SPOILER: Uitslag Halve Finale 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Uitslag Halve Finale 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Pino112 op 13-05-2011 00:29:13 ]
Is ook normaal hoor, wat verwacht je dan? Dat je als land ieder jaar kan winnen? Elk land wint heus wel een keer denk aan 1 x per 10-20 jaar max.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Yep, ware het niet dat sinds de invoering van de halve finale in 2004 Duitsland de enige is die de finale ook gewonnen heeft(vorig jaar).
Groot-Brittannië heeft een paar jaar terug grof betaald en werden keihard laatste.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Yep, ware het niet dat sinds de invoering van de halve finale in 2004 Duitsland de enige is die de finale ook gewonnen heeft(vorig jaar).
Ja je moet die dingen een beetje op elkaar afstemmen. Het liedje en de aankleding van moldavië pastte perfect bij elkaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:15 schreef marcodej het volgende:
Ik snap ook niet dat je een poprocknummer in een superchique pak gaat doen. En die bekking met die tattoo zag er niet uit.
ze betalen veel (want grote landen) aan de EBU, zodat er allerlei sportrechten gekocht kunnen worden etc.. Nederland is niet zo groot dus betaalt ook niet veel.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:16 schreef Opa_vertelt het volgende:
Natuurlijk kan je alsnog verliezen, maar eigenlijk belachelijk dat je gewoon een plek in de finale kunt kopen.
..en dan noemen ze óns corrupt.
Spanje behoort er tot 2004 ook al toe, en hebben sindsdien niet hoger dan de 10de plaats gescoord.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Groot-Brittannië heeft een paar jaar terug grof betaald en werden keihard laatste.
Aardig niets meer dan dat. Heb dit jaar voor het eerst ook geen flauw idee wie er gaat winnen in tegenstelling tot andere jaren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:18 schreef Fascination het volgende:
Wat vinden jullie van de inzending van Engeland dit jaar?
Te perfect in die zin dat het of heel laag eindig of toch best hoog. het liedje zelf is niet zo super geweldig. En het is ook niet zomaar een groepje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:18 schreef Fascination het volgende:
Wat vinden jullie van de inzending van Engeland dit jaar?
Hmz ja kan ook een reden zijn dat het wat te soft, saai, overkwam ofzo. Had meer pit kunnen hebben door andere kleding en belichting. Als je dit met hun officiële clip vergelijkt dan zie je twee heel verschillende plaatjes. De officiële clip straalt meer rock uit, stoerder.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:15 schreef marcodej het volgende:
Ik snap ook niet dat je een poprocknummer in een superchique pak gaat doen. En die bekking met die tattoo zag er niet uit.
Hoewel ik die video niet gezien heb, zal het waarschijnlijk ook niet bij het nummer passen want het is alles behalve rock. Met een stoere rock 'n roll look zouden ze zichzelf nog belachelijker maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:20 schreef grazz het volgende:
[..]
Hmz ja kan ook een reden zijn dat het wat te soft, saai, overkwam ofzo. Had meer pit kunnen hebben door andere kleding en belichting. Als je dit met hun officiële clip vergelijkt dan zie je twee heel verschillende plaatjes. De officiële clip straalt meer rock uit, stoerder.
Nee dat was juist het slechtste nummer wat door wasquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:21 schreef QuincydeKoster het volgende:
Dat katy perry achtige nummer was wel goedEn man man man wat een pakjes hadden die wijven
Edit: Rockefeller street
[ afbeelding ]
Ik heb niet alles gezien, mams wou SST zien. Maar wat ik cool vind aan dit nummer is de gitaar track. Duidelijk aanwezig, maar toch geen rock. Ik vond die circus-ish mensen ook wel leuk (Die een band onstage had, met die eenwielster etc)quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:25 schreef fwokker het volgende:
[..]
Nee dat was juist het slechtste nummer wat door wasDie meid is wel leuk ja maar ze kan echt slecht zingen om van dat nummer nog maar te zwijgen.
Roemenie heb ik altijd al in de top 5 gezien... en met deze loting zou het nog wel eens hoger kunnen eindigen... top 3 misschien zelfsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:27 schreef Boldface het volgende:
De loting voor de finale is niet echt gunstig voor Ierland en Estland. Mensen verkijken zich op Roemenië. Ik zie dat liedje heel hoog eindigen. IJsland heeft trouwens ook een erg gunstige loting, net als Azerbeidzjan.
Ierland won zowel in 1992, 1993 als 1994.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:25 schreef Jabberwocky het volgende:
Frankrijk, maar ik hoop Duitsland (heeft een land al eens twee keer op rij gewonnen?) of Servië. De show van die laatste is erg leuk.
Dat zou mij ook niks verbazen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:28 schreef TheVulture het volgende:
Roemenie heb ik altijd al in de top 5 gezien... en met deze loting zou het nog wel eens hoger kunnen eindigen... top 3 misschien zelfs
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:19 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Aardig niets meer dan dat. Heb dit jaar voor het eerst ook geen flauw idee wie er gaat winnen in tegenstelling tot andere jaren.
Ik vind het liedje ook niet zo geweldig. Wat ik best apart vind, want uit Engeland komt zoveel goede muziek.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:20 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Te perfect in die zin dat het of heel laag eindig of toch best hoog. het liedje zelf is niet zo super geweldig. En het is ook niet zomaar een groepje.
Persoonlijk denk ik dat in de top 3 komt: Bosnië, Estland, Denemarken.
Luxemburg, Spanje en Israel ook 2x achter elkaar in een ver verledenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ierland won zowel in 1992, 1993 als 1994.
Anno 2011 zou dat het einde van Ierland betekenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ierland won zowel in 1992, 1993 als 1994.
IJsland zou anders zomaar kunnen winnenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Anno 2011 zou dat het einde van Ierland betekenen.
ik ben het helemaal met je eens. Ze wilden zich richten op de muziek, maar door de paar 'lichtelijk valse' noten in het begin, gaat dat niet meer.. dan moet je act gewoon heel erg goed zijn. Nu zien de 3JS er op zich leuk okee uit, maar geen vergelijk met een Zweden ofzo.. daarnaast was de kleding erg saai, de LED wand erg saai, de choreografie aan het einde in combinatie met het camerawerk een zooitje en die achtergrondzangeres had haar tattoo niet zo onflatteus in beeld moeten laten komen. Eigenlijk ging het zelfs al mis toen de zanger niet lekker goed in de camera keek bij de eerste tellen. Je moet toch wel kunnen cameraflirten??quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Het totaalplaatje klopte gewoon niet... en dat heeft ze de nek gekost.. zeker met een vroege loting val je dan compleet weg
quote:cornaldm Cornald Maas
Zou Dana International al gekielhaald zijn op de TROS-boot? Met deze nachtmerrie dender ik nu de nacht weer in...
Zolang ik niet hoef te emigreren en de kost nog kan verdienen kan me dat niets schelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Anno 2011 zou dat het einde van Ierland betekenen.
Had ik in een ander topic al gepost, maar zie hier:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het gewoon een flater dat er helemaal geen concept is bedacht voor de presentatie... ook eenvoud is namelijk een concept, dat is niet maar een beetje gaan staan te pingelen op je gitaar maar ook uitstraling, belichting, kleding etc....
quote:De 3JS hebben hun act voor het Eurovisie Songfestival aangepakt na kritiek uit verschillende hoeken. De Volendammers zijn druk aan het repeteren in Düsseldorf, waar ze donderdag in de halve finale optreden. "We hebben ons nooit gerealiseerd dat we zo zouden worden beoordeeld", zegt Jaap Kwakman tegen Novum Nieuws.
De 3JS wilden alle aspecten van hun act een voor een doornemen, maar de adviezen en kritische noten vlogen de band direct om de oren. "We dachten dat we gewoon bezig waren met geluid en camera`s, maar we kregen nu wel een indruk over hoe mensen reageren als je bepaalde dingen op je eigen manier doet."
Het trio besloot wel wat te doen met de kritiek. "We hebben wat aan de choreografie gedaan, voor zover dat kan met de 3JS, zoals waar en op welk moment je staat op het podium. Je hebt te maken met camerabewegingen. Daar doen we wat mee. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want we kregen opeens goede kritieken."
Met de gigantische schermen in de zaal doen de 3JS nog altijd niet veel. Tijd om dat aan passen is er niet meer. "De grootsheid van het LED-scherm, ga je pas zien als het helemaal gebruikt wordt. Maar ze konden dat niet meer aanpassen. Het scherm haalt ook aandacht weg en dat gebeurt bij ons dus niet."
Kwakman is zeer tevreden over hoe de show nu is. "Het is een coole lichtshow met ronddraaiende roboscans. Meer rock en stoerder. Het past bij ons en we hopen dat we worden beoordeeld op wat er op het podium gebeurt, waarbij de kwaliteit van het liedje het belangrijkst is."
Inderdaad. En om met zo'n matige act als derde al op te moeten treden maakt dan dat je helemaal snel vergeten word door de stemmer. En zeker als je dan nog erg matig zingt ook, hetgeen normaliter niet eens zo is, want die Dulles kan echt wel zingen. Maar dat zullen dan toch zenuwen en jezelf geintimideerd voelen door de omstandigheden zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het gewoon een flater dat er helemaal geen concept is bedacht voor de presentatie...
Nog erger dan de gedachte dat Ierland dit jaar het Songfestival wint met hun gedrocht, is de gedachte dat Ierland wint en de Europese belastingbetaler vervolgens het festival in Ierland moet bekostigen. Idem voor Griekenland trouwens.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Anno 2011 zou dat het einde van Ierland betekenen.![]()
ja Knarf en TheVulture, dat vind ik dus ook zo'n grote fout.. en dat ook werkelijk gewoon NIEMAND daaraan gedacht heeft.. Ook gewoon hoe je met camera's om moet gaan. Het is niet staan en je nummer doen, nee het is ook 'wanneer pak ik wel of niet een camera moment, hoe moet ik kijken in de lens' etc.. dat ging ook verkeerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:36 schreef Knarf het volgende:
[..]
Had ik in een ander topic al gepost, maar zie hier:
3JS passen act aan na kritiek
Dat is knullig, maar het is tegelijk ook diep triest dat de 'act', de outfit, de lichteffecten, de raar dansende mannetjes en vrouwtjes, het vuurwerk en al die andere meuk zo belangrijk is geworden en de muziek naar de achtergrond verdwijnt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het gewoon een flater dat er helemaal geen concept is bedacht voor de presentatie... ook eenvoud is namelijk een concept, dat is niet maar een beetje gaan staan te pingelen op je gitaar maar ook uitstraling, belichting, kleding etc....
Natuurlijk is het belangrijk.. dat zag je ook bij Oostenrijk (dacht ik) of een andere ballad met achtergrondzangeressen... Ook bij nummers zonder toeters en bellen is het nodig af te spreken hoe je het gaat brengen om het nummer mooier uit te laten komen! Dan gaan de achtergrondzangeressen ook niet opeens heen en weer zwaaien of heen en weer lopen..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is knullig, maar het is tegelijk ook diep triest dat de 'act', de outfit, de lichteffecten, de raar dansende mannetjes en vrouwtjes, het vuurwerk en al die andere meuk zo belangrijk is geworden en de muziek naar de achtergrond verdwijnt.
Hahahahaha!!!!!! Moesten ze winnen, dan kan ik je vast beloven dat ik er volgend jaar bij ben en pontificaal van jouw belastingcenten ga genietenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:38 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nog erger dan de gedachte dat Ierland dit jaar het Songfestival wint met hun gedrocht, is de gedachte dat Ierland wint en de Europese belastingbetaler vervolgens het festival in Ierland moet bekostigen. Idem voor Griekenland trouwens.
Nee, want hij zong vals / niet goed in het begin. Wat ga je dan doen als je de band niet kent en de aankleding is niks? Dan zap je weg, of gaat lekker kletsen met je mede kijkers. Nederland was binnen 20 seconden kansloos.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is knullig, maar het is tegelijk ook diep triest dat de 'act', de outfit, de lichteffecten, de raar dansende mannetjes en vrouwtjes, het vuurwerk en al die andere meuk zo belangrijk is geworden en de muziek naar de achtergrond verdwijnt.
Onzin, het kan het ondersteunen. Zo'n Finse gozer heeft ook een alleen een gitaar, geen al te groot charisma en kon er nog een uiterst lelijk overhempie bij aantrekken, maar als je zo'n led-wall goed gebruikt en het aardig belicht krijg je gewoon een prima totaalplaatje wat bij het aardige liedje past.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar van de 20 gekozen liedjes zitten nu toevallig twee liedjes die het meer van het circus moeten hebben dan van het liedje... en dan vind ik Moldavie als liedje ook nog niet eens slecht... ik vind het goed dat landen als Zwitserland, IJsland, Slovenie, Finland, Oostenrijk er wel doorheen zijn gekomen... die combineren namelijk een echt liedje met een aankleding die wel blijft hangen... je hoeft geen circus te maken maar gewoon een setting die klopt...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |