afbreuk aan hun achterban...

En ipv een 'vakjury' stel ik voor dat je Europese jury's laat stemmen en het Nederlands publiek... Zweden deed dit jaar hetzelfde bijvoorbeeld... het is goed om liedjes te laten toetsen aan Europese oren die niet op bekendheid van een artiest stemmen
pi_97022361
quote:

[..]

Eens!
Dat dus :Y
pi_97023183
quote:

[..]

Eens!
Inderdaad! Als iemand dat zegt dan hebben ze meestal een beeld van hoe een Songfestivalnummer moet klinken, maar dat beeld is meestal gebaseerd op hun herinnering van het Songfestival zoals het 10-20-30 jaar geleden was, toen het scorebord nog analoog was en Willem Duys nog leefde, in plaats van hoe het nu is. Je kunt echt niet meer met iets oubolligs aankomen, de 21e eeuw is alweer een tijdje aan de gang.
pi_97023620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:44 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Inderdaad! Als iemand dat zegt dan hebben ze meestal een beeld van hoe een Songfestivalnummer moet klinken, maar dat beeld is meestal gebaseerd op hun herinnering van het Songfestival zoals het 10-20-30 jaar geleden was, toen het scorebord nog analoog was en Willem Duys nog leefde, in plaats van hoe het nu is. Je kunt echt niet meer met iets oubolligs aankomen, de 21e eeuw is alweer een tijdje aan de gang.
Willem Duys leeft nog _O-
pi_97024089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Willem Duys leeft nog _O-
dan klopt z'n uitspraak toch ook 8-)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')