Artikel zes van de grondwet omschrijft vrijheid van godsdienst als een recht 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'. ,,Wanneer imams verkondigen dat de wetten van de VN vertrapt kunnen worden, overschrijden ze dus de vrijheid van godsdienst.'' Met het fragment waarin een Syrische imam in de moskee Assoennah in Den Haag, Allah 'vernietiging van de vijanden van de islam' afsmeekt, heeft Van Koningsveld minder moeite. ,,Het wordt pas erg als je de vijand benoemt: 'Reken af met Bush en de zijnen. Reken af met Sharon en zijn soldaten'. Pas op dat moment wordt de moskee een broedplaats voor politieke propaganda.''
Er is iets aan de hand in Nederland. De rem die altijd op het uiten van vreemdelingenhaat en xenofobie was, is eraf. Mensen durven harder op te treden. ,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen. De meeste moslims zijn bonafide burgers van Nederland. Ik beschouw het als mijn taak om dat naar voren te brengen.''
http://www.kranten.com/redirect/nd.html?u=http://www.nd.nl/htm/nieuws/ker3a.htm
Ik geloof niet de deze islamoloog er ook maar iets van begrijpt. De imamen hebben een voorbeeld functie binnen hun gemeentschap. en kunnen naar mijn mening nooit zulke uitspraken vergoedelijken. wat ook ook niet begrijp is dat er geen moslim beweging op staat die proberen het een en ander recht te zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 20-06-2002 12:11]
quote:Ze hebben alles al naar de klote in het Midden Oosten en nu is het westen aan de beurt. Dream on Kariem112(of Kariem911)
Op donderdag 20 juni 2002 11:56 schreef kariem112 het volgende:
dat gedeelte over dat de meeste moslims bonafie burgers zijn vind ik veel te ver gaan. en volgens mij kan je dat absluut niet onderbouwen...
quote:bo·na'fi·de
dat gedeelte over dat de meeste moslims bonafie burgers zijn vind ik veel te ver gaan. en volgens mij kan je dat absluut niet onderbouwen...
1betrouwbaar
En ik maar denken dat moslims weinig aan zelfkritiek deden.
quote:
quote:Die zitten binnen met een hoofddoek op... lekker onderdrukt te wezen.
Op donderdag 20 juni 2002 12:02 schreef Strolie75 het volgende:
Als de meeste moslims bonafide burgers zijn, waarom kom ik die dan nooit tegen?
quote:De gemiddelde islamoloog zou het liefste heel Nederland bekeren tot de islam, dus objectiviteit kan je van hem niet verwachten, hooguit preken voor eigen parochie. Natuurlijk is een meerderheid van de moslims "bonafide", maar zelfs als 10 of 20 procent van de moslims die haatpreken serieus neemt, heb je het over een massa van tienduizenden/honderduizend moslims.
Op donderdag 20 juni 2002 11:54 schreef Rechts het volgende:
,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen. De meeste moslims zijn bonafide burgers van Nederland. Ik beschouw het als mijn taak om dat naar voren te brengen.''
quote:Ik vind jouw reactie wel erg malafide...
quote:Ik begrijp ook niet waarom de rest niet van zich laat horen, kan iemand dat verklaren?
Op donderdag 20 juni 2002 12:07 schreef Festen het volgende:[..]
De gemiddelde islamoloog zou het liefste heel Nederland bekeren tot de islam, dus objectiviteit kan je van hem niet verwachten, hooguit preken voor eigen parochie. Natuurlijk is een meerderheid van de moslims "bonafide", maar zelfs als 10 of 20 procent van de moslims die haatpreken serieus neemt, heb je het over een massa van tienduizenden/honderduizend moslims.
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:04 schreef Vampier het volgende:[..]
Die zitten binnen met een hoofddoek op... lekker onderdrukt te wezen.
tenzij er een man binnen is die niet van de fam. is.
quote:Een Islamoloog hoeft geen moslim te zijn, evenmin als een Midden-Oostendeskundige in het Midden-Oosten geboren moet zijn.
Op donderdag 20 juni 2002 12:07 schreef Festen het volgende:
De gemiddelde islamoloog zou het liefste heel Nederland bekeren tot de islam
quote:Nee, weet ik. Maar bijna alle islamologen die in de media te horen zijn, bagataliseren de extremen binnen de islam.
Op donderdag 20 juni 2002 12:13 schreef Lithion het volgende:[..]
Een Islamoloog hoeft geen moslim te zijn, evenmin als een Midden-Oostendeskundige in het Midden-Oosten geboren moet zijn.
quote:Maar verder had de topic-opener natuurlijk geen achterliggende gedachtes bij het plaatsen van dit topic?
De rem die altijd op het uiten van vreemdelingenhaat en xenofobie was, is eraf. Mensen durven harder op te treden. ,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen.
quote:Ok, waarom moet je dit in een context plaatsen? Voor de beelden werd door NOVA gezegd dat het maar om een paar moskeeen ging. Dat is toch wel duidelijk genoeg?
LEIDEN - ,,NOVA heeft uitspraken van imams vastgelegd, maar had te weinig knowhow om de informatie in een context te kunnen plaatsen.'' De Leidse islamoloog Pieter Sjoerd van Koningsveld is absoluut niet te spreken over de uitzendingen waarin NOVA eind vorige week radicale imams in beeld bracht. ,,Het is een klein groepje extreme jongens.''
quote:Altijd een prettig tijdverdrijf, speculeren over de "achterliggende gedachten" van een mede-fokker.
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef golfer het volgende:[..]
Maar verder had de topic-opener natuurlijk geen achterliggende gedachtes bij het plaatsen van dit topic?
Maar weer on-topic, over de argumenten?
quote:Maar dat is nog geen reden om de deskundigheid van de islamoloog in twijfel te trekken.
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef Festen het volgende:
Nee, weet ik. Maar bijna alle islamologen die in de media te horen zijn, bagataliseren de extremen binnen de islam.
quote:waar haal jij die nutteloze wijsheden vandaan?
Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Vampier het volgende:[..]
Ze hebben alles al naar de klote in het Midden Oosten en nu is het westen aan de beurt. Dream on Kariem112(of Kariem911)
quote:Ik denk dat veel islamitische landen nog niet echt democratisch zijn, en dat iedere vorm van zelfkritiek (ook op de "eigen" religie) al snel als teken van zwakte wordt gezien.
Op donderdag 20 juni 2002 12:10 schreef Rechts het volgende:[..]
Ik begrijp ook niet waarom de rest niet van zich laat horen, kan iemand dat verklaren?
quote:Er is je hier al antwoord op gegeven. Maar toch vraag ik me jou bedoeling wel af, met deze opmerking.
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef golfer het volgende:[..]
Maar verder had de topic-opener natuurlijk geen achterliggende gedachtes bij het plaatsen van dit topic?
quote:ik denk dat dat komt omdat er tussen moslims een grote loyaliteit t.o.v elkaar bestaat.... ze vallen elkaar dus niet af....
Op donderdag 20 juni 2002 12:18 schreef nEDerland het volgende:[..]
Ok, waarom moet je dit in een context plaatsen? Voor de beelden werd door NOVA gezegd dat het maar om een paar moskeeen ging. Dat is toch wel duidelijk genoeg?
Eigenlijk hoef je dat er niet eens bij te zeggen, de beelden spraken namelijk wel voor zich.
En volgens mij is het helemaal geen klein groepje extreme jongen. Het waren allemaal imams uit de grote steden, en ik heb nog geen Imam uit een kleine stad gehoord die tegen deze uitspraken was.
quote:Niet zijn deskundigheid, wel zijn objectiviteit.
Op donderdag 20 juni 2002 12:19 schreef Lithion het volgende:
Maar dat is nog geen reden om de deskundigheid van de islamoloog in twijfel te trekken.
quote:poging tot humor?
Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Tikorev het volgende:[..]
bo·na'fi·de
bijvoeglijk naamwoord1betrouwbaar
En ik maar denken dat moslims weinig aan zelfkritiek deden.
quote:Omdat hij de extremen wat afzwakt zou getwijfeld moeten worden aan zijn objectiviteit?
Op donderdag 20 juni 2002 12:23 schreef Festen het volgende:
Niet zijn deskundigheid, wel zijn objectiviteit.
Kijk overigens ook eens naar de naam van de betreffende persoon in de openingspost.
quote:Je lult maar wat!!
quote:Hoorde je toenertijd ook de aanhang van Leen van Dijke na diens uitspraken??
Op donderdag 20 juni 2002 12:10 schreef Rechts het volgende:[..]
Ik begrijp ook niet waarom de rest niet van zich laat horen, kan iemand dat verklaren?
quote:snik... zo zou Pim het niet gewild hebben
Op donderdag 20 juni 2002 12:27 schreef nEDerland het volgende:
Inderdaad, Pim Fortuyn heeft dit al jaren aan zien komen. Maar ja, niemand in de politiek die er ook maar iets aan doet...
quote:maar helaas konden 6 kogels dat voorkomen.... ik denk je dat voor elk geloof een Kerk, moskee of synagoge in een land moet hebben zodat de mensen die daar behoefte aan hebben hun religie kunnen praktiseren..
Op donderdag 20 juni 2002 12:29 schreef nEDerland het volgende:
Nee, hij zou de moskeeen gelijk hebben gesloten.
quote:Proef ik hier een vooroordeel over het feit dat ik politiek rechts ben?
Op donderdag 20 juni 2002 12:25 schreef Lithion het volgende:[..]
Kijk overigens ook eens naar de naam van de betreffende persoon in de openingspost.
quote:Ik had het niet over jou.
Op donderdag 20 juni 2002 12:31 schreef Rechts het volgende:
Proef ik hier een vooroordeel over het feit dat ik politiek rechts ben?
quote:handig als je de naam er even bij zet,,
Op donderdag 20 juni 2002 12:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik had het niet over jou.
quote:Goed, voor de luie lezers dan maar:
Op donderdag 20 juni 2002 12:32 schreef kariem112 het volgende:
handig als je de naam er even bij zet,,
"De Leidse islamoloog Pieter Sjoerd van Koningsveld..."
quote:klinkt als een moslim-naam
Op donderdag 20 juni 2002 12:33 schreef Lithion het volgende:[..]
Goed, voor de luie lezers dan maar:
quote:Niet meer relevant vandaar geedit.
Op donderdag 20 juni 2002 12:32 schreef nEDerland het volgende:
Ik denk dat je smaakzintuigen goed werken. Hoe proeft het?
quote:Duh, wel hoorde je zijn tegenstanders uitgebreid in de media.
Op donderdag 20 juni 2002 12:26 schreef schatje het volgende:Hoorde je toenertijd ook de aanhang van Leen van Dijke na diens uitspraken??
We hebben het hier over zelfkritiek: het niet-fundamentalistische deel binnen de islam zou zich meer moeten roeren.
quote:En helaas hoor je daar inderdaad niets van! Wat mij zeer verbaasd vooral om dat daarmee het negatieve beeld wat geneutraliseerd zo kunnen worden. Wat zeker ten goede zou komen aan onze samenleving.
Op donderdag 20 juni 2002 12:36 schreef Festen het volgende:[..]
We hebben het hier over zelfkritiek: het niet-fundamentalistische deel binnen de islam zou zich meer moeten roeren.
quote:Klopt.
Op donderdag 20 juni 2002 12:39 schreef Rechts het volgende:[..]
En helaas hoor je daar inderdaad niets van! Wat mij zeer verbaasd vooral om dat daarmee het negatieve beeld wat geneutraliseerd zo kunnen worden. Wat zeker ten goede zou komen aan onze samenleving.
quote:Lang leve iedere Dr. Klavan in de media, we hoeven zelf niet meer na te denken.
Op donderdag 20 juni 2002 12:25 schreef Lithion het volgende:[..]
Omdat hij de extremen wat afzwakt zou getwijfeld moeten worden aan zijn objectiviteit?
Onzin, juist een islamoloog die gedegen kennis van zaken heeft en die het in een breder kader ziet zal er objectiever tegenover staan dan iemand met een nauwer perspectief en een mindere kennis van zaken.
Natuurlijk zijn er objectieve islamologen, maar het feit dat iemand islamoloog is, maakt hem "dus" niet objectief of verstandig. En de meeste islamologen die ik heb gehoord/gelezen in de media waren vrij partijdig. Kritiek op de islam geeft als reflex vaak een sterk pro-Islamitisch standpunt, en deze islamoloog hierop is geen uitzondering.
quote:Ik ben meer voorstander van het oude ambacht van een inhoudelijke discussie, usernames interesseren mij niks.
Edit: ging het over de islamoloog? Dat alleen Youssef of Ali een pro-Islmitische standpunt kunnen innemen, is wel erg stereotyp.
[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 20-06-2002 12:45]
quote:Volgens mij is dit netzo als toen met die ElMoumni dat hij Europeanen lager dan varkens en honden noemde.
Op donderdag 20 juni 2002 12:39 schreef Rechts het volgende:[..]
En helaas hoor je daar inderdaad niets van! Wat mij zeer verbaasd vooral om dat daarmee het negatieve beeld wat geneutraliseerd zo kunnen worden. Wat zeker ten goede zou komen aan onze samenleving.
Maar ondertussen tekenden wel 10.000 Marokkaanse jongeren een steunpatitie.
Ik denk dat dat nu ook weer zo is. Waarom voelen de niet-fundamentalistische moslims zich dan aangevallen als er een programma komt over fundamentalistische imams?
Misschien omdat dat gedachtengoed algemeen geaccepteerd is?
quote:Onzin. Een politicoloog kan ook gewoon objectief zijn mening geven over een politieke partij of de politiek in het algemeen. Bij een Islamoloog is dat niet anders. Waarom zou hij/zij niet objectief kunnen zijn?
Op donderdag 20 juni 2002 12:42 schreef Festen het volgende:
Natuurlijk zijn er objectieve islamologen, maar het feit dat iemand islamoloog is, maakt hem "dus" niet objectief of verstandig.
quote:Dat hun mening niet met de jouwe overeenkomt maakt het nog niet per definitie partijdig. Zij hebben veel meer verstand van het onderwerp dan jij, dus het lijkt me eerder zo te zijn dat zij een veel nauwkeuriger beeld neerzetten dan dat jij hebt en het daarom LIJKT alsof ze partijdig zijn.
En de meeste islamologen die ik heb gehoord/gelezen in de media waren vrij partijdig.
quote:Voor de tweede maal dan maar weer, ik had het niet over de username.
Ik ben meer voorstander van het oude ambacht van een inhoudelijke discussie, usernames interesseren mij niks.
quote:Omdat dit over een moslimdeskundige gaat en hier de vraag is waarom de moslims zelf niet naar buiten treden. Dat is dus een hele andere discussie dan de vraag of nova een bepaald beeld heeft geplaatst.
Op donderdag 20 juni 2002 12:41 schreef Verbal het volgende:
Waarom had dit niet in Aangifte tegen NOVA en Van Boxtel gekund?
Waarvan ik vind van niet omdat imamen een voorbeeld functie bekleden. En in die hoe danigheid toch beter zouden moeten weten.
quote:Ik zelf had het niet beter kunnen omschrijven, al heb ik min of meer dezelfde bewoordingen al het een ander verteld aangaande dit onderwerp, veel waren het met me eens gelukkig.
LEIDEN - ,,NOVA heeft uitspraken van imams vastgelegd, maar had te weinig knowhow om de informatie in een context te kunnen plaatsen.'' De Leidse islamoloog Pieter Sjoerd van Koningsveld is absoluut niet te spreken over de uitzendingen waarin NOVA eind vorige week radicale imams in beeld bracht. ,,Het is een klein groepje extreme jongens.''Artikel zes van de grondwet omschrijft vrijheid van godsdienst als een recht 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'. ,,Wanneer imams verkondigen dat de wetten van de VN vertrapt kunnen worden, overschrijden ze dus de vrijheid van godsdienst.'' Met het fragment waarin een Syrische imam in de moskee Assoennah in Den Haag, Allah 'vernietiging van de vijanden van de islam' afsmeekt, heeft Van Koningsveld minder moeite. ,,Het wordt pas erg als je de vijand benoemt: 'Reken af met Bush en de zijnen. Reken af met Sharon en zijn soldaten'. Pas op dat moment wordt de moskee een broedplaats voor politieke propaganda.''
Er is iets aan de hand in Nederland. De rem die altijd op het uiten van vreemdelingenhaat en xenofobie was, is eraf. Mensen durven harder op te treden. ,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen. De meeste moslims zijn bonafide burgers van Nederland. Ik beschouw het als mijn taak om dat naar voren te brengen.''
http://www.kranten.com/redirect/nd.html?u=http://www.nd.nl/htm/nieuws/ker3a.htm
Ik geloof niet de deze islamoloog er ook maar iets van begrijpt. De imamen hebben een voorbeeld functie binnen hun gemeentschap. en kunnen naar mijn mening nooit zulke uitspraken vergoedelijken. wat ook ook niet begrijp is dat er geen moslim beweging op staat die proberen het een en ander recht te zetten.
Ik ben erg blij met dit bericht.... ![]()
Moslims zijn bonafide, altijd al geweest zullen altijd zo blijven, dit waren 1 van de laatste woorden die ik heb kunnen lezen van wijlen Pim...
quote:Dat is juist het mooie, een nederlander als wij allen, en hij is niet moslim, maar weet de situatie verdomt goed op zijn waarde te schatten... Proficiat...
Op donderdag 20 juni 2002 12:33 schreef Lithion het volgende:[..]
Goed, voor de luie lezers dan maar:
Duidelijk geen type met vooroordelen met generaliserende trekjes zoals de meeste bezoekers van Fok... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 20-06-2002 12:58]
quote:Ik bedoelde het omgekeerde: het feit dat iemamd islamoloog is, maakt hem/haar niet per definitie betrouwbaar.
Op donderdag 20 juni 2002 12:46 schreef Lithion het volgende:Onzin. Een politicoloog kan ook gewoon objectief zijn mening geven over een politieke partij of de politiek in het algemeen. Bij een Islamoloog is dat niet anders. Waarom zou hij/zij niet objectief kunnen zijn?
quote:Tja, op de VU denken ze ook wat positiever dan gemiddeld over het protestantse geloof. Iedere student die islamologie gaat studeren, staat natuurlijk al gematigd positief tegenover deze religie (anders wordt zo'n studie wel een erge martelgang).
Dat hun mening niet met de jouwe overeenkomt maakt het nog niet per definitie partijdig. Zij hebben veel meer verstand van het onderwerp dan jij, dus het lijkt me eerder zo te zijn dat zij een veel nauwkeuriger beeld neerzetten dan dat jij hebt en het daarom LIJKT alsof ze partijdig zijn.
quote:Ja ja, had ik al geedit.
Voor de tweede maal dan maar weer, ik had het niet over de username.
quote:Ook de Egyptische imam El Shershaby toornt over de ongelovigen. ,,Allah, reken af met de vijanden van uw geloof'', bad hij in de moskee El Tawheed in Amsterdam. ,,Maak hun leven tot een ondraaglijke hel.'' In een moskee Ar Rahman in de hoofdstad verheerlijkt de voorganger het martelaarschap. ,,Wie zichzelf zo aan Allah offert, is een martelaar'', zegt hij over een vrouwelijke Palestijnse zelfmoordterrorist. De imams gaan verder geregeld tekeer tegen de emancipatie van vrouwen en bevestigen het recht van moslimmannen om hun vrouw te slaan (maar niet te hard).
Op donderdag 20 juni 2002 12:54 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dat is juist het mooie, een nederlander als wij allen, en hij is niet moslim, maar weet de situatie verdomt goed op zijn waarde te schatten... Proficiat...
bron:http://www.nieuws.nl/anzeigen.php?url=BIN-ANP-130602-473-anp.nitf&nav=
Ik vraag me af of hij het programma van nova wel bekeken heeft?
![]()
In dit land hebben bepaalde minderheden er echt een dagtaak aan om de meerderheid een schuldgevoel aan te praten.
quote:amen
[b]Op donderdag 20 juni 2002 13:10 schreef Strolie75 het volgende:[/b
In dit land hebben bepaalde minderheden er echt een dagtaak aan om de meerderheid een schuldgevoel aan te praten.
quote:Die minderheden hebben evenveel rechten en plichten als jij, zij hebben dit land ook opgebouwd tot wat het vandaag is....
Op donderdag 20 juni 2002 13:10 schreef Strolie75 het volgende:
Eigenlijk is het wel mooi om te zien hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen om het zo om te buigen dat de Nederlandse niet-moslims gedwongen worden om zich te verdedigen.
quote:Oké, dat is waar.
Op donderdag 20 juni 2002 12:58 schreef Festen het volgende:
Ik bedoelde het omgekeerde: het feit dat iemamd islamoloog is, maakt hem/haar niet per definitie betrouwbaar.
quote:Nee, je hoeft er niet positief tegenover te staan, als je er maar voor open staat. Ik heb geen enkel positief standpunt tegenover welke religie dan ook, maar ik sta er wel open voor.
Tja, op de VU denken ze ook wat positiever dan gemiddeld over het protestantse geloof. Iedere student die islamologie gaat studeren, staat natuurlijk al gematigd positief tegenover deze religie (anders wordt zo'n studie wel een erge martelgang).
quote:Welke waren dat dan? Vooralsnog heb ik vooral islamitische organisaties gehoord, geen islamologen.
De meeste meningen van islamologen in de media waren erg vergoeilijkend.
quote:En het is ook geen reden om meteen hun deskundigheid in twijfel te trekken. Sterker nog, dat wordt over het algemeen gezien als onredelijk discussiëren, maar dat terzijde.
Zeer begrijpelijk, maar daarom hoeven we niet te blindvaren op hun deskundigheid.
quote:Ik zou het bijna knap gaan vinden ja.
Op donderdag 20 juni 2002 13:10 schreef Strolie75 het volgende:
Eigenlijk is het wel mooi om te zien hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen om het zo om te buigen dat de Nederlandse niet-moslims gedwongen worden om zich te verdedigen.
quote:Ze kunnen lullen tot ze een ons wegen, bij mij lukt dat toch niet.
quote:kan je nagaan hoe kansloos je bent
Op donderdag 20 juni 2002 13:14 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik zou het bijna knap gaan vinden ja.
.
[..]Ze kunnen lullen tot ze een ons wegen, bij mij lukt dat toch niet.
quote:Nee ik heb een ruggegraat, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders en bestuurders vh land.
Op donderdag 20 juni 2002 13:15 schreef kariem112 het volgende:[..]
kan je nagaan hoe kansloos je bent
quote:het is goed dat je een ruggegraat hebt, maar sta daarom wel open voor goede suggesties, en ga niet met oogkleppen oplopen...
Op donderdag 20 juni 2002 13:18 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nee ik heb een ruggegraat, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders en bestuurders vd land.
(dat was de wijze les van vandaag)
quote:Nee, je bent overtuigd van je eigen gelijk en hebt alleen je oren open staan voor negatieve berichtgeving ten opzichte van deze minderheden, maar voor gesprekken of iets dergelijks ben jij niet oproepbaar tenzij het beeld door deze gesprekken weer verslechertd wordt, dan ben je wel van de partij... Dus wat wil je eigenlijk ???
Nee ik heb een ruggegraat, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders en bestuurders vh land.
quote:helaas geld dit voor meer mensen, maar dat licht naar mijn mening ook veel aan de moslims in de nederland zelf. Ze komen nu naar buiten door nova aan te klagen maar om nu in een grote groep naar buiten te komen om ons duidelijk te maken dat ze het gedrag van de bestreffende imam's ook niet tolereren. nee, ze hullen zich in stil zwijgen.
Op donderdag 20 juni 2002 13:14 schreef X-Ray het volgende:
Ze kunnen lullen tot ze een ons wegen, bij mij lukt dat toch niet.
quote:Harde actie tegen deze mensen en geen slap gelul, kloontje van me.
Op donderdag 20 juni 2002 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:Dus wat wil je eigenlijk ???
De moskees waar het hier over gaat, 6 maanden sluiten en de imams verbieden nog te preken. Indien mogelijk het land uit.
Na 6 maanden de moskee weer open doen. Op deze manier is een duidelijk signaal gegeven dat dit soort politiek bedrijven niet de bedoeling is in NL.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 20-06-2002 13:29]
quote:Neen, ik geloof dat jij het niet begrijpt. Hij noemt de 'situatie' duidelijk bij de naam. Politieke statements zijn (terecht) gevaarlijk. 'Allah oproepen onmgelovigen te straffen". valt daar niet onder.
En er is inderdaad duidelijk sprake van een tendens om Moslims te stigmatiseren en in het 'verdom'-hoekje te plaatsen. Oogkleppen afzetten als je dat niet eens doorhebt.
GLG
quote:Wat overtuigend deze argumentatie. Sorry ik ben erg onder de indruk. "Wij" zijn slap, en jij hebt een "sterke persoonlijkheid"!
Nee ik heb een ruggegraat, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders en bestuurders vh land.
..Dit gaat alleen op voor mensen die niet meegaan met de retoriek die jij hier predikt...
Leer eens een vak.
GLG
quote:Klopt.
Op donderdag 20 juni 2002 13:28 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Neen, ik geloof dat jij het niet begrijpt. Hij noemt de 'situatie' duidelijk bij de naam. Politieke statements zijn (terecht) gevaarlijk. 'Allah oproepen onmgelovigen te straffen". valt daar niet onder.
quote:Als jij leert spellen, lezen en argumenteren.
Leer eens een vak.
quote:Dat riekt naar censuur, en daar willen we toch ook niet naar toe ??? ...
Op donderdag 20 juni 2002 13:27 schreef X-Ray het volgende:[..]
Harde actie tegen deze mensen en geen slap gelul, kloontje van me.
De moskees waar het hier over gaat, 6 maanden sluiten en de imams verbieden nog te preken. Indien mogelijk het land uit.
quote:Daar is iedereen het al over eens, waarom moet je dat herhalen dan?
Op donderdag 20 juni 2002 13:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
Klopt.
Oproepen tot de dood van Bush en Sharon wel. Dat staat geloof ik niet in de koran hoor.
quote:Pot verwijt de ketel.
Als jij leert spellen, lezen en argumenteren.
GLG
quote:Bla.
Op donderdag 20 juni 2002 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dat riekt naar censuur, en daar willen we toch ook niet naar toe ??? ...
Het is immers ook verboden om in katholieke kerken op te roepen tot het vermoorden van islamieten.
quote:Wat X-Ray betrefd wel hoor!
Op donderdag 20 juni 2002 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dat riekt naar censuur, en daar willen we toch ook niet naar toe ??? ...
GLG
quote:Blijkbaar is niet iedereen het daar over eens, getuige de oproep van deze man.
Op donderdag 20 juni 2002 13:36 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Daar is iedereen het al over eens, waarom moet je dat herhalen dan?
Verder zijn moslimorganisaties het daar ook niet mee eens, getuige deze aanklacht:
AMSTERDAM
Diverse moslimorganisaties in ons land hebben bij het OM aangifte gedaan tegen het tv-programma NOVA en minister Van Boxtel.Ze willen dat NOVA en de minister van Grote Stedenbeleid worden vervolgd wegens laster. Het programma zond donderdag en vrijdag delen van preken uit waarin Allah werd gevraagd "af te rekenen met vijanden van de islam" en "Bush en Sharon te doden". Van Boxtel vroeg in een reactie de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Tilburg actie te ondernemen tegen de radicale imams. De organisaties vinden dat NOVA en de minister "onze imams demoniseren die ons moeten leiden. Ze belasteren ons".
Bron: NOS TT
quote:
Pot verwijt de ketel.GLG
quote:Vreemd, je hebt geen enkel positief standpunt betreffende een 'religie", maar..... je 'staat' er wel 'open' voor....
Op donderdag 20 juni 2002 13:13 schreef Lithion het volgende:Nee, je hoeft er niet positief tegenover te staan, als je er maar voor open staat. Ik heb geen enkel positief standpunt tegenover welke religie dan ook, maar ik sta er wel open voor.
Tijdverspilling?
GLG
quote:Ja, und?
Op donderdag 20 juni 2002 13:38 schreef X-Ray het volgende:[..]
Blijkbaar is niet iedereen het daar over eens, getuige de oproep van deze man.
Verder zijn moslimorganisaties het daar ook niet mee eens, getuige deze aanklacht:
AMSTERDAM
Diverse moslimorganisaties in ons land hebben bij het OM aangifte gedaan tegen het tv-programma NOVA en minister Van Boxtel.Ze willen dat NOVA en de minister van Grote Stedenbeleid worden vervolgd wegens laster. Het programma zond donderdag en vrijdag delen van preken uit waarin Allah werd gevraagd "af te rekenen met vijanden van de islam" en "Bush en Sharon te doden". Van Boxtel vroeg in een reactie de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Tilburg actie te ondernemen tegen de radicale imams. De organisaties vinden dat NOVA en de minister "onze imams demoniseren die ons moeten leiden. Ze belasteren ons".Bron: NOS TT
[..]
Same here...
GLG
quote:Und... blijkbaar is niet iedereen het daar over eens, nog veroordeeld de moslimgemeenschap deze imams, zoals jij eerst beweerde.
Op donderdag 20 juni 2002 13:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ja, und?
GLG
quote:En dat is nu juist de essentie van dit topic en deze discussie, waarom niet? Waarom uit de moslim gemeentschap zich niet over de uitlatingen van deze imamen. Zijn ze allemaal voor? hebben ze geen mening?
Op donderdag 20 juni 2002 13:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nog veroordeeld de moslimgemeenschap deze imams, zoals jij eerst beweerde.
Wie het weet mag het zeggen.
quote:De feiten spreken duidelijk.... en nee het zijn niet de stemmen in mijn hoofd die worden onderdrukt door 300mg prozac per dag
Op donderdag 20 juni 2002 12:20 schreef kariem112 het volgende:[..]
waar haal jij die nutteloze wijsheden vandaan?
quote:Zou het misschien niet aan jouw racistische houding liggen?
quote:Ja de schuld van de Westerse wereld,
Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Vampier het volgende:[..]
Ze hebben alles al naar de klote in het Midden Oosten en nu is het westen aan de beurt. Dream on Kariem112(of Kariem911)
quote:ligt het dan niet aan jou begrijpend vermogen?
Op donderdag 20 juni 2002 14:16 schreef Vampier het volgende:[..]
De feiten spreken duidelijk.... en nee het zijn niet de stemmen in mijn hoofd die worden onderdrukt door 300mg prozac per dag
quote:Dat valt toch reuze mee.
Op donderdag 20 juni 2002 14:21 schreef KomMaar het volgende:[..]
Zou het misschien niet aan jouw racistische houding liggen?
quote:Irak, Iran, Egypte, Indonesie, Marokko, Kasmihr, Isreal, Pakistan.
Op donderdag 20 juni 2002 14:23 schreef kariem112 het volgende:[..]
ligt het dan niet aan jou begrijpend vermogen?
Allemaal de schuld van de Christenen.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 20-06-2002 14:26]
quote:ik vrees dat ik wederom gelijk heb....
Op donderdag 20 juni 2002 14:25 schreef Vampier het volgende:[..]
Irak, Iran, Egypte, Indonesie, Marokko, Kasmihr, Isreal.
quote:Lieve Kariem112 ooit van sarcasme gehoord? Als de stront echt begint te stinken in Nederland dan staat het Nederlandse volk wel op en hebben we een vette burgeroorlog.
Op donderdag 20 juni 2002 14:26 schreef kariem112 het volgende:[..]
ik vrees dat ik wederom gelijk heb....
Dus ik maak me niet druk, jij wel?
quote:Dat heb je zeker
Op donderdag 20 juni 2002 14:26 schreef kariem112 het volgende:[..]
ik vrees dat ik wederom gelijk heb....
Gemiddele IQ van een Hollander
quote:Bovengemiddeld
Op donderdag 20 juni 2002 14:28 schreef KomMaar het volgende:[..]
Dat heb je zeker
Gemiddele IQ van een Hollander
quote:ik ook niet, want alles wordt zo overdreven! zoals er over de Joden voor de 2e wereld oorlog gepraat werdt in de media, zo wordt dat nu ook gedaan over Moslims...
Op donderdag 20 juni 2002 14:27 schreef Vampier het volgende:[..]
Lieve Kariem112 ooit van sarcasme gehoord? Als de stront echt begint te stinken in Nederland dan staat het Nederlandse volk wel op en hebben we een vette burgeroorlog.
Dus ik maak me niet druk, jij wel?
quote:ga je me vertellen dat jij je posts onderbouwd dan?
Op donderdag 20 juni 2002 14:31 schreef Vampier het volgende:
KomMaar en Kariem112.... hebben jullie argumenten of gaan jullie het op de man spelen, ga dan door want dat spelletje kan ik beter.... vooral omdat ik KomMaar beter ken dan dat hijzelf weet
quote:
Irak, Iran, Egypte, Indonesie, Marokko, Kasmihr, Isreal.Allemaal de schuld van de Christenen.
quote:Dat dachten ze op de Balkan ook
Op donderdag 20 juni 2002 14:32 schreef kariem112 het volgende:[..]
En die burgeroorlog van jou gaat me wel erg ver...
quote:ga eens wat minder van je valium snoepen man... mafkees met je burgeroorlog....
Op donderdag 20 juni 2002 14:34 schreef Vampier het volgende:[..]
Dat dachten ze op de Balkan ook
quote:Zo dacht Pim ook over de linkse rebellen
Op donderdag 20 juni 2002 14:31 schreef Vampier het volgende:
KomMaar en Kariem112.... hebben jullie argumenten of gaan jullie het op de man spelen, ga dan door want dat spelletje kan ik beter.... vooral omdat ik KomMaar beter ken dan dat hijzelf weet
quote:maar helaas
Op donderdag 20 juni 2002 14:42 schreef KomMaar het volgende:[..]
Zo dacht Pim ook over de linkse rebellen
[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 20-06-2002 14:50]
quote:Kijk nou "De grootste internet angsthaas" probeerd 'de man'te spelen via achter zn schermpje.
Op donderdag 20 juni 2002 14:34 schreef Vampier het volgende:[..]
Dat dachten ze op de Balkan ook
KomMaar
quote:Uiteraard. Je zal maar eens de hand in eigen boezem steken.
Op donderdag 20 juni 2002 14:23 schreef KomMaar het volgende:[..]
Ja de schuld van de Westerse wereld,
quote:Ik vrees ook dat het een keer zo ver zal gaan komen. Ik denk ergens rond 2025
Op donderdag 20 juni 2002 14:35 schreef kariem112 het volgende:[..]
ga eens wat minder van je valium snoepen man... mafkees met je burgeroorlog....
quote:wie heeft jou geleerd dat je kan denken?
Op donderdag 20 juni 2002 14:54 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ik vrees ook dat het een keer zo ver zal gaan komen. Ik denk ergens rond 2025
quote:Dat zei Kok ook
Op donderdag 20 juni 2002 14:52 schreef X-Ray het volgende:[..]
Uiteraard. Je zal maar eens de hand in eigen boezem steken.
quote:Hmm dan staan we tenminste toch net gelijk tegenover elkaar
Op donderdag 20 juni 2002 14:54 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ik vrees ook dat het een keer zo ver zal gaan komen. Ik denk ergens rond 2025
Nej joh geintje
quote:Kok, de slappe zak?
Op donderdag 20 juni 2002 14:58 schreef KomMaar het volgende:[..]
Dat zei Kok ook
quote:nee,
Op donderdag 20 juni 2002 15:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kok, de slappe zak?
quote:Helaas werd hij vermoord door een extreem-linkse milieu idioot dus dat zullen we nooit weten....
Op donderdag 20 juni 2002 15:02 schreef kariem112 het volgende:[..]
nee, [afbeelding] Pim.. de persoon die zei dat ie minister president van Nederland zou worden....
quote:ik ben het met je eens is dat volkert G een boomknuffelende fagget is, maar
Op donderdag 20 juni 2002 15:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Helaas werd hij vermoord door een extreem-linkse milieu idioot dus dat zullen we nooit weten....
quote:Ken jij iemand anders nog die zo heet?
Op donderdag 20 juni 2002 15:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kok, de slappe zak?
quote:omdat Moslims elkaar niet zo makkelijk afvallen denk ik...
Op donderdag 20 juni 2002 15:10 schreef Rechts het volgende:
De vraag was waarom de moslim gemeente niet gezamelijk naar buiten treed om afstand te doen van de uitspraken zoals gedaan door sommige imamen. die toch een voorbeeld functie bekleden.
De Nederlandse bevolking ging toch ook niet in Protest over Sebrenica?
quote:Niet?
Op donderdag 20 juni 2002 15:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
omdat Moslims elkaar niet zo makkelijk afvallen denk ik...
Al begrijp ik de vergelijking met Srebrenica en dit niet maar goed...
quote:het ging mij om het principe dat een volk of religie elkaar niet afvalt...
Op donderdag 20 juni 2002 15:13 schreef X-Ray het volgende:[..]
Niet?
Er zijn enorme onderzoeken naar gedaan en ontslagen gevallen.Al begrijp ik de vergelijking met Srebrenica en dit niet maar goed...
quote:Behoren moslims niet bij het Nederlandse "volk"? Zolang dat gevoel overheerst, wordt het inderdaad nooit wat met de integratie.
Op donderdag 20 juni 2002 15:27 schreef kariem112 het volgende:het ging mij om het principe dat een volk of religie elkaar niet afvalt...
quote:En daarmee heb je de kern vd zaak aangeraakt.
Op donderdag 20 juni 2002 15:30 schreef Festen het volgende:[..]
Behoren moslims niet bij het Nederlandse "volk"? Zolang dat gevoel overheerst, wordt het inderdaad nooit wat met de integratie.
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 15:33 schreef Plaguebearer het volgende:
Waar ik bang voor ben, is als de gemeenten besluiten een aantal moskees (tijdelijk) te sluiten, dat de fundamentalistische tak van de Islam dit als een provocatie beschouwt en een kudde Al-Queda soldaten deze kant op stuurt....
quote:LOL
Waar ik bang voor ben, is als de gemeenten besluiten een aantal moskees (tijdelijk) te sluiten, dat de fundamentalistische tak van de Islam dit als een provocatie beschouwt en een kudde Al-Queda soldaten deze kant op stuurt....
quote:dat heb je heel goed! Je bent eerst moslim en dan pas komt je nationaliteit.
Op donderdag 20 juni 2002 15:34 schreef X-Ray het volgende:[..]
En daarmee heb je de kern vd zaak aangeraakt.
Ze voelen zich moslim, geen Nederlander of Westerling.
quote:Kijk, en daarom zullen de problemen met jullie gaan verergeren. Als je dat denkt stel je namelijk jezelf en de religieuze wetten boven de nationale wetten EN je stelt jezelf buiten de gemeenschap.
Op donderdag 20 juni 2002 15:35 schreef Chadi het volgende:[..]
dat heb je heel goed! Je bent eerst moslim en dan pas komt je nationaliteit.
Bedankt voor het aantonen van mijn gelijk.
quote:Met andere woorden zwichten voor de dreiging van terreur?
quote:Nee dat is de kronkel die jij eraan geeft!
Op donderdag 20 juni 2002 15:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kijk, en daarom zullen de problemen met jullie gaan verergeren. Als je dat denkt stel je namelijk jezelf en de religieuze wetten boven de nationale wetten EN je stelt jezelf buiten de gemeenschap.
Bedankt voor het aantonen van mijn gelijk.
quote:Dat is toch de consequentie ervan?
Op donderdag 20 juni 2002 15:37 schreef Chadi het volgende:[..]
Nee dat is de kronkel die jij eraan geeft!
quote:Nou heel simpel. Islam vertelt je dat je je aan de wet des lands moet houden waar je in zit
Op donderdag 20 juni 2002 15:41 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is toch de consequentie ervan?
Jij zegt zelf dat je EERST moslim bent, en dan pas Nederlander.
Dus welke wetten volg je op?
quote:Jij bent dus geen islamoloog?
Op donderdag 20 juni 2002 13:13 schreef Lithion het volgende:
Nee, je hoeft er niet positief tegenover te staan, als je er maar voor open staat. Ik heb geen enkel positief standpunt tegenover welke religie dan ook, maar ik sta er wel open voor.
quote:In de NOVA uitzending zat ook een islamoloog, en in de geschreven media komen ze ook regelmatig aan het woord.
Welke waren dat dan? Vooralsnog heb ik vooral islamitische organisaties gehoord, geen islamologen.
quote:Wat zegt deze islamoloog in al zijn wijsheid:
En het is ook geen reden om meteen hun deskundigheid in twijfel te trekken. Sterker nog, dat wordt over het algemeen gezien als onredelijk discussiëren, maar dat terzijde.
quote:Bahalve als ze vast komen te zitten in scheveningen dan heeft alqaida de vrije hand
Op donderdag 20 juni 2002 15:46 schreef Festen het volgende:
Wat zegt deze islamoloog in al zijn wijsheid:-Oproep om de wetten van de VN te vertrappen mag niet (meneer accepteert toch nog een beetje beschaving).
quote:LOL
Op donderdag 20 juni 2002 15:44 schreef Chadi het volgende:[..]
Nou heel simpel. Islam vertelt je dat je je aan de wet des lands moet houden waar je in zit
Nee okay, maar het geeft wel aan waarom er een duidelijke scheiding zit tussen de bevolkingsgroepen wat dat betreft dus...
Een Marokkaanse maat van mij die geen moslim is (eet varkensvlees, woont samen met een Surinaams meisje ed) is ook zo totaal anders in de omgang dan een Marokkaanse collega die wel moslim is, je merkt het in alles: gedrag, opvattingen etc... en niet in positieve zin vind ik...
Moet ik nu naar een psychiater om dit te laten uitzoeken of is er niets mis met mij?
quote:Misschien lig jij hem ok niet
Op donderdag 20 juni 2002 15:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
LOL
Nee okay, maar het geeft wel aan waarom er een duidelijke scheiding zit tussen de bevolkingsgroepen wat dat betreft dus...
Een Marokkaanse maat van mij die geen moslim is (eet varkensvlees, woont samen met een Surinaams meisje ed) is ook zo totaal anders in de omgang dan een Marokkaanse collega die wel moslim is, je merkt het in alles: gedrag, opvattingen etc... en niet in positieve zin vind ik...
quote:Correct. Maar hij ligt bij bijna alle collega's niet goed en die ander wel....
Op donderdag 20 juni 2002 15:51 schreef Chadi het volgende:[..]
Misschien lig jij hem ok niet
quote:Het grote probleem is dat er maar 1 fundamentalistische mafkees rond hoeft te lopen in Nederland die in staat is zichzelf op te blazen voor 'het goede doel', en de rapen zijn gaar.
Op donderdag 20 juni 2002 15:37 schreef Tikorev het volgende:[..]
Met andere woorden zwichten voor de dreiging van terreur?
Als je je daardoor laat leiden is Nederland over een paar jaar een fundamentalistisch land met een islamitische regering.
Want dan weten ze dat terreur hier werkt en zullen veel meer gaan eisen onder dreiging van nieuwe terreur.
Ik denk dat dat wel een serieuze bedreiging vormt. Denkende aan de moord op dhr. Fortuin is tegenwoordig het ondenkbare mogelijk in Nederland.
quote:Hoezo dus geen islamoloog?
Op donderdag 20 juni 2002 15:46 schreef Festen het volgende:
Jij bent dus geen islamoloog?
quote:Allebei niets mis mee dus.
Wat zegt deze islamoloog in al zijn wijsheid:
-Het was een kleine groep van extremisten (werd al meerdere keren herhaald in de uitzending zelf)
-Oproep om de wetten van de VN te vertrappen mag niet (meneer accepteert toch nog een beetje beschaving).
quote:In welke context en wat waren zijn woorden? Hij zegt niet dat het wel mag, hij heeft er minder moeite mee, waarschijnlijk omdat het zo geschreven staat in de Koran. De opmerking die hij plaatst dat het geen politieke kwestie moet worden is volledig terecht en verder kun je nog twijfelen aan de bewoordingen (passief bekeren in plaats van vijanden vernietigen)... maar om hem daarop af te fikken vind ik te ver gaan.
-Oproep om vijanden van de islam te vernietigen mag wel (doodsbedreigingen mogen dus wel, als je het slachtoffer een beetje vaag formuleert).
quote:Zie boven, in welke context en wat waren zijn woorden? Hij heeft het zelf over het schelden op de Islam (dat vreemdelingenhaters e.d. is toegevoegd door de schrijver, wat de werkelijke woorden waren van de Islamoloog blijft dus onduidelijk)... en dat schelden zie je ook hier wel degelijk af en toe.
-Nogal hysterische opmerkingen over de "geheime agenda" van tegenstanders van de islam, en vreemdelingenhaters, en xenofoben... (wil meneer een gedachtenpolitie instellen om deze geheime agenda te blokkeren?)
quote:Dat laatste is waar, maar dat betekent nog niet dat deze persoon niet de zaak mag nuanceren. Hij ziet het als zijn taak om ervoor te waken dat men niet een eenzijdig beeld krijg van de Islam en de moslims... en geef hem daar maar eens ongelijk in.
-En die opmerking over een meerderheid van bonafide moslims is echt een galmende open deur. Het gaat erom hoe groot de kwaadwillende minderheid is, hoe ver hun invloed gaat, hoe geweldadig ze zijn.
quote:Toch denk ik niet dat je je daardoor moet laten leiden. Want dan weten zij dat terreur loont. Dan zal het niet lang meer duren voordat ze bijvoorbeeld een eigen provincie gaan opeisen.
Op donderdag 20 juni 2002 15:56 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Het grote probleem is dat er maar 1 fundamentalistische mafkees rond hoeft te lopen in Nederland die in staat is zichzelf op te blazen voor 'het goede doel', en de rapen zijn gaar.
Ik denk dat dat wel een serieuze bedreiging vormt. Denkende aan de moord op dhr. Fortuin is tegenwoordig het ondenkbare mogelijk in Nederland.
En zo gaat het dan maar door als ze weten dat terreur loont.
Dat is toch eigenlijk ook niet meer normaal hier in Nederland. Dat we nu dan afwegingen zouden moeten maken met in het achterhoofd een dreiging van een zelfmoordaanslag.
Fijn zo'n multiculturele samenleving
quote:That's the whole point.
Op donderdag 20 juni 2002 15:58 schreef Lithion het volgende:Hoezo dus geen islamoloog?
Ik ben geen Islamoloog nee, maar ik zie niet in hoe dat in verband staat met hetgeen waarop je reageerde.
Zoals je zelf al aangaf, sta je open voor alle religies, en dus heb jij geen zin om de rest van je leven alleen maar met de islam bezig te houden. Daar is blijkbaar toch wel een zekere affectie/voorkeur voor nodig.
Maar goed, deze islamoloog is zeer onpartijdig en objectief. Ahum...
quote:En "de aarde is niet plat", ook een triviale uitspraak waar niets mis mee is. Zo'n interview wordt interessanter met originele meningen.
Allebei niets mis mee dus.
quote:Dat het geschreven staat in de Koran is het slechts denkbare argument. In het Oude Testament staat op homofilie de doodstraf door steniging, toch verdient iedere dominee die dat preekt vervolging en opsluiting.
In welke context en wat waren zijn woorden? Hij zegt niet dat het wel mag, hij heeft er minder moeite mee, waarschijnlijk omdat het zo geschreven staat in de Koran. De opmerking die hij plaatst dat het geen politieke kwestie moet worden is volledig terecht en verder kun je nog twijfelen aan de bewoordingen (passief bekeren in plaats van vijanden vernietigen)... maar om hem daarop af te fikken vind ik te ver gaan.
quote:Weer een misplaatste slachtofferrol, hoe vaak wordt er niet gescholden op de Paus of de SGP? Het gaat om het overtrokken begrip van de "verborgen agenda", zit er iemand bij NOVA in het Grote Complot?
Zie boven, in welke context en wat waren zijn woorden? Hij heeft het zelf over het schelden op de Islam (dat vreemdelingenhaters e.d. is toegevoegd door de schrijver, wat de werkelijke woorden waren van de Islamoloog blijft dus onduidelijk)... en dat schelden zie je ook hier wel degelijk af en toe.
quote:Na een jarelange roze bril, kan realistisch beleid geen kwaad. En bij elke kritiek moeten mensen niet meteen "au" roepen.
Dat laatste is waar, maar dat betekent nog niet dat deze persoon niet de zaak mag nuanceren. Hij ziet het als zijn taak om ervoor te waken dat men niet een eenzijdig beeld krijg van de Islam en de moslims... en geef hem daar maar eens ongelijk in.
[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 20-06-2002 16:24]
quote:Misschien omdat niet elke Moslim een bordje met daarop "Hoi, ik ben Moslim" om z'n nek heeft hangen?
quote:Nee de gemiddelde Turk/Marokkaan is totaal niet herkenbaar nee
Op donderdag 20 juni 2002 16:18 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Misschien omdat niet elke Moslim een bordje met daarop "Hoi, ik ben Moslim" om z'n nek heeft hangen?
quote:Is het wel eens in je opgekomen dat er ook moslims zijn die niet in jouw ghetto wonen ?
Op donderdag 20 juni 2002 16:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nee de gemiddelde Turk/Marokkaan is totaal niet herkenbaar nee
.
Welkom in Den Haag..
quote:Is het wel eens in je opgekomen dat ook de Turken en Marokkanen in de rest van NL grotendeels moslim zijn?
Op donderdag 20 juni 2002 16:23 schreef gelly het volgende:[..]
Is het wel eens in je opgekomen dat er ook moslims zijn die niet in jouw ghetto wonen ?
quote:Hij komt nooit buiten
Op donderdag 20 juni 2002 16:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Is het wel eens in je opgekomen dat ook de Turken en Marokkanen in de rest van NL grotendeels moslim zijn?
quote:Welkom in de wereld die Fok heet.
Op donderdag 20 juni 2002 16:40 schreef Vampier het volgende:[..]
Hij komt nooit buiten
quote:Moet dat nou perse bij elke post?
Op donderdag 20 juni 2002 15:02 schreef kariem112 het volgende:[..]
quote:Waarom ziet hij het wel als zijn taak te zorgen dat men geen eenzijdig beeld krijgt en de moslims zelf niet?
Dat laatste is waar, maar dat betekent nog niet dat deze persoon niet de zaak mag nuanceren. Hij ziet het als zijn taak om ervoor te waken dat men niet een eenzijdig beeld krijg van de Islam en de moslims... en geef hem daar maar eens ongelijk in.
En voordat we gaan roepen dat de Joden dit ook niet doen naar de Palestijnen toe: Die orthodoxe Joden zijn ook eikels, dat lijkt me duidelijk.
quote:Wil je zeggen dat het allemaal de schuld van de Moslims is?
Op donderdag 20 juni 2002 14:25 schreef Vampier het volgende:[..]
Irak, Iran, Egypte, Indonesie, Marokko, Kasmihr, Isreal, Pakistan.
Je moet oorzaak en gevolg niet gaan verwarren...
Op plekken waar een groot deel v/d mensen te kampen heeft met armoede, onderdrukking en uitzichtloosheid grijpt men veel vaker naar een (streng) geloof dan op plekken waar men het redelijk goed heeft. Kijk ook maar naar Europa in zwaardere tijden.
Ook zie je vaak dat deze armoede vaak gepaard gaat met strijd. Eenzelfde soort patroon zag je ook in Europa.
Is dan het fundamentalistische geloof meteen de hoofdoorzaak van bijna alle problemen? Tuurlijk niet. Dit is juist een gevolg van de armoede en uitzichtloosheid, net als die oorlogen in die gebieden ook een gevolg zijn van de armoede en uitzichtloosheid.
Niet dat welvaart trouwens in 1x tot minder streng geloof en/of atheisme leidt. Nee, dit is een proces dat geleidelijk aan gaat, vandaar ook dat niet alle Moslims die hier komen in 1x verlichte vrije hippies worden.
Natuurlijk kun je het niet zo zwart-wit zien en zal er ook zeker een wisselwerking zijn tussen de verschillende factoren. Zo zal het geloof dat door de armoede, onderdrukking en uitzichtloosheid op deze fundamentele manier stand kan blijven houden, zeker wel de dingen een stuk erger maken.
Maar om nou de Islam als hoofd oorzaak van alle problemen te zien is pure onzin.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 20-06-2002 17:04]
quote:Dat weet ik niet, dat moet je die moslims vragen.
Op donderdag 20 juni 2002 16:58 schreef Sokki het volgende:
Waarom ziet hij het wel als zijn taak te zorgen dat men geen eenzijdig beeld krijgt en de moslims zelf niet?
quote:Daar draait dit hele topic over en een beter antwoord dan: ze willen elkaar niet afvallen, hebben we nog niet gehoord.
Op donderdag 20 juni 2002 17:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat weet ik niet, dat moet je die moslims vragen.
'Wij willen radicale moslims en ander extremistisch tuig niet afvallen..'
Nee daar kweek je wederzijds respect en begrip mee..
quote:Jij vertrekt toch naar de VS??
Op donderdag 20 juni 2002 15:51 schreef Vampier het volgende:
Jammer dat ik zo bevooroordeeld denk over moslims... maar dat komt door een bepaalde onzekerheid die niet weggenomen wordt.... sterker nog deze wordt niet weggenomen maar de vooroordelen worden keer op keer bevestigd.Moet ik nu naar een psychiater om dit te laten uitzoeken of is er niets mis met mij?
quote:Groot gelijk hebben ze dat ze elkaar niet afvallen.Daar zijn ze de enige niet in.Dat sommige bovendien gelijk van het negatieve uitgaan is hun probleem.Rotte appels kun je immers overal wel zoeken.Ik lig er niet wakker van wat die radicale imams lullen.Priesters lullen ook over hel en verdoemenis.Maar dat past niet in het straatje van sommige mensen die eigenlijk gewoon een hekel aan buitenlanders hebben.
Op donderdag 20 juni 2002 17:06 schreef Rechts het volgende:[..]
Daar draait dit hele topic over en een beter antwoord dan: ze willen elkaar niet afvallen, hebben we nog niet gehoord.
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 18:11 schreef schatje het volgende:Jij vertrekt toch naar de VS??
Dat zegt al meer dan genoeg!!
quote:Ach, als Schatje zoiets zegt, zeg je gewoon:
Op donderdag 20 juni 2002 20:51 schreef Vampier het volgende:[..]
wat bedoel je daar nu weer mee? Argumenten zijn jou ook niet echt toebedeeld is het wel?
Precies hetzelfde
.
quote:Vervelende vent!!
Op donderdag 20 juni 2002 22:51 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach, als Schatje zoiets zegt, zeg je gewoon:
Jij komt toch uit het buitenland? Dat zegt al genoeg!!!!!!!!Precies hetzelfde
.
quote:Hahahaha!
Op donderdag 20 juni 2002 14:32 schreef kariem112 het volgende:[..]
ik ook niet, want alles wordt zo overdreven! zoals er over de Joden voor de 2e wereld oorlog gepraat werdt in de media, zo wordt dat nu ook gedaan over Moslims...
En die burgeroorlog van jou gaat me wel erg ver...
Totdat de Telegraaf de kop
Frauen und Kinder, die Muselmaenner sind euer Unglueck!
gebruikt, zou ik die woorden maar inslikken.
quote:Ah zonne inne... deh ken ik ok nie ech helpuh is ut wel
Op donderdag 20 juni 2002 22:51 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach, als Schatje zoiets zegt, zeg je gewoon:
Jij komt toch uit het buitenland? Dat zegt al genoeg!!!!!!!!Precies hetzelfde
.
Dus een standaard 'joden dood en macht aan de Islam 'trut ?
quote:Vervelend wijf met teveel uitroeptekens!!!!!!!
Op donderdag 20 juni 2002 23:06 schreef schatje het volgende:[..]
Vervelende vent!!
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-06-2002 00:05]
quote:Ik lig ook niet wakker van wat een paar imams verkondigen, maar ik vind het wel zorgwekkend als mensen die een bepaalde religie aanhangen structureel negatief in het nieuws zijn omdat ze zich als groep schuldig lijken te maken aan terreur.
Groot gelijk hebben ze dat ze elkaar niet afvallen.Daar zijn ze de enige niet in.Dat sommige bovendien gelijk van het negatieve uitgaan is hun probleem.Rotte appels kun je immers overal wel zoeken.Ik lig er niet wakker van wat die radicale imams lullen.Priesters lullen ook over hel en verdoemenis.Maar dat past niet in het straatje van sommige mensen die eigenlijk gewoon een hekel aan buitenlanders hebben.
Mijns inziens is het DEBIEL om de daders van dit soort acties niet af te vallen. In plaats daarvan krijgen we imams die hun volgelingen juist oproepen tot dit soort acties. Vervolgens wordt ook dit niet afgevallen door de algemene Islamitische gemeenschap.
Het is dus onzin om te stellen dat hier meteen van de meest negatieve situatie denkbaar uit wordt gegaan, want de feiten liggen er. Verder kun je wel een verhaal ophangen waarin je de Islamitische gemeenschap 'groot gelijk' geeft, maar probeer dat dan ook eens te onderbouwen.
Tenslotte nog even een contrastsituatie.
In mijn (van protestants tot atheïstisch variërende(niet heel veel variatie dus)) directe vriendenkring springt één persoon er opvallend uit vanwege zijn geloofsovertuigingen. Hij is veel radicaler dan de rest. Hij stemt ChristenUnie, laat het wel uit z'n hoofd om met z'n vriendin naar bed te gaan, iedere zondag minstens één keer naar de kerk, etc etc..
Als ik hem z'n mening vraag (meestal geeft hij deze overigens ook wel als ik er niet om vraag, maar dit terzijde) over een persoon als Sharon of de situatie in N-Ierland krijg ik over het algemeen een enorme tirade over me heen, waarin vrij duidelijk naar voren komt dat hij het bepaald niet eens is met de gang van zaken.
Waarom is zo'n (kritische) houding zo moeilijk voor Islamieten?
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 23:43 schreef Coos het volgende:
edit-offtopic-editdit bericht is gewijzigd door Golfer
quote:Dan maar duidelijk on-topic!
Op donderdag 20 juni 2002 23:43 schreef Coos het volgende:
edit-offtopic-edit
Inderdaad de meeste moslims zijn keurige burgers zoals jij en ik. In mijn gecensureerde post van 23.43 schreef ik dat Schatje m.i de spijker op zijn kop slaat notabene met argumenten!! Sommige users kunnen/willen niet begrijpen wat zij nu eigenlijk lezen en roepen maar gelijk jij bent ook een buitenlander. Deze xenofobe horde hoor ik niet over blanke immigranten zoals b.v. Amerikanen. Waarom kwam er een staakt het vuren in Macedonië? Omdat daar zeventien Amerikaanse "adviseurs" actief waren.
Bron:
NOS-TT 123 vr 21 juni
VS steunde rebellen in Macedonie
HILVERSUM De VS heeft nog vorig jaar in het geheim steun verleend aan Albanese rebellen in Macedonie,terwijl de NAVO officieel neutraal was.Dit blijkt uit rapporten van inlichtingendiensten van Europese NAVO-landen,waar NOS-Journaal inzage in heeft gehad. Vorig jaar omsingelde het Macedonische leger 400 moslim-rebellen in het dorp Arcinovo.De NAVO bemiddelde en regelde een vrijgeleide voor de strijders. Onder hen bleken zich 17 Amerikanen te bevinden.Zij werkten voor MPRI,een aan de Amerikaanse overheid gelieerd bedrijf dat militaire trainingen geeft in oorlogsgebieden.
Kijk dat is nou fijn!!
Je zal ze maar in je achtertuin hebben.
Mijn laatste opmerking in mijn gesencureerde post was dat veel users zich beter een arische nick aanmeten zoals, Wodan, Kelt en wolff. Gezien hetgeen ik gelezen heb.
Wat een verstand!!!
Dat wordt echt lekker samen leven met de nieuwe medelanders in de toekomst als ik hier de meningen eens lees.
Nogmaals om on-topic nog even te verduidelijken, ook de keurige moslim burgers zoals veel van mijn vrienden, ook Den Haag, ik ga dus wel de deur uit!, zijn het niet eens met wat de maffe imams roepen en hun jeugd uitvreet.
Ik krijg de indruk dat veel mensen die gezien hun aantal posts op Fok geeneens tijd hebben om "te integreren" met de nieuwkomers en vanuit hun Vinexprobleem of boerendorp nog het meeste commentaar hebben.
Dan kom ik weer uit bij de quote van Schatje
quote:Je zal maar om " een reden " bijna dagelijks geconfronteerd worden met negativiteit! Bij het zoeken naar werk. Bij het uitgaan. (nee u moet lid zijn terwijl er tientallen zonder enige legitimatie of bewijs van lidmaatschap de disco in en uit kunnen) enz, enz!
Groot gelijk hebben ze dat ze elkaar niet afvallen.Daar zijn ze de enige niet in.Dat sommige bovendien gelijk van het negatieve uitgaan is hun probleem.Rotte appels kun je immers overal wel zoeken.Ik lig er niet wakker van wat die radicale imams lullen.Priesters lullen ook over hel en verdoemenis.Maar dat past niet in het straatje van sommige mensen die eigenlijk gewoon een hekel aan buitenlanders hebben.
Don' t go with the flow. Overzie goed waar je voor kiest.
quote:je hebt gelijk dat dat vervelend is en het is ook een vorm van discriminatie. Helaas is zo'n disco geen 'public place' maar een prive 'club' waar de eigenaar zijn eigen deurbeleid mag uitstippelen. Als hij de week daarvoor een groepje marokkanen in zijn disco heeft gehad die zich misdroegen en schade hebben veroorzaakt gaat hij deze weren. Hij kan echter niet de koren van het kaf scheiden en zal dus geen marokkanen meer binnenlaten. Fout? Ja. Begrijpelijk? Ja.
Op vrijdag 21 juni 2002 03:28 schreef Coos het volgende:Je zal maar om " een reden " bijna dagelijks geconfronteerd worden met negativiteit! Bij het zoeken naar werk. Bij het uitgaan. (nee u moet lid zijn terwijl er tientallen zonder enige legitimatie of bewijs van lidmaatschap de disco in en uit kunnen) enz, enz!
quote:Nederland heeft inderdaad destijds veel Turken, Marokkanen en Italianen naar Nederland gehaald omdat wij 'Nederlanders' zelf de vuile arbeid niet aan wilden pakken. Maar let wel! Hoe erbarmelijk de werkomstandigheden destijds ook waren voor je vader, in zijn thuisland was het echt NIET beter. Ten tweede had hij zelf ook buiten de 'zaak' om Nederlands kunnen leren. Het was tevens de bedoeling dat deze "GAST arbeiders" (Daar komt de titel vandaan) na een korte periode van werken weer terug zouden gaan naar hun land van herkomst. De wet gezins-hereniging bestond destijds nog niet. Waar ik heen wil is dat er zeker een bepaalde verantwoordelijk ligt bij de Nederlanders en de regering maar OOK bij de alochtonen. Het kernwoord is "SAMEN". Samen moet er een oplossing worden gezocht en een dialoog worden opgestart.
Je vader, negen van de tien keer verrot door dertig jaar arbeid in de meestal slechtste omstandigheden die je zelf kan bedenken, spreekt nog steeds geen Nederlands omdat de baas het niet nodig vond. Je deed je smerige werk waar geen Nederlander voor te vinden was en je hoefde zolang je je werk goed deed van " de baas " geen Nederlands te leren. Werken slapen, werken, slapen. De ontwikkelingen zijn aan hen, mede door hun taalachterstand, voorbij gegaan. Zij begrijpen hun zoons en dochters niet en andersom.
quote:Niet begrijpelijk. Een criminele actie is een criminele actie. Maakt niet uit door wie de overtreding gepleegd wordt.
Ondanks dat ik zelf ook beroofd ben door allochtoontjes heb ik begrip voor hun acties. Noem het maar een vorm van verzet!! En begrijpelijk.
quote:Ze werden naar Nederland gehaald omdat er daar een tekort aan werk was en hier een overschot aan werk.
Op vrijdag 21 juni 2002 03:28 schreef Coos het volgende:Je deed je smerige werk waar geen Nederlander voor te vinden was en je hoefde zolang je je werk goed deed van " de baas " geen Nederlands te leren.
Nu loopt iedereen te blaten dat wij hun iets schuldig zijn. Nou, dat zie ik toch anders. De ene hand waste de andere en niemand is iemand iets schuldig.
Het enige wat ik echter van mijn buren hoor is een vrouw die in elkaar getrapt wordt en het zoontje wat de heledag naar R&B zit te luisteren en niet naar school gaat. Soms komen zijn vriendjes hem ophalen op hun scooters.
overigens, heeft er iemand wel eens over nagedacht waarom dat er een asielzoekersstroom is? Waarom er armoede is in de wereld?
Komt dat niet doordat wij, Europeanen, eerst overal de boel hebben leeggeroofd en toen alles links hebben laten liggen?
Is het ook niet zo dat door Westerse interventie oorlogen gevoerd kunnen worden?
Ach ja... zelfs de simpelste dingen zien onze heren, 'vampier' en 'rechts''over het hoofd...
quote:en aan hoeveel euro's hulp hebben we gestuurd sinds de tweede wereldoorlog? Hoeveel vrijwilligers gaan er ieder jaar richting derde wereld landen om daar de bevolking te scholen in de hoop dat ze zichzelf kunnen voorzien in hun levenstandaard? Hoeveel materiaal sturen we per jaar richting deze landen?
Op vrijdag 21 juni 2002 12:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:Komt dat niet doordat wij, Europeanen, eerst overal de boel hebben leeggeroofd en toen alles links hebben laten liggen?
Om de volledige schuld te leggen bij de Europeanen is achterlijk, en niet gebaseerd op realisme. De verantwoordelijkheid ligt ook bij de bevolking zelf van een land. Dat dwepen en zelfmedelijden is echt niet productief. Geen wonder dat ze niet vooruit komen, ze kunnen niet langs hun eigen gebreken zien, ze ondernemen nauwelijks iets en schuiven de schuld af op een ander.
Als ze zichzelf niet zo verdomd zielig zouden vinden en eens actie zouden ondernemen om de zaken eens goed te regelen en te organiseren, als ze eens actie zouden ondernemen dan zou het stukken beter gaan.
quote:Ik kan mij niet herinneren dat wij al die landen hebben 'leeggeroofd'. Ja, mischien in de middeleeuwen, in de tijd van de kruistochten. Toen heeft Europa geprobeerd het christendom af te dwingen in de toendertijds Islamitische landen. Dat was fout. Maar wij deden dat in middeleeuwen, en de fundamentalistische Islam doet het nu nog steeds. Deze mensen schijnen er dus nog middeleeuwse methoden op na te houden. Tevens hebben deze 'leeggeroofde' landen van 1200 na chr. tot 2003 de tijd gehad (ruim 800 jaar) voor wederopbouw. Nederland heeft zichzelf ook aangesterkt binnen die tijd door handel te drijven en een gezonde economie op te bouwen. (Damn.. het is ons zelfs in 20 jaar weer gelukt (1945-1965-> toen was de economie weer netjes stabiel). Waarom konden die andere landen dan geen economische stabiliteit in hun eigen regio bewerkstelligen? Resources genoeg voor de export! Omdat ze hun eigen volk eerst hebben laten creperen (zie Sadam, Idi Amin, dure Sjeiken en andere engerds) en onderling landjepik spelen zodat er nooit een helpende hand door bevriende landen is uitgestoken (zie marshallpan).
Op vrijdag 21 juni 2002 12:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Geef de media maar weer de schuld...overigens, heeft er iemand wel eens over nagedacht waarom dat er een asielzoekersstroom is? Waarom er armoede is in de wereld?
Komt dat niet doordat wij, Europeanen, eerst overal de boel hebben leeggeroofd en toen alles links hebben laten liggen?
Is het ook niet zo dat door Westerse interventie oorlogen gevoerd kunnen worden?
Ach ja... zelfs de simpelste dingen zien onze heren, 'vampier' en 'rechts''over het hoofd...
Europa is NIET alleen schuldig aan de armoede in de wereld.
quote:De kruisvaaders probeeren helemaal niet om het hele Midden-Oosten door middel van dwang en bedreiging tot het Christendom te bekeren, ze wilden de heilige plaatsen 'bevrijden'.
Op vrijdag 21 juni 2002 13:06 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Ik kan mij niet herinneren dat wij al die landen hebben 'leeggeroofd'. Ja, mischien in de middeleeuwen, in de tijd van de kruistochten. Toen heeft Europa geprobeerd het christendom af te dwingen in de toendertijds Islamitische landen. Dat was fout. Maar wij deden dat in middeleeuwen, en de fundamentalistische Islam doet het nu nog steeds. Deze mensen schijnen er dus nog middeleeuwse methoden op na te houden. Tevens hebben deze 'leeggeroofde' landen van 1200 na chr. tot 2003 de tijd gehad (ruim 800 jaar) voor wederopbouw. Nederland heeft zichzelf ook aangesterkt binnen die tijd door handel te drijven en een gezonde economie op te bouwen. (Damn.. het is ons zelfs in 20 jaar weer gelukt (1945-1965-> toen was de economie weer netjes stabiel). Waarom konden die andere landen dan geen economische stabiliteit in hun eigen regio bewerkstelligen? Resources genoeg voor de export! Omdat ze hun eigen volk eerst hebben laten creperen (zie Sadam, Idi Amin, dure Sjeiken en andere engerds) en onderling landjepik spelen zodat er nooit een helpende hand door bevriende landen is uitgestoken (zie marshallpan).
Europa is NIET alleen schuldig aan de armoede in de wereld.
quote:Mag ik je erop wijzen dat voordat deze 'bevrijdingen' plaatsvonden de tempeliers het nodig vonden om de inheemse bevolking van deze streken (Islamieten) over de kling te jagen omdat ze toevallig op de geboortegrond van jezus woonden. De Islamitische bevolking woonde daar al lang.
Op vrijdag 21 juni 2002 14:33 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
De kruisvaaders probeeren helemaal niet om het hele Midden-Oosten door middel van dwang en bedreiging tot het Christendom te bekeren, ze wilden de heilige plaatsen 'bevrijden'.
quote:En vorm van verzet?? Wat??!! Dus nu is 't nog een beroving van je portomonee, straks wordt je gewoon doodgestoken, en 't is allemaal een vorm van verzet??
Op vrijdag 21 juni 2002 03:28 schreef Coos het volgende:
Mijn god, ik weet nog hoe opstandig ik was begin jaren zeventig toen ik ook om " een reden " gediscrimineerd werd. Ik heb me altijd verzet! Ondanks dat ik zelf ook beroofd ben door allochtoontjes heb ik begrip voor hun acties. Noem het maar een vorm van verzet!! En begrijpelijk.
quote:Je hebt gelijk, ik had moeten zeggen dat het niet het doel van de kruisvaart was om iedereen te bekeren.
Op vrijdag 21 juni 2002 14:40 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Mag ik je erop wijzen dat voordat deze 'bevrijdingen' plaatsvonden de tempeliers het nodig vonden om de inheemse bevolking van deze streken (Islamieten) over de kling te jagen omdat ze toevallig op de geboortegrond van jezus woonden. De Islamitische bevolking woonde daar al lang.
quote:rectificatie geaccepteerd
Op vrijdag 21 juni 2002 14:52 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Je hebt gelijk, ik had moeten zeggen dat het niet het doel van de kruisvaart was om iedereen te bekeren.
Maar even goed, werden er hele groepen gedwongen om christen te worden in het 'beloofde land' omdat ze geronseld werden voor de heilige strijd tegen de 'heidenen'.
Men werd wel degelijk gedwongen zich te bekeren.
quote:Ow nee? Ik denk toch duidelijk hier wel wat te kunnen lezen:
Op donderdag 20 juni 2002 17:06 schreef Rechts het volgende:[..]
Daar draait dit hele topic over en een beter antwoord dan: ze willen elkaar niet afvallen, hebben we nog niet gehoord.
quote:Oh, maar Rechts wil dat natuurlijk niet zien toch? We moeten met de hele moslimgemeenschap naar AT5 lopen om onze afkeur te tonen aan de imams voor we weer geaccepteerd worden.
Op donderdag 20 juni 2002 15:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
omdat Moslims elkaar niet zo makkelijk afvallen denk ik...
quote:Sjors, je bent een eikel
quote:Als je af en toe de Nederlandse media zou volgen, zou je weten dat Mient-Jan Faber van het IKV uit en ten treure over het fiasco van Srebrenica heeft verteld. Daarnaast is er in de Tweede Kamer uitgebreid en kritisch gedebatteerd over de rol van Dutchbat, en geeft de Nederlandse staat miljoenen hulp aan overlevenden van Srebrenica (terwijl Nederlandse militairen niet eens de daders zijn).
Op vrijdag 21 juni 2002 15:05 schreef Youssef het volgende:
Oh, maar Rechts wil dat natuurlijk niet zien toch? We moeten met de hele moslimgemeenschap naar AT5 lopen om onze afkeur te tonen aan de imams voor we weer geaccepteerd worden.
Als men zich zo graag spiegelt aan Nederland, wordt het misschien eens tijd dat moslimorganisaties gaan doneren aan Joodse verenigingen en het COC? In een democratische samenleving wordt volwassen omgesprongen met zelfkritiek, en daar wordt iedereen uiteindelijk beter van.
[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 21-06-2002 16:17]
quote:Tja, dit soort reacties wekken de indruk dat je niet langer dan 2 milliseconden over je bijdrages nadenkt.
Op donderdag 20 juni 2002 18:11 schreef schatje het volgende:
Jij vertrekt toch naar de VS??
Dat zegt al meer dan genoeg!!
quote:Je moet de rotte appels in de mand inderdaad flink laten doorrotten, en vooral niet leren van je eigen fouten.
Niemand zal echt wakker liggen wat die imams preken, aangezien de gemiddelde Nederlander die imams niet eens kan verstaan. Ik persoonlijk lig ook niet wakker over wat Osama bin-Laden allemaal vertelt op zijn videotapes, wel als zijn volgelingen de "boodschap" in praktijk gaan brengen. En daar gaat het hier om.
En priesters preken niet tegen de Nederlandse wet, in tegenstelling tot deze imams. Maar "sommige mensen" hebben gewoon een hekel aan de kerk.
quote:Wat een achterlijke bullshit... et feit dat Europa zich sneller ontwikkeld heeft wil ook wel wat zeggen over de andere landen... dus je vergelijking slaat nergens op.
Op vrijdag 21 juni 2002 12:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Geef de media maar weer de schuld...overigens, heeft er iemand wel eens over nagedacht waarom dat er een asielzoekersstroom is? Waarom er armoede is in de wereld?
Het recht van de sterkste was het vroeger... nu is het de wet van wie het zieligst kan doen/het hardst kan zeiken. Maar dat wil jij weer niet inzien.
quote:Doe je bril af en je oordopjes uit, want er wordt door kerken wel degelijk dingen gepreekt die het daglicht niet kunnen verdragen, aantal voorbeelden:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:16 schreef Festen het volgende:En priesters preken niet tegen de Nederlandse wet, in tegenstelling tot deze imams. Maar "sommige mensen" hebben gewoon een hekel aan de kerk.
quote:Jij wilt serieus beweren dat op deze Aardbol het niet draait om de wet van de sterkste???
Op vrijdag 21 juni 2002 16:23 schreef Vampier het volgende:[..]
Wat een achterlijke bullshit... et feit dat Europa zich sneller ontwikkeld heeft wil ook wel wat zeggen over de andere landen... dus je vergelijking slaat nergens op.
Het recht van de sterkste was het vroeger... nu is het de wet van wie het zieligst kan doen/het hardst kan zeiken. Maar dat wil jij weer niet inzien.
Ik stel deze vraag omdat het er ergens op leek dat je dat inderdaad wil beweren. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar vraag het toch maar even, je weet het maar nooit...
GLG
quote:Na deze briljante voorbeelden ben ik toch benieuwd wanneer ben jij voor het laatst in de kerk geweest (of een geheime tape van een kerkdienst hebt afgeluisterd)?
Op vrijdag 21 juni 2002 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Doe je bril af en je oordopjes uit, want er wordt door kerken wel degelijk dingen gepreekt die het daglicht niet kunnen verdragen, aantal voorbeelden:
- drie-eenheid
- kruistochten
- verbintenissen
- De drie-eenheid (Vader, Zoon, Heilige Geest) is een theologische kwestie, en heeft niks met haat tegen minderheden of andersgelovigen te maken.
-Kruistochten worden al honderden jaren niet meer goedgepraat in de kerken (ook de Paus heeft al zijn excuses aangeboden), er zijn juist veel kerken die in Nederland de dialoog met moslims zoeken.
-In veel kerken worden ook homohuwelijken ingezegend. Helaas niet in alle kerken, maar er wordt zelfs in orthodoxe hoek niet tot geweld tegen homo's opgeroepen. Overigens is geen enkele islamitische stroming zo ver dat moslimmannen met elkaar mogen trouwen.
quote:Dat komt omdat de islam volgens de moslims geen dingen mogen toevoegen, verzinnen of verwijderen uit hun religie, zodat het dus in originele staat blijft. Ik heb gehoord dat bv. de bijbel bestaat in meer dan honderden versies, ze kunnen het zich dus wel veroorloven om te verzinnen dat homo-huwelijken dan wel ineens mogen...
Op vrijdag 21 juni 2002 16:35 schreef Festen het volgende:[..]
Overigens is geen enkele islamitische stroming zo ver dat moslimmannen met elkaar mogen trouwen.
quote:
Doe je bril af en je oordopjes uit, want er wordt door kerken wel degelijk dingen gepreekt die het daglicht niet kunnen verdragen, aantal voorbeelden:
- drie-eenheid
- kruistochten
- verbintenissen
quote:Ja nou gooi die koran dan maar meteen weg, want het is allemaal 1 groot verzinsel van iemand een hele lange tijd geleden.
Op vrijdag 21 juni 2002 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dat komt omdat de islam volgens de moslims geen dingen mogen toevoegen, verzinnen of verwijderen uit hun religie, zodat het dus in originele staat blijft. Ik heb gehoord dat bv. de bijbel bestaat in meer dan honderden versies, ze kunnen het zich dus wel veroorloven om te verzinnen dat homo-huwelijken dan wel ineens mogen...
quote:hahahaha, die gaat bij mij nu op de harde schijf.
Op vrijdag 21 juni 2002 16:40 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
quote:Ja dat is natuurlijk heel wat erger dan...
- drie-eenheid
- kruistochten
- verbintenissen
-Dood aan de ongelovigen.
-Dood aan de homo's.
-Slaan van vrouwen mag.
-Onderdrukking van de vrouwen is goed.
-Haat prediken tegen anders denkenden.
-etc etc etc
Moet ik doorgaan?
quote:Wat is er mis met de drie-eenheid en verbintenissen?
- drie-eenheid
- kruistochten
- verbintenissen
Ik heb overigens nog nooit een priester horen oproepen tot kruistochten.
quote:Je moet niet alles geloven wat je hoort. Van de Bijbel bestaat ook al eeuwen 1 versie, alleen wordt de interpretatie van de teksten aangepast aan de huidige tijd. Het belangrijkste uitgangspunt is dat je de teksten moet zien in de tijd waarin ze zijn geschreven: niet alles wat geldt voor een volk in de woestijn met allemaal heidense buren 3000 jaar geleden, geldt in Nederland anno 2002. Misschien ook een goed uitgangspunt om de Koran met die bril te lezen?
Op vrijdag 21 juni 2002 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dat komt omdat de islam volgens de moslims geen dingen mogen toevoegen, verzinnen of verwijderen uit hun religie, zodat het dus in originele staat blijft. Ik heb gehoord dat bv. de bijbel bestaat in meer dan honderden versies, ze kunnen het zich dus wel veroorloven om te verzinnen dat homo-huwelijken dan wel ineens mogen...
quote:Klopt, de paus heeft juist een "Mea Culpa" uitgesproken over de kruistochten.
Op vrijdag 21 juni 2002 16:52 schreef Gia het volgende:
Ik heb overigens nog nooit een priester horen oproepen tot kruistochten.
Of er nu in een bijbel staat 'de maagd Maria is de moeder van Jezus' of 'Maria is de moeder van Jezus'. Dat maakt toch niet zoveel uit. Het is maar hoe je gelooft, feit dat ze Jezus' moeder was blijft overeind.
quote:Leuk die onzin. Maar moet ik dit nu geloven? Dit is zeker ui de bijbel van jouw geloof. Als ik nu een eigen interpretatie wil geven aan de bijbel, moet ik dan bijbel I, II of III gebruiken?
Op vrijdag 21 juni 2002 17:00 schreef Gia het volgende:Of er nu in een bijbel staat 'de maagd Maria is de moeder van Jezus' of 'Maria is de moeder van Jezus'. Dat maakt toch niet zoveel uit. Het is maar hoe je gelooft, feit dat ze Jezus' moeder was blijft overeind.
quote:De bronboeken zijn voor alle bijbels toch hetzelfde? Hooguit is de vertaling anders, maar weinigen spreken tegenwoordig nog oud-Grieks of Hebreeuws.
Op vrijdag 21 juni 2002 17:00 schreef Gia het volgende:
Dat er meerdere versies bestaan van de bijbel, komt omdat er binnen het Christendom meerdere geloven bestaan.
Het Rooms-Catholisisme is niet hetzelfde als het Protestantisme. De Jehova-getuigen erkennen bijvoorbeeld Maria niet.
Voor elk geloof is de bijbel aangepast, maar de hoofdzaken zijn hetzelfde.Of er nu in een bijbel staat 'de maagd Maria is de moeder van Jezus' of 'Maria is de moeder van Jezus'. Dat maakt toch niet zoveel uit. Het is maar hoe je gelooft, feit dat ze Jezus' moeder was blijft overeind.
quote:ik geloof dat de eerste bijbels in het aramees zijn geschreven, en niet in het hebreeuws
Op vrijdag 21 juni 2002 17:21 schreef Festen het volgende:[..]
De bronboeken zijn voor alle bijbels toch hetzelfde? Hooguit is de vertaling anders, maar weinigen spreken tegenwoordig nog oud-Grieks of Hebreeuws.
quote:Het Oude Testament is zeker in het Hebreeuws geschreven, het nieuwe testament zoals we het kennen is Grieks, maar de oorspronkelijke boeken van het NT zouden Aramees kunnen zijn (is niet echt zeker).
Op vrijdag 21 juni 2002 17:25 schreef kariem112 het volgende:[..]
ik geloof dat de eerste bijbels in het aramees zijn geschreven, en niet in het hebreeuws
quote:http://mediatheek.thinkquest.nl/~jr011/Boeken.htm
Het oude Testament is in het Hebreeuws geschreven en het Nieuwe Testament in het Grieks.
quote:Precies ,1000 enden jaren geleden waren er dus nog niet veel mensen op aarde dus 1 dominant persoon verzint wat en lopen er miljoenen mensen achteraan.DENK jij nou werkelijk dat er een God is?WAAR IS HET BEWIJS? Ik hoor vaak verhalen hoe bijv. de koran kwam:hij kwam uit de lucht,denk je nou werkelijk dat zo iets kan?Waarom is het zo moeilijk om nuchter na te denken.Ik zag laatst in een tv-gids oid over de EO jongeren dag ,zei een (gothic)meid:"Ik moet altijd lachen al kijk ik bijv. naar Discovery Channel en daar zie hoe ze 'God's werken' wetenschappelijk willen verklaren".Toen dacht ik echt ,heb je een bord voor je kop ofzo?Veel worden 'verblindt' door hun geloof.Iig geloof wat je wilt wat voor mij het belangrijkste is dat je respect hebt voor andere geloven en personen en niet dat ze dood moeten als ze ongelovig zijn
Op vrijdag 21 juni 2002 16:40 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ja nou gooi die koran dan maar meteen weg, want het is allemaal 1 groot verzinsel van iemand een hele lange tijd geleden.
Koran en bijbel... leuke boekjes/romannetjes, maar om er nou meteen een heel geloof aan vast te hangen getuigt niet van veel intelligentie.
quote:Katholieken geloven in de onbevlekte ontvangenis. Jehova's bijvoorbeeld niet. Maar dat zijn dan ook twee verschillende geloven die gebasseerd zijn op dezelfde geschiedenis.
Op vrijdag 21 juni 2002 17:16 schreef Youssef het volgende:[..]
Leuk die onzin. Maar moet ik dit nu geloven? Dit is zeker ui de bijbel van jouw geloof. Als ik nu een eigen interpretatie wil geven aan de bijbel, moet ik dan bijbel I, II of III gebruiken?
Wat voor elk christelijk geloof geldt is dat Jezus de zoon is van Maria.
Wat betreft als jij een interpretatie wil geven aan de bijbel. Huh, jij kunt toch helemaal nergens een interpretatie aan geven. Bij jou moet het letterlijk op papier staan en zo is het dan en niet anders. Zelf ergens over nadenken of iets interpreteren kun jij volgens mij niet.
quote:Ah, en waar blijft je onderbouwing? Die komt zeker uit de bijbel? Als ik zelf de Koran lees kan ik daar een eigen interpretatie aangeven. Wanneer ik dit met de bijbel doe zal ik me zeker eerst moeten afvragen welke de echte is.
Op vrijdag 21 juni 2002 18:05 schreef Gia het volgende:Wat betreft als jij een interpretatie wil geven aan de bijbel. Huh, jij kunt toch helemaal nergens een interpretatie aan geven. Bij jou moet het letterlijk op papier staan en zo is het dan en niet anders. Zelf ergens over nadenken of iets interpreteren kun jij volgens mij niet.
quote:Blijf aub on-topic, het gaat hier niet om de bijbel maar over:
Op vrijdag 21 juni 2002 17:42 schreef Festen het volgende:[..]
Het Oude Testament is zeker in het Hebreeuws geschreven, het nieuwe testament zoals we het kennen is Grieks, maar de oorspronkelijke boeken van het NT zouden Aramees kunnen zijn (is niet echt zeker).
[..]http://mediatheek.thinkquest.nl/~jr011/Boeken.htm
Moslims zijn bonafide burgers
Ik ben het eens met deze stelling, vooral de nog jongeren moslims-medelanders in deze multi-culturele samenleving pakken de draad snel op en helpen bijvoorbeeld mee aan de bouw van een moskee op de plek waar voorheen een kerk stond...
De samenleving is van ons allen, een-ieder heeft de taak het zo multi-cultureel mogelijk in te delen naar de maatstaf van deze tijd...
quote:*Nee...niet op ingaan, niet op reageren, BEHEERS JE NOU TOCH!*
- drie-eenheid
- kruistochten
- verbintenissen
quote:look who's talking... ga je je standpunt nog verdedigen dat in kerken van vandaag verderfelijke dingen worden gepredikt? Verderfelijke zaken zoals:
Op vrijdag 21 juni 2002 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Blijf aub on-topic, het gaat hier niet om de bijbel maar over:
ja, drie zaken die net zo gevaarlijk en verderfelijk zijn als de volgende drie zaken:
Haat prediken die is gericht richting meerdere bevolkingsgroepen
Het dood wensen van andersdenkenden
Fysiek geweld tegen vrouwen goedkeuren
quote:Ha ha, geweldige ''stook''post.
Op vrijdag 21 juni 2002 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:
vooral de nog jongeren moslims-medelanders in deze multi-culturele samenleving pakken de draad snel op en helpen bijvoorbeeld mee aan de bouw van een moskee op de plek waar voorheen een kerk stond...
Jij bent een kloon van
quote:Es tut mir leid... kruistochten worden al niet meer gepredikt sinds de gloeilamp werd uitgevonden, en volgens mij al minstens een eeuw voordat dat lichtgevende kreng werd uitgevonden.
Op vrijdag 21 juni 2002 20:20 schreef SportsIllustrated het volgende:
Nu ja, kruistochten zijn natuurlijk wel kwalijk...ze worden alleen door niemand meer voorgestaan.
maar zoals ik al zei...
dodge the bullshit
want dat was het onzin argument... pure bullshit.
quote:Het is de bedoeling dat je mijn punten verdedigd of in dicrediet brengt, en niet ingaat op allerlei randzaken aub...
Op zaterdag 22 juni 2002 09:45 schreef R@b het volgende:[..]
Ha ha, geweldige ''stook''post.
Jij bent een kloon van
quote:Leg dan eens uit waarom je drie-eenheid en verbintenissen {?} op een lijn stelt met haatdragende wauwelaars die geen Nederlands spreken.
Op zaterdag 22 juni 2002 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Het is de bedoeling dat je mijn punten verdedigd of in dicrediet brengt, en niet ingaat op allerlei randzaken aub...
quote:Een ieder weet dat het onstaan van de 3-eenheid in de 3de eeuw na Chr. voor veel kwaad, oorlog en prezanen heeft gezorgd, nog steeds wordt deze theorie gepredikt die is opgebouwd uit haat en onverdraagzaamheid in veel zo niet alle kerken van Nederland...
Op zaterdag 22 juni 2002 11:24 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Leg dan eens uit waarom je drie-eenheid en verbintenissen {?} op een lijn stelt met haatdragende wauwelaars die geen Nederlands spreken.
quote:Voor welke oorlogen heeft deze theologische formule dan zoal gezorgd?
Op zaterdag 22 juni 2002 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Een ieder weet dat het onstaan van de 3-eenheid in de 3de eeuw na Chr. voor veel kwaad, oorlog en prezanen heeft gezorgd, nog steeds wordt deze theorie gepredikt die is opgebouwd uit haat en onverdraagzaamheid in veel zo niet alle kerken van Nederland...
quote:Onwetendheid is de basis van alle kwaad, maar het kan ook bewuste "naïviteit" van jou zijn, sla de boeken er maar op na...
Op zaterdag 22 juni 2002 11:36 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Voor welke oorlogen heeft deze theologische formule dan zoal gezorgd?
De 3 een-heid ??? De basis van alle kwaad !!!
quote:Geef nou maar toe, van het Christendom heb jij geen kaas gegeten. Onwetendheid en onkunde zijn de basis voor veel meer kwaad.
Op zaterdag 22 juni 2002 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Onwetendheid is de basis van alle kwaad, maar het kan ook bewuste "naïviteit" van jou zijn, sla de boeken er maar op na...
De 3 een-heid ??? De basis van alle kwaad !!!
De vader
De zoon
De heilige geest
nee ik kan hier geen enkele boodschap in zien die aanspoort tot geweldpleging.
quote:Juist ik ben het met je eens
Op maandag 24 juni 2002 13:50 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dat BansheeBoy zijn stellingen geen kracht kan bijzetten is, na al die loze stellingen die aan deze vooraf gingen, te verwachten. Ik vraag me ook af voor welke shrikbarend gruwelijke oorlogen uiteindelyk het idee van de heilige drie-eenheid hebben gezorgd. Ik denk alleen niet dat we hier ooit een antwoord op krijgen.
De heilige drie-eenheid heeft nog nooit voor enige opschudding gezorgd, de heilige drie-eenheid is een benaming voor hogere machten, zie het als de rangorde van profeten en goden, en waar BansheeBoy het vandaan haalt dat dit concept tot geweld leid is mij nog steeds onduidelijk, aangezien de drie-eenheid tot helemaal niets aan spoort.De vader
De zoon
De heilige geestnee ik kan hier geen enkele boodschap in zien die aanspoort tot geweldpleging.
De drie-eenheid is de bron van al het kwaad ![]()
Mijn auto wou ook al niet starten door de drie-eenheid
De samenleving is van ons allen, een-ieder heeft de taak het zo multi-cultureel mogelijk in te delen naar de maatstaf van deze tijd...
quote:
Op maandag 24 juni 2002 13:50 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dat BansheeBoy zijn stellingen geen kracht kan bijzetten is, na al die loze stellingen die aan deze vooraf gingen, te verwachten. Ik vraag me ook af voor welke shrikbarend gruwelijke oorlogen uiteindelyk het idee van de heilige drie-eenheid hebben gezorgd. Ik denk alleen niet dat we hier ooit een antwoord op krijgen.
De heilige drie-eenheid heeft nog nooit voor enige opschudding gezorgd, de heilige drie-eenheid is een benaming voor hogere machten, zie het als de rangorde van profeten en goden, en waar BansheeBoy het vandaan haalt dat dit concept tot geweld leid is mij nog steeds onduidelijk, aangezien de drie-eenheid tot helemaal niets aan spoort.De vader
De zoon
De heilige geestnee ik kan hier geen enkele boodschap in zien die aanspoort tot geweldpleging.
Klopt, de heilige drie-eenhoeid zegt alleen dat Vader, Zoon en Heilige Geest drie personen zijn, maar toch ook 1 geheel. Beetje vaag, en zeker geen bloedige of geweldadige boodschap.
quote:Ik vind dit van grote hypocritie tonen dat niemand de waarheid durft te vertellen of zelfs toe te geven aangaande de verderfelijke 3-eenheidstheorie...
Op maandag 24 juni 2002 14:04 schreef Festen het volgende:[..]
Klopt, de heilige drie-eenhoeid zegt alleen dat Vader, Zoon en Heilige Geest drie personen zijn, maar toch ook 1 geheel. Beetje vaag, en zeker geen bloedige of geweldadige boodschap.
http://home.inu.net/skeptic/trinity.html
quote:Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om de verderfelijke Sinterklaastheorie die Nederland elke december overspoeld.
Op maandag 24 juni 2002 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ik vind dit van grote hypocritie tonen dat niemand de waarheid durft te vertellen of zelfs toe te geven aangaande de verderfelijke 3-eenheidstheorie...
We zijn een en al oor voor jouw diepgaande theologische inzichten, maar tot nu toe hebben nog niks concreets gehoord.
anxiously awaiting your reply
Kugari-Ken
quote:Kritiek kan ik hebben, maar dit is iets waar ik weinig tot niks mee kan, een reply is altijd de moeite waard lijkt me...
Op maandag 24 juni 2002 17:47 schreef Kugari-Ken het volgende:
Verlicht ons oh grote wijze man uit het Oosten, vertel ons wat de uitermate grote gevaren zijn van die verfoeilijke drie-eenheid, vertel ons welke oorlogen de drie-eenheid oproept, vertel ons welke oorlogen zijn gestreden in naam van de drie-eenheid, licht ons in over de moorden die zijn gepleegd in naam van de drie eenheid, oh gij verlichtte. Vertel ons wat die vreselijke boodchap toch is die de drie eenheid met zich meebrengt.anxiously awaiting your reply
Kugari-Ken
quote:Zwijg jij Duivel!.Buk onder de toorn van de drie-eenheid en baadt nederig in hun glorie en eer.Bidt wederig naar de eeuwige hel waar het beter vertoefen dan hier ,waart Gij de zoete smaak van wraak en verdervelijkheid zal proefen!
Op maandag 24 juni 2002 17:47 schreef Kugari-Ken het volgende:
Verlicht ons oh grote wijze man uit het Oosten, vertel ons wat de uitermate grote gevaren zijn van die verfoeilijke drie-eenheid, vertel ons welke oorlogen de drie-eenheid oproept, vertel ons welke oorlogen zijn gestreden in naam van de drie-eenheid, licht ons in over de moorden die zijn gepleegd in naam van de drie eenheid, oh gij verlichtte. Vertel ons wat die vreselijke boodchap toch is die de drie eenheid met zich meebrengt.anxiously awaiting your reply
Kugari-Ken
.....
quote:En je hebt alweer geen antwoord gegeven op de vraag van mij en van een aantal anderen. Je hebt alweer je standpunt niet kunnen verdedigen met ook maar een enkel feit.
Op maandag 24 juni 2002 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Kritiek kan ik hebben, maar dit is iets waar ik weinig tot niks mee kan, een reply is altijd de moeite waard lijkt me...
laten we het wat duidelijker vragen, mischien dat je dan wel een antwoord kan geven...
Wie is er vermoord in de naam van de drie-eenheid, welke oorlogen zijn er in de naam van de drie-eenheid gevochten en waarom is de drie-eenheid een haatdragend concept?
quote:
- drie-eenheid
- kruistochten
- verbintenissen
Een jaar of duizend geleden?
En 3-eenheid en verbintenissen stonden zeker gewoon mooi in het rijtje
quote:Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de kerk maar weinig malen heb betreden doch moet ik zeggen dat ik veel reportages heb gezien ern er over heb gelezen... De ontzuiling is in de jaren '70 ingegaan, maar het christendom ging door in de schaduw van de ontzuiling, veel priesters in Nederland prediken vandaag de dag nog steeds de verderfelijke 3-eenheids thoerie...!
Op maandag 24 juni 2002 18:11 schreef Ripley het volgende:[..]
Wanneer ben jij voor het laatst in een kerk geweest?
Een jaar of duizend geleden?
En 3-eenheid en verbintenissen stonden zeker gewoon mooi in het rijtje
jezus, maria en josef op een stokje, deze vraag jij onderontwikkelde amoebe! De vraag die je al pagina's lang ontwijkt omdat je er geen enkel rationeel antwoord op kan geven, net als je bewering dat de holocaust verzonnen is.
Ik kan blijven doorgaan, maar je zult zien dat veel kwaad dat vandaag aanwezig is al vroeg is ingezet door het verzonnen ontstaan van de 3-eenheid
...
quote:Kruistochten in de 2e eeuw na Christus ? De geschiedenis boeken dienen herschreven te worden !
Op dinsdag 25 juni 2002 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
De kruistochten zijn uit naam van de drie-eenheid begonnen. Half Byzantije is uitgemoord dankzij deze theorie, de westoever in Turkije is helemaal platgebrand in de 2de eeuw na Christus dankzij dezetheorie....
Ik kan blijven doorgaan, maar je zult zien dat veel kwaad dat vandaag aanwezig is al vroeg is ingezet door het verzonnen ontstaan van de 3-eenheid
...
Maar als je dan toch doorgaat, kun je dan ook met feiten komen die op waarheid berusten, en kun je dan ook niet alleen onzin uitkramen, maar ook nog relevante zaken.
Moeilijk vak is dat toch "Geschiedenis" want de kruistochten werden niet in naam van de drie-eenheid gevoerd, en ook niet uit naam van de drie eenheid opgeroepen om op kruistocht te gaan. De kruistochten stonden in het teken van de bevrijding van Jerusalem, een stad die de islamieten hadden veroverd.
quote:Kijk maar in een willekeurige woordenboek en zoek op 3-eenheid, en je zult waarlijk verstelt staan...
Op dinsdag 25 juni 2002 16:00 schreef Kugari-Ken het volgende:
ga door, ga door, alsjeblieft ik sta er zelfs op dat je door gaat.Maar als je dan toch doorgaat, kun je dan ook met feiten komen die op waarheid berusten, en kun je dan ook niet alleen onzin uitkramen, maar ook nog relevante zaken.
Moeilijk vak is dat toch "Geschiedenis" want de kruistochten werden niet in naam van de drie-eenheid gevoerd, en ook niet uit naam van de drie eenheid opgeroepen om op kruistocht te gaan. De kruistochten stonden in het teken van de bevrijding van Jerusalem, een stad die de islamieten hadden veroverd.
quote:P'cies, de kruistochten hadden een politieke reden, de eerste vond plaats naar aanleiding van Turkse agressie tegenover het Byzanthijnse rijk en pelgrims:
Op dinsdag 25 juni 2002 16:00 schreef Kugari-Ken het volgende:
ga door, ga door, alsjeblieft ik sta er zelfs op dat je door gaat.Maar als je dan toch doorgaat, kun je dan ook met feiten komen die op waarheid berusten, en kun je dan ook niet alleen onzin uitkramen, maar ook nog relevante zaken.
http://biblia.com/islam/crusades.htm
Maar goed, BansheeBoy probeert het Christendom een religieuze Jihad aan te praten, maar zonder feitenkennis gaat dat helaas niet lukken.
quote:Lekker onafhankelijke link, NOT !!! ...
Op dinsdag 25 juni 2002 16:09 schreef Festen het volgende:[..]
P'cies, de kruistochten hadden een politieke reden, de eerste vond plaats naar aanleiding van Turkse agressie tegenover het Byzanthijnse rijk en pelgrims:
http://biblia.com/islam/crusades.htm
quote:Je slaat de spijker op zijn kop, de kruistochten hebben tot meer geweld geleid dan menig djihad ! ...
Maar goed, BansheeBoy probeert het Christendom een religieuze Jihad aan te praten, maar zonder feitenkennis gaat dat helaas niet lukken.
quote:vertel mij eens oh ye of little intelligence, wat staat er in jouw woordenboek bij 3 eenheid? Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven, en in ieder geval geen antwoord dat op waarheid berust, ik neem aan dat je verslagen bent.
Op dinsdag 25 juni 2002 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk maar in een willekeurige woordenboek en zoek op 3-eenheid, en je zult waarlijk verstelt staan...
quote:Misschien dat je dan genoegen wilt nemen met deze onafhankelijke link:
Op dinsdag 25 juni 2002 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:Lekker onafhankelijke link, NOT !!! ...
Geschiedenisles voor de onderbouw (wil het niveau niet hoger leggen bij jou...)
en wil je dan nog steeds beweren dat er in de 2e eeuw na Christus al sprake was van kruistochten?
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 25-06-2002 16:21]
quote:...sprak hij die Stormfront aanhaalt in een discussie over het joodse geloof en haar aanhangers.
Op dinsdag 25 juni 2002 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:Lekker onafhankelijke link, NOT !!!
quote:Dit heb ik helemaal nooit beweerd, ik had het over de 3-eenheids theorie... ! ...
Op dinsdag 25 juni 2002 16:19 schreef golfer het volgende:[..]
Misschien dat je dan genoegen wilt nemen met deze onafhankelijke link:
http://www.geschiedenis.nl/onderbouw/klas1/middeleeuwen/kruistochten/kruistochten.htmGeschiedenisles voor de onderbouw (wil het niveau niet hoger leggen bij jou...)
en wil je dan nog steeds beweren dat er in de 2e eeuw na Christus al sprake was van kruistochten?
quote:tadaa je hebt wel degeljk beweert dat het in de tweede eeuw na christus plaatsvond.
Op dinsdag 25 juni 2002 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
De kruistochten zijn uit naam van de drie-eenheid begonnen. Half Byzantije is uitgemoord dankzij deze theorie, de westoever in Turkije is helemaal platgebrand in de 2de eeuw na Christus dankzij dezetheorie....
...
Geef nou maar gewoon toe dat je hebt verloren, dat je geen enkel bewijs hebt om je zielige zelfverzonnen "theorie" mee te ondersteunen. En met theorie bedoel ik natuurlijk dat trieste zinnetje dat je steeds maar weer blijft herhalen in de hoop dat het opeens bewijs word.
quote:Ik bedoelde de 3-eenheidstheorie, niet de kruistochten: LEZEN !
Op dinsdag 25 juni 2002 16:40 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
tadaa je hebt wel degeljk beweert dat het in de tweede eeuw na christus plaatsvond.
quote:
Geef nou maar gewoon toe dat je hebt verloren, dat je geen enkel bewijs hebt om je zielige zelfverzonnen "theorie" mee te ondersteunen.
quote:
En met theorie bedoel ik natuurlijk dat trieste zinnetje dat je steeds maar weer blijft herhalen in de hoop dat het opeens bewijs word.
quote:Ik heb nog even terug gezocht, maar ik heb je nog steeds nergens ook maar een enkele bron zien geven over de vermeende juistheid van jouw beweringen, dus doe mij een lol en plaats die bron even waarop jij jouw "feiten" baseert?
Op dinsdag 25 juni 2002 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Heb ik nog niet genoeg bewijzen gegeven ??? In tegenstelling tot jou praat ik met bronnen en feiten. Ik wil niet iedere keer in herhaling treden omdat er dan weer een -edit- plaatsvind van een moderator, lees dus maar terug...![]()
[..]
quote:zo duidelijk stond het er anders niet aangezien ik niet de enige user was die het verkeerd "las".
Op dinsdag 25 juni 2002 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:Ik bedoelde de 3-eenheidstheorie, niet de kruistochten: LEZEN !
quote:goh ik heb het hele topic terug gekeken, ik ben constant met je in discussie gegaan en ik heb je geen enkele keer een bron aan zien halen, ik heb je geen enkele keer een solide terzake doende feit zien aanhalen. Je hebt godverdomme nog niet eens uitgelegd wat die vage onzinnige "drie eenheids theorie" van je is, en dat is nog niet alles, je begint eigenlijk nu pas te zaniken over een theorie, voorheen had je het over de drie eenheid... period!
Heb ik nog niet genoeg bewijzen gegeven ??? In tegenstelling tot jou praat ik met bronnen en feiten. Ik wil niet iedere keer in herhaling treden omdat er dan weer een -edit- plaatsvind van een moderator, lees dus maar terug...
of bedoel je met bronnen de uitspraak: "zoek maar op google" of een van die nogal schimmige sites, zoals die van Stormfront, je weet wel van die sites die ook echt betrouwbaar zijn... NOT!!!
quote:Je weet wel, dat de drie-eenheids-theorie voor heel wat narigheid heeft gezorgd.
Wil je mij aub nader verklaren welk zinnetje je bedoelt ???
quote:Zal 'k niet meer doen, ik had niet zoveel zin om lang te zoeken over dit triviale feitje. Maar er is genoeg onafhankelijke info te vinden over die bladzijde uit onze geschiedenis. Betere link is:
Op dinsdag 25 juni 2002 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:Lekker onafhankelijke link, NOT !!! ...
Er is voor het eerst sprake van het Dogma heilige drie-eenheid in de 4e eeuw na Christus.
Heb het even voor je opgezocht op diverse bronnen via Google:
quote:en
Aangezien de gedachte van de Goddelijke drie-eenheid aanvankelijk veel weerstand ondervond binnen de kerk zou pas in de vierde eeuw van de christelijke jaartelling het dogma officieel bevestigd worden en wel tijdens de eerste eucumenische raad te Nicea.
quote:Dus erg knap van je dat jij beweert dat er uit hoofde van die theorie (die dus pas in de 4e eeuw als dogma werd bedacht) al in de 2e eeuw werd gehandeld.
"..Het is in de tweede helft van de 20e eeuw moeilijk om de openbaring, evolutie van de doctrine, en theologische uitwerking van het Mysterie van de Drie-eenheid duidelijk en helder te verklaren. Discussie onder aanhangers van de Drie-eenheid doctrine, onder zowel Rooms Katholieken als anderen, presenteert een ietwat onduidelijk beeld. Er zijn twee dingen aan de hand; Er bestaat een erkenning onder de exegeten en Bijbeltheologen, waaronder een constant groeiend aantal Rooms Katholieken, dat men niet zonder voorbehoud zou mogen spreken over Drie-eenheid in het Nieuwe Testament. Parallel hieraan bestaat de erkenning onder historici en systematische theologen die het dogma bestuderen, dat als men spreekt over Drie-eenheid zonder enig voorbehoud, men het heeft over het laatste deel van de 4e eeuw en niet over de periode van het ontstaan van het Christendom. Pas aan het eind van de 4e eeuw werd het definitieve Drie-eenheiddogma van eén God in Drie Personen' diepgaand geassimileerd in het Christelijke gedachtegoed en levenDit was het product van 3 eeuwen doctrinaire ontwikkeling.""De Nieuwe Katholieke Encyclopedie" Deel XIV, p.295
En nu zie ik graag uit naar jouw bronnen.
quote:Ach, het is gewoon een stook kloon, gewoon niet op reageren.
Op donderdag 27 juni 2002 11:51 schreef Gia het volgende:
Bansheeboy, krijgen we nog een antwoord?
quote:Ja klopt, ik ben een kloon...
Op donderdag 27 juni 2002 11:55 schreef gelly het volgende:[..]
Ach, het is gewoon een stook kloon, gewoon niet op reageren.
Al 1000 keer heb ik gezegd dat ik geen kloon bent, maar blijft je daar maar op blind staren, vraag een maar een modje ...
quote:Hey, je leest hier dus wel. Geef dan eens antwoord op de inhoudelijke vragen?
Op donderdag 27 juni 2002 12:15 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ja klopt, ik ben een kloon...
Al 1000 keer heb ik gezegd dat ik geen kloon bent, maar blijft je daar maar op blind staren, vraag een maar een modje ...
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 17:14 schreef golfer het volgende:
Tenslotte nog een laatste geschiedenislesje voor BSB:Er is voor het eerst sprake van het Dogma heilige drie-eenheid in de 4e eeuw na Christus.
quote:Thanks !
Heb het even voor je opgezocht op diverse bronnen via Google:
quote:
Dus erg knap van je dat jij beweert dat er uit hoofde van die theorie (die dus pas in de 4e eeuw als dogma werd bedacht) al in de 2e eeuw werd gehandeld.
quote:Zie hierboven ...
En nu zie ik graag uit naar jouw bronnen.
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:Ja dat klopt, van het dogma, maar de theorie was al onstaan in de 2de eeuw na Christus...
Het probleem zit hem ook juist in het feit dat de theorie 2 eeuwen later is verzonnen door de kerk om meer invloed te verwerven bij het gepeupel en aan te sporen tot kruistochten etc. ...
quote:Bronnen zijn externe, liefst deskundige en onafhankelijke plaatsen waar je informatie haalt. Ik zie alleen maar jouw meningen. Die zijn verre van onafhankelijk, en m.i. absoluut niet deskundig.
Zie hierboven ...![]()
[moderator mode]
Je hebt wat mij betreft op dit moment 3 keuzes:
quote:Godfried veroverde Jeruzalem niet op de Moslims, maar bevrijdde het van de Moslims.
Op donderdag 27 juni 2002 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:Het probleem zit hem ook juist in het feit dat de theorie 2 eeuwen later is verzonnen door de kerk om meer invloed te verwerven bij het gepeupel en aan te sporen tot kruistochten etc. ...
![]()
Zie voor de geschiedenis van Jeruzalem onderstaande link:
quote:2 eeuwen na de geboorte van Christus denk ik.
Op donderdag 27 juni 2002 12:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 12:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[moderator mode]
Je hebt wat mij betreft op dit moment 3 keuzes:Je gaat op een normale manier discussieren. Je blijft op eigen houtje hier weg. Je wordt gedwongen verwijderd.
[/moderator mode]
Discussier ik nu niet normaal dan ???
quote:Het is nog altijd niet helemaal duidelijk waar de theorie precies vandaan komt. Het meest voor de hand liggend is dat het voortkomt uit het gedachtengoed van Plato (zoals meerdere zaken in die tijd bij de KK), en is ook veel ouder dan 1800 jaar. Maar de drie-eenheid waar jij over spreekt onstond echter pas na lang beraad in de 4e na christus.
Op donderdag 27 juni 2002 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja dat klopt, van het dogma, maar de theorie was al onstaan in de 2de eeuw na Christus... [/b]
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 27-06-2002 13:23]
quote:Inderdaad, dat is gewoon onzin.
Op donderdag 27 juni 2002 13:56 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hij is in ieder geval niet uitgevonden om ' het gepeupel' bij ' de kruistochten' te betrekken.
Ten eerste begreep ' het gepeupel' geen klap van de hele discussie, en ten tweede waren er nog geen kruistochten.
quote:Ik vind dat niet kunnen, alles wat ik zeg wordt als 'onzin' bestempelt terwijl het gewoon puur op feiten en bronnen is gebasserd, weerleg het maar eens, een echte uitdaging...
Op donderdag 27 juni 2002 13:59 schreef nikk het volgende:[..]
Inderdaad, dat is gewoon onzin.
quote:kun je dat ook bewijzen?
Op donderdag 27 juni 2002 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ik vind dat niet kunnen, alles wat ik zeg wordt als 'onzin' bestempelt terwijl het gewoon puur op feiten en bronnen is gebasserd, weerleg het maar eens, een echte uitdaging...
quote:Sorry hoor, maar het is echt onzin wat je beweert. Je hebt gelijk wanneer je stelt dat het idee achter de drie-eenheid ouder is dan 1600 jaar. Maar je kan met geen mogelijkheid beweren dat de theorie pas rond 200AD het levenslicht zag, het idee daarachter is namelijk veel en veel ouder. Daarnaast heb jij het specifiek over de christelijke invulling van de drie-eenheid, en die is echt pas in de vierde eeuw na christus gevormd.
Op donderdag 27 juni 2002 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dat niet kunnen, alles wat ik zeg wordt als 'onzin' bestempelt terwijl het gewoon puur op feiten en bronnen is gebasserd, weerleg het maar eens, een echte uitdaging...
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 27-06-2002 14:13]
quote:
quote:Nogmaals, voor de derde keer dan, de vraag welke feiten en bronnen?
Op donderdag 27 juni 2002 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:Ik vind dat niet kunnen, alles wat ik zeg wordt als 'onzin' bestempelt terwijl het gewoon puur op feiten en bronnen is gebasserd, weerleg het maar eens, een echte uitdaging...
quote:Wat ook kan is dat bansheeboy de kruistochten verwart met de andere moordpartijen van de kerk.
Op donderdag 27 juni 2002 14:14 schreef golfer het volgende:
Nogmaals, voor de derde keer dan, de vraag welke feiten en bronnen?
Kom eens met die onomstotelijke bronnen, zodat we het kunnen nalezen?
quote:We hebben het net weerlegd, wrat op de rug van het mensdom.
quote:welnu schurftige pusbuil, je hebt geen enkel feit kunnen onderbouwen met een betrouwbare bron, je hebt geen enkel argument geleverd dat steekhoudend is en je stelling onderbouwt. Het is een wonder dat een figuur zoals jij zolang heeft kunnen trollen zonder gebanned te worden. Maar aangezien je sporen in steeds sneller tempo worden uitgewist denk ik dat je troll-dagen snel voorbij zullen zijn.
Je hebt nooit de vraag beantwoord wat die vage drie-eenheids theorie van je inhield, waarom de drie-eenheid volgens jou aanzet tot geweld, helemaal niets van dat alles heb je ooit onderbouwt en uitgebreid.
Je komt aan met zogenaamde historische feiten die slaan als een lul op een drumstel, en durft anderen ervan te beschuldigen dat ze geen bronnen gebruikt, en je durft te beweren dat je zelf feiten en bronnen gebruikt ter ondersteuning van je mongoloide mening.
en nee, om Bansheeboy een schurftige pusbuil te noemen, of zijn mening mongoloide, is niet trollen, het is niet eens ban-waardig materiaal... dat krijg je ervan als je de uitspraken doet die BansheeBoy doet.
quote:Dit zijn de woorden van: GOLFER
Op donderdag 27 juni 2002 14:10 schreef nikk het volgende:[..]
Sorry hoor, maar het is echt onzin wat je beweert. Je hebt gelijk wanneer je stelt dat het idee achter de drie-eenheid ouder is dan 1600 jaar. Maar je kan met geen mogelijkheid beweren dat de theorie pas rond 200AD het levenslicht zag, het idee daarachter is namelijk veel en veel ouder. Daarnaast heb jij het specifiek over de christelijke invulling van de drie-eenheid, en die is echt pas in de vierde eeuw na christus gevormd.
quote:Volgens Golfer en kornuiten is die theorie pas van na de 4de eeuw, volgens hem dus nog later !!!! ...
"Dus erg knap van je dat jij beweert dat er uit hoofde van die theorie (die dus pas in de 4e eeuw als dogma werd bedacht) al in de 2e eeuw werd gehandeld."
quote:Ik heb de topic niet helemaal gevolgd, maar ik had toch echt de indruk dat je het specifiek over de christelijke invulling van de drie-eenheid had. En die is echt niet ouder dan 400AD.
Op donderdag 27 juni 2002 14:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens Golfer en kornuiten is die theorie pas van na de 4de eeuw, volgens hem dus nog later !!!! ...
Aangezien dit de 250'ste post is en het topic dus eigenlijk officieel eindigt...
dus BansheeBoy...
you have lost...
concession accepted!
quote:Ik heb al meerdere malen bronnen gegeven, ik heb al meerdere malen feiten weerlegd, ik heb al meerdere malen mijn uitspraken beargumenteerd. Maar als je mijn uitspraken en VRAGEN simpelweg negeert kunnen we onmogelijk verder praten over deze verderfelijke theorie...
Op donderdag 27 juni 2002 14:31 schreef Kugari-Ken het volgende:
aangezien BansheeBoy zijn stelling niet kan bewijzen en de historische feiten zijn beweringen tegenspreken, herhaaldelijk de vraag, om bewijs te leveren, negeren kan bij deze worden gezien als het teken dat BansheeBoy zichzelf en zijn stelling niet kan verdedigen.Aangezien dit de 250'ste post is en het topic dus eigenlijk officieel eindigt...
dus BansheeBoy...
you have lost...
concession accepted!
quote:Waarom moet er weer een zogenaamde verliezer (en ook winnaar) zijn in een discussie?
Op donderdag 27 juni 2002 14:31 schreef Kugari-Ken het volgende:
dus BansheeBoy...you have lost...
concession accepted!
quote:Zo zie je maar waar het kugari-ken om gaat. Hij wil een leerzame discussie ten koste van alles winnen, geen argumenten, geen bronnen, continue vragen vermijden etc. ...
Op donderdag 27 juni 2002 14:34 schreef nikk het volgende:[..]
Waarom moet er weer een zogenaamde verliezer (en ook winnaar) zijn in een discussie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |