SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier
Waarom niet? Als ze daar niet op zit te wachten reageert ze waarschijnlijk niet. Nee heb je, ja ken je krijgequote:Op donderdag 12 mei 2011 16:16 schreef Spork het volgende:
is het dan raar om haar eens een berichtje te sturen en zo een beetje in contact te komen? bijv gewoon een opmerking over dat zij dat boek had toegevoegd en iets leuks over haar foto zeggen ofzo? of zouden meisjes dit opdringerig vinden... op fok zie je altijd van die losers die bij willekeurige meisjes in fotoboeken reacties achterlaten dus ik vraag me altijd af of een meisje zich daardoor gevleid voelt of daar juist niet op zit te wachten
Ik denk dat Straw jou persoonlijk kan vertellen dat ze die houding al aan het opgeven is. Wegens geen enkele vorm van verantwoordelijkheidsgevoel aan de kant van de personen die ze probeerde te helpen. En dat was met jouw methode, zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Straw is de grote uitzondering, die wel probeert deze mensen te begrijpen en er respectvol mee omgaat. Daar kan de rest nog veel van leren.
Die verantwoordlijkheid heeft zijn grenzen. Je vraag iets van ze wat je eigenlijk aangeven niet te kunnen. Als zij hun verantwoordlijkheid moeten nemen, door te handelen alsof het probleem waarmee worstelen niet bestaat, dan kun je daar ook niet teveel van verwachten.
Waarbij hij dan ook nog eens compleet voorbij gaat dat de rest dat net zo goed geprobeerd heeft. Maarja, wij zijn geen vrouwtjes en dus hoeft 'ie bij ons niet te slijmen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:29 schreef Supersoep het volgende:
Ik denk dat Straw jou persoonlijk kan vertellen dat ze die houding al aan het opgeven is. Wegens geen enkele vorm van verantwoordelijkheidsgevoel aan de kant van de personen die ze probeerde te helpen. En dat was met jouw methode, zullen we maar zeggen.
het stomme is dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar op het moment dat ik overweeg zoiets te doen denk ik 'wat een stomme actie, daar zit ze vast niet op te wachten' en doe ik maar niks :/quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ze daar niet op zit te wachten reageert ze waarschijnlijk niet. Nee heb je, ja ken je krijgeIk weet dat 't een cliche is, maar daarom niet minder waar. Je moet dat soort dingen gewoon doen, grote kans dat je er een leuk gesprek uit haalt, kleine kans dat het de vrouw van je leven is (maar wie weet) en als ze je negeert heb je niks minder dan wat je nu hebt. Het heeft helemaal geen zin om dit soort zaken van te voren compleet uit te analyseren want als een ontmoeting of een date stukloopt is dat toch niet om iets wat je vooraf voorzien hebt waarschijnlijk.
Ik verwacht ook niks van ze zolang ze niets willen ondernemen. Er zijn echt wel kleine dingen die ze zouden kunnen doen, maar omdat ze zielig zijn hoeft dat allemaal niet en moet de rest zich maar aanpassen? Zo werkt het gewoon niet. Als ze willen meekomen in de 'normale' wereld moeten ze er ook wat voor over hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Straw is de grote uitzondering, die wel probeert deze mensen te begrijpen en er respectvol mee omgaat. Daar kan de rest nog veel van leren.
Die verantwoordlijkheid heeft zijn grenzen. Je vraag iets van ze wat je eigenlijk aangeven niet te kunnen. Als zij hun verantwoordlijkheid moeten nemen, door te handelen alsof het probleem waarmee worstelen niet bestaat, dan kun je daar ook niet teveel van verwachten.
Hij heeft ook helemaal gelijk, dus waarom stuur je dat berichtje dan niet nu alsnog?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:31 schreef Spork het volgende:
[..]
het stomme is dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar op het moment dat ik overweeg zoiets te doen denk ik 'wat een stomme actie, daar zit ze vast niet op te wachten' en doe ik maar niks :/
Dat klopt en dat kan ik ook wel begrijpen. Toch denk ik dat ze veel meer goeds heeft gedaan dan ze beseft. Ook al is er nog geen echte doorbraak. Stimulerender dan Straw was voor deze jongens kun je niet zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:29 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik denk dat Straw jou persoonlijk kan vertellen dat ze die houding al aan het opgeven is. Wegens geen enkele vorm van verantwoordelijkheidsgevoel aan de kant van de personen die ze probeerde te helpen. En dat was met jouw methode, zullen we maar zeggen.
Ja, en dan heb je dus naast dat je geen contact hebt met haar ook nog eens het kutgevoel omdat je niks gedaan hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:31 schreef Spork het volgende:
het stomme is dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar op het moment dat ik overweeg zoiets te doen denk ik 'wat een stomme actie, daar zit ze vast niet op te wachten' en doe ik maar niks :/
Ik wil mijzelf niet als expert kronen, want dat ben ik niet. Maar mijzelf verdiepen in deze mensen vind ik redelijk. Normaal functioneren maakt iemand niet tot een expert over disfunctioneren. Het kan zijn dat jij gezond bent maar jou geen deskundige op gebied van ziekten. Toch kan iedereen vanuit zijn ervaring wel bijdragen aan een beter inzicht. Ik ben ervan overtuigd dat MLiG baat heeft bij het horen wat jullie vrouwen allemaal denken en fantaseren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:31 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niks van ze zolang ze niets willen ondernemen. Er zijn echt wel kleine dingen die ze zouden kunnen doen, maar omdat ze zielig zijn hoeft dat allemaal niet en moet de rest zich maar aanpassen? Zo werkt het gewoon niet. Als ze willen meekomen in de 'normale' wereld moeten ze er ook wat voor over hebben.
Kun je wel weer zeggen dat ik te jong en dom en weet ik veel wat ben om hier wat over te mogen zeggen, maar ik leef en functioneer wel in die normale wereld. Dus beetje flauw om dat dan meteen af te schuiven omdat jij toevallig ouder bent en jezelf tot expert gekroond hebt.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je dus naast dat je geen contact hebt met haar ook nog eens het kutgevoel omdat je niks gedaan hebt.
Jaren terug (13 jaar ofzo, ik studeerde nog) was er een meisje dat op onze afdeling kwam af en toe (ik deed informatica, dus vrouwen waren zo uizonderlijk dat we vaak bij een ander instutuut gingen lunchen). Erg leuke type, we hadden ook wel eens oogcontact. Toen maar een keer toen ik haar zag lopen erachteraan gegaan, d'r aangesproken en gezegd dat het me leuk leek samen naar een attractiepark waar ik gratis in kon te gaan.
Tja, natuurlijk zei ze nee (rood hoofd en een "euh euh ik vind het erg leuk maar ik ken je helemaal niet, sorry") en dat was een beetje een teleurstelling, maar een blauwtje lopen en dan toch trots op jezelf zijn is in ieder geval een veel beter gevoel. Trust me, ik ga genoeg op m'n plaat hoor, ik ben kwa looks ook hardstikke doorsnee.
jullie hebben helemaal gelijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:33 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Hij heeft ook helemaal gelijk, dus waarom stuur je dat berichtje dan niet nu alsnog?
Go youquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:54 schreef Spork het volgende:
jullie hebben helemaal gelijk
ga ik gewoon doen!
Go for it.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:16 schreef Spork het volgende:
ok, serieuze en ontopic vraag (die ik opzettelijk 'n beetje vaag hou want ik ken best veel mensen die hier ook komen en ik wil liever niet dat ze me herkennen uit mijn verhaal)
laatst zat ik op een site waar je kan bijhouden welke boeken je hebt gelezen, en een boek dat ik net uit had was maar door 1 iemand anders gelezen en zelfs door haar toegevoegd op de website
het was een boek over een specifiek onderwerp mbt uiterlijk (laten we zeggen punkers, was niet zo maar als voorbeeld) en zij zag er zelf ook zo uit
ik had dat boek gekocht uit interesse en dat zij hem daar toevoegde zal ook niet zonder reden zijn... verder zag ze er op haar profiel foto ook heel leuk uit
is het dan raar om haar eens een berichtje te sturen en zo een beetje in contact te komen? bijv gewoon een opmerking over dat zij dat boek had toegevoegd en iets leuks over haar foto zeggen ofzo? of zouden meisjes dit opdringerig vinden... op fok zie je altijd van die losers die bij willekeurige meisjes in fotoboeken reacties achterlaten dus ik vraag me altijd af of een meisje zich daardoor gevleid voelt of daar juist niet op zit te wachten
Ik beweer ook nergens een expert en deskundige te zijn, maar jij gaf aan dat ik niets mocht zeggen omdat ik te jong ben om iets meegemaakt te hebben. Afgezien van dat dat helemaal niet waar hoeft te zijn, wilde ik gewoon aangeven dat mijn bijdrage niet meteen waardeloos is omdat ik niet in hetzelfde schuitje zit als de ernstige probleemgevallen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:46 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik wil mijzelf niet als expert kronen, want dat ben ik niet. Maar mijzelf verdiepen in deze mensen vind ik redelijk. Normaal functioneren maakt iemand niet tot een expert over disfunctioneren. Het kan zijn dat jij gezond bent maar jou geen deskundige op gebied van ziekten. Toch kan iedereen vanuit zijn ervaring wel bijdragen aan een beter inzicht. Ik ben ervan overtuigd dat MLiG baat heeft bij het horen wat jullie vrouwen allemaal denken en fantaseren.
Het ondernemen is nu juist het probleem bij MLiG, want er zit van alles in de weg: emotioneel (angst stoornissen) en cognitief (denkbeelden over vrouwen en rechtvaardigheid).
Goedzo! Hou ons op de hoogte.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:54 schreef Spork het volgende:
[..]
[..]
jullie hebben helemaal gelijk
ga ik gewoon doen!
Pfoe, dat gaat lastig te tracken zijn. Vooral 's nachts loopt het uit op een slowchat dus die posts zijn verspreid over meerdere delen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef dyna18 het volgende:
Ik probeer trouwens de laatste tijd dit topic een beetje te volgen. Hij gaat echter vrij hard en er word ook best veel off-topic gekibbeld.
Graag zou ik echter de adviezen lezen die eerder gegeven zijn (omdat ik daar zelf vast wel wat aan zal hebben). Iemand nog tips welke posts ik het beste kan lezen?
Ja daar was ik al bang voor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Pfoe, dat gaat lastig te tracken zijn. Vooral 's nachts loopt het uit op een slowchat dus die posts zijn verspreid over meerdere delen.
In de OP staat een verzameling van advies wat over langere periode wel meermalig is teruggekomen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef dyna18 het volgende:
Ik probeer trouwens de laatste tijd dit topic een beetje te volgen. Hij gaat echter vrij hard en er word ook best veel off-topic gekibbeld.
Graag zou ik echter de adviezen lezen die eerder gegeven zijn (omdat ik daar zelf vast wel wat aan zal hebben). Iemand nog tips welke posts ik het beste kan lezen?
- Ga sportenquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:24 schreef dyna18 het volgende:
Ja daar was ik al bang voor.
Ik kon ze in ieder geval niet zelf zo snel vinden.
Maar ik zou wel graag de adviezen nog eens horen die aan de anderen jongens gegeven zijn.
3x check.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
- Ga sporten
- Zorg voor hobbies die je leuk vindt waarbij je meiden leert kennen.
- Maak je er niet te druk over en doe gewoon de dingen die je zou willen doen.
Daar komt het wel een beetje op neer. En idd, in de TS staan wat tips.
Ach je hebt ook gelijk, het probleem bij mij is dat er wel dames in de buurt zijn maar dat ik niet opval en dat ze me liever vermijden tenzij het echt nodig is voor ze om (zakelijk) contact te zoekenquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
3x check.
Deze stappen heb ik de afgelopen paar jaar bereikt.
Ik ben nu eerst sporten... Ik post vanavond wel verder.
Ach dit is wel weer flauw van je. Ik zei dat ik iets te snel op kruispunten afreed waardoor het lijkt alsof ik misschien wel eens mogelijk voorrang zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:27 schreef formerjellybean het volgende:
Deelnemer niet om lullig te doen maar wat verwacht je nou van ons. Het is een forum geen therapie.
En als sommige dingen echt in dit topic te ver gaan zoals dat MLIG op zoek wou gaan naar het meisje waar iemand in het topic over had, vind ik gerust dat je daar wat van mag zeggen, idem dito als Richard vermeld dat die soms op mensen inrijd dan mag je daar best wat van zeggen.
Eerlijk gezegd en dat zeg ik al eerder qua sommige issues is dit niet de plek ervoor om er mee om te gaan omdat we niet geschoold voor zijn.
Maar daarom hoeft toch niet iedereen samen te spannen om iemand het topic uit te schelden. Ik heb al eerder 5 man op richard zien inhakken. Toen haakte hij af. Iemand poste. "Goed gedaan jongens, hij is weg". Ik heb iemand zien poste dat maar zelfmoord moest plegen. Je mag niet posten over zelfmoordneigingen maar je iemand wel aanbevelen. Er zijn inmiddels meer posten over de wens dat richard moet opdonderen want een lul is, dan er posten zijn waarin richard zegt dat hij overtuigd is van lelijkheid. Agressieve posten naar richard zijn er blijkbaar nooit genoeg en vervelen nooit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens een expert en deskundige te zijn, maar jij gaf aan dat ik niets mocht zeggen omdat ik te jong ben om iets meegemaakt te hebben. Afgezien van dat dat helemaal niet waar hoeft te zijn, wilde ik gewoon aangeven dat mijn bijdrage niet meteen waardeloos is omdat ik niet in hetzelfde schuitje zit als de ernstige probleemgevallen.
Nu we het erover eens zijn dat jij ook geen expert ben hoef je dus ook niet meer zo denigrerend te doen.
Ik weet dat dat zijn probleem is, maar als hij er niets aan wil veranderen kan ik hem vanaf hier niet helpen. Dus dan houdt het op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |