abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96858477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:00 schreef Sokz het volgende:

[..]

Alleen niet zo gierig. :P
Dacht ik ook! Hij wilt meer belasting betalen maar zijn bescheiden loon is "100.000 dollar". Daar gaat dus wel belasting van af. Min de belasting houd hij nog heel veel geld over want als je aandelen koopt gaat er geen belasting van af. Of zie ik het verkeerd?
pi_96858782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:00 schreef Sokz het volgende:

[..]

Alleen niet zo gierig. :P
Dagobert is dan ook onsterfelijk :P
pi_96860390
Ook Wellink houdt van Donald Duck. En van goud.

En ja, goud kan je niet eten dus Wellink zal gek zijn...

pi_96883411
Vond het inflatieverhaal ook wel goed paar jaar terug.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_96885267
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:19 schreef Aether het volgende:
Vond het inflatieverhaal ook wel goed paar jaar terug.
Weet je nog wat de achterliggende principes van het verhaal waren ? De tekeningen zijn te klein om te lezen op die url. Wel lees ik ...

quote:
Als Dagobert zijn kluis niet binnen 3 dagen vol krijgt, mag Donald al het geld hebben
Als Oom Dagobert geld aan de M1 geldhoeveelheid gaat onttrekken om z'n kluis te vullen, dan lijkt me dit eerder een deflatoir effect hebben.
pi_96886199
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Weet je nog wat de achterliggende principes van het verhaal waren ? De tekeningen zijn te klein om te lezen op die url. Wel lees ik ...
Het is alleen de eerste pagina op die site.
Het kwam er op neer dat Dagobert een weddenschap afsloot met Donald dat hij binnen een paar dagen een x bedrag zou kunnen binnenhalen. Hij besloot daarom de graanprijs te verhogen zodat een brood 100 euro kostte. Door dit een aantal dagen te herhalen lagen de straten uiteindelijk vol met geld dat niets meer waard was.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_96889719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, die ken ik ook (ken ze allemaal :') ) Dan is iedereen miljonair en stopt met werken! En Oom Dagobert gaat gewoon rustig op de boerderij voedsel kweken! En na een paar maanden verkoopt hij zijn producten voor woekerprijzen. Quantative easing.

Er is ook een hele goeie dat oom Dagobert op zeker moment al het geld van Duckstad bezit. Dan komt de economie tot stilstand, en kan hij ook geen winst meer maken!
Toen had hij een fabriek laten bouwen die alles kon produceren en volledig gerobotiseerd was, waardoor vrijwel iedereen in Duckstad werkeloos was geworden. Hierdoor had niemand meer geld om de producten uit Dagoberts fabriek te kopen.
Met de burgemeester gooide hij het toen op een akkoordje dat hij werk zou verschaffen voor de Duckstadbewoners, ze moesten naast de fabriek een gat afgraven waar Dagoberts nieuwe geldpakhuis zou moeten komen te staan. Zo zou de economie weer op gang moeten komen.
Uiteindelijk bleek de grond te zanderig en begon de fabriek te schuiven om uiteindelijk totaal verwoest te eindigen. Toen kon iedereen weer z'n gewone fabrieksbaantje terug krijgen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_97059610
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:01 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Toen had hij een fabriek laten bouwen die alles kon produceren en volledig gerobotiseerd was, waardoor vrijwel iedereen in Duckstad werkeloos was geworden. Hierdoor had niemand meer geld om de producten uit Dagoberts fabriek te kopen.
Met de burgemeester gooide hij het toen op een akkoordje dat hij werk zou verschaffen voor de Duckstadbewoners, ze moesten naast de fabriek een gat afgraven waar Dagoberts nieuwe geldpakhuis zou moeten komen te staan. Zo zou de economie weer op gang moeten komen.
Uiteindelijk bleek de grond te zanderig en begon de fabriek te schuiven om uiteindelijk totaal verwoest te eindigen. Toen kon iedereen weer z'n gewone fabrieksbaantje terug krijgen.
Dat verhaal heb ik laatst ook gelezen :P
Edit: oeps.... oud topic
“Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')