abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107543085
Ik heb een betere oplossing gevonden, heb bij een aantal vrienden hun koffers geleend. Heb hier nu 7 grote koffers staan. Daar moet het wel mee lukken vermoed ik :7

Ik ga in de buurt van Hartcourt street/Camden Street wonen, lekker bij het centrum en de LUAS.

Regen/sneeuw boeit me niet zo voor het verhuizen, ik heb een auto dit weekend. Maar zaterdag ga ik ook karten, buiten, dan moet het wel enigszins droog zijn :{
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_107651261
is het allemaal nog gelukt van het weekend met verhuizen en zo?
pi_107859170
Ja, het verhuizen was echt super snel, had een Fiesta gehuurt, maar toen ik bij Enterprise kwam, kon ik voor een paar euro extra een Hyunday station krijgen, dus ik hoefde maar 1x te rijden. In minder dan een uur was alles over van het ene naar het andere apartement.

Daarna lekker wezen karten in de regen (damn, dat is nog lastig). Binnenkort ff naar de ikea rijden (heb weer een auto gehuurt dan) om nog wat kleine dingen te kopen voor de badkamer en keuken. En wil nog een paar planten hebben, nu is het zo kaal.
pi_108000808
Ik vond het altijd zo irritant trouwens dat je met EI niet online kon inchecken voor vluchten vanuit Amsterdam.. Maar dat lijkt gewoon te kunnen, maar dan bij KLM? Aan http://www.klm.com/travel(...)et_checkin/index.htm te zien in elk geval. Dat had ik wel wat eerder willen weten... Heeft iemand hier dit ooit al geprobeerd?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108152563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:43 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vond het altijd zo irritant trouwens dat je met EI niet online kon inchecken voor vluchten vanuit Amsterdam.. Maar dat lijkt gewoon te kunnen, maar dan bij KLM? Aan http://www.klm.com/travel(...)et_checkin/index.htm te zien in elk geval. Dat had ik wel wat eerder willen weten... Heeft iemand hier dit ooit al geprobeerd?
Het kan wel, maar niet mobiel, en alleen van 10 dagen tot 4u voor de vlucht uit m'n hoofd.
pi_108314514
Cén chaoi ina bhfuil an aimsir inniu? :p

Ik had ooit eens echt Gaeilge kunnen praten, maar dat is helaas verleden tijd. Gweedore, Donegal is echt een aanrader als je op zoek bent naar Gaeltacht gebieden.
pi_108315470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:46 schreef JennaSometimes het volgende:
Cén chaoi ina bhfuil an aimsir inniu? :p
.
Maar jouw stukje Gaeilge is niet eens van het gaeltacht gebied in Donegal, maar van de Connaught regio, en in Donegal zit je toch echt in Ulster. Het Ulster dialect om te vragen wat voor weer het is gaat zo:

Cad é mar atá an aimsir inniu?

Overigens is in alle regio's het weer shyte!

In Spiddal (An Spideal) is het enige stukje Ierland waar je niet mag wonen als je geen Iers spreekt. Je krijgt dan geen toestemming om een huis te kopen. Spiddal is in Co. Galway. De beroemde serie Ros na Rún (Ierse variant van Coronation Street) wordt er opgenomen. Heel leuk om een kijkje te nemen in het filmdorp. En goed voor je Iers, want de hele serie is in het Iers
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_108315845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar jouw stukje Gaeilge is niet eens van het gaeltacht gebied in Donegal, maar van de Connaught regio, en in Donegal zit je toch echt in Ulster. Het Ulster dialect om te vragen wat voor weer het is gaat zo:

Cad é mar atá an aimsir inniu?

Overigens is in alle regio's het weer shyte!
Weer iets geleerd!

Maar goed, ik kom oorspronkelijk uit Lisburn, waar het aantal Ierse sprekers nogal aan de lage kant zit.

Vandaag toevallig nog Mo Ghrá Gael zitten kijken.
pi_108624383
Ik ken ook maar een paar Ieren die nog Iers kunnen, de rest spreekt het niet of niet noemenswaardig.

Overigens zijn er ook veel Ieren die denken dat ze Engels spreken, maar wat ze uitslaan komt er niet in de buurt :') (na 3/4 jaar begin ik taxi chauffeurs een beetje te begrijpen).
pi_108657730
:D Ja, heel af en toe kom ik nog steeds een taxichauffeur tegen hier die ik maar net kan ontcijferen, gebeurde vroeger constant.

Ik ga trouwens Ierland verlaten over een paar maandjes. Mijn team wordt verhuisd naar Londen. 'k Zal alleen zo af en toe nog op bezoek komen. ;(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:26:06 #286
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_108658435
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:51 schreef LintuxCx het volgende:
:D Ja, heel af en toe kom ik nog steeds een taxichauffeur tegen hier die ik maar net kan ontcijferen, gebeurde vroeger constant.

