quote:za 14 mei 2011, 17:36 |
Arnhem bezuinigt op vuilnisbakken
http://www.telegraaf.nl/b(...)vuilnisbakken__.html
AMSTERDAM - Arnhem gaat 1300 afvalbakken uit de stad verwijderen om geld te besparen. Dat plan komt van de gemeenteraad, meldt Binnenlands Bestuur.
De raad denkt andere bezuinigingen te kunnen voorkomen als de afvalbakken in de stad niet meer hoeven worden geleegd. De maatregel levert de gemeente jaarlijks 460.000 euro op.
Daardoor hoeft er niet te worden getornd aan het beleid rondom de minima en de volwasseneneducatie.
Het college is niet blij met het plan en verwacht tweeëneenhalf keer meer zwerfafval.
Is het college nou zo slim of is de raad nou zo dom?quote:Het college is niet blij met het plan en verwacht tweeëneenhalf keer meer zwerfafval.
Tja, dat is de ellende van een gemeenteraad die moeten kiezen tussen bijvoorbeeld de bibliotheek openhouden of meer zwerfvuil of tussen WMO voorzieningen en het zwembad. Dat maakt het wel lastig.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:36 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Is het college nou zo slim of is de raad nou zo dom?
een half miljoen is nou echt helemaal niks ...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja, dat is de ellende van een gemeenteraad die moeten kiezen tussen bijvoorbeeld de bibliotheek openhouden of meer zwerfvuil of tussen WMO voorzieningen en het zwembad. Dat maakt het wel lastig.
Op jaarbasis? Toch best wel hoor, dat zijn 10 vuilnismannen, of de rentelast van een investering van 10 miljoen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
een half miljoen is nou echt helemaal niks ...
Dat is een win-win situalie.. Je bespaart loonkosten en vette boetes komen achter elkaar binnen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:58 schreef Dance99Vv het volgende:
Je zoekt je nu al te pleures naar een afvalbak,zelfs bij de bushaltes zijn ze vaak niet eens meer aanwezig. Jammer, daar gaat schoon nederland.
Het lijkt het verhaal van de openbare-urinairs. Wildplassen flink beboeten maar nergens een mogelijkheid het netjes te doen.
Alle vuilnisbakken weg sta je met je lege patatbakje met majo.Gooi je het toch weg ...vette boete....zucht.
Helemaal mee eens. En in de wijken staan natuurlijk wel gewoon de ondergrondse afvalcontainers voor het huisvuil, daar kan je als passant ook je afval in kwijt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:36 schreef Gia het volgende:
Och, ik heb van huis uit geleerd om sowieso niets op straat te gooien. Ik neem afval, bij gebrek aan vuilnisbakken, gewoon mee naar huis.
Iemand die zijn vuil op straat gooit, mag wmb een dikke bekeuring krijgen.
Ow die spreiden ze hier gewoon over 12 maanden en zetten ze erbij op de waterrekening van Vitens, dus dat merk je nauwelijksquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:30 schreef Hukkie het volgende:
En volgend jaar gaat ook in Arnhem de Reinigings- en Afvalstoffenheffing gewoon weer flink omhoog.
Voor de verwerking van het huisvuil, gok ik?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:34 schreef Hukkie het volgende:
Maar je begint je wel af te vragen waar je die belasting dan precies voor betaald.
Ook ja, ik was dit jaar bijna 250 euro kwijt aan die narigheid. Prima hoor, maar dan mogen ze er ook wel iets voor doen en het niet gebruiken als sluitpost op de begroting. Mochten ze hier ook besluiten om de vuilnisbakken te verwijderen dan mikker ik al mijn zooi gewoon op straat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor de verwerking van het huisvuil, gok ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |