Eensch.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:23 schreef Sk00p het volgende:
Wel opvallend dat een aantal zangeressen van landen die door zijn, allemaal van talentshows kwamen.
Waarom niet gewoon dat proberen?
En hier ben ik het ook mee eens..quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:23 schreef TheVulture het volgende:
Als ze nu gewoon eens kijken naar de liedjes die doorzijn 18 van de 20 kan ik daarbij wel begrijpen dat ze de voorkeur hebben gekregen boven Nederland... maar we moeten vooral maar niet meer meedoen
het verschil is wel dat de carriere van Serven en Bosniers over het algemeen binnen de grenzen van (ex-)Joegoslavie blijven, waar een WT door heel europa tourt met hier en daar uitstapjes naar de VS.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat het een eer is voor je land op te mogen treden. Dat voel je bij landen als Servie en Bosnie. In Nederland is dat jammergenoeg anders ... kwestie van mentaliteitEen Jantje Shit die zichzelf te goed vindt om daar te gaan staan
Een Zeljko Joksimovic steekt wél zijn nek uit.
Gelukkig heeft hij dat niet voor het zeggenquote:
Ik ben half Servisch. Daarnaast groot liefhebber van het ESF. Dat gelul altijd over de Balkan en Oostblokgedoe maakt me gewoon kwaad. De Balkan stuurt vaak absolute toppers. Vind je het gek dat die hoger gewaardeerd worden dan de Tros-muziekfeest-artiesten. Denk ik dan hequote:Op donderdag 12 mei 2011 23:20 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Weet jij er gewoon veel vanaf of kom je uit die regio?
Imago, omroep en ook een stukje mentaliteit. Het niet zien als opstapje, maar als een mooie kans om je land op de kaart te zetten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:19 schreef lezzer het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden artiesten dat hier dus niet.
Waar ligt dat aan? Aan die artiesten? Of omdat het altijd zo kut verloopt omdat er geen geld in gestoken wordt?
De TROS moet wel stoppen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gelukkig heeft hij dat niet voor het zeggen
Maakt niet uit of het TV is, kijk naar Servie. Dat was gewoon een top act en die heeft toen gewonnen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:23 schreef lezzer het volgende:
Nederland moet stoppen met denken dat mensen alleen maar naar het liedje luisteren. Het is TV geen radio.
ironisch genoeg is het juist Nederland dat dreigde niet meer mee te doen TENZIJ er weer een vakjury zou komen, die is er gekomen en nog steeds zitten wij steeds onderaanquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:23 schreef lezzer het volgende:
Nederland moet stoppen met denken dat mensen alleen maar naar het liedje luisteren. Het is TV geen radio.
Precies, de techniek en de mogelijkheden van het podium zijn ondertussen zo groot dat je daar ook slim gebruik van moet maken. En dan kan ook simpel, maar het moet wel doeltreffend zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:23 schreef lezzer het volgende:
helaas wel, er mogen maar zes mensen op het podiumquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:24 schreef TLC het volgende:
Andre Rieu met zn orkest en een willekeurige zangeres sturen, kan bijna niet mis gaan
Uhuh, ik zal het Dino zeggen als hij zijn zoveelste wereldtoernee doet..quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
het verschil is wel dat de carriere van Serven en Bosniers over het algemeen binnen de grenzen van (ex-)Joegoslavie blijven, waar een WT door heel europa tourt met hier en daar uitstapjes naar de VS.
Dat is vorig jaar toch veel geopperd hier? Om gewoon de winnaar van X-factor automatisch af te vaardigen naar het ESF?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:24 schreef eleusis het volgende:
Vorig jaar had ook Lisa moeten gaan.
En dan een vet rocknummer.
6 mensen op het podium gaat dan wel een beetje een probleem opleveren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:24 schreef TLC het volgende:
Andre Rieu met zn orkest en een willekeurige zangeres sturen, kan bijna niet mis gaan
Dat was bepaald niet aan het nummer en de performance af te horen. Wat ik al in mijn voorspelling schreef, toen ik Bosnië eigenlijk tegen beter weten in op plek 11 zette: sympathy-vote. Het publiek vindt oude opa's leuk. Ik zei vorig jaar ook: had Vader Abraham zelf gestuurd. Die had beter gescoord dan Sieneke, want het is een opa.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Eh neeDino Merlin is een topartiest. De vrouw die het lied voor Servie schreef is een absolute topper. Enzovoort. Probleem in Nederland is het imago. Dat los je alleen op door een geweldige artiest te sturen. Caro Emerald, waarrrrr ben je?
So you wanna be an Eurovision Songstar?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Misschien moet er wel een talentenjacht voor bedacht worden.
De rest met een live videoverbinding op het schermquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef Knarf het volgende:
[..]
6 mensen op het podium gaat dan wel een beetje een probleem opleveren.
Weelderig Waardeloos dusquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef fwokker het volgende:
Stuur iets opvallends of muzikaal degelijks, niet zulke pulp als dit.
Ja en Zeljko Joksimovic toert ook de hele wereld rond. Ben er pas nog geweest. Nooit geweten dat Nederland ook al in voormalig Joegoslavië ligt. Wat is de wereld toch kleinquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Uhuh, ik zal het Dino zeggen als hij zijn zoveelste wereldtoernee doet..
Zijn Engels is gewoon niet zijn beste kant, zijn Bosnische liedjes zijn fantastisch. Hij roeleert al zo'n 20 jaar in de top.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat was bepaald niet aan het nummer en de performance af te horen. Wat ik al in mijn voorspelling schreef, toen ik Bosnië eigenlijk tegen beter weten in op plek 11 zette: sympathy-vote. Het publiek vindt oude opa's leuk. Ik zei vorig jaar ook: had Vader Abraham zelf gestuurd. Die had beter gescoord dan Sieneke, want het is een opa.
Ik deel wel je mening dat het imago in Nederland een probleem is. Het Songfestival moet zo snel mogelijk weg bij de doelgroepomroep TROS, ook na de fusie met de AVRO. Terug naar de NOS en terug naar een veel bredere en vooral ook meer commerciële opzet. Misschien moet het niet eens naar de NOS, maar naar RTL of SBS. Zo boekte Duitsland vorig jaar ook succes.
En dit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:25 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Uhuh, ik zal het Dino zeggen als hij zijn zoveelste wereldtoernee doet..
Trots is ver te zoeken voor jullie blijkbaar..quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:27 schreef Wilskracht het volgende:
Deze landen zijn door geografisch bekeken.
Russich blok
Azerbadjan
Estland
Georgie
Litouwen
Rusland
Oekraine
Oost Europa
Bosnie
Griiekenland
Hongarije
Moldavie