SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier
Beta = technische studies. (wiskunde, ict, natuurkunde, scheikunde, biologie, etc.)quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Kan iemand deze boerentrien even uitleggen wat nou precies alpha/beta/gamma is?
Oftewel, alle jongens die niet leuk zijn gaan dat soort studies doen? Betekent dat dan dat het niet leuk zijn de oorzaak daarvan is?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Ligt het niet ook aan het soort type dat over het algemeen beta studies doet?
Met meiden leren omgaan kan je ook op de middelbare.
Bijna iedereen ziet dat hokje als negatief. Dat is waarom ik mensen niet zou aanraden om dat ook te doen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:06 schreef moneyfornothing het volgende:
Nou weet ik niet precies wat een beta-man is, maar als jij jezelf in dat hokje stopt terwijl je tegelijkertijd dat hokje als negatief ziet verpest je het al een beetje voor jezelf.
Veel mensen winnen niet de jackpot in de loterij, maar er zijn toch voorbeelden van mensen die dat wel hebben gedaanquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:06 schreef Godshand het volgende:
Toch zijn vele beroemde natuurkundigen/scheikundigen gewoon getrouwd geraakt
Feynman, Einstein, Curie, Hawking. Allemaal aan de man/vrouw.
Van Google:quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Kan iemand deze boerentrien even uitleggen wat nou precies alpha/beta/gamma is?
Wat heb ik aan een goed inkomen en een hoge baanzekerheid als dat betekent dat ik niet kan krijgen wat ik wil? Wat ik doe is misschien best cool enzo, maar als het de rest van mijn leven verpest is het niet echt wat ik wilquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:11 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Het is inderdaad niet een handige omgeving voor mannen die niet van nature alpha zijn.
...
Natuurlijk geeft het wel een goed inkomen en een hoge baanzekerheid, dus zo slecht is deze keuze nou ook weer niet. Maar ga dan alsjeblieft wel bij een studentenvereniging en heb vrienden buiten je studie.
Vertel eens wat meer over de alfa en beta mannetjes, als je wilt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef Techno het volgende:
[..]
Beta = technische studies. (wiskunde, ict, natuurkunde, scheikunde, biologie, etc.)
Alpha/Gamma = pret studies. (geschiedenis, filosofie, psychologie, politicologie, kantklossen, etc.)
Ik heb ook informatica gedaan, heb d'r geen last van ofzo hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef benzin het volgende:
Oftewel, alle jongens die niet leuk zijn gaan dat soort studies doen?
Toch blijf ik erbij dat je er niets aan hebt zo negatief over jezelf en je studie te praten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef benzin het volgende:
[..]
Bijna iedereen ziet dat hokje als negatief. Dat is waarom ik mensen niet zou aanraden om dat ook te doen.
[..]
Wat heb ik aan een goed inkomen en een hoge baanzekerheid als dat betekent dat ik niet kan krijgen wat ik wil? Wat ik doe is misschien best cool enzo, maar als het de rest van mijn leven verpest is het niet echt wat ik wil
Geen smsje , hyvesberichtjequote:Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef dyna18 het volgende:
En toen had ik ineens de laatste post.
En heb je het SMS-je al klaar staan fjb?
Oh we kunnen allemaal meelezen?quote:
Het op orde hebben van je leven is ook wat waard. En als je met 50 anderen moet strijden om een baan nadat je klaar bent met een alpha of gamma studie, dan is dat ook niet echt handig als je last hebt om goed te communiceren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef benzin het volgende:
[...]
Wat heb ik aan een goed inkomen en een hoge baanzekerheid als dat betekent dat ik niet kan krijgen wat ik wil? Wat ik doe is misschien best cool enzo, maar als het de rest van mijn leven verpest is het niet echt wat ik wil
Nee, gewoon anders. Meer nerdjes. Wat het niet bij iedereen verkeerd doet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef benzin het volgende:
[..]
Oftewel, alle jongens die niet leuk zijn gaan dat soort studies doen? Betekent dat dan dat het niet leuk zijn de oorzaak daarvan is?
En ja, dat had op de middelbare gekund, maar daar ben ik nu wat te laat voor.
Waarom zou het een het ander uitsluiten?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:27 schreef formerjellybean het volgende:
Hoe noem je een alphamannetje die wel modieus is
Ach classificeren is altijd handig geweest.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:29 schreef dyna18 het volgende:
Is die hele metroman trend niet gewoon een tijdelijk iets wat verzonnen is door de glossy bladen en tv-series zoals sex & the city?
Wat mij betreft kan zo'n trend niet snel genoeg weer vertrekken
Omdat ik niet na 3 jaar plots wil stoppen in verband met enorme kosten enzo. Daarnaast ben ik er ook gewoon goed in, doe al jaren werk in die richting. Mijn hele CV is hierop gebouwd en ik kan het niet verantwoorden aan mijn ouders om te stoppen. Zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef moneyfornothing het volgende:
En als dat je allemaal zo tegenstaat, waarom switch je dan eigenlijk niet van studie? Of stond dat al in de planning?
Nee , het is de schuld van die ene stomme voetballer die zonodig met posh spice moest trouwen en voila de metroman is geboren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:29 schreef dyna18 het volgende:
Is die hele metroman trend niet gewoon een tijdelijk iets wat verzonnen is door de glossy bladen en tv-series zoals sex & the city?
Wat mij betreft kan zo'n trend niet snel genoeg weer vertrekken
Vind je de studie/werk gewoon leuk? Boeiend wat de rest ervan denken gewoon afmaken die hap. Vrouwen vinden sowieso een man die tevreden met zn werk is al aantrekkelijk...quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Omdat ik niet na 3 jaar plots wil stoppen in verband met enorme kosten enzo. Daarnaast ben ik er ook gewoon goed in, doe al jaren werk in die richting. Mijn hele CV is hierop gebouwd en ik kan het niet verantwoorden aan mijn ouders om te stoppen. Zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen.
Het is gewoon redelijk hopeloos. Ik kan niet stoppen, ik wil niet door, ik weet niets anders en alles wat ik wil krijg ik niet.
Dat is erg begrijpelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Omdat ik niet na 3 jaar plots wil stoppen in verband met enorme kosten enzo. Daarnaast ben ik er ook gewoon goed in, doe al jaren werk in die richting. Mijn hele CV is hierop gebouwd en ik kan het niet verantwoorden aan mijn ouders om te stoppen. Zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen.
Het is gewoon redelijk hopeloos. Ik kan niet stoppen, ik wil niet door, ik weet niets anders en alles wat ik wil krijg ik niet.
Ter illustratie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef moneyfornothing het volgende:
Dus beta's zijn meer de nerdige mannen, en dan niet het soort nerd wat nu populair is?
Moet toegeven dat ik dat soort types niet bepaald aantrekkelijk vind.
Dat alpha/beta verhaal komt van hoe roedels wolven werken. Je hebt daar een leider, het alpha mannetje, en de volgers. Het heeft werkelijk geen ruk met opleidingen e.d. te maken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef moneyfornothing het volgende:
Dus beta's zijn meer de nerdige mannen, en dan niet het soort nerd wat nu populair is?
Moet toegeven dat ik dat soort types niet bepaald aantrekkelijk vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |