abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96759266
Ik heb sinds een paar maanden last van pijn in mijn mond. Het maakt me enorm gestressed, omdat ikzelf niet weet wat het zou kunnen zijn en de tandarts en huisarts vinden ook niks.

Behalve dan dat het tussen mijn kiezen nogal ontstoken was. De ruimte tussen de twee kiezen is nogal nauw, waardoor er wel makkelijk iets tussen komt wat er echter met gewoon poetsen niet uit gaat.

Niks aan de hand. Met flosdraad en ragertjes de boel extra schoonmaken en met de platte kant van een tandenstoker tegen het ontstoken tandvlees aandrukken. Dat laatste is bij ontstoken tandvlees nogal pijnlijk, maar wel goed omdat je daarmee de doorbloeding stimuleert. Mijn ervaring is dat je er dan binnen een paar dagen vanaf bent.

Maar de pijn ging niet weg. Hoewel de ontsteking wel minder werd. Drie tandartsen hebben ernaar gekeken, maar konden niks bijzonders aantreffen en op foto's is ook niks te zien. De pijn trekt helemaal door naar mijn oor, dus ik ging naar de huisarts om naar mijn oor te laten kijken.

Het is vaak niet eens pijn te noemen. Eerder een onrustig gevoel. Op sommige dagen heb ik er geen last van, totdat het weer op gaat spelen. Mijn gevoel zegt dat er iets ontstoken is.

Heeft één van jullie ervaring met zoiets?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:16:27 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_96759367
Drie tandartsen kunnen niets vinden, laat ik het eens op Fok! vragen. :')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_96759484
probeer eens een zachtere tandeborstel en (ander) mondwater.
vitamine gebrek krijg je ook zwak tandvlees door.
rook je veel?
alcohol?
het kan door van alles komen :P
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:19:51 #4
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96759489
ik slik wel eens een ibuprofinetje tegen de pijn in tanden

tevens ben ik helemaal gestopt met suiker..... nou ja 90 procent ongeveer

en eet vlees wel aardig veel

nu heb ik bijna nooit meer pijn in mn tanden
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:23:18 #5
344797 CyberJesus
The final word.
pi_96759624
Wormeng
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:33:43 #6
pi_96759994
in feite zitten er ook vlees binnen in je tand....namelijk de zenuw-uiteinden .....en ja die kunnen ontstoken raken ook .....en dat is moelijk te zien op een x-ray bij de tandarts.......

tevens kan het door (over) spanning komen......ik heb het dan ook vaak aan mn vingertoppen......
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:38:41 #7
pi_96760177
tevens bestaan er zenuw sterkende kruiden-thee soorten bij een ( goede ) biologische winkel
pi_96760251
met listerine spoelen misschien?
pi_96760386
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:41 schreef essentieel het volgende:
met listerine spoelen misschien?
Ik gebruik mondwater zonder alcohol. Alcohol is juist slecht voor tandvlees als het ontstoken is.
pi_96760455
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:45 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik gebruik mondwater zonder alcohol. Alcohol is juist slecht voor tandvlees als het ontstoken is.
dat wist ik niet. dacht juist dat er bij zo'n ontsteking veel bacteriën zitten.
pi_96760680
Ik wordt alleen een beetje gek van het idee dat ik pijn heb door iets wat een dokter en tandarts niet kan vinden. Zit me continu af te vragen of het komt dat ik me teveel opfok of dat er echt iets is.

Ik heb het vroeger ook een keer gehad. Toen had ik ook oorpijn en ook toen kon de dokter en tandarts niets vinden. Ik liep er maanden mee rond en toen moest ik naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten trekken. Hij zag dat er een groot gat in mijn kies zat (die de tandarts over het hoofd zag). Later zag de tandarts dat gat ook en hij maakte het dicht. Maar het ging steeds meer ontsteken en dat werd zo erg dat de kies getrokken moest worden en ik ook nog eens een kaakontsteking kreeg.

Ik heb nu een andere tandarts en hij werkt veel zorgvuldiger. Maar toch blijf ik ergens de angst houden of er toch niet iets aan de hand is.
pi_96760792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:47 schreef essentieel het volgende:
dat wist ik niet. dacht juist dat er bij zo'n ontsteking veel bacteriën zitten.
Doordat er alcohol in dat mondwater zit, krijg je het gevoel dat het werkt. Het doodt misschien bacterien, maar als je tandvlees ontstoken is, raakt het daarmee nog meer geirriteerd.

Meridol is voor tandvlees veel beter mondwater.
pi_96774414
Ik heb de oplossing voor je...
Ik heb dit ook gehad. De pijn ging door naar mijn oor. Om de 6 uur nam ik een paracetamol. Dat heb ik 2 weken gedaan totdat ik het 'er is niks aan de hand' van mijn tandarts zat was. Die verwees mij door naar de kaakchirurg. Die zei ook dat er niks was. Maar hij gaf mij een (volgens mij heet dat zo) peniciline kuur. Of het zo heet weet ik niet maar je moet het even aan je tandarts vragen. Ik heb toen 5 dagen 3 maal daags dat geslikt en toen was het weg. En ik was heel blij toen.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_96774501
Zijn je verstandskiezen al door?
pi_96774538
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:59 schreef meneertje1972 het volgende:
Ik heb de oplossing voor je...
Ik heb dit ook gehad. De pijn ging door naar mijn oor. Om de 6 uur nam ik een paracetamol. Dat heb ik 2 weken gedaan totdat ik het 'er is niks aan de hand' van mijn tandarts zat was. Die verwees mij door naar de kaakchirurg. Die zei ook dat er niks was. Maar hij gaf mij een (volgens mij heet dat zo) peniciline kuur. Of het zo heet weet ik niet maar je moet het even aan je tandarts vragen. Ik heb toen 5 dagen 3 maal daags dat geslikt en toen was het weg. En ik was heel blij toen.
thanks mate.
pi_96775500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:01 schreef essentieel het volgende:

[..]

thanks mate.
heb jij er ook last van?
pi_96776326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:59 schreef meneertje1972 het volgende:
totdat ik het 'er is niks aan de hand' van mijn tandarts zat was.
Dat vind ik nog het allerergste van alles.

Gelukkig neemt mijn huidige tandarts mijn pijnklachten wel serieus, maar hij ziet niks bijzonders.

Maar mensen uit mijn omgeving kunnen wel reageren van "er is niks aan de hand, dus zit niet zo te piekeren". Als je dat elke keer hoort, ga je denken dat je een halve gare hypochonder bent. Terwijl ik aan de andere kant denk dat de pijn die ik voel wel degelijk een signaal is dat er iets ontstoken is.

Ik heb net een ibuprofen genomen en nu heb ik er iets minder last van.
pi_96776425
Ga gewoon naar de dokter en laat je keel neus en oren eens nakijken. Misschien zit daar het probleem wel als de tandarts niks kan vinden.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:23:15 #19
344182 FOKsii
Getting dizzy...
pi_96779384
Lijkt een beetje op iets wat ik heb (gehad). Had ook steeds pijn die doortrok naar jukbeen en oor. Met mijn tanden en kiezen was niks mis. Maar op de foto zag de tandarts dat het bot van mijn bovenkaak op één plek (boven de pijnlijke kies) veel dunner was. Daar bleek dus een chronische ontsteking te zitten (zeg maar in de holte waar de kies in de kaak zit). Heb een paar keer een antibioticakuur gehad en dan was het wel even weg, maar paar weken later kwam het gewoon weer terug.

Volgens de tandarts kwam dat omdat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt steeds weer terug kon komen via tandsteen rondom de hals van die kies (tussen mijn kies en tandvlees). Dat tandsteen is zeg maar porreus en daardoor kan die bacterie naar binnen. Hij zegt dat het enige wat ik kan doen om het voor altijd op te lossen, is die kies trekken, want dan sluit het tandvlees zich en kan de bacterie niet meer naar binnen. Ook zou dat voorkomen dat het bot eventueel verder aangetast wordt.

Maar ik ben eigenwijs (en/want bang), want kan het niet verkroppen om mijn kies (die verder helemaal goed is en zelf niet aangetast) te laten trekken. Ik zou nooit meer durven lachen (hij zit nogal in het zicht). Er zal heus wel iets van een oplossing zijn (maar er kan dus niets in mijn bot geschroeft worden, want dat is bijna verdwenen op die plek), maar ik ben niet verzekerd en ben gewoon bang eigenlijk.

Ik heb het nu zelf helemaal onder controle gekregen, heb er (bijna) nooit meer last van. Wat bij mij helpt is idd tandenstokers, flossen en antibacterieel mondwater (en poetsen natuurlijk) in combinatie met dagelijks multivitamine, kalktabletten en extra vitamine C. Als ik dit dagelijks goed bijhoud, heb ik er eigenlijk nooit meer last van. De enige keren dat het nog wel eens opspeelt, is als ik een paar dagen achter elkaar (te) veel alcohol drink (bijvoorbeeld met de feestdagen of op vakantie ofzo). Mijn lichaam heeft dan alle energie nodig om die alcohol af te breken (dus lage weerstand), én als ik teut ben neem ik het opeens veel minder nauw met flossen en vitamines etc. Dan ziet die bacterie dus zijn kans.

Ik ken nog iemand die dit ook heeft gehad (maar hij heeft die kies wel laten trekken en probleem idd opgelost) en volgens zijn tandarts kan het veroorzaakt worden door roken. Die man rookt als een ketter en ikzelf heb ook altijd (vanaf mijn 15e ofzo) gerookt, dus daar zou wel eens wat in kunnen zitten. Na een operatie mag je ook niet roken vanwege slechte doorbloeding en grotere kans op ontstekingen, dus daar kan ik wel inkomen!

Anyway... Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden! :? Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Don't follow me, I'm lost too...
pi_96782658
Had ik ook gehad!
Tandarts zei zelfs dat het glazuur wat verkleurd was :o
Maar gewoon elke dag netjes 2 keer gepoetst en nu is het helemaal weg.. ook het verkleurde zie ik niet meer.. :?
pi_96786926
Zoek een goede tandarts. Elke goed opgeleide tandarts zal je mondwater afraden.
pi_96787031
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:13 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden last van pijn in mijn mond. Het maakt me enorm gestressed, omdat ikzelf niet weet wat het zou kunnen zijn en de tandarts en huisarts vinden ook niks.

Behalve dan dat het tussen mijn kiezen nogal ontstoken was. De ruimte tussen de twee kiezen is nogal nauw, waardoor er wel makkelijk iets tussen komt wat er echter met gewoon poetsen niet uit gaat.

Niks aan de hand. Met flosdraad en ragertjes de boel extra schoonmaken en met de platte kant van een tandenstoker tegen het ontstoken tandvlees aandrukken. Dat laatste is bij ontstoken tandvlees nogal pijnlijk, maar wel goed omdat je daarmee de doorbloeding stimuleert. Mijn ervaring is dat je er dan binnen een paar dagen vanaf bent.

Maar de pijn ging niet weg. Hoewel de ontsteking wel minder werd. Drie tandartsen hebben ernaar gekeken, maar konden niks bijzonders aantreffen en op foto's is ook niks te zien. De pijn trekt helemaal door naar mijn oor, dus ik ging naar de huisarts om naar mijn oor te laten kijken.

Het is vaak niet eens pijn te noemen. Eerder een onrustig gevoel. Op sommige dagen heb ik er geen last van, totdat het weer op gaat spelen. Mijn gevoel zegt dat er iets ontstoken is.

Heeft één van jullie ervaring met zoiets?
Wat zijn je bezigheden tijdens de nachtelijke uren? Misschien is dat de oorzaak...
Lang leve de gedachtepolitie
pi_96791106
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:04 schreef kort het volgende:
Zoek een goede tandarts. Elke goed opgeleide tandarts zal je mondwater afraden.
Hoe kom je daar nou bij?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:09 schreef Redbullchick het volgende:

[..]

Wat zijn je bezigheden tijdens de nachtelijke uren? Misschien is dat de oorzaak...
Je bedoelt knarsen? Daar heb ik ook last van. Ik ben momenteel nogal gestressed, dus veel mensen denken dat daar de oorzaak zit.

Maar vanochtend maakte ik mijn gebit schoon: poetsen, flossen en ragen... the usual. Dat helpt niet veel. Maar toen ging ik met het puntje van het ragertje 'porren' tussen de twee kiezen in. Toen zag ik dat het ragertje rood was van het bloed. Ik heb het ragertje gedoopt in mondwater en heb het 'porren' nog een aantal keer herhaald. Nu gaat het opeens een stuk beter.

Dus ik denk toch dat het een tandvleesontsteking is op een plek waar je moeilijk bij kan. Maar wat vreemd dat 3 verschillende tandartsen dat niet zien.
pi_96791186
langs andere tandartsen gan
Nothing to see here, carry on
  zondag 15 mei 2011 @ 01:10:43 #25
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96823828
Gevoelige tanden/tandvlees wellicht? Parodontax of Sensodyne gebruiken ipv gewone tandpasta.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')