abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96675346
Stel je dé dag voor. De dag dat het gehele wereldwijde financiele stelsel klapt, geld is niks meer waard, de pinautomaat is leeg, banken zijn gesloten, opstanden in de straten, supermarkten die worden geplunderd, in de rij staan voor een kom waterige soep en oud brood etc

Hoe overleef je, laten we zeggen, de 1e 4 weken een dergelijke crash en kun je jezelf voorbereiden?

Mijn eigen ideeen hierover:

voortijdig een volkstuin aanleggen
voorraadje gouden/zilveren/platinium munten inslaan
alvast een noodrantsoen (jerrycan water, blikvoer etc

Hoe zouden jullie je voorbereiden tegen een dergelijke economische ramp?
pi_96675605
Je moes tuintje wordt net zo hard geplunderd hoor.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_96675707
Zou dan investeren in wapens, AK-47. Als het systeem klapt, geldt gewoon de wet van de sterkste.
Kijk maar naar Afrika.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:46:22 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96675830
Je moet gewoon een edge hebben ten opzichte van de rest. Als 90% van de wereldbevolking het loodje heeft gelegd dan blijft de rest wel leven zonder systeem. Het systeem is nodig om een dergelijk grote bevolking te kunnen onderhouden. Zonder mondiaal systeem kan slechts een veel kleinere bevolking onderhouden worden.

De meeste kans maak je in dunbevolkte gebieden. Die zijn sowieso al meer zelfvoorzienend. In Nederland en zeker de Randstad zijn je kansen klein! Daar zullen groepen tegen groepen gaan vechten, man tegen man.

Verder lijkt een moestuin me minder handig. Die valt op, is moeilijk te verbergen. Ook levert een moestuin maar heel beperkte tijd iets op. Beter heb je genoeg voedsel voor de eerste 3 maanden, dat je verstopt op zolder. Als je de eerste drie maanden doorkomt ben je al een heel eind! Wat zaaigoed is dan wel makkelijk, al kun je dat tegen die tijd ook overal zo uit de winkel plukken. Iemand met honger gaat niet eerst zaaien.

Verder is een wapen oneindig veel nuttiger dan zilver of goud. Om te jagen en ook om jezelf te verdedigen. Ook is het extreem zinvol om met een betrouwbare groep samen te werken. Dat vergroot je overlevingskans gigantisch.

Dus wat moet je doen (als je zeker weet dat het komt). Bereid een locatie voor in dunbevolkt gebied, nog wel te bereiken zonder vliegtuig etc. (bijv de Ardennen?). Zorg dat daar wapens en voldoende voedsel voor ca. een jaar aanwezig is (dat is maar heel weinig, voor 500 euro pp heb je voldoende blikvoer). Verblijf daar het eerste jaar. Ga vervolgens op de restanten van de maatschappij leven, domineer de andere overlevenden en sticht een nieuw koninkrijk. Piece of cake.

Disclaimer: het systeem stort niet in.
The End Times are wild
pi_96676748
Hoe zit het trouwens met mensen die een hypotheek of huurhuis hebben.

Een dergelijke crash maakt dat mensen de hypotheek en huur niet meer kunnen betalen. Worden die dan per direct hun huizen uitgezet? Of heeft de wet hier maatregelen voor genomen ten tijde van een crisissitiatie.
pi_96677855
huidige systeem stort in, maar er komt altijd nieuwe plaats.

andere optie, ga de bos in.
zoals Partizanen toen deed.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_96679482
-50 kg rijst in een zak à 100 euro (bederft niet)
-200 blikjes sardientjes à 100 euro (gaat heel lang mee)
-Jerrycan benzine à 30 euro als brandstof voor de benzinebrander

Kost je 230 euro en je kunt er een half jaar op leven zonder naar buiten te hoeven gaan.

Verder is deze discussie totaal zinloos omdat het nooit zo ver komt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_96679630
quote:
4s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:38 schreef Leonidas82 het volgende:
Stel je dé dag voor. De dag dat het gehele wereldwijde financiele stelsel klapt, geld is niks meer waard, de pinautomaat is leeg, banken zijn gesloten, opstanden in de straten, supermarkten die worden geplunderd, in de rij staan voor een kom waterige soep en oud brood etc
Ik denk dat het veel waarschijnlijker is dat zo'n crisis relatief rustig verloopt. De overheid kan bijvoorbeeld afdwingen dat iedere rekeninghouder maar 50 euro per dag mag pinnen. De waarde van je banksaldo mag dan misschien onzeker zijn, maar de waarde van papiergeld herstelt zich dan weer, doordat schaarste wordt veroorzaakt. De Nederlandse Bank heeft trouwens ook noodgeld -dus een compleet nieuwe munteenheid- klaarliggen voor rampscenario's. In de 2de wereld oorlog is dat meen ik gebruikt.

Verder wordt de oogst van de boer natuurlijk niet aangetast door een financiele crisis. Als er een enigszins vertrouwde vorm van geld weer in omloop komt, dan zal die dat liever accepteren dan z'n oogst te laten verrotten. Handel en markten komen dan vrij snel weer op gang.

Zelfs in de tweede wereldoorlog bleef de economie min of meer doorgaan. Die situatie was echter nog ernstiger als de financiele crisis die je schetst, omdat veel infrastructuur/transport niet meer functioneerde door oorlogsgeweld en doordat de bezetter goederen en arbeidskrachten aan de Nederlandse economie onttrok.
pi_96679768
Hoewel je wel de conclusie zou kunnen trekken: wordt boer !
pi_96679772
Oorlogsgeweld is vaak voor tijdelijke periode.

zoals de situatie in Zimbabwe en of andere midden Afrikaanse landen is absoluut niet te doen.
Die lost je niet in 1,2,3 op.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_96681036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:54 schreef Captain_Ghost het volgende:
zoals de situatie in Zimbabwe en of andere midden Afrikaanse landen is absoluut niet te doen.
Die lost je niet in 1,2,3 op.
Dat klopt, maar die problemen liggen meer op het gebied van: gezondheidszorg, toegang tot water en kwaliteit van het bestuur. De TS doelde volgens mij meer op het economische stelsel.
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:26:30 #12
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96681145
Koop een flink groot stuk grond ergens in de bergen. Leg er landmijnen op aan die je met een afstandsbediening in werking kan stellen.

