Inderdaad, het is dat de PVV dit zegt. Van elke andere partij had ik er weinig om gegeven maar deze partij lijkt eerder Israël te dienen dan Nederland.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:21 schreef C_N het volgende:
[..]
eens .,
maar een ander land dienen wat was er als het een railway was in de gazza strook .
en nu is het Israel en boem . maar idd die rail way kom er wel met of zonder . en ja de PVV moet wel trolle toch.
ik neem ze zeker niet serieus . ik heb er ook weinig mee te doen
ja daar heb je gelijk in .ze draaien zelf hun nek omquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:23 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Inderdaad, het is dat de PVV dit zegt. Van elke andere partij had ik er weinig om gegeven maar deze partij lijkt eerder Israël te dienen dan Nederland.
Zie bijvoorbeeld ook het standpunt over Kosher & Halal slachten.
Dat is anders. Daarmee kun je Wilders niet bashen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
Van waar die verontwaardiging? Nederland geeft toch ook ontwikkelingsgeld aan Marokko, wat West-Sahara "bezet"?
Als land dat zich spoedig aan het ontwikkelen is tot 1 vd rijkste landen in die regio, is er niets mis om mbv financiele steun de banden met Israel te versterken. Kunnen wij alleen maar van profiteren.
Zo "rijk" is Israel ook weer niet hoor. Ongeveer even rijk als Griekenland. Kijk maar op deze lijst. En Griekenland geven we ook gewoon geld. Ja, ook voor de crisis.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:12 schreef Ulpianus het volgende:
Israël is een veels te ver ontwikkeld land om op deze manier te helpen. .
Het is vooral bijzonder dat de PVV, normaal tegen nieuwe spoorwegen, tegen ontwikkelingshulp, tegen linkse hobby's, plots voor is als het hierover gaat.quote:
Ja ja vriendschap is te koop?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
Van waar die verontwaardiging? Nederland geeft toch ook ontwikkelingsgeld aan Marokko, wat West-Sahara "bezet"?
Als land dat zich spoedig aan het ontwikkelen is tot 1 vd rijkste landen in die regio, is er niets mis om mbv financiele steun de banden met Israel te versterken. Kunnen wij alleen maar van profiteren.
Tot op zekere hoogte absoluut.quote:
Ontwikkelingshulp is er in eerste instantie om de banden met die landen te versterken, invloed op hun overheden te kunnen uitoefenen en onze bedrijven een betere positie in die landen te geven. Het helpen van mensen is slechts een bijgevolg. Maar goed, als we de infrastructuur van de Israeliers (=de mensen dus) kunnen verbeteren, dan ben ik voor.quote:Ontwikkelingshulp moet niet zozeer gaan om de banden met andere overheden te versterken maar vooral bewust beleid zijn om de mensen in het land te helpen. Toegegeven: ik twijfel sterk aan de nut van ontwikkelingssamenwerking maar de punt blijft dat je mensen moet helpen en niet zozeer overheden of bedrijven.
Hoe wil jij anders bilaterale relaties opbouwen? Als klein land moeten we juist aan nationbuilding doen en onze banden met bondgenoten behouden en uitbreiden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:31 schreef skrn het volgende:
Anyway, als ontwikkelingshulp alleen wordt gebruikt om overheden te paaien en dat het geld alleen naar die landen toegaat die goedgezind zijn bij de huidige Nederlandse politieke dominante stroming mag ontwikkelingssamenwerking meteen overboord van mij.
Ze hadden al eerder ontwikkelingshulp voor Zuid-Soedan voorgesteld. Dus zo gek is het niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is vooral bijzonder dat de PVV, normaal tegen nieuwe spoorwegen, tegen ontwikkelingshulp, tegen linkse hobby's, plots voor is als het hierover gaat.
Israel en Griekenland zijn beide ongeveer even rijk, zie die lijst die ik had gepost. Waarom geven we Griekenland wel en Israel niet? Over consequent zijn gesproken....quote:Inhoudelijk lijkt Israel me geen land dat dit soort ontwikkelingshulp nodig heeft
Griekenland is EU. En zoals ik al zei is het gewoon apart dat de PVV alweer tegen Israël aan gaat kleven.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze hadden al eerder ontwikkelingshulp voor Zuid-Soedan voorgesteld. Dus zo gek is het niet.
[..]
Israel en Griekenland zijn beide ongeveer even rijk, zie die lijst die ik had gepost. Waarom geven we Griekenland wel en Israel niet? Over consequent zijn gesproken..
En dus? Bondgenootschappen en relaties zijn niet tot enkel EU-landen gelimiteerd. 't Zou wat zijn zeg. Zonder de VS kunnen we onze dominante positie wel vergeten, zonder Japan hebben we niets in Oost-Azie in te brengen en zonder Israel is onze invloed in het Midden-Oosten heel wat minder.quote:
Tsja, het CDA en de VVD kleven aan de VS. En nu?quote:En zoals ik al zei is het gewoon apart dat de PVV alweer tegen Israël aan gaat kleven.
Eens.quote:Dat van Zuid-Sudan is dan wel weer heel goed.
Griekenland geven wij ook geen directe ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze hadden al eerder ontwikkelingshulp voor Zuid-Soedan voorgesteld. Dus zo gek is het niet.
[..]
Israel en Griekenland zijn beide ongeveer even rijk, zie die lijst die ik had gepost. Waarom geven we Griekenland wel en Israel niet? Over consequent zijn gesproken....
De staatssteun eerder dit jaar aan Griekenland vergeten?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Griekenland geven wij ook geen directe ontwikkelingshulp.
In EU verband en niet direct aan Griekenland maar aan het noodfonds dat het vervolgens uitleent aan onder meer Griekenland, Ierland en Portugal.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De staatssteun eerder dit jaar aan Griekenland vergeten?
Och, het boeit me niet dat het Israël is. Het boeit me dat het weer PVV is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dus? Bondgenootschappen en relaties zijn niet tot enkel EU-landen gelimiteerd. 't Zou wat zijn zeg.
[..]
Tsja, het CDA en de VVD kleven aan de VS. En nu?
[..]
Eens.
Ik noem dat ook ontwikkelingshulp. Geld dat we wellicht nooit meer terug zien. Hoor ik links daar over? Dan is die investering in Israel toch beter, nietwaar?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
In EU verband en niet direct aan Griekenland maar aan het noodfonds dat het vervolgens uitleent aan onder meer Griekenland, Ierland en Portugal.
volgens mij is dat toch echt wat anders dan de PVV hier voorstelt.
Onzin. Het gaat niet om goedpraten. Het gaat om nationbuilding, veiligstellen van onze belangen dmv bondgenoten en uitbouwen van relaties. We hebben meer aan ontwikkelingshulp aan Israel dan één of ander Afrikaans land.quote:ik snap dat je vrij wanhopig op zoek bent naar manieren om dit goed te praten maar het gaat gewoon nergens over.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:43 schreef jogy het volgende:
Ik weet niet of het zo bedoeld is maar Joden in combinatie met treinen en Duitsers die ze daarbij helpen.. Ik vind het een rare combinatie.
De EU krijgt dat geld wel weer terug hoor. Het is niet alsof dit soort dingen worden vergeten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik noem dat ook ontwikkelingshulp. Geld dat we wellicht nooit meer terug zien. Hoor ik links daar over? Dan is die investering in Israel toch beter, nietwaar?
[..]
Onzin. Het gaat niet om goedpraten. Het gaat om nationbuilding, veiligstellen van onze belangen dmv bondgenoten en uitbouwen van relaties. We hebben meer aan ontwikkelingshulp aan Israel dan één of ander Afrikaans land.
Dan ben je dus meer gericht op het bashen van de PVV dan op het inhoudelijk reageren mbt het nieuwsbericht in dit topic?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:45 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Och, het boeit me niet dat het Israël is. Het boeit me dat het weer PVV is.
Natuurlijk is de PVV pro-Israel. Misschien teveel zelfs. Maar ze zijn niet de enige partij. Het CDA en de VVD bijvoorbeeld zijn uitermate pro-VS.quote:Dit soort dingen, in combinatie met de bekende Israëlische vlag in hun kantoor doet mij twijfelen aan hun loyaliteit. Ook omdat ze Joodse principes als onderdeel van Nederland zien terwijl ik de Islam nog eerder associeer met Nederland dat het Jodendom.
India.quote:Trouwens, ik zie dat je redelijk trots ben op het feit dat je allochtoon bent. Mag ik vragen waarvandaan?
Ja, daar hoor je links over, volop zelfs. Onterecht overigens.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik noem dat ook ontwikkelingshulp. Geld dat we wellicht nooit meer terug zien. Hoor ik links daar over?
Als griekenland door deze leningen haar overheidsfinancien op orde maakt en de lening op termijn terugbetaalt lijkt me dat niet. van een investering hoor je overigens wat terug te zien, daar lijkt geld storten in een bouwkuip me niet onder te vallen.quote:Dan is die investering in Israel toch beter, nietwaar?
quote:Onzin. Het gaat niet om goedpraten.
Aha, goedpraterij zonder fatsoenlijke argumenten.quote:Het gaat om nationbuilding, veiligstellen van onze belangen dmv bondgenoten en uitbouwen van relaties. We hebben meer aan ontwikkelingshulp aan Israel dan één of ander Afrikaans land.
Ik ben hier niet om de PVV te bashen maar zij zijn de enige partij die zo raar doet betreft internationale relaties.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan ben je dus meer gericht op het bashen van de PVV dan op het inhoudelijk reageren mbt het nieuwsbericht in dit topic?Jouw goed recht natuurlijk, maar misschien ben je dan in het verkeerde topic
[..]
Natuurlijk is de PVV pro-Israel. Misschien teveel zelfs. Maar ze zijn niet de enige partij. Het CDA en de VVD bijvoorbeeld zijn uitermate pro-VS.
Trouwens, ik zie dat je redelijk trots ben op het feit dat je allochtoon bent. Mag ik vragen waarvandaan?[/quote]India.
[sub] En nee, Nederland geeft geen ontwikkelingshulp als je dat soms bedoelt. De EU wel.
Hoezo? Vrijwel alle politieke partijen zijn pro-VS, noem je dat dan ook raar?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:54 schreef Ulpianus het volgende:
Ik ben hier niet om de PVV te bashen maar zij zijn de enige partij die zo raar doet betreft internationale relaties.
Israel is ook één van de machtigste landen. Kernwapens, grote lobby in de VS (wat hen veel invloed in de wereld geeft), snelgroeiende economie, strategische bondgenoot in een zeer onrustige regio.quote:Het CDA kiest dan tenminste nog een gigantisch en machtig land om op te bouwen.
Ah oké. Nou ja, officieel wel hequote:En ik was oprecht benieuwd naar je herkomst. Ik ben ook allochtoon maar ik tel meestal niet mee als ik zeg dat ik Iers ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |