Met 2 timmerlieden en 2 metselaars + uitvoerder drinken ze echt geen 2 of 3 kratten. Bovendien drinken de meesten niet meer als ze nog moeten rijden.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:10 schreef michelllll het volgende:
ik zou ze geen geld geven, gewoon 2 of 3 kratten bier en een lading frikandellen ofzo erbij
Nou, dat is ook wel heel erg van uitvoerder tot uitvoerder verschillend.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:42 schreef Krisp het volgende:
Vraag het aan de werkvoorbereider/uitvoerder? Die weet perfect wat (al dan niet) te doen.
Valt best mee, het hoeft echt geen kapitalen te kosten.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:15 schreef IJzercookie het volgende:
Is dat gebruikelijk? Hoe zit het dan met de heier en de betonvlechter enz. enz.
Eerlijk gezegd zie ik dat niet helemaal zitten, het kost allemaal al een vermogen.
Helemaal mee eens maar ik hoor van verschillende vrienden en kennissen uit de bouw dat het zeer gebruikelijk is om die gasten wat te geven, of algemeen voor de fooienpot.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:30 schreef RanTheMan het volgende:
Patat en frikadellen á lá, maar enveloppen? Man ze kosten je al genoeg geld
Maar niet overal in het land plaatst men een mei boom bij het behalen van het hoogste punt; als het er op aan komt dan moet de buurt die mei boom plaatsenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:58 schreef gianni61 het volgende:
die traditie bestaat nog zeker wel.
zodra de mei geplaatst wordt (hoogste punt), wordt er een vat bier aangeslagen.
bij een vriend van mij laatst werden ook gewoon bierpakketten aan de bouwvakkers gegeven
als jij een beetje goed bent voor je bouwvakkers, dan zijn ze (vaak) ook goed terug.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:15 schreef IJzercookie het volgende:
Is dat gebruikelijk? Hoe zit het dan met de heier en de betonvlechter enz. enz.
Eerlijk gezegd zie ik dat niet helemaal zitten, het kost allemaal al een vermogen.
Een meiboom? In de zin van een paal met bovenin een krans met daaraan (witte en rode) linten geknoopt? (Die dan weer gezamenlijk gevlochten worden) .. als teken van vruchtbaarheid?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Maar niet overal in het land plaatst men een mei boom bij het behalen van het hoogste punt; als het er op aan komt dan moet de buurt die mei boom plaatsen
In het oosten van het land is dat zeker een gebruik, maar ik heb het nog nergens anders gezien !
[ afbeelding ]
Hoezo een beetje raar? jij geeft ook nooit fooi op een terras of in een restaurant? Die gasten staan daar in weer en wind en doen toch net iets meer voor je dan een paar meter op en neer lopen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:48 schreef YoWilly het volgende:
Eigenlijk een beetje raar.......geld geven enzo.
Tuurlijk kan je ze een drankje/hapje aanbieden tijdens het werk maar om nog eens extra poen te geven....neuh.
Ze krijgen van de baas al een salaris en daar zit jou geld ook bij
Een timmerman betalen aan 60 euro per uur is wat anders dan een euro fooi voor een drankje.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:56 schreef Moro het volgende:
[..]
Hoezo een beetje raar? jij geeft ook nooit fooi op een terras of in een restaurant? Die gasten staan daar in weer en wind en doen toch net iets meer voor je dan een paar meter op en neer lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |