Even hier een korte review van een tweetal horloges. Deze webshop staat nog niet omschreven
in de OP en het past niet echt in dat DX-reviews -topic imho. (daar leest ook nauwelijks iemand)
Omdat ik hier wel vaker horloges voorbij zie komen heb ik zo het vermoeden dat er wel interesse voor is.

Ik was op zoek naar wat mooie, goedkopere horloges (is een tik van me) en kwam natuurlijk uit bij
de Chinese webshops welke jullie allemaal ook kennen. Mooie horloges allemaal, daar niet van..
..echter was ik op zoek naar iets met nét iets meer kwaliteit en een betrouwbare waterdichtheid.
Nu vind ik de
Rolex Submariner bijvoorbeeld een mooi horloge alsmede de
Omega Planet Ocean.
Beide imho prachtig uitziende horloges, echter (voor mij dan) door hun prijs totaal onbereikbaar.
Een replica wil ik niet, daar heb ik zo mijn eigen redenen voor. Is imho ook gewoon 'not done'.
Zo kwam ik uit bij Alpha-Watch, deze maken hommages. Dus geen neppers, maar wél horloges
welke daar sterk op lijken. Met duidelijk hun eigen naam op de wijzerplaat, dus geen replica's.

Een rondgekenen op
www.alpha-watch.com en 2 leuke horloges uitgezocht van ca $80 p/st. ,
ik zag trouwens onlangs dat ze nu in de aanbieding zijn voor $70 p/st. (¤50). Mooie prijzen!

Alle prijzen daar zijn inclusief verzending en ze reageren ook lekker snel (binnen 24uur) op mail.
Na her en der wat reviews gelezen te hebben, heb ik meteen deze 2 horloges gekocht:
http://alpha-watch.com/details.php?myid=795
http://alpha-watch.com/details.php?myid=198![47502504.jpg]()
Netjes (na het weekend, mijn bestelling was op een vrijdag) een track/trace nummer gekregen en
2.5 weken later kwam de pakketbezorger aan de deur met een pakje waar ik voor moest tekenen.
Ik doe de pakjes open en mijn verbazing was groot..
..de horloges waren nog mooier als op de foto's van de fabrikant!

Keurig afgewerkt en geleverd in een
mooi groen etui met handleiding en garantiekaart. Meteen dus de bandjes op maat gemaakt en naar een
bevriende horlogemaker gegaan om te testen op waterdichtheid. Hoewel Alpha 3ATM waterdichtheid
(spatwaterdicht) op hun horloges zet, konden ze beide gewoon 10ATM (zwemmen, ondiep duiken) aan!

In beide zit een automatisch Sea-Gull ST16 uurwerk welke 21.600bph doet welke goed bij de tijd blijft.
De Submariner loopt ca. 3 sec per dag voor en de Ocean loopt 6 sec. per dag achter. De moeite van
het afregelen (imho) niet echt waard. Sea-Gull staat trouwens bekend (Azië) om zijn goede uurwerken.
Ik heb de horloges trouwens gekocht met 2 verschillende bandjes zodat ik af en toe eens
kan wisselen. Verder zitten ze gewoon lekker om de pols, ze vallen op zonder 'fout' te zijn.
De bezels (duikersringen) zijn natuurlijk volledig (en goed) werkend en draaien (zoals het hoort) maar 1 kant op.
Foto's van de mijne..
De "Alpha Submariner" :
![Jpj7j.jpg]()
De "Alpha the Ocean":
![tNmUj.jpg]()
Ik heb voor de Submariner (via ebay) ook meteen een nato-bandje aangeschaft,
vergelijkbaar met wat James Bond om zijn Rolex droeg in de film "Goldfinger".
![bond-goldfinger-strap-big.jpg]()
Omdat ik in mijn vrije tijd ook succesvol geheim agent ben (zie het reviews topic) móest ik dit shot nabootsen.

The name is Bond.. Opa Bond.