abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96730075

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_96730130
quote:
9s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Kan iemand deze boerentrien even uitleggen wat nou precies alpha/beta/gamma is?
Beta = technische studies. (wiskunde, ict, natuurkunde, scheikunde, biologie, etc.)
Alpha/Gamma = pret studies. (geschiedenis, filosofie, psychologie, politicologie, kantklossen, etc.)
pi_96730150
En toen had ik ineens de laatste post.

En heb je het SMS-je al klaar staan fjb?
pi_96730172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:00 schreef -Strawberry- het volgende:

Ligt het niet ook aan het soort type dat over het algemeen beta studies doet?

Met meiden leren omgaan kan je ook op de middelbare.
Oftewel, alle jongens die niet leuk zijn gaan dat soort studies doen? Betekent dat dan dat het niet leuk zijn de oorzaak daarvan is?

En ja, dat had op de middelbare gekund, maar daar ben ik nu wat te laat voor.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:06 schreef moneyfornothing het volgende:

Nou weet ik niet precies wat een beta-man is, maar als jij jezelf in dat hokje stopt terwijl je tegelijkertijd dat hokje als negatief ziet verpest je het al een beetje voor jezelf.
Bijna iedereen ziet dat hokje als negatief. Dat is waarom ik mensen niet zou aanraden om dat ook te doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:06 schreef Godshand het volgende:

Toch zijn vele beroemde natuurkundigen/scheikundigen gewoon getrouwd geraakt :P

Feynman, Einstein, Curie, Hawking. Allemaal aan de man/vrouw.
Veel mensen winnen niet de jackpot in de loterij, maar er zijn toch voorbeelden van mensen die dat wel hebben gedaan :)

quote:
9s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Kan iemand deze boerentrien even uitleggen wat nou precies alpha/beta/gamma is?
Van Google:

Voorbeelden van alfawetenschappen zijn geschiedenis, taalkunde en letterkunde. Voorbeelden van bètawetenschappen zijn natuurkunde, wiskunde, informatica en biologie. Voorbeelden van gammawetenschappen zijn psychologie, sociologie en economie.

Kort samengevat: Gedeeltelijke nerd/totale nerd/coole jongen.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad.
Het is inderdaad niet een handige omgeving voor mannen die niet van nature alpha zijn.

...

Natuurlijk geeft het wel een goed inkomen en een hoge baanzekerheid, dus zo slecht is deze keuze nou ook weer niet. Maar ga dan alsjeblieft wel bij een studentenvereniging en heb vrienden buiten je studie.
Wat heb ik aan een goed inkomen en een hoge baanzekerheid als dat betekent dat ik niet kan krijgen wat ik wil? Wat ik doe is misschien best cool enzo, maar als het de rest van mijn leven verpest is het niet echt wat ik wil :)
pi_96730294
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef Techno het volgende:

[..]

Beta = technische studies. (wiskunde, ict, natuurkunde, scheikunde, biologie, etc.)
Alpha/Gamma = pret studies. (geschiedenis, filosofie, psychologie, politicologie, kantklossen, etc.)
Vertel eens wat meer over de alfa en beta mannetjes, als je wilt. :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:24:36 #6
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96730343
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef benzin het volgende:
Oftewel, alle jongens die niet leuk zijn gaan dat soort studies doen?
Ik heb ook informatica gedaan, heb d'r geen last van ofzo hoor.

Gaat hard weer hier...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96730355
Alpha mannetjes zijn de leiders, de dominante.

Beta mannen wordt dan vaak meer ook de studie bij betrokken. Beta studies trekken vaak mannen aan die hoog abstract inzicht hebben in bv wiskunde of sterrenkunde en er al dan niet obsessief mee bezig zijn. Ze zijn er vaak veel mee bezig, geven weinig om uiterlijk, kunnen moeilijk sociale contacten inschatten en zijn vaak geen onderdeel van grote vriendengroepen.

Volgens mij zijn gamma's dan er weer tussenin? De gammastudies zelf zijn de letterenstudies en geschiedenis.

We hebben dan ook nog de metromannen. Mannen die ook spieren hebben, maar ook regelmatig letten op uiterlijke verzorging, kleding en wel eens een traan laten.. Alfamannen noemen dit soort mannen traditiegetrouw "Homo's"
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96730414
quote:

[..]

Bijna iedereen ziet dat hokje als negatief. Dat is waarom ik mensen niet zou aanraden om dat ook te doen.

[..]

Wat heb ik aan een goed inkomen en een hoge baanzekerheid als dat betekent dat ik niet kan krijgen wat ik wil? Wat ik doe is misschien best cool enzo, maar als het de rest van mijn leven verpest is het niet echt wat ik wil :)
Toch blijf ik erbij dat je er niets aan hebt zo negatief over jezelf en je studie te praten.

En als dat je allemaal zo tegenstaat, waarom switch je dan eigenlijk niet van studie? Of stond dat al in de planning?
pi_96730472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:21 schreef dyna18 het volgende:
En toen had ik ineens de laatste post.

En heb je het SMS-je al klaar staan fjb?
Geen smsje , hyvesberichtje :Y
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:26:44 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96730491
Dat alphaman verhaal heeft niks maar dan ook niks met je studie te maken. Dat die toevallig ingedeeld zijn met dezelfde termen is leuk, maar heeft geen enkele betekenis.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96730501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:26 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Geen smsje , hyvesberichtje :Y
Oh we kunnen allemaal meelezen? :D
pi_96730545
quote:

[...]
Het op orde hebben van je leven is ook wat waard. En als je met 50 anderen moet strijden om een baan nadat je klaar bent met een alpha of gamma studie, dan is dat ook niet echt handig als je last hebt om goed te communiceren.

En een goede baan, een inkomen, een eigen woning zijn randvoorwaarden die zeker helpen om rust te geven zodat je volledig je energie op de andere belangrijke dingen kan richten.
pi_96730559
Hoe noem je een alphamannetje die wel modieus is , want ik ken een alpha man die is wel modieus heeft eigen stijl maar is verder gewoon stoer.
pi_96730602
quote:

[..]

Oftewel, alle jongens die niet leuk zijn gaan dat soort studies doen? Betekent dat dan dat het niet leuk zijn de oorzaak daarvan is?

En ja, dat had op de middelbare gekund, maar daar ben ik nu wat te laat voor.
Nee, gewoon anders. Meer nerdjes. Wat het niet bij iedereen verkeerd doet.
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:28:30 #15
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96730609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:27 schreef formerjellybean het volgende:
Hoe noem je een alphamannetje die wel modieus is
Waarom zou het een het ander uitsluiten?

Verder is dat alpha verhaal ook typisch PUA geneuzel. Je hoeft echt geen enorm dominant type te zijn om een vrouw te krijgen.
pi_96730612
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:26 schreef Godshand het volgende:

[..]

Oh we kunnen allemaal meelezen? :D
Geen krabbel dat moest er nog bij komen _O- gewoon prive.
pi_96730662
Is die hele metroman trend niet gewoon een tijdelijk iets wat verzonnen is door de glossy bladen en tv-series zoals sex & the city?
Wat mij betreft kan zo'n trend niet snel genoeg weer vertrekken :)
pi_96730722
Dus beta's zijn meer de nerdige mannen, en dan niet het soort nerd wat nu populair is?
Moet toegeven dat ik dat soort types niet bepaald aantrekkelijk vind.
pi_96730728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:29 schreef dyna18 het volgende:
Is die hele metroman trend niet gewoon een tijdelijk iets wat verzonnen is door de glossy bladen en tv-series zoals sex & the city?
Ach classificeren is altijd handig geweest.

De Fok! man is natuurlijk een apart slag :P
pi_96730739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef moneyfornothing het volgende:

En als dat je allemaal zo tegenstaat, waarom switch je dan eigenlijk niet van studie? Of stond dat al in de planning?
Omdat ik niet na 3 jaar plots wil stoppen in verband met enorme kosten enzo. Daarnaast ben ik er ook gewoon goed in, doe al jaren werk in die richting. Mijn hele CV is hierop gebouwd en ik kan het niet verantwoorden aan mijn ouders om te stoppen. Zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen.

Het is gewoon redelijk hopeloos. Ik kan niet stoppen, ik wil niet door, ik weet niets anders en alles wat ik wil krijg ik niet.
pi_96730779
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:29 schreef dyna18 het volgende:
Nee , het is de schuld van die ene stomme voetballer die zonodig met posh spice moest trouwen en voila de metroman is geboren.
pi_96730819
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef benzin het volgende:

[..]

Omdat ik niet na 3 jaar plots wil stoppen in verband met enorme kosten enzo. Daarnaast ben ik er ook gewoon goed in, doe al jaren werk in die richting. Mijn hele CV is hierop gebouwd en ik kan het niet verantwoorden aan mijn ouders om te stoppen. Zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen.

Het is gewoon redelijk hopeloos. Ik kan niet stoppen, ik wil niet door, ik weet niets anders en alles wat ik wil krijg ik niet.
Vind je de studie/werk gewoon leuk? Boeiend wat de rest ervan denken gewoon afmaken die hap. Vrouwen vinden sowieso een man die tevreden met zn werk is al aantrekkelijk...
pi_96730862
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is erg begrijpelijk.
Maar je kunt ook proberen een sociaal leven opbouwen naast je studie en werk, een beetje om het te compenseren.
pi_96730894
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef moneyfornothing het volgende:
Dus beta's zijn meer de nerdige mannen, en dan niet het soort nerd wat nu populair is?
Ter illustratie.

Techno is een alpha. MLIG is een beta.
Ron Paul 2012
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:33:14 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96730917
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:30 schreef moneyfornothing het volgende:
Dat alpha/beta verhaal komt van hoe roedels wolven werken. Je hebt daar een leider, het alpha mannetje, en de volgers. Het heeft werkelijk geen ruk met opleidingen e.d. te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')