Dacht ik ook! Hij wilt meer belasting betalen maar zijn bescheiden loon is "100.000 dollar". Daar gaat dus wel belasting van af. Min de belasting houd hij nog heel veel geld over want als je aandelen koopt gaat er geen belasting van af. Of zie ik het verkeerd?quote:
Weet je nog wat de achterliggende principes van het verhaal waren ? De tekeningen zijn te klein om te lezen op die url. Wel lees ik ...quote:Op maandag 16 mei 2011 13:19 schreef Aether het volgende:
Vond het inflatieverhaal ook wel goed paar jaar terug.
Als Oom Dagobert geld aan de M1 geldhoeveelheid gaat onttrekken om z'n kluis te vullen, dan lijkt me dit eerder een deflatoir effect hebben.quote:Als Dagobert zijn kluis niet binnen 3 dagen vol krijgt, mag Donald al het geld hebben
Het is alleen de eerste pagina op die site.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet je nog wat de achterliggende principes van het verhaal waren ? De tekeningen zijn te klein om te lezen op die url. Wel lees ik ...
Toen had hij een fabriek laten bouwen die alles kon produceren en volledig gerobotiseerd was, waardoor vrijwel iedereen in Duckstad werkeloos was geworden. Hierdoor had niemand meer geld om de producten uit Dagoberts fabriek te kopen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, die ken ik ook (ken ze allemaal) Dan is iedereen miljonair en stopt met werken! En Oom Dagobert gaat gewoon rustig op de boerderij voedsel kweken! En na een paar maanden verkoopt hij zijn producten voor woekerprijzen. Quantative easing.
Er is ook een hele goeie dat oom Dagobert op zeker moment al het geld van Duckstad bezit. Dan komt de economie tot stilstand, en kan hij ook geen winst meer maken!
Dat verhaal heb ik laatst ook gelezenquote:Op maandag 16 mei 2011 16:01 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Toen had hij een fabriek laten bouwen die alles kon produceren en volledig gerobotiseerd was, waardoor vrijwel iedereen in Duckstad werkeloos was geworden. Hierdoor had niemand meer geld om de producten uit Dagoberts fabriek te kopen.
Met de burgemeester gooide hij het toen op een akkoordje dat hij werk zou verschaffen voor de Duckstadbewoners, ze moesten naast de fabriek een gat afgraven waar Dagoberts nieuwe geldpakhuis zou moeten komen te staan. Zo zou de economie weer op gang moeten komen.
Uiteindelijk bleek de grond te zanderig en begon de fabriek te schuiven om uiteindelijk totaal verwoest te eindigen. Toen kon iedereen weer z'n gewone fabrieksbaantje terug krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |