Om te beginnen..ik ben iemand die zich al heel gauw zorgen maakt om zijn huisdieren, maar ik wou toch even kijken of katten liefhebbers hier het herkennen of een oorzaak kunnen geven.
Dit weekend hebben zijn onze 2 katten 2 jaar in ons bezit, en ze zijn nooit ziek geweest. Af en toe een haarbal overgeven, maar dat was niks ernstigs. Sterilisatie hebben ze beiden vorig jaar al gehad en zijn ze ruim te boven gekomen. Ze zijn ook pas 2 jaar dus we hebben ze van kittens af. Nooit ziek geweest dus. Ook zeer actief met rondrennen en dergelijke en met elkaar spelen.
Echter is het nu een paar dagen zo dat een van de katten er verdacht ''rustig'' uit ziet. 's Avonds moeten ze hier altijd naar de gang en dat zijn ze ook van kittens af gewend. Ik zet het voer dan daar neer met water ; en 's nachts hebben ze alles wat ze nodig hebben ( kattenbak, drinken, eten, slaap plekjes ). Overdag is de desbetreffende kat eigenlijk zeer normaal en ze spelen ook gewoon. Ontlasting ziet er normaal uit en er word goed gegeten en gedronken. Echter als ze op de gang zit, verstopt ze zich nu op vaste plekjes waarbij ze zich heel klein maakt, alsof ze zichzelf voor mij wilt verstoppen. Als ik haar oppak verzet ze zich meestal, maar de afgelopen avonden dus absoluut niet. Alsof er geen fut inzit als het avond word. Kan dat gewoon aan het weer liggen of iets dergelijks of kan het iets ernstigs als oorzaak hebben?
Liever zekerheid door een ''domme'' vraag te stellen dan er pas achteraf achter te komen namelijk.