abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:27:07 #1
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_96670487
Hallo allemaal,

Eind november/begin december vorig jaar kreeg ik een redelijk grote puist op mijn neus. Ik geef daar normaal gesproken echt niet zo veel om, maar omdat 'ie zo groot was en precies op het midden van mijn neus heb ik de puist op sinterklaasavond uitgeknepen. Normaal gesproken heb ik echt nooit last van puisten, misschien dat ik er daarom ook zo simpel over dacht. En ja, ik weet het nu wel, ik had het niet moeten doen.

Maargoed, het ging verder. Met kerst was het inmiddels veranderd in een korstje. Daar was ik wel wat blijer mee, maar al snel bleek dat onder dat korstje een rood plekje te zitten. Uiteindelijk in januari naar de dokter gegaan en die dacht dat er toch iets van een ontsteking in zat, dus toen heb ik het plekje twee weken lang ingesmeerd met Fucidin creme, zonder resultaat.

Na een paar maanden ben ik er eigelijk wel zelf uit, het is een litteken. Het is klein, maar toch redelijk opvallend. Ik ben totaal niet iemand die zich echt druk maakt over puisten, maar dit zit toch echt op een rotplekje en ik heb er nu wel genoeg van. Het is geen sneetje, alleen een rood vlekje

Dus mijn vraag is, hoe kan ik het littekentje het beste weghalen? . En is er nog een goede kans dat het helemaal herstelt?
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:27:57 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_96670559
Draait wel bij.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_96670890
Bijna 3 weken voor het een korstje werd? :{

En geef het wat tijd. En wellicht wat Bio-Oil.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:50:22 #4
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96672076
Bio-oil ^O^
Er was eens....
pi_96672407
Met PCLE creme zalven.

Ik had vroeger regelmatig ruzie met mijn buurjongetje, wat nog wel eens uit de hand liep. 1x had hij me k.o geslagen met een dikke stok. Kon ik niet zo goed tegen :P
Mijn neus is toen geplakt, er zat een scheur over bijna de hele lengte van mn neus.

Van plekken die geplakt worden, hou je altijd een litteken over (begrijp ook niet waarom die dokter het niet gehecht heeft). Toen het aan het genezen was, ben ik dagelijks daarmee gaan zalven.
Gekgenoeg zie je er nu bijna niets meer van (alleen als je het weet, en erop gaat letten), dat terwijl ze verwacht hadden dat het een flink litteken zou worden.

Het klinkt trouwens als kattenkrabziekte. Dat begint vaak ook met een bultje, en duurt heel lang voordat het weg is.
Gaat gepaard met moeheid (zoals bij pfeiffer).
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:31:45 #6
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_96674971
quote:
17s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:32 schreef Grace het volgende:
Bijna 3 weken voor het een korstje werd? :{

En geef het wat tijd. En wellicht wat Bio-Oil.
Ik weet niet precies wanneer het was, ik denk iets eerder. Ik weet alleen nog dat het korstje er met kerst nog op zat en dat het toen niet erg 'oud' was.

Maar bedankt voor jullie reacties, ik zal eens gaan kijken of ze bij onze drogist bio-oil en anders die PCLE zalf hebben. En inderdaad zal er ook wat tijd overheen moeten gaan...
  zondag 15 mei 2011 @ 17:10:54 #7
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_96846719
Op mijn 17de een litteken opgelopen op mijn neus, en dat heeft toch anderhalf jaar geduurd eer het grotendeels onzichtbaar werd. Bij fel belichte foto's is er nu toch nog steeds kans dat je het wat ziet (roziger), of bij ECU (vaak 's avonds voor de spiegel tijdens de algemene 'inspectie' ;) )

Er zijn wel cortizone en andere cremes die littekenweefsel verminderen, maar als het zo opvallend is als je zelf beschrijft zal er altijd wel nog wat residual tissue damage overblijven. Tijd heelt echter en zal het litteken nog sterk verzachten.
pi_96846918
Neus eraf! :o
pi_96849649
ik heb dat ook! Maar niet door een korstje, maar doordat ik droge huid wegscrubte.. :(
pi_96850025
Het litteken zal later misschien wit of huidkleurig worden, dat valt al minder op. Dat kan wel een paar jaar duren helaas. Kleine littekens is ook niet zoveel aan te doen zonder het opvallender te maken.
Ik heb zelf overigens een brandwond op m'n voorhoofd gehad en dat is heel mooi weggetrokken mettertijd, dus hou hoop ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')