abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96739732
Hey hey!

Ik weet nu even niet meer hoe en wat. De laatste dagen voel ik me erg somber. Ik hoor nu op school te zijn, maar ik lig verloren met een laptop op de grond. Mijn probleem is: het leven.
Want, waar ik ook ben, mensen accepteren me niet. Het is allemaal een harde cultuur. iedereen probeert de beste, de mooiste en de populairste te zijn. ik ben klein en zwak en kan die strijd niet aan. daardoor heb ik nooit echt ergens bij gehoord.
En tsja, nu begin ik een beetje mensenvrees te worden. Ik ben bang om weer eens afgewezen te worden.

ik hoor nu eigenlijk een toets te maken, maar ik voelde me vannacht zó down dat ik niet in slaap kon komen en vanochtend kwam ik mijn bed ook niet uit. mijn ouders zeiden nog met opzet "Probeer wel op tijd voor die toets te komen hoor, want je komt overal te laat!" Helaas is het me niet gelukt om op tijd te komen, en nu voel ik me zo slecht dat ik vandaag niet naar school wil.

Heeft er iemand tips van hoe ik dit kan oplossen?
Alvast heel erg bedankt!
Hoi
pi_96739832
Vrijdag de 13de
pi_96739841
Hey Calimero,

Niet zo somber. Kop op. Pluk de dag. Ga ervoor. Neem een kopje koffie voor wat energie. Tover een lach op je gezicht en ga die toets maken.

En niemand is 'zwak en kan de strijd niet aan', je bent immers het product van miljoenen jaren evolutie dus er moet ergens wel iets goeds aan je zijn.

Heb je hier wat aan?
pi_96739849
zoek uit wat je echt leuk vind en zorg dat je er de beste in wordt.
pi_96739885
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:07 schreef Thomass het volgende:
Hey Calimero,

Niet zo somber. Kop op. Pluk de dag. Ga ervoor. Neem een kopje koffie voor wat energie. Tover een lach op je gezicht en ga die toets maken.

En niemand is 'zwak en kan de strijd niet aan', je bent immers het product van miljoenen jaren evolutie dus er moet ergens wel iets goeds aan je zijn.

Heb je hier wat aan?
niet iedereen staat even ver in die evolutie trouwens Thomass..
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:12:12 #6
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_96739989
Ik herken wel wat je zegt. Het is een harde wereld (wen er maar aan) en inderdaad, iedereen wil presteren presteren en nog eens presteren.
Misschien moet je accepteren dat je bent wie je bent en dat je niet overal het beste in hoeft te zijn. Er hoeft zelfs helemaal niets te zijn waar je het beste in bent (behalve misschien van jezelf, dat zal je dan moeten loslaten).
Als je dit jezelf voorhoudt en gewoon probeert er het beste van te maken, van de kleine dingetjes te genieten, dan heb je het begrepen.
Geld, macht, eer en roem, allemaal leuk enzo, maar je hebt het niet per sé nodig om gelukkig te worden.
Je mag me evt. PM-en als je er dieper of persoonlijker over door wilt gaan, ik ben wel pas morgen ergens terug.
pi_96740033
quote:
Hey Calimero,

Heb je hier wat aan?
Bedankt! Helaas hoor ik nu al een half uur bij die toets te zijn.. weet niet hoe ik dit ga oplossen!
Hoi
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:15:37 #8
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96740079
Als je zo neerslachtig bent zou ik toch iets van hulp gaan zoeken..
pi_96740106
Ga bier drinken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96740117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:13 schreef dead.flowers het volgende:

[..]

Bedankt! Helaas hoor ik nu al een half uur bij die toets te zijn.. weet niet hoe ik dit ga oplossen!
Vertel je verhaal aan je ouders/huisarts/vertrouwenspersoon op school.
pi_96740121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:15 schreef Swiffer het volgende:
Welnee, eerst maar proberen een uitlaatklep te vinden, zij het een vriend of hobby.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:18:54 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96740194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:15 schreef Swiffer het volgende:
Kom nou, ik had ook wel eens een off-day. Het enige wat helpt is gewoon doen wat je moet doen, als je in een hoekje gaat zitten balen en opgeeft wordt het nooit wat.

Natuurlijk kan professionele hulp helpen, maar om hem nou meteen naar de shrink te sturen vanwege een beetje teenage angst... Ik weet het niet hoor.

Ga muziek luisteren TS! Smashing Pumpkins, Placebo, Pearl Jam... Dat helpt vaak. Voel je nog een dagje kut en probeer daarna de draad weer op te pakken.

Meld je nu ziek, fix een herkansing voor de toets, schouders eronder en weer aan de slag!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:23:20 #13
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96740358
Nee ik bedoel probeer er met gewoon met iemand over te gaan praten. Niet meteen een zieleknijper. een off-day zou niet zo zwaar moeten zijn. Als ik OP lees, is dit niet iets wat TS zich pas afgelopen 3 dagen realiseert.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:26:51 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96740478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:23 schreef Swiffer het volgende:
Nee ik bedoel probeer er met gewoon met iemand over te gaan praten. Niet meteen een zieleknijper. een off-day zou niet zo zwaar moeten zijn. Als ik OP lees, is dit niet iets wat TS zich pas afgelopen 3 dagen realiseert.
Je kan natuurlijk altijd bij een mentor/ decaan aankloppen, die hebben vaker met dit soort bijltjes gehakt. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:45:04 #15
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_96741108
quote:
iedereen probeert de beste, de mooiste en de populairste te zijn. ik ben klein en zwak en kan die strijd niet aan. daardoor heb ik nooit echt ergens bij gehoord.
Hier gaat al iets fout. Ik ben al jaren geleden opgehouden met proberen de beste, mooiste en de populairste te zijn. Ik probeer alleen mezelf te verbeteren (zonder dat af te meten aan wat anderen zijn en kunnen) en de dingen te doen, waar ik me prettig bij voel. 'Klein en zwak' voel je je alleen maar, omdat je denkt dat anderen groter en sterker zijn. Neem jezelf als maatstaf en niet de rest van de mensheid. Ik weet zeker dat er ergens in de wereld iemand is die beter/groter/sterker is dan ik maar dat kan mij niets schelen: ik ben ik. En over ergens bij horen: heb ik nooit moeite voor gedaan en ik heb toch een groep(je ;) ) mensen om me heen verzameld in de loop der jaren, die me accepteren voor wat ik ben. Dus relax, doe je ding en ga lekker een ijsje eten met dit mooie weer ;)
The sky is no limit
pi_96741262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:45 schreef freeDragon het volgende:

[..]

Hier gaat al iets fout. Ik ben al jaren geleden opgehouden met proberen de beste, mooiste en de populairste te zijn. Ik probeer alleen mezelf te verbeteren (zonder dat af te meten aan wat anderen zijn en kunnen) en de dingen te doen, waar ik me prettig bij voel. 'Klein en zwak' voel je je alleen maar, omdat je denkt dat anderen groter en sterker zijn. Neem jezelf als maatstaf en niet de rest van de mensheid. Ik weet zeker dat er ergens in de wereld iemand is die beter/groter/sterker is dan ik maar dat kan mij niets schelen: ik ben ik. En over ergens bij horen: heb ik nooit moeite voor gedaan en ik heb toch een groep(je ;) ) mensen om me heen verzameld in de loop der jaren, die me accepteren voor wat ik ben. Dus relax, doe je ding en ga lekker een ijsje eten met dit mooie weer ;)
dit dus.. zielig zijn is een iets wat je jezelf aandoet. van alle mensen op de wereld is er denk ik nog geeneens 1% 'perfect' of kunnen ze alles aan.. jij kijkt alleen maar naar hun sterke kanten en jouw zwakke kanten.
newb
pi_96789548
quote:
Hey Calimero,

Heb je hier wat aan?
Dat is altijd zo makkelijk he :') mensen die dat soort dingen zeggen hebben zelf meestal nooit enige tegenslag gekend.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:48:21 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96789649
er zijn 2 methodes

of iemand moet je een flinke schop onder je reet geven

of je zoekt hulp via de huisarts
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96791988
Dit klinkt gewoon als de pubertijd.
pi_96792047
nee

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 14-05-2011 14:01:51 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:55:35 #21
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_96856376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:04 schreef dead.flowers het volgende:
Hey hey!

Ik weet nu even niet meer hoe en wat. De laatste dagen voel ik me erg somber. Ik hoor nu op school te zijn, maar ik lig verloren met een laptop op de grond. Mijn probleem is: het leven.
Want, waar ik ook ben, mensen accepteren me niet. Het is allemaal een harde cultuur. iedereen probeert de beste, de mooiste en de populairste te zijn. ik ben klein en zwak en kan die strijd niet aan. daardoor heb ik nooit echt ergens bij gehoord.
En tsja, nu begin ik een beetje mensenvrees te worden. Ik ben bang om weer eens afgewezen te worden.

ik hoor nu eigenlijk een toets te maken, maar ik voelde me vannacht zó down dat ik niet in slaap kon komen en vanochtend kwam ik mijn bed ook niet uit. mijn ouders zeiden nog met opzet "Probeer wel op tijd voor die toets te komen hoor, want je komt overal te laat!" Helaas is het me niet gelukt om op tijd te komen, en nu voel ik me zo slecht dat ik vandaag niet naar school wil.

Heeft er iemand tips van hoe ik dit kan oplossen?
Alvast heel erg bedankt!
Je kunt de strijd echt aan, iedereen is een vechter, anders zou je niet bestaan. Je hoort nooit bij niemand, zoek mensen die dezelfde interesses hebben als jij, en ga daar mee om. Probeer gewoon om al je toetsen te maken en niet te veel school te spijbelen.
Het is trouwens inderdaad een rotcultuur, iedereen wil de mooiste (pha, de mooiste buitenkant hebben vaak de slechtste binnenkant), de beste (relatief, je moet voor jezelf de beste zijn, niet voor anderen), en de populairste, phah, wie wil er nou een leven van nepheid? Je kunt het proberen, populair worden (niet eens heel moeilijk, hossel de knapste chick en draag de duurste kleren, geef geld uit, ga veel uit), maar je zult je daar waarschijnlijk helemaal niet op je plaats voelen. Het is nep, die populariteit, het gaat maar zover als degene volgen die het populairst is. Onzin.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_96881338
De oplossing voor je probleem = seks
pi_96882066
Godverdomme niet zo lam zijn en je verantwoordelijkheden nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')