abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96746416
Draagdoeken #91

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96746800
Ik schrok al :P
pi_96748184
Ik ben steeds verbaasd over het aantal doeken dat sommigen van jullie in huis (willen) hebben, maar ik vergeet nogal makkelijk dat je ze natuurlijk ook als accessoire kunt zien, niet puur functioneel. Voor het functionele kan ik me nl. niet voorstellen dat je er 12 nodig hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96749163
t is iets dat t grootste gedeelte van je lichaam bedekt en als je elke dag draagt is het wel prettig om eens anders voor de dag te komen :)
pi_96749426
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:17 schreef Kleurdoos het volgende:
t is iets dat t grootste gedeelte van je lichaam bedekt en als je elke dag draagt is het wel prettig om eens anders voor de dag te komen :)
Heb jij zo'n kleine benen? ;) :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96749677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben steeds verbaasd over het aantal doeken dat sommigen van jullie in huis (willen) hebben, maar ik vergeet nogal makkelijk dat je ze natuurlijk ook als accessoire kunt zien, niet puur functioneel. Voor het functionele kan ik me nl. niet voorstellen dat je er 12 nodig hebt.
Ik ben wel van het functionele. Heb er dan ook 'maar' twee. Een lange en een korte :D
pi_96749911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:29 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik ben wel van het functionele. Heb er dan ook 'maar' twee. Een lange en een korte :D
Dat kan ik nog volgen. Ik heb er ook twee. Een rekbare en een geweven. Ik twijfel eerlijk gezegd wel nog over een korte. Lief is 12 cm korter dan ik. Eigenlijk zou zij het best met een minder lang eind mogen knopen, dan vindt ze het misschien ook wat minder moeilijk.
pi_96750458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Heb jij zo'n kleine benen? ;) :D
heb je mijn figuur weleens bekeken?
pi_96750503
:N
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:53:50 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96750574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:50 schreef Extraordinare het volgende:
Bedankt voor de tips over de ringsling! Dat is zeker een serieuze optie. De loopi werd trouwens aanbevolen op een website van een ergotherapeut.

Wij zitten nog in dubio of we persoonlijk contact willen met een ergotherapeut vóór of na de geboorte. Een draagconsult is iets wat we waarschijnlijk sowieso gaan doen, ook hier weten we nog niet of het verstandig is dit te doen voor of na de geboorte.
maar die heeft ook de (oa) minimonkey en babybjorn erop staan als ergonomische drager :{

Ik zou voor je man gewoon voor de bevalling een draagconsult doen bij een draagconsulent. Dan kan hij mooi oefenen met een pop en kan hij meteen na de geboorte aan de slag ;)
Ik heb een keer een draagconsult gehad. Dat ging 'alleen' maar om een ruck te leren knopen. Daar ben ik toen ook 1,5 uur mee kwijt geweest in mijn uppie en dat met maar 1 doek...
pi_96751143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:52 schreef Vanyel het volgende:
:N
ik ben een lang scharminkel met vet te weinig, dus als elin op mijn buik of rug geplakt zit bedekt ze meer dan de helft van mijn lichaam :P
pi_96751186
Handig. Hoef je je maar half aan te kleden :)
pi_96752785
Ik heb nu dus 5 en dat is nog wel redelijk functioneel :P

- voor echt heet weer (calin bleu)
- korte voor snel even thuis
- voor kouder weer (met wol)
- voor gewoon en grote einden lopen (zara)
- voor kouder weer en grote einden lopen (hoppediz)

Zie? 8-)
En ik heb twee kinderen die door man én door mij gedragen worden, ook regelmatig tegelijk en we hebben geen wandelwagen :)
pi_96758053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat kan ik nog volgen. Ik heb er ook twee. Een rekbare en een geweven. Ik twijfel eerlijk gezegd wel nog over een korte. Lief is 12 cm korter dan ik. Eigenlijk zou zij het best met een minder lang eind mogen knopen, dan vindt ze het misschien ook wat minder moeilijk.
Owh ja, ik heb ook nog een rekbare :o

Maar meer gaan er niet komen :Y)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef freecell het volgende:

Zie? 8-)
En ik heb twee kinderen die door man én door mij gedragen worden, ook regelmatig tegelijk en we hebben geen wandelwagen :)
Als je het zo zegt klinkt het wel echt als iets logisch :Y
pi_96759923
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef freecell het volgende:

Zie? 8-)
Hee, jullie doen allemaal logische uitzonderingen.
Toch O-)
pi_96765596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik dus juist wel voor het functionele. De ene knoop zit met de ene doek gewooon niet lekker en met de andere doek dus wel :D net als dat de ene broek minder fijn is om mee te hardlopen en een andere broek wel heel fijn is om mee te hardlopen en toch zijn het beide broeken.

Zo heb ik bij 1 doek direct pijn als ik de rucksack er mee doe en met een andere doek loop ik er gerust 5 uur mee. :D
pi_96765691
Ik heb ook maar 3 broeken. :D :')
pi_96765763
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb ook maar 3 broeken. :D :')
(ik ook en ik doe jaren met dezelfde jas.. maar mijn aantal doeken hihhih :@ )
pi_96765883
Ik vind doeken gewoon ook zo duur. Ik snap het verder best hoor, dat ze om verschillende redenen functioneel en mooi zijn, maar echt... ik zou niet weten waar ik het van moest betalen. Zelf draag ik nu alleen nog maar met de ergocarrier.
pi_96766479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb ook maar 3 1 broeken. :D :')
Ik snap het ook wel, en zeker kort/lang, warm/koud, geweven/rekbaar vind ik heel logisch om daar meerdere van te hebben. Hoewel met mijn draaggedrag shorties totaal overbodig zijn, die gebruik ik gewoon niet. Maar warm/koud is wel nodig vind ik inmiddels.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96766672
Ja dat koud (als in voor warme dagen) is voor mij nog een beetje onbekend gebied. De Zara zou ik nou niet echt frisjes noemen.
pi_96766813
Ik heb afgelopen zomer ook een hele dunne doek gekocht, maar dat vond ik achteraf een miskoop. Echt jammer. Ik moet eens bedenken wat ik daarmee ga doen.
pi_96768068
Welke doek is dat dan groofs?
pi_96768308
De calin bleu
pi_96768315
Hm, misschien moet ik ook maar eens op zoek naar een andere doek dan. Ik heb dus een calin blue, maar ik kan er niet zoveel mee. Hij is me te stug ofzo, krijg er drukplekken en puntbloedinkjes van. Ik wil iets meer dan alleen de Bondolino, want daar krijg ik last van m'n linkerschouder van.. Maar weet dus niet wat.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')