Lijkt een beetje op iets wat ik heb (gehad). Had ook steeds pijn die doortrok naar jukbeen en oor. Met mijn tanden en kiezen was niks mis. Maar op de foto zag de tandarts dat het bot van mijn bovenkaak op één plek (boven de pijnlijke kies) veel dunner was. Daar bleek dus een chronische ontsteking te zitten (zeg maar in de holte waar de kies in de kaak zit). Heb een paar keer een antibioticakuur gehad en dan was het wel even weg, maar paar weken later kwam het gewoon weer terug.
Volgens de tandarts kwam dat omdat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt steeds weer terug kon komen via tandsteen rondom de hals van die kies (tussen mijn kies en tandvlees). Dat tandsteen is zeg maar porreus en daardoor kan die bacterie naar binnen. Hij zegt dat het enige wat ik kan doen om het voor altijd op te lossen, is die kies trekken, want dan sluit het tandvlees zich en kan de bacterie niet meer naar binnen. Ook zou dat voorkomen dat het bot eventueel verder aangetast wordt.
Maar ik ben eigenwijs (en/want bang), want kan het niet verkroppen om mijn kies (die verder helemaal goed is en zelf niet aangetast) te laten trekken. Ik zou nooit meer durven lachen (hij zit nogal in het zicht). Er zal heus wel iets van een oplossing zijn (maar er kan dus niets in mijn bot geschroeft worden, want dat is bijna verdwenen op die plek), maar ik ben niet verzekerd en ben gewoon bang eigenlijk.
Ik heb het nu zelf helemaal onder controle gekregen, heb er (bijna) nooit meer last van. Wat bij mij helpt is idd tandenstokers, flossen en antibacterieel mondwater (en poetsen natuurlijk) in combinatie met dagelijks multivitamine, kalktabletten en extra vitamine C. Als ik dit dagelijks goed bijhoud, heb ik er eigenlijk nooit meer last van. De enige keren dat het nog wel eens opspeelt, is als ik een paar dagen achter elkaar (te) veel alcohol drink (bijvoorbeeld met de feestdagen of op vakantie ofzo). Mijn lichaam heeft dan alle energie nodig om die alcohol af te breken (dus lage weerstand), én als ik teut ben neem ik het opeens veel minder nauw met flossen en vitamines etc. Dan ziet die bacterie dus zijn kans.
Ik ken nog iemand die dit ook heeft gehad (maar hij heeft die kies wel laten trekken en probleem idd opgelost) en volgens zijn tandarts kan het veroorzaakt worden door roken. Die man rookt als een ketter en ikzelf heb ook altijd (vanaf mijn 15e ofzo) gerookt, dus daar zou wel eens wat in kunnen zitten. Na een operatie mag je ook niet roken vanwege slechte doorbloeding en grotere kans op ontstekingen, dus daar kan ik wel inkomen!
Anyway... Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!