niet iedereen staat even ver in die evolutie trouwens Thomass..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:07 schreef Thomass het volgende:
Hey Calimero,
Niet zo somber. Kop op. Pluk de dag. Ga ervoor. Neem een kopje koffie voor wat energie. Tover een lach op je gezicht en ga die toets maken.
En niemand is 'zwak en kan de strijd niet aan', je bent immers het product van miljoenen jaren evolutie dus er moet ergens wel iets goeds aan je zijn.
Heb je hier wat aan?
Bedankt! Helaas hoor ik nu al een half uur bij die toets te zijn.. weet niet hoe ik dit ga oplossen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:07 schreef Thomass het volgende:
Hey Calimero,
Niet zo somber. Kop op. Pluk de dag. Ga ervoor. Neem een kopje koffie voor wat energie. Tover een lach op je gezicht en ga die toets maken.
En niemand is 'zwak en kan de strijd niet aan', je bent immers het product van miljoenen jaren evolutie dus er moet ergens wel iets goeds aan je zijn.
Heb je hier wat aan?
Vertel je verhaal aan je ouders/huisarts/vertrouwenspersoon op school.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:13 schreef dead.flowers het volgende:
[..]
Bedankt! Helaas hoor ik nu al een half uur bij die toets te zijn.. weet niet hoe ik dit ga oplossen!
Welnee, eerst maar proberen een uitlaatklep te vinden, zij het een vriend of hobby.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:15 schreef Swiffer het volgende:
Als je zo neerslachtig bent zou ik toch iets van hulp gaan zoeken..
Kom nou, ik had ook wel eens een off-day. Het enige wat helpt is gewoon doen wat je moet doen, als je in een hoekje gaat zitten balen en opgeeft wordt het nooit wat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:15 schreef Swiffer het volgende:
Als je zo neerslachtig bent zou ik toch iets van hulp gaan zoeken..
Je kan natuurlijk altijd bij een mentor/ decaan aankloppen, die hebben vaker met dit soort bijltjes gehakt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:23 schreef Swiffer het volgende:
Nee ik bedoel probeer er met gewoon met iemand over te gaan praten. Niet meteen een zieleknijper. een off-day zou niet zo zwaar moeten zijn. Als ik OP lees, is dit niet iets wat TS zich pas afgelopen 3 dagen realiseert.
Hier gaat al iets fout. Ik ben al jaren geleden opgehouden met proberen de beste, mooiste en de populairste te zijn. Ik probeer alleen mezelf te verbeteren (zonder dat af te meten aan wat anderen zijn en kunnen) en de dingen te doen, waar ik me prettig bij voel. 'Klein en zwak' voel je je alleen maar, omdat je denkt dat anderen groter en sterker zijn. Neem jezelf als maatstaf en niet de rest van de mensheid. Ik weet zeker dat er ergens in de wereld iemand is die beter/groter/sterker is dan ik maar dat kan mij niets schelen: ik ben ik. En over ergens bij horen: heb ik nooit moeite voor gedaan en ik heb toch een groep(jequote:iedereen probeert de beste, de mooiste en de populairste te zijn. ik ben klein en zwak en kan die strijd niet aan. daardoor heb ik nooit echt ergens bij gehoord.
dit dus.. zielig zijn is een iets wat je jezelf aandoet. van alle mensen op de wereld is er denk ik nog geeneens 1% 'perfect' of kunnen ze alles aan.. jij kijkt alleen maar naar hun sterke kanten en jouw zwakke kanten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:45 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Hier gaat al iets fout. Ik ben al jaren geleden opgehouden met proberen de beste, mooiste en de populairste te zijn. Ik probeer alleen mezelf te verbeteren (zonder dat af te meten aan wat anderen zijn en kunnen) en de dingen te doen, waar ik me prettig bij voel. 'Klein en zwak' voel je je alleen maar, omdat je denkt dat anderen groter en sterker zijn. Neem jezelf als maatstaf en niet de rest van de mensheid. Ik weet zeker dat er ergens in de wereld iemand is die beter/groter/sterker is dan ik maar dat kan mij niets schelen: ik ben ik. En over ergens bij horen: heb ik nooit moeite voor gedaan en ik heb toch een groep(je) mensen om me heen verzameld in de loop der jaren, die me accepteren voor wat ik ben. Dus relax, doe je ding en ga lekker een ijsje eten met dit mooie weer
Dat is altijd zo makkelijk hequote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:07 schreef Thomass het volgende:
Hey Calimero,
Heb je hier wat aan?
Je kunt de strijd echt aan, iedereen is een vechter, anders zou je niet bestaan. Je hoort nooit bij niemand, zoek mensen die dezelfde interesses hebben als jij, en ga daar mee om. Probeer gewoon om al je toetsen te maken en niet te veel school te spijbelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:04 schreef dead.flowers het volgende:
Hey hey!
Ik weet nu even niet meer hoe en wat. De laatste dagen voel ik me erg somber. Ik hoor nu op school te zijn, maar ik lig verloren met een laptop op de grond. Mijn probleem is: het leven.
Want, waar ik ook ben, mensen accepteren me niet. Het is allemaal een harde cultuur. iedereen probeert de beste, de mooiste en de populairste te zijn. ik ben klein en zwak en kan die strijd niet aan. daardoor heb ik nooit echt ergens bij gehoord.
En tsja, nu begin ik een beetje mensenvrees te worden. Ik ben bang om weer eens afgewezen te worden.
ik hoor nu eigenlijk een toets te maken, maar ik voelde me vannacht zó down dat ik niet in slaap kon komen en vanochtend kwam ik mijn bed ook niet uit. mijn ouders zeiden nog met opzet "Probeer wel op tijd voor die toets te komen hoor, want je komt overal te laat!" Helaas is het me niet gelukt om op tijd te komen, en nu voel ik me zo slecht dat ik vandaag niet naar school wil.
Heeft er iemand tips van hoe ik dit kan oplossen?
Alvast heel erg bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |