Woon je in Nederland? Kamergenoten?quote:Op zondag 15 mei 2011 10:40 schreef Stormstorm het volgende:
Ik was benieuwd of sommigen van jullie meteen toen jullie uit huis gingen alleen gingen wonen. Dus zonder kamergenoten of een vriend(innet)je. Hoe is je dat bevallen? Voel(de) je je alleen? Raad je het aan en hoe oud was je bijvoorbeeld.
Kan ook. Op een studenten flat kun je je natuurlijk altijd terugtrekken op je eigen kamer. Er zijn ook mensen die dat veel doen, en zijn mensen die de hele dag de deur van hun kamer open laten staan.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:18 schreef Stormstorm het volgende:
Kijk, good to know! Dat zijn antwoorden
Ik heb altijd gedacht dat ik beter alleen kon wonen (heb soms gewoon ruimte nodig) en dan kan ik zelf bepalen wanneer ik bij iemand wil komen aanwaaien en andersomKeer helemaal een eigen plekje zonder iets te hoeven delen lijkt me best heerlijk moet ik zeggen. 't Is wel even goed wennen denk ik. Lastige keuzes! Ik denk dat ik maar gewoon m'n vrienden ga stalken in tijden van donkere dagen en eenzaamheid haha
Denk ik wel, aangezien je zegt dat je vrienden ook in dezelfde stad gaan wonen. Het gaat je vast goed bevallen en voor lange termijn is het goed om te leren je eigen leven te leidden.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:47 schreef Stormstorm het volgende:
Thanks voor alle antwoorden alvastWennen zal er toch wel bij horen en overdag werk ik en ga ik naar school, dus dat moet goed gaan komen toch?
ja dat lijkt mij nou tig keer beter dan alleen wonen. Maar goed, eerst maar es iemand vinden die wel bij me wil blijvenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en nu woon ik alweer bijna 4 jaar samenen dat is ook heerlijk
Ik woon nu iets meer dan een jaar alleenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:02 schreef PBateman1978 het volgende:
7 jaar lang alleen gewoond, 99% van de tijd was dat heerlijk, 1% van de tijd voelde ik me weleens alleen ja.
Pro-tip : neem een kat.
Nou zoveel beter is dat ook niet altijd hoor. Rekening houden met die andere, kan best lastig zijn soms...quote:Op zondag 15 mei 2011 13:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja dat lijkt mij nou tig keer beter dan alleen wonen. Maar goed, eerst maar es iemand vinden die wel bij me wil blijven
ja het zal beide zn voor en nadelen wel hebben. Maar toch lijkt het mij gezelliger dan in je uppie wonen en altijd maar in een leeg huis thuiskomenquote:Op zondag 15 mei 2011 14:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nou zoveel beter is dat ook niet altijd hoor. Rekening houden met die andere, kan best lastig zijn soms...
Ik wil iig af en toe alleen zijn en geen gezeur aan mn hoofd..
Samenwonen is geen medicijn tegen "eenzaamheid", lieverd. Sterker nog, als je veel moeite hebt met alleen wonen is gaan samenwonen wel het laatste wat je zou moeten doen. Een evenwichtige relatie zal dan lastig worden.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja het zal beide zn voor en nadelen wel hebben. Maar toch lijkt het mij gezelliger dan in je uppie wonen en altijd maar in een leeg huis thuiskomen
nou weet niet. Verschilt per persoon. Ik heb niet veel moeite met alleen wonen, als je maar genoeg dingen er om heen hebt. Vrienden die je komen opzoeken of waar jij naar toe kunt gaan. Een studie/werk. Dingen te doen. En ja, samenwonen is geven en nemen. nou best toch? Ben niet zo een veeleisend persoon.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:00 schreef macondo het volgende:
[..]
Samenwonen is geen medicijn tegen "eenzaamheid", lieverd. Sterker nog, als je veel moeite hebt met alleen wonen is gaan samenwonen wel het laatste wat je zou moeten doen. Een evenwichtige relatie zal dan lastig worden.
ow nee ik ook never nooit niet!!quote:Op zondag 15 mei 2011 18:56 schreef xFriendx het volgende:
Woon ook 2 jaar alleen. Ik heb er weinig moeite mee. Fijn alles zelf beslissen. Mijn jongere broer woont al wat jaartjes samen en via hem zie ik dat samenwonen wel net wat gezelliger is, maar hij hier en daar ook beperkingen kent die ik weer niet heb.
Dus tot de tijd dat ik zou gaan samenwonen buit ik die vrijheid gewoon lekker uit. Ik zou ook niet mijn vrijheid opgeven door samen te hokken met een vriend voor de gezelligheid/iemand om mij heen. Alleen voor een vriendin/relatie zou ik de vrijheid die ik nu heb opgeven ivm samenwonen.
tsja... eeuwig thuis wonen is dan ook weer niks, vind ik...quote:Op zondag 15 mei 2011 23:11 schreef Dientje12 het volgende:
Voor mij zou het slecht uitpakken.
De enige die me zal bezoeken is me moeder..
Voor de rest geen vrienden dus blijf bij me ouders wonen
Nja eens moet het er van komen, maar voorlopig nog niet. Maar op het moment met de moraal waar ik nu mee leef zou ik het zwaar hebben. Me ouders weten ook niet van mijn situatie. Maarja dat hoeven zij ook niet echt te weten.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
tsja... eeuwig thuis wonen is dan ook weer niks, vind ik...En om nou te zeggen dat ik veel vrienden heb...
vooral moeders hebben vaak wel iets doorquote:Op zondag 15 mei 2011 23:21 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Nja eens moet het er van komen, maar voorlopig nog niet. Maar op het moment met de moraal waar ik nu mee leef zou ik het zwaar hebben. Me ouders weten ook niet van mijn situatie. Maarja dat hoeven zij ook niet echt te weten.
Ja maar dan zou ze me er allang op aangesproken hebben.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:30 schreef Apotheose het volgende:
[..]
vooral moeders hebben vaak wel iets doorMaar goed, je moet idd vooral doen waar je jezelf het best bij voelt. Er is nergens een regel dat zegt dat je vanaf die en die leeftijd perse op jezelf moet wonen!
Ik begon mij pas te ergeren toen ik 29 was en er nette, op tijd naar bed gaande studenten begonnen te wonen. 2 jaar later vond ik pas een huurwoning en was ik weg...quote:Op maandag 16 mei 2011 07:23 schreef Catbert het volgende:
Ik heb in eerste instantie in een studentenflat gewoond. Dat was op zich heel gezellig, maar zo rond je 22 ga je je toch wel een beetje ergeren (ik wel tenminste) aan mensen die nog steeds vertikken hun eigen zooi op te ruimen. Dus dan is een compleet eigen huis een logische stap. Ik zou niet terugwillen ook (ben ook 31 nu natuurlijk, zou wat apart zijn).
ja dat dacht ik ookquote:Op maandag 16 mei 2011 00:10 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja maar dan zou ze me er allang op aangesproken hebben.
En zo is me moeder denk ik niet.
Op mijn 24e gedaan. Eerst een week volop klussen en toen daarna de familie en vrienden weg waren voelde het heel erg leeg. Het duurde even voor ik wat structuur in mijn leven had, internet had, tv etc. maar in het begin was het vooral nog wat klussen en dingen bijhalen die ik toch nog mistte. Wel ben ik meteen (alleen) bij een sportclub gegaan en dat was een briljante beslissing want het breekt je week echt op.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:40 schreef Stormstorm het volgende:
Ik was benieuwd of sommigen van jullie meteen toen jullie uit huis gingen alleen gingen wonen. Dus zonder kamergenoten of een vriend(innet)je. Hoe is je dat bevallen? Voel(de) je je alleen? Raad je het aan en hoe oud was je bijvoorbeeld.
mocht het zover komen dan vraag ik mamma wel of ze langs komtquote:Op maandag 16 mei 2011 17:57 schreef xFriendx het volgende:
Overigens zijn dagen dat je bijv ziek ben wel rot. Als je dan een kommetje appelmoes wil zal je dat zelf moeten pakken terwijl je rillend op je benen staat. Waar je met samenwonen in ieder geval iemand hebt die naar je kan omkijken als het echt bar slecht met je gaat.
Ben 24 en woon net op mezelf. Haha.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Op mijn 24e gedaan. Eerst een week volop klussen en toen daarna de familie en vrienden weg waren voelde het heel erg leeg. Het duurde even voor ik wat structuur in mijn leven had, internet had, tv etc. maar in het begin was het vooral nog wat klussen en dingen bijhalen die ik toch nog mistte. Wel ben ik meteen (alleen) bij een sportclub gegaan en dat was een briljante beslissing want het breekt je week echt op.
En al vrij snel vond ik mijn plekje, kwamen mijn avonden steeds voller, leerde ik nieuwe mensen kennen vond ik echt mijn draai in mijn leven. Mijn belangrijkste tip, in plaats van denken over dingen die je misschien zou willen doen in je nieuwe leven. Doe ze gewoon en als het niets is, kan je altijd nog stoppen!
Ik realiseerde mij al na 4 maanden dat ik veeeeeel eerder het huis uit had gemoetenheerlijk die vrijheid. Het is nu net zo druk als ik zelf wil, wil ik een heerlijk avondje voor mijzelf geen probleem! Een druk weekend / een volle week, ook zo geregeld. En dat is precies de balans die ik zocht.
Het is wat je er zelf van maakt, ik meen de tip over de sportclub. Zoek een hobby die je echt leuk vind op een vaste dag in de weekquote:Op maandag 16 mei 2011 18:09 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Ben 24 en woon net op mezelf. Haha.
Hoop dat het bij mij net zo zal gaan als bij jou.
Nondeju, op je 24e al? Spannend hoor..quote:Op maandag 16 mei 2011 18:09 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Ben 24 en woon net op mezelf. Haha.
Hoop dat het bij mij net zo zal gaan als bij jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |