abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:19:36 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_96704893
De temperatuur van mijn '92 Golf II 1.3 NZ loopt op als de auto stationair draait of tijdens het filerijden. Bij normaal rijden is er niets aan de hand. De auto heeft genoeg koelvloeistof, de fan slaat goed aan en de thermostaat is vervangen.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_96705005
Er is niks aan de hand. Als je rijdt wordt de motor veel beter gekoeld dan als je stilstaat. Dus als je eerst rijdt (hard of lange tijd) en dan in de file komt is het normaal dat de temperatuur oploopt. Als het goed is gaat de ventilator dan draaien om extra te koelen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:26:08 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_96705137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef JaFFe het volgende:
Er is niks aan de hand. Als je rijdt wordt de motor veel beter gekoeld dan als je stilstaat. Dus als je eerst rijdt (hard of lange tijd) en dan in de file komt is het normaal dat de temperatuur oploopt. Als het goed is gaat de ventilator dan draaien om extra te koelen.
Maar als tijdens een ritje in de spits naar Den Haag het temperatuur waarschuwingslampje begint te knipperen is er toch iets niet in de haak? Hij gaat zo richting de 100 graden.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_96705344
Controleer toch maar even je koelvloeistof.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_96705433
controleer ook op motorolie..
Die koel ook motor af.

Anders is de thermostaat kapot.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_96705482
Als onze ford mondeo van 14 jaar oud een half uur nauwelijks gekoeld (dus filerijden/stationair) wordt begint de motortemperatuur ook eng hoog te worden. Ik denk dat er niks aan het handje is.
pi_96705616
Check ook even of de koelingsfan aanslaat. Heb ik ook gehad met mn Clio prima rijden door de luchtkoeling alleen eerste keer file was geen succes ;)
pi_96705619
ja hoever omhoog en slaat de fan aan bij 90 graden of pas bij 110?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:41:08 #9
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_96705675
Fan slaat aan bij 90 graden, de koelvloeistof is in orde en de motorolie ook. En de thermostaat is vervangen. Alles zou dus in orde moeten zijn.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_96705744
Geen probleem.
Wat JaFFe zegt dus.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96706411
1. Zitten de lamellen van je radiator niet dicht ?
2. Motorkapverlenger ?
3. Andere obstructie die de rijwind kan ontnemen.

Ik gok op 1,even controleren met een loop/zaklamp eracher .
pi_96709383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:01 schreef zeeeend het volgende:
1. Zitten de lamellen van je radiator niet dicht ?
2. Motorkapverlenger ?
3. Andere obstructie die de rijwind kan ontnemen.

Ik gok op 1,even controleren met een loop/zaklamp eracher .
T is goed zo hoor, hij zegt dat de fan aanslaat bij 90 graden. Dan is er toch niks aan de hand ;)
Rijwind enzo!

Heb ook een NZ motor, zal eens kijken wat tie bij mij doet. Let daar nooit echt op eigenlijk :X
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:51:05 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96721520
Is niet goed lijkt me, als bij 90 graden de fan aan slaat en de temperatuur dan gewoon door gaat met stijgen tot er lampjes gaan branden.
Als de fan daadwerkelijk gewoon aanslaat, heb je of te weinig koelvloeistof in je systeem, of een probleem met een thermostaat die niet ver genoeg open gaat, of een waterpomp die kapot is (geen of weinig flow in je systeem). Controleer ook of de voorkant van de radiateur een vrij is, een kudde beestenlijken is standaard, maar plastic tassen niet :+ Een verstopte radiateur kan ook nog trouwens, maar als je geen toffe stop-leak zooi hebt gebruikt of al jaren water ipv KVS erin hebt is dat niet voor de hand liggend.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:15:25 #14
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96724064
Hoe oud en welke kleur heeft de koelvloeistof? Door ouderdom kan de koelvloeistof zijn koelende eigenschappen verliezen en dus niet meer goed koelen.
pi_96724708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Schild het volgende:
Hoe oud en welke kleur heeft de koelvloeistof? Door ouderdom kan de koelvloeistof zijn koelende eigenschappen verliezen en dus niet meer goed koelen.
:')
pi_96725636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Schild het volgende:
Hoe oud en welke kleur heeft de koelvloeistof? Door ouderdom kan de koelvloeistof zijn koelende eigenschappen verliezen en dus niet meer goed koelen.
:')
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:48:01 #17
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_96727271
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:51 schreef Sounddragon het volgende:
Is niet goed lijkt me, als bij 90 graden de fan aan slaat en de temperatuur dan gewoon door gaat met stijgen tot er lampjes gaan branden.
Als de fan daadwerkelijk gewoon aanslaat, heb je of te weinig koelvloeistof in je systeem, of een probleem met een thermostaat die niet ver genoeg open gaat, of een waterpomp die kapot is (geen of weinig flow in je systeem). Controleer ook of de voorkant van de radiateur een vrij is, een kudde beestenlijken is standaard, maar plastic tassen niet :+ Een verstopte radiateur kan ook nog trouwens, maar als je geen toffe stop-leak zooi hebt gebruikt of al jaren water ipv KVS erin hebt is dat niet voor de hand liggend.
De koevloeistof is deze week ververst en de thermostaat is toen ook vervangen. Volgens de garage was er wel gewoon stroming, maar ze konden verder niets anders verzinnen dan de waterpomp. Dan kan het toch haast niet anders dan dat die niet optimaal meer functioneert?
Rad zal ik ook nog wel even controleren.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_96728258
Hoe heet wordt ie dan precies als je stilstaat? En als je rijdt? (bijv. op de snelweg).
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:05:34 #19
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_96729001


Eerste bolletje normaal rijden op de snelweg of waar dan ook, tweede bolletje is filerijden.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_96730019
Heb ik ook. Echt niks om je druk over te maken
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:25:06 #21
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96730382
Koelsysteem verstopt, waterpomp defect of kvs-temp-sensor kapot. Veel meer kan het al niet meer zijn.

Gaat de temp naar beneden als je de kachel op de hoogste stand laat blazen met de kraan op warm?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:25:56 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96730436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:05 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste bolletje normaal rijden op de snelweg of waar dan ook, tweede bolletje is filerijden.
Hoe kom je dan bij die 100 graden? ik zie nergens een cijfertje staan? Als je 20 graden per streepje zou rekenen, rijd je normaal op een graadje of 42, da's veel te weinig, en op puntje nummer 2 op 85, en dat is perfect :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_96733225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:05 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste bolletje normaal rijden op de snelweg of waar dan ook, tweede bolletje is filerijden.
Ik heb het ook hoor, kijk maar
, bij 2,5 km per uur
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:47:39 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_96737822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:11 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

T is goed zo hoor, hij zegt dat de fan aanslaat bij 90 graden. Dan is er toch niks aan de hand ;)
Rijwind enzo!

Heb ook een NZ motor, zal eens kijken wat tie bij mij doet. Let daar nooit echt op eigenlijk :X
je fan gaat ook aan als heel je radiator dicht zit hoor...
heb een passat uit 82 en die loopt alleen op als er een slang is gesprongen. :') verder in de file blijft wijzertje netjes in midden staan.
pi_96750149
Ik zou ook ff de lamellen in je radiator controleren. Als die weggeslagen zijn verliest de radiator ook zijn koelend vermogen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')