Ik ga trouwens Ierland verlaten over een paar maandjes. Mijn team wordt verhuisd naar Londen. 'k Zal alleen zo af en toe nog op bezoek komen. ;(
OMG!!! Dan kon mijn team me mooi gestolen worden. London, leuk voor een weekend stedentripje, maar daar wil je toch niet wonen!! Of schroeven ze je salaris op tot de derde macht ofzo??
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:36:38 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108658693
quote:

Welkom in London. Als je de stad kent heb je ongeveer dezelfde hoogte van kosten als in Dublin, maar meer verdienpotentieel.
reset
pi_108659262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:26 schreef ElizabethR het volgende:
OMG!!! Dan kon mijn team me mooi gestolen worden. London, leuk voor een weekend stedentripje, maar daar wil je toch niet wonen!! Of schroeven ze je salaris op tot de derde macht ofzo??
Derde macht, dat valt wel mee. :)

Tsja, ik zat toch al in Dublin, ik ben het altijd al met je eens geweest dat Dublin de charme grotendeels mist die je in de rest van het land nog wel goed vinden kunt. Ik heb er helaas niet genoeg van genoten dus voor we vertrekken wil ik nog wel een keer de trein naar het westen pakken, absoluut.

Ierland zal ik wel missen, maar ik zie ook wel weer voordelen in Londen. Ik reis relatief veel, vanaf daar is dat veel makkelijker met directe vluchten en ook treinen naar het continent. De kans is ook groot dat mijn partner daar makkelijker werk kan vinden, dat gaat hier niet zo lekker de laatste tijd. Bovendien moet ik relaties met teams hier ook wel onderhouden dus zo af en toe een paar dagen weer in Ierland gaat er ook nog wel een tijdje in zitten.

Individual: Je bedoelt dat er ook nog plekken zijn waar de huren van een beschaafd niveau zijn? Ik dacht altijd dat Dublin duur was, maar toen ik in Londen ging kijken, foei...
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:20:05 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108659689
Wat wil je en waar ga je werken? Wat had je voor hoeveel? Er zijn 'populaire' gebieden waar je veel teveel voor te weinig betaalt en nog steeds veel onderweg zal zijn. Veel 'nieuwe/tijdelijke stadsgenoten' plekken zijn belachelijk duur.

Ik woon bv in een 'vriendelijk groen dorp' op steenworp afstand van Canary Wharf (nieuw en 2e financieel centrum) voor relatief weinig. :)
reset
pi_108660482
Heb maar even in het UK topic gereageerd, om OT hier te vermijden. :)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:53:53 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_108666345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Derde macht, dat valt wel mee. :)

Tsja, ik zat toch al in Dublin, ik ben het altijd al met je eens geweest dat Dublin de charme grotendeels mist die je in de rest van het land nog wel goed vinden kunt. Ik heb er helaas niet genoeg van genoten dus voor we vertrekken wil ik nog wel een keer de trein naar het westen pakken, absoluut.

Ierland zal ik wel missen, maar ik zie ook wel weer voordelen in Londen. Ik reis relatief veel, vanaf daar is dat veel makkelijker met directe vluchten en ook treinen naar het continent. De kans is ook groot dat mijn partner daar makkelijker werk kan vinden, dat gaat hier niet zo lekker de laatste tijd. Bovendien moet ik relaties met teams hier ook wel onderhouden dus zo af en toe een paar dagen weer in Ierland gaat er ook nog wel een tijdje in zitten.

Individual: Je bedoelt dat er ook nog plekken zijn waar de huren van een beschaafd niveau zijn? Ik dacht altijd dat Dublin duur was, maar toen ik in Londen ging kijken, foei...
Begrijp me goed, ik ben dol op zowel Dublin als London, maar dan inderdaad wel voor een stedentripje. Ik denk wel dat je een punt hebt dat London natuurlijk veel en veel makkelijker is in verband met reizen. Dat is vanuit Dublin toch wel beperkt. Ik wens je in ieder geval veel succes met alles.

Tof dat je nog wel even het echte Ierland gaat opsnuiven in het westen. Moest je nog tips willen hebben wat je echt gezien MOET hebben in het westen, dan moet je maar even een gil geven.
pi_108668668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Tof dat je nog wel even het echte Ierland gaat opsnuiven in het westen. Moest je nog tips willen hebben wat je echt gezien MOET hebben in het westen, dan moet je maar even een gil geven.
Dankje. :) Ik heb hier vijf jaar gewoond dus vergeten zal ik het nooit, en terugkomen gebeurt ook vast wel.

Mijn beperking is dat ik geen rijbewijs heb en dus vooral op treinen moet vertrouwen. Omgeving Galway ben ik al eens geweest dus ik zou liever wat anders proberen (al was Galway leuk, en de Aran eilanden ook!). Donegal is per trein weer niet te bereiken. Ik ga even bij IrishRail kijken. Wat vind je zelf het mooist daar?
pi_108698173
Ik heb een week vrij komende week, mijn auto is net terug van de grote beurt bij de garage, het weer lijkt mooi en ik heb wel zin in een ritje naar "het echte Ierland". Stuur maar een PM als je zin hebt...

(en er is plaats zat op de achterbank, dus als er nog meer enthousiastelingen zijn [PeuRac?], laat maar horen!)

[ Bericht 15% gewijzigd door Tennessee op 05-03-2012 10:59:43 ]
  zondag 4 maart 2012 @ 23:37:18 #294
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_108725951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat vind je zelf het mooist daar?
De Loop Head drive in co. Clare is een aanrader, Machtige cliffs ZONDER hordes toeristen zoals op Moher. Als je naar de vuurtoren rijdt, en je wandelt eromheen, kom je in deze periode gegarandeerd cliffen tegen met papagaaienduikers die nestelen

Achill Island, met name Keel west beach (meest westelijke puntje op Achil}l, staat een klein huisje op het strand, en met wat mazzel zie je basking sharks, in co. Mayo. De toegangsweg naar het strand is spectaculair en je moet daar geen last van hoogtevrees hebben.
Coral beach en Doo Lough pass ook in Co. Mayo. Lough Mask drive.

Aisleagh falls in Co. Galway, Killarney fjord, Devil's mother met zijn kronkelweggetjes.Kilbride peninsula. (Als je daar boven op de rots gaat staan op top van de berg op de peninsula, dan heb je werkelijk waar een uitzicht 360 graden rond, niet te bevatten.)

In Donegal is 'the Rossses' een absoluut fabuleus natuurgebied, dus ik vergeef ze daar allang dat ze Daniel O'Donnel geboren hebben laten worden. Verder is gewoon heel Donegal absoluut een aanrader.

Wat zuidelijker zit je op Beara Pensinsula precies tussen twee enorme toeristengebieden (Dingle en de Ring of Kerry) in. Maar je ziet daar wel dorpjes uit het jaar blok, met de storytellers vastgeroest bij de fireplace in de local pub, en oeroude mijnen. En natuurlijk de nodige zeezichten, inclusief dolfijngarantie, en in het juiste seizoen (maart en april) walvissen.....

Ik zou het aanbod van Tennessee met handen en voeten aangrijpen als ik jou was!! ;)
Als ik vrij was zou ik best gids hebben gespeeld, maar ik moet helaas wachten tot de eerste week van April voor ik weer eens erop uit kan, een weekje lang.

[ Bericht 12% gewijzigd door ElizabethR op 04-03-2012 23:47:59 ]
pi_108740945
quote:

Aah, dan heb ik een vermoeden bij welk team je zit :D

Ik was trouwens het gehele weekend nog bij je op kantoor. Druk met het Startup Weekend.

Qua business en reizen ligt mijn voorkeur ook hier, maar zolang ik nog in loondienst ben, heb ik weinig keuze.
pi_108769687
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:13 schreef PeuRac het volgende:
Aah, dan heb ik een vermoeden bij welk team je zit :D
Serieus? Kun je me je gokje PM'en? Want als je dat weet heeft het nieuws verder gereisd dan ik verwachtte. :)

ElizabethR: Ik zou 't graag willen maar om allerlei redenen gaat dat ook niet lukken. :( Moet me de komende weekends ook nog even richten op de organisatorische dingen van het verhuizen. Het gaat allemaal heel snel opeens en ik houd niet van snel. :') Wel bedankt voor de idee-en! Hopen dat ik ergens in april-mei daar toch nog iets van kan proberen.
pi_108803113
Zeg, lurkers. En dan met name de lurkers in omgeving Dublin.

Tennessee en ik hadden het er ook nog over dat een Fok! meeting in een pub hier ergens wel leuk zou zijn. Is iemand het daar mee eens? :) Als ik zo terugkijk zie ik eigenlijk vrij weinig Dubliners actief hier, zo valt me nu opeens op... ;(
pi_108813610
Fok-Pub meeting ben ik wel voor in ^O^ ik woon in het centrum, dus waar maakt me niet zoveel uit.

Ik stuur je zo een DM.
pi_108843149
Mooi. :) Maar verder hebben we alleen maar bezoekers hier en ElizabethR uit het schone Westen hier? Wordt een bescheiden meet dan!

Nou nog even een datum prikken dan. Later deze maand misschien...
pi_108897744
Ik vind het prima. Roep maar wat, in April ben ik zelf veel het land uit, moet naar een aantal andere kantoren (en blijf daar dan ook in de weekenden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')