abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96761134
Om te beginnen..ik ben iemand die zich al heel gauw zorgen maakt om zijn huisdieren, maar ik wou toch even kijken of katten liefhebbers hier het herkennen of een oorzaak kunnen geven.

Dit weekend hebben zijn onze 2 katten 2 jaar in ons bezit, en ze zijn nooit ziek geweest. Af en toe een haarbal overgeven, maar dat was niks ernstigs. Sterilisatie hebben ze beiden vorig jaar al gehad en zijn ze ruim te boven gekomen. Ze zijn ook pas 2 jaar dus we hebben ze van kittens af. Nooit ziek geweest dus. Ook zeer actief met rondrennen en dergelijke en met elkaar spelen.

Echter is het nu een paar dagen zo dat een van de katten er verdacht ''rustig'' uit ziet. 's Avonds moeten ze hier altijd naar de gang en dat zijn ze ook van kittens af gewend. Ik zet het voer dan daar neer met water ; en 's nachts hebben ze alles wat ze nodig hebben ( kattenbak, drinken, eten, slaap plekjes ). Overdag is de desbetreffende kat eigenlijk zeer normaal en ze spelen ook gewoon. Ontlasting ziet er normaal uit en er word goed gegeten en gedronken. Echter als ze op de gang zit, verstopt ze zich nu op vaste plekjes waarbij ze zich heel klein maakt, alsof ze zichzelf voor mij wilt verstoppen. Als ik haar oppak verzet ze zich meestal, maar de afgelopen avonden dus absoluut niet. Alsof er geen fut inzit als het avond word. Kan dat gewoon aan het weer liggen of iets dergelijks of kan het iets ernstigs als oorzaak hebben?

Liever zekerheid door een ''domme'' vraag te stellen dan er pas achteraf achter te komen namelijk.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:12:27 #2
344797 CyberJesus
The final word.
pi_96761600
Hey, misschien is het omdat je kat in de fase van kitten naar kater/poes gaat, zoals wij de puberteit meemaken, katten kunnen dan ook enigszins baldadig of depressief worden.. het kan ook komen door de sterilisatie.. omdat ze in deze fase het genot van seksuele activiteit missen.

je zegt dat de kat gewoon eet, speelt, drinkt behalve als ze op de gang zit.. dit kan mede komen doordat je een slechte entiteit op je gang heb wonen die met zijn negatieve energie je kat beheerst (vandaar dat de kat zich tegen je verzet)

Kortom, je kat is bezeten of depressief.

hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Groetjes.
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
pi_96762393
We merken inderdaad dat ze sterk in de puberteit zitten qua ondeugdheid dus dat zou het goed kunnen zijn. Ik vind het gewoon zo raar dat ze alleen zo ''depressief '' overkomt op de gang.
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2011 @ 19:35:36 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_96762558
Doe haar eens twee avonden niet op de gang en kijk of ze dan nog depri is. Anders moet je ff naar de dierenarts gaan.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:37:41 #5
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_96762654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:35 schreef Ratelslangetje het volgende:
Doe haar eens twee avonden niet op de gang en kijk of ze dan nog depri is. Anders moet je ff naar de dierenarts gaan.
Dat is wel een goed idee inderdaad
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:39:56 #6
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_96762764
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:12 schreef CyberJesus het volgende:.. dit kan mede komen doordat je een slechte entiteit op je gang heb wonen die met zijn negatieve energie je kat beheerst (vandaar dat de kat zich tegen je verzet)

Kortom, je kat is bezeten of depressief.
Dit is exact wat mij zus heeft gezegd over 1 van haar katten, ze is wel vaker "zweverig" dus ik heb er niets mee gedaan. Maar ik vind het wel even bizar dat jij nu het zelfde schrijft ineens :)
pi_96762889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:35 schreef Ratelslangetje het volgende:
In het weekend mag ze altijd langer in de woonkamer ( slaapkamer van moeder grenst daaraan en die slaapt het liefst met deur open ), dus vandaar dat de katten 's nachts de gang op moeten. Maar als ze dus in het weekend wat langer in de woonkamer zijn komt ze niet depressief over. Nog steeds sloom maar ze loopt wel wat rond ; wat ze op de gang ook wel een beetje doet. Overdag is ze juist super actief, maar 's avonds stort ze dus in.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:44:40 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96765895
Misschien is er iets gebeurd waardoor ze het in de gang niet meer fijn vindt. Is ze er recentelijk van iets geschrokken of is de andere kat op haar gedoken.

Je zou kunnen kijken hoe het gaat als je haar niet meer naar de gang doet, maar dan maak je het wel moeilijk om haar dan later wel weer naar de gang te doen.

Dergelijk gedragsverandering is wel iets om alert op te zijn. Zolang eten en ontlasting normaal blijven en ze overdag actief en alert is als anders, verwacht ik niet dat er echt iets fout gaat. Maar als daar verandering in komt, kan het ook zijn dat er lichamelijk iets niet in orde is. Katten zijn taai en als ze bijv. pijn hebben, zullen ze dat niet zo snel laten merken.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:19:27 #9
344797 CyberJesus
The final word.
pi_96771855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:39 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dit is exact wat mij zus heeft gezegd over 1 van haar katten, ze is wel vaker "zweverig" dus ik heb er niets mee gedaan. Maar ik vind het wel even bizar dat jij nu het zelfde schrijft ineens :)
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 23:49:39 #10
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_96777404
Mooi plaatje!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:08:49 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_96788591
Grote kans dat de andere kat dominant is en eigenlijk die kat waarover je zorgen maakt niet in "haar/zijn ruimte"wil hebben 's nachts. Bij meerdere katten in een huis zie je vaak een "huisverdeling" van de katten, de ene eist een deel van het huis op als territorium en een ander een ander deel. Bij gedwongen samenzitten kan dat problemen opleveren en zie je het gedrag wat je kat vertoont. Oplossing zou zijn om beide katten niet meer 's nachts gedwongen in de gang te zetten maar of te scheiden of gewoon de vrije toegang geven in het huis.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')