Dit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:41 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nee, want hij zong vals / niet goed in het begin. Wat ga je dan doen als je de band niet kent en de aankleding is niks? Dan zap je weg, of gaat lekker kletsen met je mede kijkers. Nederland was binnen 20 seconden kansloos.
ja en dat van die ogen schieten was nét op het moment dat hij de camera probeerde te pakken.. dat ging dus compleet mis!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb het nog eens teruggekeken, en Jan Dulles wist het hoor!!! Je ziet de paniek toeslaan als het in het begin al niet lekker loopt. Zijn ogen schieten van links naar rechts.
Er waren inderdaad een paar van dit soort kleine dingetjes die lieten doorschemeren dat het niet echt een doordachte act was, maar dat iedereen maar zo goed mogelijk zijn best deed.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:45 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja en dat van die ogen schieten was nét op het moment dat hij de camera probeerde te pakken.. dat ging dus compleet mis!
Ze hadden de boel ook helemaal niet moeten vertalen.Het klinkt niet lekker vanwege het platte nederlandse accent en je gaat sneller zangfouten maken,zeker als je dat lied ook vaak in de eigen taal zingt en dat is denk ik de grootste fout die ze gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb het nog eens teruggekeken, en Jan Dulles wist het hoor!!! Je ziet de paniek toeslaan als het in het begin al niet lekker loopt. Zijn ogen schieten van links naar rechts.
Kortom, het ESF is net even iets anders dan tussen de schuifdeuren bij tante Sjaan in de haringkar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Tja.. ben het hier volledig mee eens.. Ook afgezien van het feit dat ik letterlijk kippenvel kreeg van de uithalen. Alles was gewoon meer dan goedquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.
Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.
Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond).
Dat hadden de 3JS niet. Zo zie je dat je met eenvoudige middelen een nummer naar een hoger niveau brengt.
Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:41 schreef Knarf het volgende:
Nee, want hij zong vals / niet goed in het begin. Wat ga je dan doen als je de band niet kent en de aankleding is niks? Dan zap je weg, of gaat lekker kletsen met je mede kijkers. Nederland was binnen 20 seconden kansloos.
Dat lijkt inderdaad de beste omschrijving.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Fred_B het volgende:
Er waren inderdaad een paar van dit soort kleine dingetjes die lieten doorschemeren dat het niet echt een doordachte act was, maar dat iedereen maar zo goed mogelijk zijn best deed.
Ik heb dit nummer nooit heel bijzonder gevonden worden maar de manier waarop zij daar stond en dat liedje verkocht aan de kijker.... daardoor ga je gewoon geloven dat het een wereldlied is... en inderdaad die setting met die rook en die backings is gewoon ontzettend professioneel gedaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Neem nou de Oostenrijkse inzending. Ik heb er verder niks mee, maar om even aan te tonen dat het niet om rare toeters of bellen gaat.
Het is hier een ballad. Prachtig serene omgeving met mistige ondergrond, klein podium verlicht.. later achtergrondzangeressen die precies weten welke bewegingen ze moeten maken.
Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond, ruime ervaring met camerawerk).
Klopt hoor, maar in het totaal plaatje telt het net even zwaarder mee. Valse noten in een hele leuke/goede act wordt sneller vergeven dan valse noten in een ook nog eens belabberde en onzekere uitvoering.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?
Het is wel zo dat er bij Nederland verder niet veel gebeurt buiten de zang op... als er glas breekt en je zingt een noot vals dan is het toch anders dan als je vol in close-up wordt genomen...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat over 'vals zingen' is de grootste dooddoener die je kunt bedenken. Serieus: ga alle 20 gekozen finalisten eens kritisch terugkijken en je hoort heel wat valse noten. Maar alleen bij Nederland zou dat van doorslaggevend belang zijn? Dat geloof je toch echt zelf niet?
Maar de meeste die vals zongen, was niet bij de eerste noten en ze hadden dan nog een show waarmee je je kon 'verblijden'. Hierdoor bleven ze in iedergeval kijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
ja inderdaad de Oekraïne had dat ook.. maar als zang het belangrijkste is van je act (zoals in Nederland), en de zang gaat eventjes de fout in of ligt in elk geval niet lekker in het gehoor, dan stem je er niet op.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:55 schreef TheVulture het volgende:
Naast Oostenrijk was natuurlijk ook Oekraine briljant door die background met dat zand... dat leidde zo de aandacht af van de wat zoetsappige inhoud van het liedje maar werd wel bloedzuiver gezongen... dan lift je met de hele performance een lied naar een hoger niveau dan het daadwerkelijk is... en zo doet Oekraine dat al jaren aan een stuk.
En die kleding, het verkrampte hoofd van Dulles... het was weg....quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:56 schreef Fred_B het volgende:
Nederland was zeker niet overdreven vals ofzo. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat na de sterke liedjes van Bosnie en Oostenrijk dit matige begin van een ogenschijnlijk niet zo boeiend liedje van Nederland voor de televoter een natuurlijk moment is om even de glazen bij te vullen of er doorheen te gaan praten.
Die eenvoud werkt zeker. Dat was vorig jaar ook zo met Tom Dice voor België. Ook zingt ze het soort ballad waarvoor een breed publiek bestaat. En haar vocale prestaties zijn uitzonderlijk goed.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Dat meiske zelf ook. Wéét hoe ze camera's moet gebruiken om stemmen voor zich te winnen (lang leve de Xfactor oid waar ze in stond, ruime ervaring met camerawerk).
Hun inzending van vorig jaar vond ik bijzonder goed:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:55 schreef TheVulture het volgende:
Naast Oostenrijk was natuurlijk ook Oekraine briljant door die background met dat zand... dat leidde zo de aandacht af van de wat zoetsappige inhoud van het liedje maar werd wel bloedzuiver gezongen... dan lift je met de hele performance een lied naar een hoger niveau dan het daadwerkelijk is... en zo doet Oekraine dat al jaren aan een stuk.
Ah ja.. Dit nummer werd idd ook loepzuiver gezongen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 01:00 schreef Boldface het volgende:
[..]
Hun inzending van vorig jaar vond ik bijzonder goed:
Het nummer kreeg weinig kansen toegedicht, maar het presteerde heel behoorlijk. En dan te bedenken dat het een tweede keus was, omdat het oorspronkelijk gekozen nummer werd teruggetrokken.
Wel moet vermeld worden dat gebruik van rook, vuur e.d. geld kostquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:47 schreef Kidney_bean01 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |