Je zal ervoor uit je comfort zone moeten stappen. Als je dat overigens nooit doet kan ik nu al zeggen dat je het nooit gaat leren. Je moet schijt hebben aan wat iedereen van je denkt en dan wordt het leven een stuk makkelijker. Doe dingen omdat JIJ ze leuk vind en niet voor andere mensen. Praat over dingen die jij leuk vind!
Twee instricteurs die je VEEL kunnen leren.
versiercoach.nl
lerenversieren.nl
Kost niet eens veel centen (buitenlandse bedrijven is al snel 2000 euro voor een weekend) maar dan koop je een paar keer geen nieuwe spelletjes voor je computer. Stap uit je comfort zone en schaam je niet dat je naar iemand anders moet stappen om dit te leren.
Sommigen hebben geluk gehad dat ze in een goede omgeving zijn opgegroeid waar ze een dominate/mannelijke persoonlijkheid hebben ontwikkeld en sommigen hebben daar minder geluk mee gehad. Dat betekent echt niet dat je 'flirten' niet kan leren, je kan toch ook leren autorijden?!
Ik verzeker je dat als jij er 100% voor gaat, oftewel door zo'n snelstart te krijgen met een instricteur (wat ik je aanraad, dat scheelt je zo een paar maanden aanmodderen) oftewel door zelf alles te ontdekken (google eens naar 'pua' en real social dynamics).
(voor dat mensen beginnen over pua: de voorgekauwde zinnetjes zijn een weg daarvan maar er is ook een natuurlijke manier, waar je focust op grotere dingen en mindsets, en niet op welke woordjes je percies moet zeggen)
Boekentips:
David Deida: The Way of the Superior Man
Neil Strauss: The Game (beschouw dit als FICTIE

)
Jeff Allen: Get Laid or Die Trying <--- absolute aanrader!