abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:44:25 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_96734600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:41 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nee, want hij zong vals / niet goed in het begin. Wat ga je dan doen als je de band niet kent en de aankleding is niks? Dan zap je weg, of gaat lekker kletsen met je mede kijkers. Nederland was binnen 20 seconden kansloos.
Dit.

Ik heb het nog eens teruggekeken, en Jan Dulles wist het hoor!!! Je ziet de paniek toeslaan als het in het begin al niet lekker loopt. Zijn ogen schieten van links naar rechts.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_96734622
Hij heeft inderdaad de lage stukken niet best gezongen, trok wat rare hoofden en dat witte pak was eigenlijk ook gewoon een flater... het klopte gewoon niet
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96734635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb het nog eens teruggekeken, en Jan Dulles wist het hoor!!! Je ziet de paniek toeslaan als het in het begin al niet lekker loopt. Zijn ogen schieten van links naar rechts.
ja en dat van die ogen schieten was nét op het moment dat hij de camera probeerde te pakken.. dat ging dus compleet mis!
pi_96734670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:45 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

ja en dat van die ogen schieten was nét op het moment dat hij de camera probeerde te pakken.. dat ging dus compleet mis!
Er waren inderdaad een paar van dit soort kleine dingetjes die lieten doorschemeren dat het niet echt een doordachte act was, maar dat iedereen maar zo goed mogelijk zijn best deed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_96734688

Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.

Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.

Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond, ruime ervaring met camerawerk).

Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:48:09 #56
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_96734699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb het nog eens teruggekeken, en Jan Dulles wist het hoor!!! Je ziet de paniek toeslaan als het in het begin al niet lekker loopt. Zijn ogen schieten van links naar rechts.
Ze hadden de boel ook helemaal niet moeten vertalen.Het klinkt niet lekker vanwege het platte nederlandse accent en je gaat sneller zangfouten maken,zeker als je dat lied ook vaak in de eigen taal zingt en dat is denk ik de grootste fout die ze gemaakt hebben.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:49:12 #57
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_96734735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:

Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Kortom, het ESF is net even iets anders dan tussen de schuifdeuren bij tante Sjaan in de haringkar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:49:12 #58
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_96734736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:

Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.

Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.

Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond).

Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Tja.. ben het hier volledig mee eens.. Ook afgezien van het feit dat ik letterlijk kippenvel kreeg van de uithalen. Alles was gewoon meer dan goed :)
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_96734742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:41 schreef Knarf het volgende:
Nee, want hij zong vals / niet goed in het begin. Wat ga je dan doen als je de band niet kent en de aankleding is niks? Dan zap je weg, of gaat lekker kletsen met je mede kijkers. Nederland was binnen 20 seconden kansloos.
Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:50:02 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96734763
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Fred_B het volgende:
Er waren inderdaad een paar van dit soort kleine dingetjes die lieten doorschemeren dat het niet echt een doordachte act was, maar dat iedereen maar zo goed mogelijk zijn best deed.
Dat lijkt inderdaad de beste omschrijving.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96734765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:

Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.

Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.

Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond, ruime ervaring met camerawerk).

Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Ik heb dit nummer nooit heel bijzonder gevonden worden maar de manier waarop zij daar stond en dat liedje verkocht aan de kijker.... daardoor ga je gewoon geloven dat het een wereldlied is... en inderdaad die setting met die rook en die backings is gewoon ontzettend professioneel gedaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:51:16 #62
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_96734803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?
Klopt hoor, maar in het totaal plaatje telt het net even zwaarder mee. Valse noten in een hele leuke/goede act wordt sneller vergeven dan valse noten in een ook nog eens belabberde en onzekere uitvoering.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_96734818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?
Het is wel zo dat er bij Nederland verder niet veel gebeurt buiten de zang op... als er glas breekt en je zingt een noot vals dan is het toch anders dan als je vol in close-up wordt genomen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:52:28 #64
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96734836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?
Maar de meeste die vals zongen, was niet bij de eerste noten en ze hadden dan nog een show waarmee je je kon 'verblijden'. Hierdoor bleven ze in iedergeval kijken.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_96734917
Naast Oostenrijk was natuurlijk ook Oekraine briljant door die background met dat zand... dat leidde zo de aandacht af van de wat zoetsappige inhoud van het liedje maar werd wel bloedzuiver gezongen... dan lift je met de hele performance een lied naar een hoger niveau dan het daadwerkelijk is... en zo doet Oekraine dat al jaren aan een stuk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96734950
Nederland was zeker niet overdreven vals ofzo. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat na de sterke liedjes van Bosnie en Oostenrijk dit matige begin van een ogenschijnlijk niet zo boeiend liedje van Nederland voor de televoter een natuurlijk moment is om even de glazen bij te vullen of er doorheen te gaan praten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_96734986
Ik heb hier al eens geopperd om Joop van den Ende of Albert Verlinde eens met hun creatieve team een act te laten verzinnen... dus een totaalconcept... dat zou nog best werken denk ik... genoeg leuke jonge musicalsterren die zo'n act wel kunnen dragen...

zo'n liedje als van Estland zou zo uit een musical kunnen komen en gezongen kunnen worden door een Kim-Lian van der Meij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96734987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:55 schreef TheVulture het volgende:
Naast Oostenrijk was natuurlijk ook Oekraine briljant door die background met dat zand... dat leidde zo de aandacht af van de wat zoetsappige inhoud van het liedje maar werd wel bloedzuiver gezongen... dan lift je met de hele performance een lied naar een hoger niveau dan het daadwerkelijk is... en zo doet Oekraine dat al jaren aan een stuk.
ja inderdaad de Oekraïne had dat ook.. maar als zang het belangrijkste is van je act (zoals in Nederland), en de zang gaat eventjes de fout in of ligt in elk geval niet lekker in het gehoor, dan stem je er niet op.

Ik had dat ook met België. Ging vooral om de zang. Ik vond het niks, dus ik ging even wat te drinken halen.. zo gaat dat! Als het nou nog een speciale act was, was ik misschien blijven zitten..
pi_96734999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:56 schreef Fred_B het volgende:
Nederland was zeker niet overdreven vals ofzo. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat na de sterke liedjes van Bosnie en Oostenrijk dit matige begin van een ogenschijnlijk niet zo boeiend liedje van Nederland voor de televoter een natuurlijk moment is om even de glazen bij te vullen of er doorheen te gaan praten.
En die kleding, het verkrampte hoofd van Dulles... het was weg....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96735003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:

Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.

Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.

Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond, ruime ervaring met camerawerk).

Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Die eenvoud werkt zeker. Dat was vorig jaar ook zo met Tom Dice voor België. Ook zingt ze het soort ballad waarvoor een breed publiek bestaat. En haar vocale prestaties zijn uitzonderlijk goed.

Ook sluit ik niet uit dat haar optreden zo'n impact heeft gemaakt dat de 3J's in vergelijking wat mat overkwamen.
pi_96735069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:55 schreef TheVulture het volgende:
Naast Oostenrijk was natuurlijk ook Oekraine briljant door die background met dat zand... dat leidde zo de aandacht af van de wat zoetsappige inhoud van het liedje maar werd wel bloedzuiver gezongen... dan lift je met de hele performance een lied naar een hoger niveau dan het daadwerkelijk is... en zo doet Oekraine dat al jaren aan een stuk.
Hun inzending van vorig jaar vond ik bijzonder goed:


Het nummer kreeg weinig kansen toegedicht, maar het presteerde heel behoorlijk. En dan te bedenken dat het een tweede keus was, omdat het oorspronkelijk gekozen nummer werd teruggetrokken.
pi_96735113
ja inderdaad de timing van de 3js na dit nummer was ook helemaal verkeerd, maar goed daar kunnen ze niets aan doen.

Maar stel dat de 3js na Jedward hadden gezeten, dan waren ze ook weggevallen..te saai.
Of na Zweden: goh dan zijn Jan, Jaap en Jaap toch even tegenvallers voor de smsende meisjes.
Na wie hadden ze eigenlijk WEL moeten zitten?

Maar aangezien ze sinds OKTOBER aan het nummer begonnen zijn, begrijp ik niet dat er ook maar iemand in al die maanden heeft gedacht: hoe gaan we het nummer eigenlijk leuk brengen??

Wat dat betreft zou iemand van Xfactor of Idols of The Voice of iets dergelijks wel geschikt zijn.. die zijn gewend om stemmen te trekken door lief/leuk/stoer/flirterig in de camera te kijken.

En de act, inderdaad The Vulture, misschien iets voor een Joop of Albert? Maar bij de 'op zoek naar...' series bleek wel dat niet iedereen geschikt was voor camera werk.. het is wel even wat anders om op te treden voor een grote zaal of voor een klein iets als een camera (neem Freek met zijn GROTE ogen haha)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 01:03:36 #73
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_96735138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 01:00 schreef Boldface het volgende:

[..]

Hun inzending van vorig jaar vond ik bijzonder goed:


Het nummer kreeg weinig kansen toegedicht, maar het presteerde heel behoorlijk. En dan te bedenken dat het een tweede keus was, omdat het oorspronkelijk gekozen nummer werd teruggetrokken.
Ah ja.. Dit nummer werd idd ook loepzuiver gezongen.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_96735162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:

Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.

Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.

Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond, ruime ervaring met camerawerk).

Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Wel moet vermeld worden dat gebruik van rook, vuur e.d. geld kost ;) dus daar moeten de landen gewoon voor betalen. Ik heb het idee dat het bij ons geen geld mag kosten. De Toppers hebben er in 2009 zelf gelukkig veel geld in gepompt. Maar het helpt wel mee om een bepaalde sfeer te creëren en naar een hoger niveau idd. Het ziet er op beeld prachtig uit, daar blijf je naar kijken.
~The present is all there is~
pi_96735176
Bosnie moest vanavond de spits afbijten. De zanger was een oude man en deed wat folklorische pasjes en er was iets van een act om heen, waar ik niet veel wijs van werd, en het liedje was slaapverwekkend. En toch ze zijn door. Hoe verklaar je dit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')