quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 19:48 schreef matthijst het volgende:Aan het kijken voor tattoo removal.
Veldhoven lijkt hier favoriet te zijn. Zelf zou het lasercentrum mijn voorkeur hebben, omdat je daar op zaterdag terecht kan
Op de site van het lasercentrum staat:
"Het Lasercentrum maakt gebruik van de
gecombineerde Nd-Yag en
Robijnlaser."
Maar op de site van klinkiekveldhoven staat:
"
Ruby lasers, Medlite Yag, Lynton en de Sinon Ruby laser inmiddels achterhaald zijn!"
Gebruikt het lasecentrum nou achterhaalde lasertechniek, of niet?
Zaterdag is leuk, maar littekenvrije verwijdering is leuker

Beste Matthijst (en andere lezers uiteraard!),
Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest (misschien ook wel een goed teken; het tattoo verwijderen houdt me niet meer zo bezig omdat het gelukkig goed verloopt…:).
Zoals ik al vaker vermeld heb, en foto’s geplaatst heb van mijn verwijderingsproces; ik ga bij Het Lasercentrum in Veldhoven.
Je schrijft dat ze op de site van kliniek Veldhoven schrijven dat bepaalde lasers achterhaald zijn. Ik heb het stuk even opgezocht. Vragen die hierbij bij mij opkomen zijn: Zijn het wel dezelfde lasers: een Ruby laser versus gecombineerde Nd-Yag en Robijnlaser? Waarop baseert kliniek Veldhoven dit (er is geen uitleg gegeven)? Wat voor laser(s) gebruikt de kliniek zelf (kon ik niet vinden op hun site)?
Je hebt een vraag over de laser die ze gebruiken bij Het Lasercentrum. De laser die ze daar gebruiken is de laatste ontwikkeling op lasergebied; dit is mij verzekerd toen ik daar startte. Op de site lees ik: “De lasers die wij gebruiken zijn gegarandeerd gebaseerd op de laatste en beste techniek op dit moment beschikbaar. De laser voor tatoeage verwijderen is zelfs een Wereldprimeur, de laser is de eerste, en als zodanig de enige laser met een combinatie Nd-Yag Robijnlaser”.
Ik ben zelf ook wel benieuwd geworden voor verdere diepgang, dus ik ga bij mijn volgende behandeling voor meer specifieke uitleg over de gebruikte laser vragen.
Wat ik wel uit eigen ervaring hierover kan zeggen is dat ik erg tevreden ben over de behandeling; ik heb ik in ieder geval géén littekens en pigmentverstoringen. Ook ben ik erg tevreden over de benaderingswijze van mijn behandelaar; ik ben ik al diverse keren met vragen aangekomen, hierop heb ik nog elke keer een eerlijk en duidelijk antwoord gekregen.
Daarnaast is voor mij ook de ervaring in het vakgebied belangrijk; ik kon via internet geen ander centrum vinden die zolang ervaring hebben met tatoeage verwijdering als Het Lasercentrum.
Nog een tip (voor iedereen): vergelijk de prijzen eens van diverse aanbieders. Bij mij is bij het bepalen van de behandelprijs van mijn tatoeages het werkelijke oppervlak berekend (dus niet hoogte x breedte). Daarnaast is er, omdat ik meerdere tatoeages heb, een prijsafspraak gemaakt én vermeldt dat dit geen vaststaande prijs is maar dat de prijs omlaag gaat naarmate de tattoo lichter wordt.
In ieder geval succes met je / jullie keuze!
Groet.