Wij hebben hetzelfde idee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:57 schreef tuintegel het volgende:
rechts je blindedarm , links is het je dikke darm. Welke rechts bedoel jij , vanuit je zelf gezien of spiegelbeeld van ons?
Misschien heb je wat pittigs gegeten of iets anders waar je last van kunt hebben?\
Altijd de dokter bellen of benaderen als je langer als drie dagen pijn hebt, tenzij heel heftig dan moet je ook gewoon niet wachten.
Rechts vanuit mezelf gezien. Ik d8t eerst ook aan mijn blindedarm, maar als ik die plek induw, en weer loslaat wordt de pijn niet erger.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:57 schreef tuintegel het volgende:
rechts je blindedarm , links is het je dikke darm. Welke rechts bedoel jij , vanuit je zelf gezien of spiegelbeeld van ons?
Misschien heb je wat pittigs gegeten of iets anders waar je last van kunt hebben?\
Altijd de dokter bellen of benaderen als je langer als drie dagen pijn hebt, tenzij heel heftig dan moet je ook gewoon niet wachten.
Houd het even in de gaten en als het maandag nog niet over is dan moet je even een afspraak maken met je arts denk ik.quote:De typische pijn bij een blindedarmontsteking begint in de streek onder het borstbeen, en migreert daarna naar de rechter onderbuikstreek, op een punt dat twee derde van de afstand tussen de navel (2) en het rechter doornuitsteeksel van het darmbeen (3, spina iliaca anterior superior of SIAS) ligt, het zogenaamde punt van McBurney (1).
Als het je blindedarm is dan wordt dat vanzelf erger. Ik heb er een week mee rondgelopen. Dat begon met incidentele buikpijn tot niet meer kunnen lopen van de pijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:03 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Rechts vanuit mezelf gezien. Ik d8t eerst ook aan mijn blindedarm, maar als ik die plek induw, en weer loslaat wordt de pijn niet erger.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:09 schreef destrovel het volgende:
Misschien heb je buiknecrose. Kun je makkelijk controleren:
Pak een groot vleesmes uit het keukenblok en steek jezelf op de plek waar het pijn doet.
Als je het mes er vervolgens uittrekt en het bloedt niet, heb je buiknecrose. Je gaat nu dood en hoeft je verder geen zorgen te maken, behalve om je testament.
Als je wond wel begint te bloeden is er een groter probleem; je hebt geen buiknecrose, maar een gapende wond in je buik. Je gaat nu alsnog dood, maar je kunt je tapijt nu ook wegflikkeren.
De meeste gevallen jaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:04 schreef daftme het volgende:
In de meeste gevallen merk je het wel als het inderdaad een blindedarmontsteking is. Dat doet gewoon constant rete pijn.
Vorig jaar ook mijn blinde darm ontstoken, naar de chirurg geweest en nooit meer thuis gekomen, overleden op de operatietafel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:18 schreef OEM het volgende:
2x door de huisarts naar huis gestuurd, daarna 2x door de chirurg naar huis gestuurd. Op dag 5 geopereerd (ontstoken natuurlijk) en daarna nog 7 dagen kotsmisselijk geweest.
Neequote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:18 schreef Dlocks het volgende:
Toch geen kaas van de Lidl gegeten?
Lidl-kaas teruggeroepen wegens gevaarlijke bacterie
Had jij er de normale symptomen bij gekregen: diarree, misselijkheid, koorts, weinig eetlust...?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Als het je blindedarm is dan wordt dat vanzelf erger. Ik heb er een week mee rondgelopen. Dat begon met incidentele buikpijn tot niet meer kunnen lopen van de pijn.
Hehe.quote:
Oh noes, heb je er weer een, hij heeft genoeg last van zijn buik om er op FOK! een topic over te maken, al vanaf donderdag, hij benoemt specifiek de rechterkant, niet heel vreemd om hier aan te denken, toch? Bovendien zeg ik niet dat het appendicitis is maar dat het kan, daarom heb ik link er bij gedaan, kan hij dat zelf beoordelen, ook geef ik als advies om, als hij er maandag nog last van heeft, even de HA te bellen, dan heeft hij namelijk een dag of 4-5 last van onverklaarbare buikpijn. En hoe kom je er bij om te zeggen dat ik geen relevante kennis hierover heb?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:07 schreef DDM het volgende:
Als je voor de rest geen symptomen hebt en je voelt je oke dan zou ik gewoon afwachten. Soms heb je gewoon weleens steken. Ene keer op je borst andere keer weer in je buik.
En dan de reacties die meteen appendicitis benoemen. Toevallig omdat dit het enige (buik)ziektebeeld is wat ze kennen uit de medische encyclopedie. Hoezo bias
Zoooo er voelt zich iemand aangesproken.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh noes, heb je er weer een, hij heeft genoeg last van zijn buik om er op FOK! een topic over te maken, al vanaf donderdag, hij benoemt specifiek de rechterkant, niet heel vreemd om hier aan te denken, toch? Bovendien zeg ik niet dat het appendicitis is maar dat het kan, daarom heb ik link er bij gedaan, kan hij dat zelf beoordelen, ook geef ik als advies om, als hij er maandag nog last van heeft, even de HA te bellen, dan heeft hij namelijk een dag of 4-5 last van onverklaarbare buikpijn. En hoe kom je er bij om te zeggen dat ik geen relevante kennis hierover heb?
Alleen dit al. Als ik op een kneuzing druk, waar dan ook op me lichaam, neemt de pijn ook toe. Nou wat zegt dat? Als ik een banale darminfectie heb en ik druk op me buik doet het ook pijn met loslaten. En dan ook nog de opmerking dat hij zich zelf moet onderzoeken, lachwekkend. Er hoort ook nog zoiets als een interpretatie bij. Pijn bij het loslaten is heel wat anders dan loslaatpijn (pijn wat duidt op prikkeling van het buikvlies en soms kan wijzen op een appendicitis).quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wij hebben hetzelfde idee.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blindedarmontsteking
Als je in je buik drukt TS, op de plek waar het zeer doet, en je laat los, is de pijn dan even erger? Dan is het wel handig om naar de dokter te gaan want dat is een teken van apendicitis.
Als dit niet zo is en de pijn houdt aan dan zou ik er ook even naar laten kijken als ik jou was. Beterschap.
Ja wauw vanaf donderdag heel af en toe wat steken. Dat is heel wat anders dan vanaf donderdag een constante pijn wat ook nog toeneemt. En ja de rechterkant? Je darmen nemen je hele buik in beslag, en dan juist denken aan dat kleine stukje "darm" daar rechts beneden!?quote:al vanaf donderdag, hij benoemt specifiek de rechterkant, niet heel vreemd om hier aan te denken, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |