Mag ik ondanks de klote-situatie even voorzichtig jompelen? Het beste bericht dat je in deze omstandigheden had kunnen krijgen! Maar jeetje, wat een zware periode ga je tegemoet meis. Héél veel kracht en sterkte gewenstquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:39 schreef Mula het volgende:
Er zijn GEEN uitzaaiingen aangetroffen. Doktoren gaan dus behandelen met als doel genezing.
Er gaat waarschijnlijk met spoed begonnen worden met chemo vanwege de agressiviteit vd tumor. Het is groot en agressief, dus het is afwachten in welke mate de behandeling gaat aanslaan. Zeker is wel dat de behandeling (8x chemo, operatie, 25x bestraling) heel heftig gaat worden.
Heb het met een dokter over de kinderwens gehad. Hij gaat daarover overleggen met de rest hoe dat het best aangepakt kan worden. Dat is fijn, maar nadruk ligt eerst op genezen.
Ben compleet gesloopt na de afgelopen dagen. Nu eerst naar bed en eens normaal proberen te slapen.
Gek genoeg heb ik me in ruim een maand niet zo 'licht' gevoeld als vandaag. De spanning is nu even weg. Ja, ik heb kanker. Ja, het zit in de klieren. Nee, het zit niet in de rest van mijn lijf. Ja, ik word heel ziek. Nee, niemand kan me garanderen dat ik dit overleef. Maar: ze gaan in ieder geval hun best doen! En ik doe vrolijk mee!quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:45 schreef Lishe het volgende:
Jeetje Mula, wat een schrik. Het lijkt me allesverlammend eng, zo'n zwaard boven je.
En het helpt heel erg om te denken: dit ben ik óók, maar dan in moeilijke tijden...quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:42 schreef Mula het volgende:
[..]
Gek genoeg heb ik me in ruim een maand niet zo 'licht' gevoeld als vandaag. De spanning is nu even weg. Ja, ik heb kanker. Ja, het zit in de klieren. Nee, het zit niet in de rest van mijn lijf. Ja, ik word heel ziek. Nee, niemand kan me garanderen dat ik dit overleef. Maar: ze gaan in ieder geval hun best doen! En ik doe vrolijk mee!
Het einddoel is 'genezing' en dat is een mooi punt om op te focussen. Ik ben heel erg bang voor de chemo. Ik heb een behoorlijk lange tijd nodig gehad(en ben eigenlijk nog steeds bezig) om uit te vinden wie 'ik' ben. En dat gaat door de chemo nu keihard onderuit geschopt worden, want ik heb me de komende tijd te schikken naar wat het lijf wil en wat doktoren willen. Ik ben bang om dood te gaan, om ziek te zijn en om afhankelijk te zijn, maar het meest van al ben ik op dit moment bang om mijn vrijheid kwijt te raken. Het voelt een beetje of mijn lijf wordt overgenomen en ik zelf nauwelijks nog iets mag bepalen. En dat is moeilijk voor een controlfreak.
Ik vind het echt superlief dat jullie zo meeleven met iemand die slechts hier en daar wat postte. Ik stel het heel erg op prijs!
![]()
sterkte donderdag!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:48 schreef Mula het volgende:
Jee Simmu, wat een verhaal. Is het misschien een idee om via het ziekenhuis maatschappelijk werk in te schakelen? Het klinkt een beetje alsof hij nogal de weg kwijt is qua angst maar ook qua gewoon verstandig omgaan met zijn behandeling.
Ik zou toch-hoe moeilijk ook- proberen het belang van mijzelf en mijn gezin bovenaan te laten staan. Het is heel erg dat je schoonvader ziek is en niet meer beter zal worden, maar daar horen jouw kinderen niet onder te lijden. Hebben jullie zelf ook psychische bijstand in deze?
In ieder geval heel veel sterkte!
Ik begin trouwens donderdag met chemo. We gaan eindelijk wat doen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |