kom niet zomaar in belgie is dat ook online te bestellenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:24 schreef Marie30 het volgende:
Rattenvergif van bij de Belgische apotheker al geprobeerd? Vinden ze lekker en vergaan ze helemaal van...
die komen ook al binne met mooi weerquote:
iemand die het dus niet snaptquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:26 schreef T42 het volgende:
[..]
die komen ook al binne met mooi weeren vliegen er nog harder uit... (stink katten van de buren..)
die vangen niks en pissen alles onder... zo beter?quote:
owjah die moet ik nog proberen tnx!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:43 schreef fh101 het volgende:
Pindakaas op/bij die vallen smeren. Pindakaas = wondermiddel
en we hebben er 1 gekochtquote:
lijm maten kan ik zo aan komen dus volgens mij niet echt illegaalquote:Op zondag 15 mei 2011 23:30 schreef Jaheur het volgende:
Speculoos, maar pindakaas werkt ook goed en die muizenvallen die van plastic zijn en tanden hebben. Zijn iets duurder, maar kosten het toch niet.
Had ook meerdere muizen in huis en speculoos werkte toch beter
Muizenvallen wel op tactische plekken zetten. Kijk waar de muizenkeutels zijn of als je weet waar ze vandaan komen wanneer ze van het plafond komen.
Iets anders werkt ook zeer goed, maar illegaal in nederland. Dat zijn lijmmatten.
Je bent je ervan bewust dat als je die wil gebruiken tegen muizen je zijn/haar jachtinstinct stevig aanhaald waardoor de bijtneiging in het dier niet verminderd?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:56 schreef T42 het volgende:
[..]
en we hebben er 1 gekochtmaar die hebben we pas over 2 weken als hij van zijn moeder af mag
pindakaas vallen hebben nogb niet gewerkt/
heb al ooit fretten gehad vroeger en ik heb nu een mannetje gekocht. die word straks nog geholpen. bij de 6 a 8 maanden.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat als je die wil gebruiken tegen muizen je zijn/haar jachtinstinct stevig aanhaald waardoor de bijtneiging in het dier niet verminderd?
Oorspronkelijk jagen en tamheid zijn een wat lastigere combi waar ik als beginnend fretteneigenaar niet aan zou beginnen, het opvoeden van een fret is al een stevig klusje, zou ik vergelijken met een echte typische jack russel opvoeden, alleen dan zonder oog op ooit echt braaf worden
Dat je je huis fretproof moet maken als je hem/haar los wil laten lopen(onder toezicht, zonder toezicht is ronduit gevaarlijk voor de fret) en aangezien je muizen hebt die van binnen naar buiten gaan en misschien zelfs wel in de muren zitten je een hele stevige klus zal hebben dat te doen, dat je anders straks een fret in de muren hebt ipv muizen?
En heb je wel 2 fretten gekocht, want 1 is vrij zielig....
Hou je ook rekening ermee dat al je een vrouwtje hebt gekocht deze gesterriliseerd moet worden, ze willen namelijk anders nog weleens in de loopsheid blijven hangen, wat zoveel kost van het lichaam dat ze er uiteindelijk aan doodgaan.
Het klinkt alsof het best gezellige muisjes zijn zo met zijn 2en in een schoenquote:Op zondag 22 mei 2011 00:58 schreef T42 het volgende:
en ze zijn er nog...en zaten in mijn schoen met ze 2tjes.
pindakaas en speculoos werken voor geen bal... de gif korrels hebben ze wel een heel eind opgegeten en de poepje zijn van zwart naar heel raar groen veranderd, denk dat ze ziek zijn.
klopt ze hadden het op vogelvoer en nu dus ook gif maar chocola, stukje koek, kaas of pindakaas laten ze liggen.quote:Op zondag 22 mei 2011 07:09 schreef dop het volgende:
succes met vallen en gif is vaak afhankelijk van soort muis, veldmuizen eten geen kaas en pindakaas of ander zoetigheid , die zijn meer van de zaden en granen.
de huismuis is wel gek op vettigheid als kaas en pindakaas, maar deze lust gelukkig ook graan, waar duur giftige graan korrels in bijna alle gevallen werken , zo lang alle andere voedsel niet ook gemakkelijk voor handen is
je hebt de ene plaag met de ander plaag verjaagd zie ikquote:
Dit is de beste oplossing. Vinden ze het niet goed genoeg dan gaan ze maar bij de buren etenquote:
als je ze niet wast wel jah. deze hebben alleen een licht luchtje net als je bij mensen ruikt die een hond hebbenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:14 schreef mschol het volgende:
fretten? brr, die beesten stinken een uur in de wind...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |