Inderdaad. Verlegen zijn heeft ook vaak te maken met TE zelf-bewust zijn. Te bewust zijn met hoe je bij anderen overkomt. Tegenwoordig het is het onmogelijk om iets te doen of zeggen in een klas van 30 mensen, zonder dat 1 persoon jou niet gaat mogen voor die opmerking. Verlegen mensen zijn heel bewust over dat (o.a.) en daardoor durven ze niks te zeggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
Iets niet durven heeft toch met onzekerheid te maken?
Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is. Onzekerheid komt toch met de jaren, door ervaringen, opvoeding. Onzekerheid zit toch niet in je. Verlegenheid zit toch wel in je, en door de verlegenheid word je onzeker. Maar ik weet dat niet zeker, het lijkt mij alleen logisch dat je niet van kinds af aan onzeker bent, maar eerder verlegen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt kindjes die bijv bij de bios zonder problemen even tickets halen en andere kinderen die dat niet durven. Dat lijkt me toch onzekerheid? Bang dat je niet weet hoe het moet of dat je iets fout doet?
Waarom niet? Je kan toch een gevoel of iets ervaren, zonder dat je weet wat het is?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is.
Ja, zo ben ik.quote:Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel. Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.
Dat heeft dus wel met onzekerheid te maken. Het is voor 50% genetisch bepaald.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik bedoel kindjes van ongeveer twee/drie jaar die niet zo goed durven/kunnen te spelen met anderen (maar verder wel normaal zijn). Dat kan toch geen onzekerheid zijn, als je niet eens weet wat onzekerheid is. Onzekerheid komt toch met de jaren, door ervaringen, opvoeding. Onzekerheid zit toch niet in je. Verlegenheid zit toch wel in je, en door de verlegenheid word je onzeker. Maar ik weet dat niet zeker, het lijkt mij alleen logisch dat je niet van kinds af aan onzeker bent, maar eerder verlegen.
Sowieso, zulke mensen ken jij toch ook wel? Eerst verlegen, kat uit de boom kijken maar als je ze eenmaal kent is dat helemaal over en zijn ze gewoon enthousiast, spontaan, praten veel.Dan heeft verlegenheid in mijn ogen niks te maken met onzekerheid. Logisch ook.
Ik snap al waar je op doelde met ''het weekend weg'', maar zij werkt tot 21:00 en dan zie ik haar om 21:30, zoiets
Ah oke, maar dat staat dan verder los van introvert of extravert. Got it.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Inderdaad. Verlegen zijn heeft ook vaak te maken met TE zelf-bewust zijn. Te bewust zijn met hoe je bij anderen overkomt. Tegenwoordig het is het onmogelijk om iets te doen of zeggen in een klas van 30 mensen, zonder dat 1 persoon jou niet gaat mogen voor die opmerking. Verlegen mensen zijn heel bewust over dat (o.a.) en daardoor durven ze niks te zeggen.
Zo ben ik ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom niet? Je kan toch een gevoel of iets ervaren, zonder dat je weet wat het is?
[..]
Ja, zo ben ik.
Maar jullie willen dus zeggen dat onzekerheid eigenlijk al in je zit vanaf toen je een kind was?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat heeft dus wel met onzekerheid te maken. Het is voor 50% genetisch bepaald.
Bij de tweede gedeelte, van verlegen mensen die eerst verlegen zijn maar daarna veel praten, dat zijn verlegen mensen die uit nature extravert zijn.
Klinkt wel logisch vind ik. Grappig inderdaad.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Trouwens, nog een grappige:
Meisjes die verlegen zijn, hebben veel minder problemen met sociale omgang. Ze ervaren toch veel plezier in het leven. Meisjes die dominant uit nature zijn, hebben het veel lastiger in dit maatschappij.
Bij jongens is het andersom. Jongens met een dominante karakter zijn, hebben vaak weinig te klagen. Ze ervaren ook veel plezier in dit leven. Jongens die verlegen zijn, hebben het heel moeilijk. Volgens sommige onderzoeken hebben verlegen/neurotische jongens het moeilijkste.
Sommige kinderen durven meer dan anderen. De kinderen die niet zoveel durven zijn onzekerder, ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar jullie willen dus zeggen dat onzekerheid eigenlijk al in je zit vanaf toen je een kind was?
Die eeuwige steken worden nu wel vermoeiend hoor straw.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat? Die vrienden hoeven niet zo modebewust te zijn.
Was jij het weekend niet weg?
Welke steken?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Die eeuwige steken worden nu wel vermoeiend hoor straw.
Ze bedoelt toch dat paarse shirt (lijkt me). Overduidelijk voor mij tenminste, die steek onder water.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Oke ik bedoelde dus niks met die vraag naar iwannabehigh, ik dacht gewoon echt dat hij niet meer zou posten vanaf gister omdat hij weg was. En hij is nu ineens best actief, vandaar dat ik me dat afvroeg.
De verlegen jij, hadden we inmiddels vastgesteld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha, ik ga haar straks ophalen bij de Intratuin. Ik ben nu toch wel ''zenuwachtig'' aangezien ik ook wel collega's ga ontmoeten van haar straks. De introverte ik komt weer naar boven
idd ja, zat ik ook al te denken:Pquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgensmij zegt ze juist dat ze wil dat je 'm op komt halen?
Niet zozeer onzeker. Sommige kinderen zijn uit nature meer gevoelig dan andere kinderen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Zo ben ik ook.
[..]
Maar jullie willen dus zeggen dat onzekerheid eigenlijk al in je zit vanaf toen je een kind was?
Maar dat was naar Richard toe en heeft niks met jou te maken?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:36 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ze bedoelt toch dat paarse shirt (lijkt me). Overduidelijk voor mij tenminste, die steek onder water.
Spannond!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Als ik iets een afknapper vind, zijn het wel schijnheilige mensen. Ik heb dat altijd al vreselijk gevonden, toen ik een klein kind was al. Helaas zijn daar veel mensen van.![]()
Haha, ik ga haar straks ophalen bij de Intratuin. Ik ben nu toch wel ''zenuwachtig'' aangezien ik ook wel collega's ga ontmoeten van haar straks. De introverte ik komt weer naar boven
Geldt ook voor volwassenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:36 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet zozeer onzeker. Sommige kinderen zijn uit nature meer gevoelig dan andere kinderen.
Sommige kinderen ervaren stress sneller dan andere kinderen, of pijn, of verdriet, zijn eerder gekwetst, dat soort dingen.
Volgens mij doelde ze op dat modebewuste vrienden. Dus over Richard.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dat was naar Richard toe en heeft niks met jou te maken?
Ja, ik vermoed van wel. Moet wel. Oh bah..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Spannond!
Hoe denk je dat ze je voor gaat stellen? "Hi! Dit is mijn vriend!"?
Ik snap echt het probleem niet dan. En ook niet waarom jij erop reageerde...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:40 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Volgens mij doelde ze op dat modebewuste vrienden. Dus over Richard.
Hahahaha, ik heb helemaal geen paars shirtquote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap echt het probleem niet dan. En ook niet waarom jij erop reageerde...
Nee, ik doelde op de opmerking tegen jou, maar het lag weer eens aan mij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:40 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Volgens mij doelde ze op dat modebewuste vrienden. Dus over Richard.
[..]
Ja, ik vermoed van wel. Moet wel. Oh bah..
Ja maar jij reageerde daar ook op. Hoezo is het een steek onder water?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hahahaha, ik heb helemaal geen paars shirt, ze heeft het toch over die opmerking naar Richard toe over dat paarse shirt..
Maar dat is Straw. Dat weten we nu wel, ik heb 't haar uitgelegd aangezien ze de reden gewoon wou horenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op de opmerking tegen jou, maar het lag weer eens aan mij.
En wat zou je anders willen dat ze zegt? "Hi, dit is mijn... vage kennis!"?
Op een gegeven moment moet het een naampje krijgen hè, daar houden we van...
Pronken met de aanwinstZolang het gezellig is gewoon lekker in meegaan, niets mis mee toch?
Wat ben ik?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar dat is Straw. Dat weten we nu wel, ik heb 't haar uitgelegd aangezien ze de reden gewoon wou horen![]()
Op welk punt wordt het tijd voor een meet?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:47 schreef tijnbrein het volgende:
Pff ik zit al ruim een week op Paiq te chatten. We hebben leuke gespreken. Wat ik moeilijk vind is om in te schatten wat ze van mij vindt. En dat maakt mij onzeker en dat kost mij erg veel energie die onzekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |