Zou ik ook dit doen inderdaad. Zelf zou ik het ook zonde vinden om meteen de stekker van mijn nieuwe machine af te knippen.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:54 schreef madeleine-b het volgende:
Of gewoon een heel kort snoertje met zo'n stekker (verkrijgbaar bij elke bouwmarkt) aan je schakelaar maken:
[ afbeelding ]
Wel belangrijk dat je een geaard (3 polige) stekker + snoer gebruikt.
Lijkt me sterk, aangezien er pas 12885 topics zijn in K&W.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:33 schreef krazny het volgende:
Waarschijnlijk is dit vraag 12034 over dit onderwerp maar toch:
quote:Mijn (nieuwe) wasmachine is gisteren binnengekomen en deze wilde ik vandaag gaan aansluiten in mijn badkamer. Hier hangt echter een trekschakelaar (op 1,8m hoogte) in en aan mijn wasmachine zit een snoer + (gegoten) stekker.
Om mijn wasmachine te kunnen aansluiten zal ik dus die stekker eraf moeten knippen? Is dat normaal?
Het lijkt mij nml heel zonde van mn nieuwe machine.Misschien ben ik dan zelfs mn garantie kwijt? *Kan er niets over vinden in t boekje
![]()
Heb daarom gedacht om de trekschakelaar te vervangen voor een 'gewoon' stopcontact. Kan dat zomaar zonder dat er straks wat aardlekschakelaars uit klappen?
Heb al wel gelezen dat je stopcontact dan minimaal 1m van je douche/bad vandaan moet zijn. Dat is in dit geval zo. Zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten?ilemma!
Dit.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:41 schreef exlurker het volgende:
De wasautomaatschakelaar zit daar niet voor niets. Naar alle waarschijnlijkheid is de wasmachine groep niet op een 30mA aangesloten. In zo'n geval mag er geen wandcontactdoos of stekker in de badkamer en moet de machine vast aan gesloten worden. Dus gewoon de stekker er af, de machine zal er niet minder om wassen en veiliger voor de gebruiker
Ik sluit mij ook aan bij deze wijze woorden van exlurkerquote:Op maandag 16 mei 2011 16:41 schreef exlurker het volgende:
De wasautomaatschakelaar zit daar niet voor niets. Naar alle waarschijnlijkheid is de wasmachine groep niet op een 30mA aangesloten. In zo'n geval mag er geen wandcontactdoos of stekker in de badkamer en moet de machine vast aan gesloten worden. Dus gewoon de stekker er af, de machine zal er niet minder om wassen en veiliger voor de gebruiker
Transportbouten eruit gehaald?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:07 schreef krazny het volgende:
Ladies and Gentlemen; I Did It!De stekker is eraf en kabel is aangesloten
![]()
Allen hartelijk dank voor de adviezen!
Wartel is goed vastgemaakt.
De wasmachine staat ook 100% waterpas en is zelfs handmatig erg lastig te verplaatsen door de rubberen voetjes. Lijkt me prima zo?
Het lichtje gaat alleen niet aan als er stroom op staat. Denk dat dit door slecht contact komt. Er zitten 2 veertjes in het kapje die de 2 schroeven moeten raken en zo contact maken. Dit maakt niet zo heel veel uit toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu alleen nog dat eerste wasje draaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |