quote:Op zondag 15 mei 2011 13:16 schreef ß het volgende:
Het zwaartepunt (de kop van de hamer) ligt onder de tafel.
quote:Op zondag 15 mei 2011 13:16 schreef ß het volgende:
Het zwaartepunt (de kop van de hamer) ligt onder de tafel.
quote:Op zondag 15 mei 2011 13:16 schreef delano.888 het volgende:
Maar de hele handel moet toch naar de grond getrokken woorden door de zwaartekracht
NEE GVDquote:
zwaartekracht gaat altijd loodrecht naar benedenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:18 schreef delano.888 het volgende:
Naar mijn idee zou hij naar de zwaartekracht volgens de pijltjes moeten gaan..
[ afbeelding ]
Ja dan moet het gewicht van de hamer toch de liniaal loodrecht naar beneden trekken...quote:Op zondag 15 mei 2011 13:23 schreef ukga het volgende:
[..]
zwaartekracht gaat altijd loodrecht naar beneden
Inderdaad, dat gebeurt ook, maar omdat de zwaartekracht aangrijpt op het zwaartepunt (onder de tafel) zal het object niet vallenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dan moet het gewicht van de hamer toch de liniaal loodrecht naar beneden trekken...
Dat doet het ook. Precies op het punt waar de lineaal op de tafel zit.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:16 schreef delano.888 het volgende:
Maar de hele handel moet toch naar de grond getrokken woorden door de zwaartekracht
Ja die kan je schuin neerzetten bedoel je dat? Ik heb geen touwtje hier anders had ik t ff geprobeerd..quote:Op zondag 15 mei 2011 13:29 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dat doet het ook. Precies op het punt waar de lineaal op de tafel zit.
Dit is trouwens bijna hetzelfde met een halfleeg colablikje die je dan op z'n kant kan ronddraaien. Basic natuurkunde dit
Ja, schuin inderdaad. Dat is beter verwoordt.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja die kan je schuin neerzetten bedoel je dat? Ik heb geen touwtje hier anders had ik t ff geprobeerd..
edit: en ook geen liniaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |