abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:06:29 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96792238
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.

Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10.
Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietverdriet op 14-05-2011 14:17:51 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96792315
kelvin van xfactor misschien ook wel.
Zo muzikaal die jongen
pi_96792496
Ik vind het best sneu dat we al het Nederlandse "talent" proberen te sturen en niks goed genoeg blijkt te zijn. Ik vond de manier waarop Glennis Grace destijds gekozen is, door middel van een soort talentenjacht, wel leuk. Ik vond Tiffany toen zo leuk.. maar nu ik het terughoor denk ik dat dat nu ook echt geen kans had gemaakt. Anyway, als we toch voor de BN'ers willen gaan, dan VanVelzen (springend op z'n piano, valt in elk geval op) of Within Temptation, al zijn zij volgens mij niet zo geweldig live..
pi_96792584
Nathalie is inderdaad wel een leuk idee! En ze is ook wel gek genoeg om het te doen denk ik.
pi_96792803
en ik heb Boris nog niet eens voorbij zien komen???!!!
pi_96793547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dát hoeft ook niet :)

Die Jedward leipo's uit Ierland doen het mega goed daar op het Eurovisie, staan bovenin in alle polls, en serieus 80% van Ierland kotste ze uit van te voren.
Sowieso kotsen heel veel mensen het songfestival uit, ik ook in die zin dat ik het muzikaal totaal niet interessant vind. Maar het is een competitie, en als je meedoet dan doe je mee om te winnen, en ik erger me blauw aan het verliezersgedrag en het gefaal.

Het wordt toch kut, regel dan een kutliedje waarmee je wint ipv een kutliedje waarmee je verliest. Het is een kwestie van organisatie, niet van muzikaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 mei 2011 @ 14:42:03 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96793623
Iemand die Internationaal mee kan. Dus geen TROSmuziek.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 14 mei 2011 @ 14:43:43 #108
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96793684
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:15 schreef Sengha het volgende:
Nathalie is inderdaad wel een leuk idee! En ze is ook wel gek genoeg om het te doen denk ik.
'Past niet bij het land', zie Noorwegen.

Mag van mij trouwens hoor *O*
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:46:33 #109
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96793803
Nou ja, Nathalie moet ook niet iets uit Afrika gaan zingen :+. Gewoon een hele goede plaat, lekker uptempo, disco, dat ze over dat podium kan stampen :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:49:21 #110
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96793897
Was ik maar een hele goede en bekende producer of liedjesmaker :D. Dan zou ik de baan als songfestivalliedinzendingmaker wel op me nemen :7.
Hoogachtend,
Erik.
pi_96794044
-edit-
Offtopic.

[ Bericht 97% gewijzigd door Tha_Erik op 14-05-2011 14:53:59 ]
pi_96796073
quote:
Gerard Joling wil toch naar Songfestival

AMSTERDAM - Gerard Joling ziet het weer helemaal zitten om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. De 51-jarige zanger liet twee jaar geleden nog weten dat hij zichzelf te oud vond.
© ANP

"Nog één keer gaan, met alles erop en eraan en een geweldig nummer," laat de zanger zaterdag weten aan De Telegraaf.

Het lukte de 3JS donderdag niet om Nederland naar de finale te loodsen. Het is het zevende jaar op rij dat Nederland in de halve finale strandt, een Songfestivalrecord.

Nu begint het bij Joling toch weer te kriebelen. "Ik zit in de nazomer van mijn carrière, en heb niks meer te verliezen".

Grap

Twee jaar geleden dacht hij nog heel anders over deelname aan het zangfestijn. Naar aanleiding van zijn voorgenomen deelname met de Toppers zei hij toen dat hij het 'eerder als een grap' zag.

Dat was nadat hij ruzie had gekregen met mede-Topper Gordon en een tijdlang geen deel uitmaakte van de groep.

Kiezen

De zanger heeft de opzet van het Nationaal Songfestival al helemaal uitgedacht. "Vijf liedjes met een groot orkest. Dat wil ik zelf nog wel betalen. En dat het publiek dan het liedje mag kiezen", zegt Joling.

"Relatief gezien vind ik mezelf met 51 jaar te oud", is hij nog wel van mening. "Maar Jaap de Witte van de 3JS wordt in juni ook al 57..."

Joling vertegenwoordigde Nederland al eerder op het Eurovisie Songfestival. In 1988 eindigde hij op de derde plaats met Shangri La.
:D *O* :')
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 14 mei 2011 @ 15:54:52 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96796103
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:53 schreef grazz het volgende:

[..]

:D *O* :')
Cornald Maas:
quote:
Gerard Joling wil naar #songfestival. En dat zegt de man die eerder deze wk zei nog niet dood gevonden te willen wrd in landen als Rusland
quote:
Even kort samenvatten: GEEN Joling, GEEN Roelvink, GEEN Wolter Kroes naar #songfestival. We gaan ns fijn óver de landsgrenzen heen denken
quote:
'We moeten terug naar een Européés songfest', zegt Joling. Moet ie nodig op bijles - alsof Bosnië, Albanië, Polen etc niet bij Europa horen
pi_96796350
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Cornald Maas:

[..]

[..]

[..]

GO CORNIE!!!! _O_ *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_96797256
Marco Borsato zal Europees gezien geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Misschien wat Italiaanse stemmen ;-)

Nick en Simon precies hetzelfde... leuk in Nederland en België voor de rest van Europa niet te pruimen.

Joling... stel je even de gemiddelde Europeaan voor versus Joling... dat wordt nu niets meer...

Dat iemand Jim Bakkum durft te noemen begrijp ik persoonlijk niet (maar da's mijn smaak)... met die monotone grafstem spreek je toch geen gemiddelde Europeaan aan?

Anouk zou ook best kunnen... maar alleen als het een kneiter van een plaat is.
't moet rocken... 't moet staan als een huis. En zelf denk ik het beste is een live band.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:33:18 #116
45206 Pietverdriet
pi_96797378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:28 schreef elkravo het volgende:
Marco Borsato zal Europees gezien geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Misschien wat Italiaanse stemmen ;-)

Nick en Simon precies hetzelfde... leuk in Nederland en België voor de rest van Europa niet te pruimen.

Joling... stel je even de gemiddelde Europeaan voor versus Joling... dat wordt nu niets meer...

Dat iemand Jim Bakkum durft te noemen begrijp ik persoonlijk niet (maar da's mijn smaak)... met die monotone grafstem spreek je toch geen gemiddelde Europeaan aan?

Anouk zou ook best kunnen... maar alleen als het een kneiter van een plaat is.
't moet rocken... 't moet staan als een huis. En zelf denk ik het beste is een live band.
Veel mensen verwarren hun eigen smaak met een serieuze kanshebber op winnen in het ESF
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 mei 2011 @ 16:40:10 #117
163650 Greys
pi_96797638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sowieso kotsen heel veel mensen het songfestival uit, ik ook in die zin dat ik het muzikaal totaal niet interessant vind. Maar het is een competitie, en als je meedoet dan doe je mee om te winnen, en ik erger me blauw aan het verliezersgedrag en het gefaal.

Het wordt toch kut, regel dan een kutliedje waarmee je wint ipv een kutliedje waarmee je verliest. Het is een kwestie van organisatie, niet van muzikaliteit.
Eens hoor, ik bedoelde alleen te zeggen dat je niet een artiest/nummer gaat vinden waar héél het land achter staat, zoals eerder geopperd werd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 mei 2011 @ 16:41:38 #118
163650 Greys
pi_96797695
Oh jezus fuck. Nee, geen Gerard Joling.
NEE. NEE. NEE.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 mei 2011 @ 16:45:39 #119
163650 Greys
pi_96797826
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:21 schreef Lesterr het volgende:
en ik heb Boris nog niet eens voorbij zien komen???!!!
Boris, ook een prima idee.
Al ben ik bang dat die zich in de week voorafgaand daar tijdens het mediacircus wellicht niet al te geliefd gaat maken met zijn uitstraling.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:46:54 #120
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96797861
Ja, Boris is niet bepaald een McSunshine :D.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:48:05 #121
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96797898
Als je het perse in de Within Temptation hoek wilt houden, Nederland heeft een vrachtlading aan bands in dat genre en doet internationaal goed mee op dat gebied, ik noem een:

Epica
Delain
Stream Of Passion
Autumn

En nog een serie, keuze zat. Veel van die bandjes hebben nog een lekker wijf als zangeres ook dus dat is alvast een pluspunt. Niet dat ik denk dat dat nou noodzakelijk de beste keuze is, maar het is al een hele verbetering.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_96799175
Jamai een idee, kan goed zingen, alleen nog een goed nummer vinden..

Of!!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker vrolijk en hip :')
dag
pi_96799207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens hoor, ik bedoelde alleen te zeggen dat je niet een artiest/nummer gaat vinden waar héél het land achter staat, zoals eerder geopperd werd.
Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.

Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:27:19 #124
45206 Pietverdriet
pi_96799314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.

Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Ik ben het zowaar een geheel met je eens.
pi_96799354
En hoe krijg je dat in de praktijk voor elkaar?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')