abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96740543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:18 schreef Opa_vertelt het volgende:
Er wordt nu wel erg de nadruk gelegd (niet alleen hier hoor) op dat het niet zou gaan om "goede" muziek,
alsof de 3J's één of ander historisch formidabel en memorabel nummer ten gehore hebben gebracht ofzo.

Het was een leuk liedje, dat zal ik heus niet ontkennen, maar echt zó goed was het nou ook weer niet hoor..
Het is een makkelijk in het gehoor liggend liedje, dat op elke radiozender gedraaid zou kunnen worden. Maar gisteren waren in een vergelijkbare categorie Denemarken en Roemenie sowieso al beter, en het Nederlandse optreden was inderdaad niet super-briljant ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:28:43 #152
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96740549
quote:
Er wordt nu wel erg de nadruk gelegd (niet alleen hier hoor) op dat het niet zou gaan om "goede" muziek,
alsof de 3J's één of ander historisch formidabel en memorabel nummer ten gehore hebben gebracht ofzo.

Het was een leuk liedje, dat zal ik heus niet ontkennen, maar echt zó goed was het nou ook weer niet hoor..

@Knarf; Daar had ik het niet vandaan, maar dat zal de originele uitspraak wel zijn. Bedankt. :)
Ik keek gisteravond naar Nederland en dacht: Waarom is dit zo slecht? Toen herinnerde ik mij ineens weer dat er kritiek was op de show/aankleding.
Dan zie je gelijk ook wat er mis is met deze act. 4 maanden ofzo bezig zijn met het nummer en dan de aankleding kompleet vergeten. Als je dan ook het nummer nog verknalt binnen 20 seconden, dan is het over.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2011 @ 10:29:41 #153
43556 miss_dynastie
pi_96740588
quote:
Ja, dat dus. Het nummer was niet geweldig. De uitvoering ook niet. Om dan te janken dat het festival niet om muziek gaat, maar om de gimmick, is ook zo wat.

Eén van mijn favoriete non-opsmuk optredens:
Als zij dit had gedaan op het Songfestival, was Engeland misschien wel overtuigender #1 geworden dan Noorwegen een paar jaar geleden. Geen show, geen gedoe, gewoon een dijk van een liedje met een dijk van een stem. Dat de 3JS denken zich hieraan te kunnen meten is eigenlijk gewoon triest :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:38:38 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_96740879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:07 schreef Opa_vertelt het volgende:
OMG, die compilatie bij P&W gisteren.. :@

http://player.omroep.nl/?(...)0:10:26&end=00:11:34
De Toppers hadden gewoon door moeten gaan, dat was een leuk lied :( (vonden ze toen ook bij de Beeb), maar het waren drie (twee) beetje dikke middelbare mannen.

En ik denk dat een liedje als die van Hind nu wel gescoord had, toen het oostblok erbij kwam kreeg je even vier-vijf jaar dat het burenstemmen echt te erg werd, maar inmiddels is dat wel minder geworden. (hooguit nog de diaspora landen als Turkije, Balkan etc).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96741310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Het nummer was niet geweldig. De uitvoering ook niet. Om dan te janken dat het festival niet om muziek gaat, maar om de gimmick, is ook zo wat.

Eén van mijn favoriete non-opsmuk optredens:
Als zij dit had gedaan op het Songfestival, was Engeland misschien wel overtuigender #1 geworden dan Noorwegen een paar jaar geleden. Geen show, geen gedoe, gewoon een dijk van een liedje met een dijk van een stem. Dat de 3JS denken zich hieraan te kunnen meten is eigenlijk gewoon triest :')
Ja maar ZELFS bij Adele hier is gedacht aan styling en hoe het gebracht wordt. Eenvoudige piano, rustige lichten, Adele staand voor een microfoon. Ze weet ook hoe ze een nummer voor camera's moet brengen.. tja en die stem!!! Zo'n stem mocht Jan van dromen... ;)
pi_96741631

ik zit net dat van Hind te bekijken, die had wél over choreo nagedacht.. maar ik denk dat Europa dacht: wacht even, dit is toch The Netherlands?? Niet Turkije ofzo?? Daarnaast is het nummer niet sterk genoeg en is dit wel een erg zwarte bedoening.. maar ik vind het beter dan de 3js!

ik moest bij dat nummer van Hind gelijk denken aan die Turkse inzending van Sertab Erener.. ook al gilt ze ietsje teveel tijdens het nummer, dát is nou een nummer dat in je hoofd blijft zitten.. en dit klopt gewoon bij Turkije..
pi_96741669
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik keek gisteravond naar Nederland en dacht: Waarom is dit zo slecht? Toen herinnerde ik mij ineens weer dat er kritiek was op de show/aankleding.
Dan zie je gelijk ook wat er mis is met deze act. 4 maanden ofzo bezig zijn met het nummer en dan de aankleding kompleet vergeten. Als je dan ook het nummer nog verknalt binnen 20 seconden, dan is het over.
Juist, en om te voorkomen dat je het dus in 20 sec kunt verknallen, moet je wat met die aankleding doen, die compenseert dat. Ik durf te wedden dat die wereldbol op de achtergrond die jongen met die gitaar wel geholpen heeft..
pi_96741832
Over Bosnië: ik vond het vreselijk, laat ik dat voorop stellen. Dat BZN in andere landen ook bestaat! Maar, ik meende het al op tv te horen, en lees het nu ook op Wikipedia van Dino Merlin.. die gast vult in de Balkan stadions van 60.000 mensen en heeft vele hits in eigen land. Dat betekent dat ál die vroegere Joegoslavische landen (die toch nog wel dezelfde muzikale smaak zullen houden) zullen stemmen op deze man. Ze kennen hem immers van al zijn hits en vinden hem daar goed.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:10:24 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_96741961
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:06 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Dat betekent dat ál die vroegere Joegoslavische landen (die toch nog wel dezelfde muzikale smaak zullen houden) zullen stemmen op deze man. Ze kennen hem immers van al zijn hits en vinden hem daar goed.
Dat was gisteravond dus precies 1 land, Macedonië. De overige ex-joegoslavie landen zaten in de halve finale van dinsdag en mochten dus niet meestemmen.
Hoewel, Slovenië is ook zo'n land geloof ik. 2 landen dus.
pi_96742066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:50 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Ja maar ZELFS bij Adele hier is gedacht aan styling en hoe het gebracht wordt. Eenvoudige piano, rustige lichten, Adele staand voor een microfoon. Ze weet ook hoe ze een nummer voor camera's moet brengen.. tja en die stem!!! Zo'n stem mocht Jan van dromen... ;)
Dat dus... iets rustig neerzetten is ook een aankleding... dat is vaak nog moeilijker dan een hoop spektakel te creeeren... volgens de J's en de TROS is rustig en eenvoudig gewoon in een maatpak met je gitaar in je handen gaan staan spelen...

Kijk eens naar hoe landen als Finland, Oekraine, Zweden en Ierland (hoe erg ook) het hebben aangepakt. Die acts waren helemaal af... afgestemd op het liedje!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:13:59 #161
13973 ranja
image means nothing
pi_96742093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:13 schreef TheVulture het volgende:

Dat dus... iets rustig neerzetten is ook een aankleding... dat is vaak nog moeilijker dan een hoop spektakel te creeeren...
Kijk maar naar Oostenrijk :Y
pi_96742214
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:06 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Over Bosnië: ik vond het vreselijk, laat ik dat voorop stellen. Dat BZN in andere landen ook bestaat! Maar, ik meende het al op tv te horen, en lees het nu ook op Wikipedia van Dino Merlin.. die gast vult in de Balkan stadions van 60.000 mensen en heeft vele hits in eigen land. Dat betekent dat ál die vroegere Joegoslavische landen (die toch nog wel dezelfde muzikale smaak zullen houden) zullen stemmen op deze man. Ze kennen hem immers van al zijn hits en vinden hem daar goed.
Frans Bauer verkoopt hier ook met gemak 10x Ahoy uit hoor. ;)
pi_96742238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:10 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat was gisteravond dus precies 1 land, Macedonië. De overige ex-joegoslavie landen zaten in de halve finale van dinsdag en mochten dus niet meestemmen.
Hoewel, Slovenië is ook zo'n land geloof ik. 2 landen dus.
nou ik zit even op een kaartje te kijken: ik weet niet hoe groot die man daar in de Balkan is, maar Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Moldavië, Macedonië, Slowakije, misschien Oekraïne?
pi_96742286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Frans Bauer verkoopt hier ook met gemak 10x Ahoy uit hoor. ;)
ja, en zal daarom in België ook veel stemmen opleveren.

Maar die Joegoslaaf was al groot (volgens Wikipedia) voordat Joegoslavië uiteen viel. Dat roept herkenning op bij de mensen in dat hele gebied.. als er goed reclame is gemaakt in de weken voor het Songfestival, weet de hele Balkan dat die man meedoet met het songfestival.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:18:58 #165
13973 ranja
image means nothing
pi_96742298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:17 schreef Kidney_bean01 het volgende:

nou ik zit even op een kaartje te kijken: ik weet niet hoe groot die man daar in de Balkan is, maar Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Moldavië, Macedonië, Slowakije, misschien Oekraïne?
het ging toch om ex-joegoslavie landen? ik geloof niet dat je Roemenie, Slowakije en Oekraine erg kunt vergelijken met Bosnië - of onderling - qua cultuur.
pi_96742305
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat dus... iets rustig neerzetten is ook een aankleding... dat is vaak nog moeilijker dan een hoop spektakel te creeeren... volgens de J's en de TROS is rustig en eenvoudig gewoon in een maatpak met je gitaar in je handen gaan staan spelen...
... en dan maar kijken waar het schip strandt. Dat kan dus niet. Je moet van tevoren gewoon goed nadenken hoe je wil dat jouw bijdrage overkomt op de Europese televisiekijker. Zeker als je dan toch een liedje hebt dat op voorhand al zeker niet bij de beste 6-7 van de avond zit.
pi_96742320
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:13 schreef ranja het volgende:

[..]

Kijk maar naar Oostenrijk :Y
Oh die vergat ik nog ja... die hebben van een middelmatig liedje gewoon een indrukwekkend schouwspel gemaakt met wereldstem... ik was echt onder de indruk van die dame gisteren
pi_96742345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

... en dan maar kijken waar het schip strandt. Dat kan dus niet. Je moet van tevoren gewoon goed nadenken hoe je wil dat jouw bijdrage overkomt op de Europese televisiekijker. Zeker als je dan toch een liedje hebt dat op voorhand al zeker niet bij de beste 6-7 van de avond zit.
De enige die ooit zo'n heel plan van aanpak hadden waren Linda Wagenmakers en De Toppers...
pi_96742477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De enige die ooit zo'n heel plan van aanpak hadden waren Linda Wagenmakers en De Toppers...
Ja, en Linda zong vals en de Toppers hadden een platgeproduceerd houseliedje. :{
pi_96742622
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, en Linda zong vals en de Toppers hadden een platgeproduceerd houseliedje. :{
Klopt... maar zij zijn de enigen die een hele act en totaalplaatje in hun hoofd hadden... Sieneke ook nog wel met dat orgel... maar die trok het dan weer niet compleet door in de aankleding...

Linda Wagenmakers had destijds een slechte loting en de zang was matig... maar ik had toen na het Nationale Songfestival echt de overtuiging dat het zou gaan winnen...
pi_96742715
De 3JS hadden een leuk liedje, maar met alleen "leuk" win je het Songfestival niet. Niemand zal aanstoot hebben genomen aan het lied van de 3JS, maar ook niemand die zijn mobiel er voor pakt om erop te gaan stemmen. Het valt gewoon niet genoeg op. Daar zijn we in Nederland goed in, niet opvallen, maar een Songfestival win je er niet mee. En dat is jammer, want er is in Nederland zoveel muzikaal talent, en we kunnen best hoger eindigen, maar dan moet het een en ander wel anders worden aangepakt.

Dat de TROS het tegenwoordig organiseert is wat mij betreft prima, maar de keuze van de artiest en het liedje moet anders. Afgelopen jaren werd vaak eerst de artiest uitgekozen, die mocht dan een zelf een aantal liedjes uitkiezen, en daar werd dan een keuze uitgemaakt door jury en/of publiek, of soms zelfs door de artiest zelf(!). Probleem is dan dat de keuze vrij beperkt is door een gebrek aan voorselectie. Denk aan die keren dat Edsilia Rombley allemaal liedjes zong van haar man, Tjeerd Oosterhuis. Als daar dan niks Songfestivalwaardigs tussen zit, dan is het alweer een verloren jaar.

Vorig jaar was het nog erger toen het liedje al vast stond, en er nog een artiest moet worden bij gezocht. Komt hetzelfde klotelied in zes verschillende uitvoeringen voorbij. Ik weet nog dat Johnny Logan in de jury zat en je zag hem denken "what the fuck voor poppenkast is dit?".

We moeten naar een systeem waar er meer competitie is tussen de liedjes en de uitvoerende artiesten, zodat de beste liedjes komen boven drijven en zich in ieder geval in de voorronde hebben bewezen. Niet dat dit een garantie is voor succes, het Nederlandse publiek kan immers ook een "foute" keuze maken, maar het is in ieder geval een stuk beter dan het systeem dat er nu is.
pi_96743016
Je gaat toch automatisch stemmen op de muziek waar je het meest mee hebt of waarvan je de taal verstaat.
Het is logisch dat een Serviër/Kroaat op Bosnië stemt omdat hij sowieso al wat heeft met die muziek.
Het lijkt ten eerste op de muziek uit zijn eigen land, hij verstaat de taal én hij is er (in Dino Merlin's geval)
mee opgegroeid. De andere kant op werkt het natuurlijk net zo, ook dan weer om dezelfde redenen.

Ik stem eerder op (als deze mee zouden doen)
Momčilo Bajagić uit Servië dan op Håkan Hellström uit Zweden,Puur omdat ik niet weet waar die Zweed het over heeft. Al zou de muziek misschien mooier zijn.
De Servische muziek ken ik, ik ken de taal én het lijkt sprekend de muziek uit mijn vaderland, die
Zweedse muziek heb ik niets mee. Misschien vind ik het een leuke melodie en wordt het gezongen
door een zangeresje met lange benen en fikse tetten, maar dat zal me niet gauw tot stemmen brengen.
Dat soort stem-gedrag heeft dan dus ook niets te maken met vriendjespolitiek of corruptie (oid). ;)
Nee.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:44:22 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_96743239
Ja da's mooi, maar de hele Republika Srpska stemt alsnog op Servie omdat het Serviers zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96743321
En dat zure gezeik over Moldavië. Ik vond dat een leuk vrolijk nummer. Ik zou hen ook gekozen hebben boven Nederland. Serieus, ik vond dat nummer van de 3J's denk ik de saaiste van de avond.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:47:36 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_96743361
Ik ook.

Moldavie had een leuke kwinkslag, niet heel goed, maar tussen 18 andere liedjes had het iets herkenbaars, in tegenstelling tot de 3Js. En dat is het gewoon, je moet ervoor zorgen dat iemand die 2 uur lang liedjes zit te kijken die hij/zij voor het eerst ziet, na afloop jouw vier minuten herinnert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')