Voor dingen zoals eten kun je andere mensen op je stukje grond laten werken en de producten daarvan ruilen op de markt. Als ze je naaien (want geen eigendomsrechten die door de overheid worden afgedwongen!) druk je op de knop. Dan maar zelf.
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:58:55 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96685239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:48 schreef Mendeljev het volgende:
-50 kg rijst in een zak à 100 euro (bederft niet)
-200 blikjes sardientjes à 100 euro (gaat heel lang mee)
Dat lijkt aardig op mijn voorraadkast op dit moment :7

De belangrijkste dingen zijn hier al genoemd:
1. Organiseer je in een groep met mensen die je vertrouwt
2. Je moet wapens hebben
3. Je moet voedsel/ drinkwater hebben
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96686965
Een vuurwapen is dan een eerste levensbehoefte, daarmee kun je alle andere benodigdheden ook krijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96687082

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96688028
Ik denk dat brandstof toch een van de belangrijkere zaken is. Je hebt het immers nodig om op te koken, voor de verwarming en om water te steriliseren. Als je dan voldoende droog voedsel hebt kun je met wat blikvoer voldoende vooruit om je voedingsbehoeften aan te vullen (eiwit, vet, vitaminen, zout). Mensen in de Randstad kunnen dan ook nog eens een hengel de zee in werpen en iedere dag verse vis eten. Zal je zien dat het plattelandsvolk in grote getale naar de kust komt als de beukenootjes op zijn.
Greece
pi_96689077
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:30 schreef Mendeljev het volgende:
Ik denk dat brandstof toch een van de belangrijkere zaken is. Je hebt het immers nodig om op te koken, voor de verwarming en om water te steriliseren. Als je dan voldoende droog voedsel hebt kun je met wat blikvoer voldoende vooruit om je voedingsbehoeften aan te vullen (eiwit, vet, vitaminen, zout). Mensen in de Randstad kunnen dan ook nog eens een hengel de zee in werpen en iedere dag verse vis eten. Zal je zien dat het plattelandsvolk in grote getale naar de kust komt als de beukenootjes op zijn.
Als mensen slim zijn mijden ze de Randstad als de pest. Daar breekt als eerste de pleuris los. De meeste kansen maak je in de dunbevolkte gebieden van Nederland.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96695948
als je in noord oost groningen woont heb je ws nergens last van
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:14:41 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96696829
Noodvoorraad zojuist verder aangevuld met 8 blikjes tonijn.
(Tevens gebruikmakend van de bearmarket in tonijn).
Niet zo gezond als sardientjes maar goed voor de variatie.
Mijn reisverslagen
pi_96702264
Een zacht bed en een lekkere vriendin lijkt mij het voornaamste dat je in zo'n geval nodig hebt om die 4 weken door te komen.
pi_96702501
Jij bent van plan je vriendin op te eten in die vier weken?
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:27:55 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96702603
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:20 schreef Asfyxia het volgende:
Een zacht bed en een lekkere vriendin lijkt mij het voornaamste dat je in zo'n geval nodig hebt om die 4 weken door te komen.
Die is niet lang houdbaar (ik neem aan dat je geen elektriciteit meer hebt voor een eventuele vrieskist). Daarom kun je beter eten uit blik hebben. En slapen gaat prima op de grond.
Mijn reisverslagen
pi_96702862
Andere optie, bouw eigen drijvend eiland op zee.
Met vol zelfvoorziening en speciale uitrusting om vissen uit zeeën halen.

Zoiets als een film waterworld.
pi_96705348
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:25 schreef Sloggi het volgende:
Jij bent van plan je vriendin op te eten in die vier weken?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die is niet lang houdbaar (ik neem aan dat je geen elektriciteit meer hebt voor een eventuele vrieskist). Daarom kun je beter eten uit blik hebben. En slapen gaat prima op de grond.
_O-

Ik had hele andere plannen met die lekkere vriendin hoor... :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:00:26 #25
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_96706356
De ons kan toch niks gebeuren bubble :7
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:32:08 #26
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96730843
quote:

Hoe overleef je, laten we zeggen, de 1e 4 weken een dergelijke crash en kun je jezelf voorbereiden?

Nâh, ik heb mijn hele kelder volstaan met Aldi erwtensoep. Om de voorraad vers te houden eet ik wel 3 á 4 keer per week zo'n blik soep, maar als er een kernoorlog komt kan ik -op rantsoen weliswaar- tenminste 5 jaar overleven zodat de ergste nucleaire fall out al achter de rug is ;)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:34:34 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96731002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:32 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nâh, ik heb mijn hele kelder volstaan met Aldi erwtensoep. Om de voorraad vers te houden eet ik wel 3 á 4 keer per week zo'n blik soep, maar als er een kernoorlog komt kan ik -op rantsoen weliswaar- tenminste 5 jaar overleven zodat de ergste nucleaire fall out al achter de rug is ;)
Precies. Dan krijg je alleen maar overal gezwellen op je lichaam en kun je met een beetje geluk nog 3 jaar buiten rondscharrelen tussen het radioactieve as, totdat je uiteindelijk bezwijkt.
En al die loosers, die niet vooruit geplanned hebben, zijn dan al acht jaar eerder de sjaak!
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:37:09 #28
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96731183
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Precies. Dan krijg je alleen maar overal gezwellen op je lichaam en kun je met een beetje geluk nog 3 jaar buiten rondscharrelen tussen het radioactieve as, totdat je uiteindelijk bezwijkt.
En al die loosers, die niet vooruit geplanned hebben, zijn dan al acht jaar eerder de sjaak!
Bezwijkt, of evolueert. Want radioactieve straling is goed voor genmutaties. I'll be the future kind :-)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_96731437
Ik heb hiervoor een geheime kelder onder mijn woning ingericht als witlof kweekerij.

En uiteraard deze

Uiteraard heb ik ook een gas voorziening:

Ik moet nog wat verzinnen om die te verstoppen, we willen tenslotte niet dat de hele buurt hem leeg komt halen. (landmijnen is misschien een goed idee)

[ Bericht 34% gewijzigd door lutser.com op 12-05-2011 23:49:00 ]
pi_96732735
Ik zag laatst op Amazon.de een Kalashnikov aangeboden worden. Dat komt altijd van pas dacht ik, maar helaas was het maar een luchtdruk ding - wat ze nog niet eens naar NL willen versturen ook...
http://www.amazon.de/Soft(...)id=1305237488&sr=1-2
Goud kan je niet bijdrukken
pi_96735090
Je moet goed zoeken dan heb je echte vuurwapens te vinden. Kan in NL of buiten NL te vinden.

zo kan je M16 voor ongeveer 600 euro kopen. (zonder extra opties)
AK47 is vaak goedkoper, kan 200-300 minder.

sommige wapens kosten wel meer dan 1000 euro. Vooral goede sniper geweer waar ver kan schieten is dat vaak zo.

Maar als je met geweren willen spelen, ga naar de schietverenigingen en veel plezier daar.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 01:57:27 #32
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_96735908
Totale crash overleven? Alles opkopen voor een prikkie (hoeft niet perse in cash)
The more debt, the better
pi_96736463
Een jaarvoorraad blikvoer, osmose pompje, hengel, veel rum, 100l diesel en ik stap op m'n boot en zeil naar de south pacific toe :W
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:02:38 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_96737265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 03:43 schreef tjoptjop het volgende:
Een jaarvoorraad blikvoer, osmose pompje, hengel, veel rum, 100l diesel en ik stap op m'n boot en zeil naar de south pacific toe :W
Wel oppassen waar je je boot herbevoorraadt:

Maar ff serieus, het is natuurlijk altijd verstandig 't een tijd zelfstandig uit te kunnen houden bij onvoorziene gebeurtenissen. Voor Nederland lijkt me een soort apocalyptische crash (noem uberhaupt eens een paar voorbeelden uit 't verleden?) veel minder waarschijnlijk dan een langdurige crisis waarin de koopkracht gestaag afbrokkelt (daar zijn erg veel voorbeelden van).

Waarschijnlijk kom je in zo'n langdurige crisis verder met samenwerking en gemeenschapszin dan met je opsluiten in een bunker met een geweer en voor 2 jaar erwtensoep.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_96737391
quote:
17s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef DutchErrorist het volgende:
Je moes tuintje wordt net zo hard geplunderd hoor.
En die jerrycan met water is ook zo op :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96737603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 01:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je moet goed zoeken dan heb je echte vuurwapens te vinden. Kan in NL of buiten NL te vinden.

zo kan je M16 voor ongeveer 600 euro kopen. (zonder extra opties)
AK47 is vaak goedkoper, kan 200-300 minder.

sommige wapens kosten wel meer dan 1000 euro. Vooral goede sniper geweer waar ver kan schieten is dat vaak zo.

Maar als je met geweren willen spelen, ga naar de schietverenigingen en veel plezier daar.
Godsklere, er zitten meer spel- en grammatica fouten in deze tekst dan kogels in een AK-47.
pi_96738115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel oppassen waar je je boot herbevoorraadt:
[ afbeelding ]

Maar ff serieus, het is natuurlijk altijd verstandig 't een tijd zelfstandig uit te kunnen houden bij onvoorziene gebeurtenissen. Voor Nederland lijkt me een soort apocalyptische crash (noem uberhaupt eens een paar voorbeelden uit 't verleden?) veel minder waarschijnlijk dan een langdurige crisis waarin de koopkracht gestaag afbrokkelt (daar zijn erg veel voorbeelden van).

Waarschijnlijk kom je in zo'n langdurige crisis verder met samenwerking en gemeenschapszin dan met je opsluiten in een bunker met een geweer en voor 2 jaar erwtensoep.
ja, daar kan ik wel een recent voorbeeldje van noemen ja :P
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:56:25 #38
38496 Perrin
pi_96739462
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:03 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, daar kan ik wel een recent voorbeeldje van noemen ja :P
Mocht je dit sarcastisch bedoelen, hier wat recente voorbeelden:
Rusland en Cuba na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie..
• Argentinië de afgelopen 12 jaar.. (zie bijv. de Argentijnse blogger/schrijver Ferfal)
pi_96740071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mocht je dit sarcastisch bedoelen, hier wat recente voorbeelden:
Rusland en Cuba na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie..
• Argentinië de afgelopen 12 jaar.. (zie bijv. de Argentijnse blogger/schrijver Ferfal)
ik doelde op nu in nederland ;)
weliswaar niet zo schokkend als de voorbeelden die jij nu aanhaalt, maar desondanks wel aanwezig!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:29:13 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96740569
Mijn reisverslagen
pi_96743174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:29 schreef SeLang het volgende:
Of hier in de UK.
Household incomes in UK 'may return to 2005 levels' *O*
Gevalletje stagflatie? Dat is geen jaren vol te houden toch?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96746231
Om Gerald Celente te quoten: 3 G's:

-Guns
-Gold
-Getaway plan.

Deze mijnheer is overigens niet de eerste beste pannekoek: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Celente
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_96746403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:58 schreef SeLang het volgende:

De belangrijkste dingen zijn hier al genoemd:
1. Organiseer je in een groep met mensen die je vertrouwt
2. Je moet wapens hebben
3. Je moet voedsel/ drinkwater hebben
1. Check. Dus verzamelen op de boerderij van mijn ouders, met wat vrienden en familie

2. Lastiger, hoewel we met genoeg lui en hooivorken aardig ver komen

3. Jackpot: :7

• Vlees 1: Hobbyvee (20 schapen, 3 koeien, 30 kippen en 2 paarden)
• Vlees 2: Jachtgebied (naast boerderij, 30km duingebied met wild)
• Vis: Zeevissen (afgelegen strand op 1km lopen, met mogelijkheid tot vissen vanaf het strand)
• Groenten: Grote, verscholen moestuin
• Water: Eigen, werkende waterbron (waterwinning gebied)
• Brandstof: Groot gasfornuis voor verwarming en koken (met ondergrondse voorraad voor 12 maanden)

Ik ben goed voorzien, denk ik zo. Alleen nog wat meer koolhydraten, dus misschien even vragen of mijn ouders wat rijst willen inslaan _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96749273
Zorgen dat je op de juiste plaats bent wanneer deze plaatsvind. Maar we weten niet wanneer deze plaats vind dus kunnen we nooit op de juiste plaats zijn als de crash plaats vind. :D

Leuk doomscenario, maar net zo realistisch als dat we opeens wakker worden en de halve wereld blijken zombies geworden te zijn. (zoals de film zombieland :D )
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:21:30 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96749341
Ik ga vanavond Waterworld maar weer eens opzetten :')

BTW: mijn favoriete armageddon film is natuurlijk Threads. Ik herinner me nog goed hoe we dit begin jaren '80 een realistische film vonden en eigenlijk verwachtten veel mensen dat het er ook gewoon van zou komen.

In tegenstelling tot het scenario van Threads is het "armageddon" waar we tegenwoordig op dit forum over praten een scenario voor mietjuhs. We praten niet over complete vernietiging maar alleen over het veranderen van een paar eigendomstitels. Maar alles staat gewoon nog overeind.

[ Bericht 33% gewijzigd door SeLang op 13-05-2011 14:32:42 ]
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:37:44 #46
38496 Perrin
pi_96749968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:21 schreef SeLang het volgende:
Ik ga vanavond Waterworld maar weer eens opzetten :')

BTW: mijn favoriete armageddon film is natuurlijk
De mythe van de apocalyps is idd een recept voor een stel vermakelijke films.. Mijn favorieten:

Quiet EarthChildren of MenMad Max 2A Boy and His Dog12 MonkeysI am Legend28 Days Later
pi_96750187
De meest slechte armaggedon film van de afgelopen jaren moeten we dan ook niet vergeten dat vond ik in ieder geval 2012. :')
pi_96753137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:00 schreef raptorix het volgende:
Om Gerald Celente te quoten: 3 G's:

-Guns
-Gold
-Getaway plan.

Deze mijnheer is overigens niet de eerste beste pannekoek: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Celente
Wat heb je nou aan goud?

Ik heb liever veel vreten en wapens, dan maak ik iedereen zijn goud wel afhandig door woekerprijzen
pi_96753160
jullie vergeten the day after :)
die's toch wel klassiek!
pi_96759647
Tegenwoordig, als de mens slim is in ieder geval, gaat alles gewoon net zo hard door als nu. Al zitten we in zo'n enorme crisis, gewoon door produceren en dingen gratis weggeven als bedrijf. Schulden maken niet uit, want het systeem is toch naar de tering. Als de mens maar genoeg eten heeft! :D
pi_96759813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:40 schreef lutser.com het volgende:
Ik heb hiervoor een geheime kelder onder mijn woning ingericht als witlof kweekerij.

En uiteraard deze [ afbeelding ]

Uiteraard heb ik ook een gas voorziening:

[ afbeelding ]

Ik moet nog wat verzinnen om die te verstoppen, we willen tenslotte niet dat de hele buurt hem leeg komt halen. (landmijnen is misschien een goed idee)

Een katadyn.... dat is een must have als je wilt overleven zonder stromend tapwater... gewoon even wat schoon oppervlakte water opzoeken... je t-shirt om de invoer doen om het grove vuil tegen te houden.... pompen... en drinken maar ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96760280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:37 schreef Perrin het volgende:

Quiet Earth
1 van mijn favorieten.... met als thema.... hoe kom je de dag door als je helemaal alleen op de wereld zou zijn :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96761402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat heb je nou aan goud?

Ik heb liever veel vreten en wapens, dan maak ik iedereen zijn goud wel afhandig door woekerprijzen
De geschiedenis leert dat ook in tijden van crisis/oorlog mensen graag goederen ruilen voor goud, uiteraard zorgen dat je het goud hebt in minimale pallets, zodat je makkelijk kan ruilen. Deze zijn bijvoorbeeld erg geschikt: http://www.bullionbypost.(...)ore-1-gram-gold-bar/
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:26:47 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96762158
We zijn weer aangekomen bij Goldwin :')

Btw: Alsof iemand tijdens een crisis z'n blikken sardientjes gaat ruilen tegen goud. Ik zou mijn sardientjes alleen ruilen tegen dingen waar ik iets aan heb, zoals rijst of drinkwater.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:31:10 #55
38496 Perrin
pi_96765205

My preciousss..
pi_96767852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:26 schreef SeLang het volgende:

Btw: Alsof iemand tijdens een crisis z'n blikken sardientjes gaat ruilen tegen goud. Ik zou mijn sardientjes alleen ruilen tegen dingen waar ik iets aan heb, zoals rijst of drinkwater.
Precies... hoewel een katadyn maar heel weinig zilver bevat is hij in tijden van totale crisis zijn gewicht in goud waard :D
I'll sing you a lullaby.
pi_96770642
quote:
We zijn weer aangekomen bij Goldwin :')

Kijk naar de 2e wereld oorlog, boeren waren zeer welwillend om voedsel te ruilen voor zilveren rijksdaalders.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:13:58 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96771494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kijk naar de 2e wereld oorlog, boeren waren zeer welwillend om voedsel te ruilen voor zilveren rijksdaalders.
De vraag is alleen wat het dan waard is in koopkracht van vandaag. Voor dat goudsnippertje van 1 gram kun je vandaag 70 blikjes sardientjes kopen. Maar in een waterworld scenario ga je er echt geen 70 blikjes voor krijgen. Niemand weet immers wat ie zelf terug gaat krijgen voor zo'n snippertje goud. Er is geen algemeen geaccepteerde "natuurlijke" exchange rate omdat niemand goud nodig heeft. Daarom is het tamelijk onzinnig om goud te adviseren voor een "complete crash" scenario. Je moet dan gewoon spullen hebben waar je iets aan hebt.

Btw: de defacto valuta in Bosnië tijdens de burgeroorlog was de Malboro sigaret, naast de Duitse mark. En die laatste is daar nu nog steeds de officiële currency (de convertible mark).
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:31:06 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96772569
Oud, maar het blijft leuk. En best wel van toepassing hier.

Die munt is vandaag namelijk ca 2000 blikjes sardientjes waard. Ga jij tijdens armageddon je complete voedselvoorraad afgeven voor zo'n muntje waar je niets mee kunt? (nog los van de vraag hoe je gaat testen of het überhaupt echt is)
Mijn reisverslagen
pi_96775387
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

De vraag is alleen wat het dan waard is in koopkracht van vandaag. Voor dat goudsnippertje van 1 gram kun je vandaag 70 blikjes sardientjes kopen. Maar in een waterworld scenario ga je er echt geen 70 blikjes voor krijgen. Niemand weet immers wat ie zelf terug gaat krijgen voor zo'n snippertje goud. Er is geen algemeen geaccepteerde "natuurlijke" exchange rate omdat niemand goud nodig heeft. Daarom is het tamelijk onzinnig om goud te adviseren voor een "complete crash" scenario. Je moet dan gewoon spullen hebben waar je iets aan hebt.

Btw: de defacto valuta in Bosnië tijdens de burgeroorlog was de Malboro sigaret, naast de Duitse mark. En die laatste is daar nu nog steeds de officiële currency (de convertible mark).
Vraag het de boeren die de oorlog hebben meegemaakt, zijn er knetterrijk meegeworden, geloof me goud is door de eeuwen heen altijd een gewild ruilmiddel, en er word grof voor betaald.
pi_96775467
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:31 schreef SeLang het volgende:

Die munt is vandaag namelijk ca 2000 blikjes sardientjes waard. Ga jij tijdens armageddon je complete voedselvoorraad afgeven voor zo'n muntje waar je niets mee kunt? (nog los van de vraag hoe je gaat testen of het überhaupt echt is)
Daarom zorgen dat je kleine units hebt, maar nogmaals als je me niet gelooft, kijk alle historische date er op na van de laatste 2000 jaar. Zeker als papier geld niets meer waard is....
pi_96776324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom zorgen dat je kleine units hebt, maar nogmaals als je me niet gelooft, kijk alle historische date er op na van de laatste 2000 jaar. Zeker als papier geld niets meer waard is....
Je snapt overduidelijk de essentie van het filmpje niet. Niemand gaat jou garanderen dat de munten die je koopt/verkoopt echt zijn. Het verifieren van het goudgehalte is een duur en omslachtig proces die je niet snel kunt uitvoeren. Met volume en massabepaling kom je er niet aangezien de namaakmunten tegenwoordig worden opgevuld met wolfraam. Gouden munten zijn een onbetrouwbaar medium om mee te handelen en dat filmpje belichaamt exact de reden waarom.
Greece
pi_96776497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:32 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je snapt overduidelijk de essentie van het filmpje niet. Niemand gaat jou garanderen dat de munten die je koopt/verkoopt echt zijn. Het verifieren van het goudgehalte is een duur en omslachtig proces die je niet snel kunt uitvoeren. Met volume en massabepaling kom je er niet aangezien de namaakmunten tegenwoordig worden opgevuld met wolfraam. Gouden munten zijn een onbetrouwbaar medium om mee te handelen en dat filmpje belichaamt exact de reden waarom.
Je hebt zogenaamde Gold Cards, lijken op telefoonkaarten van vroeger, met hologram en al zijn zeer betrouwbaar en lastig te vervalsen, hebben ook een unieke id welke je kan checken via internet.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 23:36:01 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96776558
Nog los van het feit dat tijdens een totale crisis de waarde van een blikje tonijn gewoon hoger is dan die van een gouden munt, zoals Selang al zei.
In plaats van voor 500K gouden munten in je tuin begraven kun je beter wat blikvoer in de kast leggen. Veel goedkoper ook nog.

Tijdens de kredietcrisis had ik voor de zekerheid ook voor 200 euro voedsel ingeslagen. Daar heb je héél veel aan.
The End Times are wild
pi_96776845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hebt zogenaamde Gold Cards, lijken op telefoonkaarten van vroeger, met hologram en al zijn zeer betrouwbaar en lastig te vervalsen, hebben ook een unieke id welke je kan checken via internet.
Alsof je daar wat aan hebt als iedereen elkaar de kop aan het inslaan is om wat blikvoer. Succes met je PC, ik betwijfel of Fok! up zal blijven dus leg die strop maar vast klaar.
pi_96776948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:36 schreef LXIV het volgende:
Nog los van het feit dat tijdens een totale crisis de waarde van een blikje tonijn gewoon hoger is dan die van een gouden munt, zoals Selang al zei.
In plaats van voor 500K gouden munten in je tuin begraven kun je beter wat blikvoer in de kast leggen. Veel goedkoper ook nog.

Tijdens de kredietcrisis had ik voor de zekerheid ook voor 200 euro voedsel ingeslagen. Daar heb je héél veel aan.
Ik ontken niet dat dat praktisch is, ik doel er meer op dat het slimmer is om goud te hebben als geld, ik ben zelf ook redelijk bezig met dit soort zaken, ben zelf redelijk goed met survival technieken, heb recentelijk nog een prachtige machette aangeschaft van 200 euro, hoop geld, maar een zeer nuttig middel in crisis situaties.
pi_96777041
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alsof je daar wat aan hebt als iedereen elkaar de kop aan het inslaan is om wat blikvoer. Succes met je PC, ik betwijfel of Fok! up zal blijven dus leg die strop maar vast klaar.
Kom maar bij pappa langs voor je blikjes, ik rip je ouwe ;)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:03:52 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96778204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vraag het de boeren die de oorlog hebben meegemaakt, zijn er knetterrijk meegeworden,
Maar hiermee bewijs je juist mijn punt: goud en zilver zijn dus geen drol waard tijdens een echte crisis. De winnaar hier is die boer die jou je goud en zilver afhandig maakt in ruil voor een halve aarddappel.
Mijn reisverslagen
pi_96778215
quote:

Wow.... dat is toch wel lachwekkend... tja... wat is goud nu werkelijk waard :D
I'll sing you a lullaby.
pi_96778303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vraag het de boeren die de oorlog hebben meegemaakt, zijn er knetterrijk meegeworden, geloof me goud is door de eeuwen heen altijd een gewild ruilmiddel, en er word grof voor betaald.
Er zijn er ook een hoop weer rap arm geworden, veel rijkdom is ze afgenomen na de oorlog. Misbruik maken van de situatie werd niet heel erg gewaardeerd w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96778474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar hiermee bewijs je juist mijn punt: goud en zilver zijn dus geen drol waard tijdens een echte crisis. De winnaar hier is die boer die jou je goud en zilver afhandig maakt in ruil voor een halve aarddappel.
Maar goud is wel een stuk handzamer, niet iedereen heeft de beschikking over een moestuin, goud is daarentegen een goed alternatief.
pi_96787306
Een eenling heeft niet zoveel kans goed door zo'n crash heen te komen, maar een Rambo natuurlijk wel veel meer dan een kantoor klerkje. Een klein groepje meer dan een eenling, zeker als dat kleine groepje uit Rambos bestaat. Maar met Rambos alleen red je het op langere termijn ook niet. Je hebt dus een grotere groep nodig, maar ook weer niet te groot, zeker in het begin niet.

Ik denk dat een groep als (Duits sprekend?) Zwitserland relatief goed door een totale crash heen zou komen. Niet vanwege hun banken, en niet vanwege het goud in de kluis bij o.a. Bullionvault, maar vanwege hun praktische en 'eigen Zwitsers eerst' instelling.

Ik denk dat ze ook een groter saamhorigheidsgevoel hebben dan de burgers in het gemiddelde Westerse land. Ze doen ook niet voor niets niet mee aan megalomane faal projecten als de EU en de Euro, maar doen alleen aan iets mee als het ze uitkomt, zoals ieder verstandig mens zou doen.

Samen met het feit dat iedere Zwitser zijn dienstwapen thuis heeft liggen - en dat dat zonder veel problemen blijkt te kunnen - is daarmee de kans dat criminelen die zoals in socialistische watjes landen als NL vrijwel de enigen zijn met wapens - de dienst gaan uitmaken niet zo groot.

Het Zwitserleven gevoel, maar dan wat anders...
Goud kan je niet bijdrukken
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:38:22 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96787811
quote:

ja paard en wagen pakken, je dubbelloops en naar de oekraine verkassen, daar ligt de rijkdom, gratis grond en water
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96791174
Waarom denken mensen dat hun overlevingskansen op het platteland c.q. bos vergroten? Juist doordat er in die gebieden minder mensen zijn betekent dat de kans groter is om gepakt te worden door mensen met kwade bedoelingen. Daarnaast biedt het huis waar je in woont veel meer bescherming dan je tent.

Het is net zo als het stallen van je fiets. In absolute zin worden de meeste fietsen op het station gestolen maar relatief gezien ligt de pakkans veel lager dan ergens anders. Het stallen van je fiets op het station biedt dus de laagste pakgarantie. In de natuur zie je ook vogels in zwermen vliegen en die doen dat om exact dezelfde reden. Ook ben je vele malen minder kwetsbaar omdat je in de stad low-profile kunt leven. Criminelen komen je alleen overvallen als ze 100% zeker weten dat er wat te halen valt. Voor 99% zekerheid doen ze het niet omdat ze tijdens een overval net zo veel risico als jij lopen.

Met een machete alleen ga je het in elk geval niet redden in het o zo doorwoekerde Nederland. :')
Greece
pi_96791369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:34 schreef Mendeljev het volgende:
Waarom denken mensen dat hun overlevingskansen op het platteland c.q. bos vergroten? Juist doordat er in die gebieden minder mensen zijn betekent dat de kans groter is om gepakt te worden door mensen met kwade bedoelingen. Daarnaast biedt het huis waar je in woont veel meer bescherming dan je tent.
Dat klinkt aardig.... maar in de stad is een groot tekort aan voedsel en water, dat probleem is op het platteland een stuk minder aanwezig. Mijn ouders hebben WOII op het platteland meegemaakt en nooit een dag honger geleden, wel at je iedere dag hetzelfde. In de steden echter was het hongerlijden. Steden moeten nl. altijd bevoorraad worden vanuit de omliggende landen en in onze huidige tijd halen we het zelfs van over de hele wereld. Als dat systeem instort zijn de steden ten dode opgeschreven en zullen minstens in omvang gedecimeerd worden.

quote:
Het is net zo als het stallen van je fiets. In absolute zin worden de meeste fietsen op het station gestolen maar relatief gezien ligt de pakkans veel lager dan ergens anders. Het stallen van je fiets op het station biedt dus de laagste pakgarantie. In de natuur zie je ook vogels in zwermen vliegen en die doen dat om exact dezelfde reden. Ook ben je vele malen minder kwetsbaar omdat je in de stad low-profile kunt leven. Criminelen komen je alleen overvallen als ze 100% zeker weten als er wat te halen valt. [u]Voor 99% zekerheid doen ze het niet omdat ze tijdens een overval net zo veel risico als jij lopen.
Tegenwoordig word je alleen nog maar door idioten op straat overvallen, dat maakt het juist extra gevaarlijk. De echte slimme criminelen dragen een pak en een stropdas en werken in grote kantoorgebouwen. De pakkans is minimaal en de buit is maximaal w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96791633
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef xenobinol het volgende:
Dat klinkt aardig.... maar in de stad is een groot tekort aan voedsel en water, dat probleem is op het platteland een stuk minder aanwezig. Mijn ouders hebben WOII op het platteland meegemaakt en nooit een dag honger geleden, wel at je iedere dag hetzelfde. In de steden echter was het hongerlijden. Steden moeten nl. altijd bevoorraad worden vanuit de omliggende landen en in onze huidige tijd halen we het zelfs van over de hele wereld. Als dat systeem instort zijn de steden ten dode opgeschreven en zullen minstens in omvang gedecimeerd worden.
Als je er al woonde dan moet je inderdaad niet weggaan (je zou gek zijn) maar voor de mensen die denken vanuit de stad naar het bos te kunnen gaan en als een Ray Mears de wildernis te trotseren zie ik het een stuk minder rooskleurig in omdat overleven ten eerste niet makkelijk is en ten tweede je heel kwetsbaar bent in een kleine populatie. Dan kun je beter in je eigen omgeving proberen wat bij elkaar te scharrelen of goed voorbereid thuis te zitten.

quote:
Tegenwoordig word je alleen nog maar door idioten op straat overvallen, dat maakt het juist extra gevaarlijk. De echte slimme criminelen dragen een pak en een stropdas en werken in grote kantoorgebouwen. De pakkans is minimaal en de buit is maximaal w/
Ok maar je vormt de discussie nu om. De realiteit is gewoon dat criminelen ook volgens een bepaalde logica handelen en dat is geredeneerd vanuit de pakkans. Een huis waarvan de gordijnen dicht zijn zal minder snel overvallen worden dan een huis waar het plasmascherm (of voedselvoorraad) bij wijze van spreken tegen het raam staat geplakt. Die gedachtegang kunnen doorgronden is essentieel voor het overleven in een stad.
Greece
pi_96807965
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Om dit te bevestigen: ik heb zovaak het verhaal te horen gekregen van mijn vader dat zijn ouders in de hongerwinter hun gouden trouwringen hebben geruild voor een brood!
  maandag 16 mei 2011 @ 20:40:27 #78
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_96906674
quote:
3s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:40 schreef PiRANiA het volgende:
Bitcoins kopen :s).
Muah, als er echt een crisis komt van groots formaat dan valt internet wel snel uit denk ik. Er hoeven maar een paar anarchisten wat hoogspanningsmasten naar beneden te werken en we zitten zonder stroom. Dat is ook meteen het zwakke punt van Nederland.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Greece
pi_96923556
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:53 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Muah, als er echt een crisis komt van groots formaat dan valt internet wel snel uit denk ik. Er hoeven maar een paar anarchisten wat hoogspanningsmasten naar beneden te werken en we zitten zonder stroom. Dat is ook meteen het zwakke punt van Nederland.

SPOILER
Dat heb ik sowieso nooit zo goed begrepen. Als je een land qua communicatie naar de tievus wil helpen is dat eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Je gooit electriciteit, telefoon en internet plat en daarna bijv. het watersysteem infiltreren en een groot gedeelte legt het loodje. Ik heb er ook zo mijn twijfels bij of dat goed is beveiligd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96924768
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat heb ik sowieso nooit zo goed begrepen. Als je een land qua communicatie naar de tievus wil helpen is dat eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Je gooit electriciteit, telefoon en internet plat en daarna bijv. het watersysteem infiltreren en een groot gedeelte legt het loodje. Ik heb er ook zo mijn twijfels bij of dat goed is beveiligd.
Sowieso, 2 weken (1 week?) geen electriciteit en we zitten weer in de middeleeuwen :D
pi_96926006
quote:
Jij met je sardientjes. Alsof er in een crisis niets beters te doen is dan vis kanen. Bovendien zijn ze vers gegrild veel lekkerder, met wat citroensap en een romig aardappelpureetje met een toefje verse peterselie.

Voor alledaagse transacties lijken oude zilveren guldens me veel geschikter. Iedere 45+er kent ze nog en er slingeren er nog zoveel van rond dat ze een gangbaar ruilmiddel zullen worden. Goud is voor het grotere werk; grachtenpandjes kopen, aandelenportfolio's, dat soort dingen - je wilt natuurlijk wel beter uit zo'n crisis komen dan dat je er in ging, het is een once-in-a-lifetime buying opportunity. En desnoods gebruik je een of twee muntjes om het land uit te komen als de have-nots toch een wat al te grimmig klimaat beginnen te kweken.

Hier overigens een uiterst praktische lijst van alledaagse spullen die in een crisis snel verdwijnen en waar iedereen dan om zit te springen. Of had iemand die hier al geplaatst? Het is geschreven door iemand die de oorlog in Sarajevo heeft meegemaakt. Juspoeder, openhaardhout en WC-papier staan hoog op de lijst.
pi_96941556
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
De vraag is natuurlijk of defensie in tijden van crisis blijft bestaan. Die kunnen zich op strategische plekken stationeren zodat de uitval beperkt blijft. Ik vermoed dan ook dat dit soort situaties al lang en breed uitgerekend zijn. Het watersysteem infilteren lijkt me overigens wel lastig aangezien je dan gewoon middelen voorhanden moet hebben die bij wet verboden zijn. Daarnaast is het ook gewoon een gesloten systeem waar je niet ongezien mee kunt rommelen.
Greece
pi_96942054
quote:

simpel,namelijk wat ik al jaren doe. Zorgen dat je genoeg voorraad van alles hebt zodat je minstens een maand of 2 kan overleven in alles. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:23:34 #85
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96961714
quote:

Moet zeggen - terwijl ik wel de waarde weet - dat ik 't ook niet zo snel aan zou nemen/ zou kopen. :P Die vent ziet er niet echt betrouwbaar uit
pi_96976812
Oh makkelijk, ik ga naar het natuureiland Tiengemeten toe, zorg voor een waterfiltersysteem want ik ken de basis, en ik ga de hele dag een beetje lui vissen, over een maand of 3 kom ik weer terug de wereld in een ik zie wel weer.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:03:34 #87
38496 Perrin
pi_96993379
quote:
The Draw of Doomsday: Why People Look Forward to the End

According to DiTommaso, the apocalyptic worldview isn't uncommon. At the extreme end are people like Camping or Aum Shinrikyo, a Japanese doomsday cult that carried out sarin gas attacks on the Tokyo subway in 1995. But doomsday appeals to the secular and well-adjusted as well, through books such as Cormac McCarthy's "The Road" (Knopf, 2006) and movies like "The Terminator" (1984). Meanwhile, economic hard times and crises like Japan's earthquake and tsunami have spiked interested in survivalism and "prepping," or stashing food and supplies in preparation for a coming collapse.

Apocalpytic beliefs have been on rise for the past 40 to 50 years, said DiTommaso, who has been researching doomsday believers for an upcoming book, "The Architecture of Apocalypticism." What ties these disparate groups together is a sense that the world's problems are too big to solve, DiTommaso said.

"Problems have become so big, with no solutions in sight, that we no longer see ourselves able as human beings to solve these problems," DiTommaso said. "From a biblical point of view, God is going to solve them. From other points of view, there has to be some sort of catastrophe."

The apocalyptic worldview springs from a desire to reconcile two conflicting beliefs.

"The first is that there is something dreadfully wrong with the world of human existence today," he said. "On the other hand, there is a sense that there is a higher good or some purpose for existence, a hope for a better future."

Viewing the world as a flawed place headed toward some sort of cosmic correction reconciles these two beliefs, DiTommaso said.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 februari 2012 @ 13:22:28 #88
862 Arcee
Look closer
pi_108260063
In deze aflevering van Tegenlicht alle tips die je nodig hebt: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1241064

Staan hier ook nog uitgeschreven: http://tegenlicht.vpro.nl(...)entijnse-lessen.html

'Zorg dat jouw probleem het probleem van de bank wordt' en 'Bedenk goed hoe crisisbestendig je beroep is en wat mogelijke alternatieven zijn'. De tips and tricks uit de uitzending voor u op een rijtje.

* Vertrouw op je eigen intuïtie en waarneming. Wees alert op mogelijk verontrustende signalen

* Vraag je af hoe belangrijk materiële welvaart voor je geluk is

* Schakels van gouden kettingen zijn een ideaal betaalmiddel in crisistijd

* Bedenk wat je zelf, in eigen beheer, kunt produceren en verkopen

* Besef dat de afzetmarkt voor minder kapitaalkrachtigen sterk zal toenemen

* De overheid zal in crisistijd niet in staat zijn de veiligheid te handhaven, zorg dat je je bezit op tijd veilig stelt

* Zorg dat jouw probleem het probleem van de bank wordt

* Open alvast een bankrekening in een ander land waar je de taal spreekt

* Wees niet bang dat je kinderen al vroeg hun eigen boontjes moeten doppen

* Wees alert op signalen die economische verandering aankondigen, breng je valuta of beleggingen op tijd in veiligheid

* Heb voldoende voedsel in huis dat als noodrantsoen of ruilmiddel kan dienen

* Zorg dat je jezelf kunt verdedigen en je huis beveiligd is

* Zorg dat je een netwerk van vrienden en relaties hebt waar je in geval van nood op kunt terugvallen

* Bedenk goed hoe crisisbestendig je beroep is en wat mogelijke alternatieven zijn

* Probeer direct de nieuwe economische spelregels te doorgronden, het is een "new game"

* Heb genoeg cash in huis voor vliegtickets het land uit, motel en eten voor een paar maanden

* Koop op tijd huizen voor dumpprijzen, want als de waarde halveert, slaan de grote beleggers toe

* Bereid je erop voor dat alle publieke diensten zullen wegvallen

* Besef dat je zeker enkele maanden geen toegang tot tandarts of arts zult hebben

* De wisselkoersen zullen voortdurend fluctueren. Houd je per uur op de hoogte

* Koop een auto van een veel voorkomend merk. Liefst diesel. Zorg dat je zelf een band kunt verwisselen

* Bedenk hoe je met bedelaars zult omgaan. Geef nooit geld, alleen eten

* Klamp je niet vast aan oude zekerheden

* Zeg nooit: Zeg nooit nooit...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:04:54 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108264079
Huidige noodvoorraad:

- 24 potten pastasaus
- 17 potten curry saus
- 2,1 kg sardientjes
- 3 kg pasta
- 2 kg rijst

Sardientjes, pasta en rijst voorraad moet weer nodig worden aangevuld :{
Mijn reisverslagen
pi_108265496
lieverds, vergeten jullie niet dat internet (of stroom, of beiden) er wellicht uit liggen. dan heb je niet zoveel aan gouden tip nr 10: * De wisselkoersen zullen voortdurend fluctueren. Houd je per uur op de hoogte

:P
pi_108265600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:42 schreef simmu het volgende:
lieverds, vergeten jullie niet dat internet (of stroom, of beiden) er wellicht uit liggen. dan heb je niet zoveel aan gouden tip nr 10: * De wisselkoersen zullen voortdurend fluctueren. Houd je per uur op de hoogte

Valt wel mee hoor. Je ziet in oorlogsgebieden zoals syrie, libie, etc. ook dat er wel degelijk gewoon nog stroom aanwezig is. Het zij niet altijd, maar het is er wel. Net als internet. Zij kunnen ook filmpje op youtube zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_108265935
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:42 schreef simmu het volgende:

In argentinie had men toch geen blackouts tijdens de crisis? ;)

Verder kunnen we natuurlijk gaan oefenen op rooksignalen. We moeten alleen even een goede route uitstippelen om zo het nieuws efficient te verspreiden. Ik kan het dak van de flat wel bereiken dan kan ik vanaf 17 hoog in tilburg rooksignalen gaan sturen. Die zijn minstens in eindhoven/breda/denbosch zichtbaar. :D
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:58:13 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108266085
Je moet inderdaad niet rekenen op gas/electriciteit.
Ik heb gewoon een jerrycan met benzine. Genoeg om 2 maanden op te koken.
Mijn reisverslagen
pi_108266346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:58 schreef SeLang het volgende:
Je moet inderdaad niet rekenen op gas/electriciteit.
Ik heb gewoon een jerrycan met benzine. Genoeg om 2 maanden op te koken.
Dan moet je wel een speciaal kooktoestel hebben wat op benzine werkt, niet elk toestel doet dat. ;)
pi_108266736
ik loop gewoon ff naar het veld hierachter, snok een paard neer en flikker dat dan op de bbq in de tuin :Y) ^O^
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:14:42 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108266799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je wel een speciaal kooktoestel hebben wat op benzine werkt, niet elk toestel doet dat. ;)
Gewoon m'n coleman kampeer brander. Daar wordt sowieso 2 maanden per jaar op gekookt (op benzine).
Mijn reisverslagen
pi_108273978
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:22 schreef Arcee het volgende:
In deze aflevering van Tegenlicht alle tips die je nodig hebt: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1241064

Staan hier ook nog uitgeschreven: http://tegenlicht.vpro.nl(...)entijnse-lessen.html

'Zorg dat jouw probleem het probleem van de bank wordt' en 'Bedenk goed hoe crisisbestendig je beroep is en wat mogelijke alternatieven zijn'. De tips and tricks uit de uitzending voor u op een rijtje.

* Vertrouw op je eigen intuïtie en waarneming. Wees alert op mogelijk verontrustende signalen

* Vraag je af hoe belangrijk materiële welvaart voor je geluk is

* Schakels van gouden kettingen zijn een ideaal betaalmiddel in crisistijd

* Bedenk wat je zelf, in eigen beheer, kunt produceren en verkopen

* Besef dat de afzetmarkt voor minder kapitaalkrachtigen sterk zal toenemen

* De overheid zal in crisistijd niet in staat zijn de veiligheid te handhaven, zorg dat je je bezit op tijd veilig stelt

* Zorg dat jouw probleem het probleem van de bank wordt

* Open alvast een bankrekening in een ander land waar je de taal spreekt

* Wees niet bang dat je kinderen al vroeg hun eigen boontjes moeten doppen

* Wees alert op signalen die economische verandering aankondigen, breng je valuta of beleggingen op tijd in veiligheid

* Heb voldoende voedsel in huis dat als noodrantsoen of ruilmiddel kan dienen

* Zorg dat je jezelf kunt verdedigen en je huis beveiligd is

* Zorg dat je een netwerk van vrienden en relaties hebt waar je in geval van nood op kunt terugvallen

* Bedenk goed hoe crisisbestendig je beroep is en wat mogelijke alternatieven zijn

* Probeer direct de nieuwe economische spelregels te doorgronden, het is een "new game"

* Heb genoeg cash in huis voor vliegtickets het land uit, motel en eten voor een paar maanden

* Koop op tijd huizen voor dumpprijzen, want als de waarde halveert, slaan de grote beleggers toe

* Bereid je erop voor dat alle publieke diensten zullen wegvallen

* Besef dat je zeker enkele maanden geen toegang tot tandarts of arts zult hebben

* De wisselkoersen zullen voortdurend fluctueren. Houd je per uur op de hoogte

* Koop een auto van een veel voorkomend merk. Liefst diesel. Zorg dat je zelf een band kunt verwisselen

* Bedenk hoe je met bedelaars zult omgaan. Geef nooit geld, alleen eten

* Klamp je niet vast aan oude zekerheden

* Zeg nooit: Zeg nooit nooit...

Dat is matuurlijk wel leuk zorgen dat jouw probleen het probleem van de bank wordt maar in de situatie war we nu zitten heeft de bank weer gezorgd dat het het ons problem wordt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:16:32 #98
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_108285927
ik schiet wel een ree hier, ga wat hout uit het bos sprokkelen en braad hem ^O^

wat vogeleieren zoeken voor mayonaise, klaar is kees :7
pi_108286141
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:16 schreef Shispeed het volgende:

Als je in westen woont, waar vind je een ree, en houten dan?. mensen doodschieten en opeten, papieren, meubels verbranden?.

Voor degene die huis in natuur in bezit, heeft er gebaat mee.
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:38:22 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108286852
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:16 schreef Shispeed het volgende:

Reeen en damherten heb ik hier ook genoeg. Ik heb alleen geen gun ;(

Misschien moet ik eens zo'n redneck chick hosselen from the deep south.... :P

Mijn reisverslagen