Of langs een dierenarts in de buurt, ambulance gaat het niet leuk vinden als er uiteindelijk niks aan de hand blijkt te zijn. (Kosten zijn voor TS dan)quote:
De vogelopvang zegt op hun site:quote:Op zondag 15 mei 2011 15:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Nu je het musje hebt opgepakt stinkt het naar mens. De ouders zullen het niet meer herkennen.
Nekje omdraaien dus.
quote:Komen de ouders nog wel terug, als ik de vogel al heb aangeraakt?
Vaak gelooft men dat de ouders niet meer terugkeren naar hun jongen, nadat ze door mensen zijn aangeraakt. Dit is absoluut niet waar!! De meeste vogels kunnen slecht ruiken (uitgezonderd gieren) en zullen het dus niet erg vinden dat je de jongen hebt aangeraakt, maar maken zich wel druk dat je te dicht bij hun jongen komt.
als ie zijn nek gebroken heeft dan springt ie echt niet op hoorquote:Op zondag 15 mei 2011 16:19 schreef Glennznl het volgende:
Het vogeltje krijgt nu rare woede-aanvallen en "springt" dan hulpeloos door de curverbox.
Hij maakt dan veel geluid, heeft hij dan pijn?
[ afbeelding ]
Dit is hem, je kunt zien dat zijn hoofd scheef zit.
Een paar keer zat zijn hoofd andersom en zat zijn gezicht dus bij zijn rug.
dat is niet zo bij vogelsquote:Op zondag 15 mei 2011 15:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Nu je het musje hebt opgepakt stinkt het naar mens. De ouders zullen het niet meer herkennen.
Nekje omdraaien dus.
Ik heb hem wormen gegevenquote:Op zondag 15 mei 2011 17:33 schreef trovey het volgende:
Probeer insecten te vangen, maakt niet uit wat en als het morgen nog leeft zou je wat levende meelwormen kunnen kopen en het daarmee voeren. Een gebroken nek zal het niet hebben want dan was het nu wel dood.Of je belt de dierenambulance en laat het ophalen zodat het naar een vogelopvang kan waar mensen zitten die meer deskundig zijn.
Bel de dierenambulance evenquote:Op zondag 15 mei 2011 18:32 schreef Glennznl het volgende:
Hij krijgt om het kwartier aanvallen.
Dan krijst hij, fladdert met zijn vleugels, rolt met zijn kop heen en weer en trilt.
Misschien is hij hierom het nest uitgetrapt?
Epilepsie of zo?
Ja idd doe dat jij wordt dat arme beesie z'n dood nog..quote:
Dat kost geld, en in de natuur zou hij al dood zijn.quote:
Sinds wanneer kost de dierenambulance geld?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:56 schreef Glennznl het volgende:
[..]
Dat kost geld, en in de natuur zou hij al dood zijn.![]()
Hij slaapt nu, ik las net dat valkparkieten door calcium-gebrek aanvallen kunnen krijgen.
Over een paar uurtjes ga ik hem een kruimel brood gedipt in melk geven.
Hij heeft nu al wat water en twee wormen op.
Ik heb al een hamster.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:00 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Serieus koop een hamster ofzo als je opeens last krijgt van je verborgen moederinstincten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |