abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96834891
In januari zijn wij verhuisd. In onze achtertuin loop ik tegen hetvolgende aan:

- in een bepaalde hoek van de tuin (zuidwest tot west) lag voorheen een vlonder. Deze hebben we weggehaald, onder de vlonder een behoorlijke berg oude bladeren en erg veel slakken. Ook deze hebben we weggeraapt. We proberen van deze hoek weer een groen geheel te maken. ALleen: de aarde neemt totaal geen water op. Het is niet zo dat de aarde het wateropneemt en dat hij een kwartier later weer uitgedroogd is.. nee, het blijft er echt bovenop liggen. Als ik een dammetje bouw (zodat het water niet wegloopt) staat het een half uur later nog steeds óp de aarde ipv weggezakt te zijn. Het gaat om een volgens mij redelijk schrale, grijzkleurige zanderige grond.

Hierdoor krijgen nieuwe plantjes geen kans op water op te nemen.. Wat te doen? Deels afgraven? Bepaald ander type aarde erdoorheen spitten? Heeft iemand een idee van de oorzaak?
De hele tuin lijkt deze aarde te hebben, maar alleen in deze hoek doet dit gekke fenomeen zich voor!!

bedankt voor uitleg en advies alvast!
pi_96834983
Misschien ooit een vijvertje gelegen daar? En dat er dus nog plastic onder de grond zit waardoor het niet wegloopt?

Dus dat de vorige bewoners dachten hey als we die vijver weg doen en een vlonder maken, leuk, kom we mikken gewoon die vijver dicht, vlonder erop en klaar. Hoeven we dat plastic ook niet uit te graven, superhandig _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96835700
Als er een vlonder heeft gelegen kan het zijn dat de aarde te hard aangestampt is. Misschien eens met een riek of schep kijken of je doe boel losser kunt krijgen?
pi_96836495
Wat omspitten, nieuwe tuinaarde erdoorheen zou dat helpen?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_96838135
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:38 schreef vosss het volgende:
Dat er dus nog plastic onder de grond zit waardoor het niet wegloopt?
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:55 schreef Oulibouli het volgende:
.. kan het zijn dat de aarde te hard aangestampt is. Misschien eens met een riek of schep kijken of je doe boel losser kunt krijgen?
Ik ben tot 30 cm diep geweest, niks geks te zien.. Grond is ook lekker los, maar lijkt wel water af te stoten? Zou niet weten waardoor dat komt!

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:11 schreef Dandilion het volgende:
Wat omspitten, nieuwe tuinaarde erdoorheen zou dat helpen?
Geen idee.. En hoe diep moet ik dan gaan?
Ik hoop dat iemand het probleem herkent!
pi_96860468
Deze link: http://nl.wikibooks.org/w(...)h_tuinieren/De_basis
Heb ik niets meer aan toe te voegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')